ביטוח צד ג' פעם ראשונה

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
ursh (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 287
הצטרף: אוגוסט 2006
נתן תודות: 88 פעמים
קיבל תודות: 3 פעמים

ביטוח צד ג' פעם ראשונה

נושא שלא נקרא #1 

יש לי יונדאי I10 ידנית שנת 2010 ,שבוטחה עד היום במקיף ורוצה לעבור לצד ג'
ולא יודע אילו פרמטרים חשובים,? רוצה לעשות השוואה בין החברות ,ואשמח לשמוע מבעלי נסיון
מה חשוב?

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

תרים טלפון לכמה חברות ותקבל הצעות. הכל קצת אישי, תלוי ברכב ובנהג.

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

שים פרטים ב wobi
תקבל מחירים ואת הפוליסה והכיסויים
תבחר מה טוב לך

https://www.wobi.co.il/%D7%91%D7%99%D7% ... %9B%D7%91/

פרטים חשובים זה כמה זה השתתפות עצמית, כיסוי ביטוחי, עו"ד, שירות חילוץ וגרירה, שבר שמשות.
כל השאר זה בונוס...ועלות נוספת. חלק כבר נמצא בפוליסות וכלולות במחיר שתראה.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

@b2k , הוא שאל על צד ג'. חלק מהפרטים שהזכרת לא רלוונטיים.

@ursh - חוץ משם טוב של חברת ביטוח (ובעצם, יותר חשוב הסוכן) , נשאר רק לוודא שאתה מכוסה בסכום שאתה מעוניין בו ומשלם פרמייה נמוכה כמה שאפשר. בדוק אם יש אפשרות להעלות את סכום ההשתתפות העצמית תמורת הנחה בפרמייה. המבטחים נוטים כמובן להסתיר את האופצייה.
משה

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

moco הבנתי מה הוא שאל.
כל מה שכתבתי שייך גם לביטוח צד ג'. ולכן רלוונטי.
לי יש ביטוח צד ג'... ככה שאני יודע מה כתוב שם...

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

@b2k, אבהיר את כוונתי.
השואל מעוניין לעבור מביטוח מקיף לצד ג' כי ככל הנראה המכונית שלו כבר לא שווה סכום שמצדיק לבטחה. מחשבה נכונה כעיקרון.
אז נכון שיש גם אפשרות לבטח גרירה ושמשות של רכב שאתה פוגע בו, אבל ביטוח כזה לא ממש מסתדר עם הרצון לחסוך כסף על ידי הפסקת ביטוח מקיף.
גם עם מכונית שנת 2010 הנזק האפשרי עקב תאונה גדול בהרבה מעלות גרירה ותיקון שמשות. לא מסתדר הרצון להיות מבוטח מנזקים קטנים אלה עם הרצון לחסוך כסף כי אין כבר הצדקה לביטוח הרכב שלך עצמך.
משה

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

moco
ברוב המקרים הביטוח גרירה וביטוח שמשות כלול בהצעה של החברת ביטוח אלא אם ביקשת להוריד את זה.
ואגב הסעיפים האלה מדובר ברכב שלך ,לא של זה שפגעת בו לזה יש לך כבר כיסוי בביטוח צד ג' עד לגובה המקסימלי שביטחת (כל חברה והסכום שלה).

לא הייתי מוריד את זה מהביטוח צד ג'
כי אם תצטרך גרר העלות באופן פרטי....זה יעלה לך יותר מחצי הביטוח צד ג'...כנ"ל גם שמשות.
זה מוסיף כמה עשרות שקלים למחיר הביטוח.

קרא פה:
https://www.555.co.il/car/third_party.html

Kondo10
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום סרטים וטלויזיה
אחראי תחום סרטים וטלויזיה
הודעות: 7521
הצטרף: מאי 2018
נתן תודות: 765 פעמים
קיבל תודות: 1510 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

התוספות על גרירה וביטוח שמשות/מראות לא גבוה, כך שאין צורך לבטל אותם.

שים לב שבתקופה האחרונה שבדקתי ביטוח צד ג' דרך wobi (רוב הרכבים שלי מבוטחים צד ג')
לא הופיעו שם כל חבורת הביטוח כמו בעבר. הרמתי כמה טלפונים וקיבלתי בסופו של דבר מחיר טוב יותר. ( והשתתפות נמוכה)
הכאב לא מרפה, התקווה מתפוגגת, יש אולי אופטימיות, אך הצלקת תישאר לעד.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

@b2k
אומנם לא ידעתי שביטוח הגרירה והשמשות זה על הרכב שלך, אבל נתון זה רק מחזק את טענתי.
אם החלטת שכבר לא כדאי לבטח את שווי הרכב כולו אז דווקא את הסכומים הקטנים של שמשות המכונית תבטח? זה כאילו אתה עושה פעולה ופעולה הפוכה לה.
זה שזה רק עשרות שקלים זה כי הנזק האפשרי הוא רק מאות שקלים. המבטח לא מפסיד בממוצע, כלומר המבוטח כן. תחשוב על המקרה ההפוך: קנית מכונית חדשה ב200K ואם היא הולכת אתה קיבלת מכה כלכלית קשה. הביטוח שלה עולה אלפי שקלים, לא עשרות, אז לא תבטח אותה ? בוודאי שתבטח. העלות המוחלטת של הביטוח לא עומדת בפני עצמה בלי לייחס אותה למה שהיא נותנת ומה הצרכים שלך.
(ביחס לביטוח גרירה אני מסייג שאם יש יתרון לא כספי, לדוגמא תור הרבה יותר קצר להגעת הגרר למנויים מאשר ללקוח מזדמן, אז זה יכול להיות שיקול בעד ביטוח גרירה).

אפשר לחלק את התיחסות אנשים לביטוח לשני סוגים בגדול:
אלה שיבטחו כל דבר קטן, ילכו דווקא על השתתפות עצמית נמוכה ככל האפשר. הם רוצים "לישון בשקט" כי הסיכון להפסד אפשרי יותר מטריד אותם מההפסד הבטוח של תשלום פרמיה גבוהה. חברות וסוכני הביטוח כמובן מעודדים את הגישה הזו כי זה רווחי להם (הפרמיות היחסיות יותר גבוהות).
מצד שני יש את אלה שיבטחו רק סיכונים אפשריים גדולים כאלה שבאמת יהוו נזק לתוכניותיהם הכלכליות, שזה בעצם הסיבה שהמציאו את מושג הביטוח.

מכיוון שפותח השרשור החליט להפסיק את הביטוח הקיף, ההנחה שלי היא שהוא נוטה לקבוצה השנייה ומעדיף את החיסכון הבטוח על ההגנה מאובדן של מכונית זולה. בגלל זה, זה לא מסתדר לי עם המלצות לביטוחים קטנים או השתתפות עצמית נמוכה.
משה

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

@moco
להוריד את הביטוח גרירה + השמשות מההצעה של הביטוח צד ג' זה טעות... בשביל לחסוך פחות מ 100 שקל...
מספיק שתממש את זה פעם אחת דרך הביטוח ולא באופן פרטי...כבר החזרת את העלות של זה פי 4.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

b2k כתב:@moco
להוריד את הביטוח גרירה + השמשות מההצעה של הביטוח צד ג' זה טעות... בשביל לחסוך פחות מ 100 שקל...
מספיק שתממש את זה פעם אחת דרך הביטוח ולא באופן פרטי...כבר החזרת את העלות של זה פי 4.
...
זה לא משנה אם זה 100 או 200 , השאלה היא מה אתה מקבל בתמורה ואיך זה ביחס לרמת הסיכון.
אם נניח כדוגמא פשוטה שזה עולה 100 והנזק שזה מכסה הוא 400, אז אם הסיכון שזה יקרה גדול מ25% אז זה כדאי, אחרת זה לא כדאי. מכיוון שחברת הביטוח זה גוף למטרות רווח, אז אני משוכנע שהם יודעים את הסטטיסטיקות היטב ולדוגמא הנ"ל כנראה שזה פחות מ25%.

עכשיו, הנקודה הרלוונטית יותר לשיחה היא שפותח השרשור כבר החליט, בצדק לדעתי, להפסיק לבטח את רכבו . כלומר הוא מוכן לחיות עם הסיכון של נזק עד שווי המכונית. המכונית כבר לא שווה הרבה ואם תלך פייפן אז הוא כנראה יספוג את זה.
אז למה הוא דווקא צריך לחשוש מהכאב של נזק אפשרי של 400 ש"ח?
זכור, הנזק של הפרמיה של 100 ש"ח, זה נזק וודאי. הנזק של מקרה של 400 ש"ח זה נזק של אולי. כדי להשוות בינהם צריך לעשות חשבון מהסוג שעשיתי פה למעלה.

דרך אחרת להגיד את זה היא שכאשר אתה מבטח סכומים קטנים, אז זה לא בעצם ביטוח שנועד למנוע ממך מכה אמיתי. אלא זה סתם הימורים. וכמו עם הימורים נגד הקזינו, התוחלת היא לטובת הבית, לא לטובתך.
משה

b2k
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4667
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 234 פעמים
קיבל תודות: 856 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

moco
אני מיציתי.
שכל אחד יחליט מה השיקולים שלו.
אם רוצים לחסוך עוד אז אפשר אולי לשלם בתווי שי של תו הזהב...או נקודות של ויזה...במקום פינוק.
לא נכנס לפילוסופיה. (Y)

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

b2k כתב:שכל אחד יחליט מה השיקולים שלו.
...
זה בטוח (Y)

לא נכנס לפילוסופיה.
...

פילוסופיה דווקא בכלל אין פה. זה רק מספרים וחישובים.

לילה טוב.
משה

Kondo10
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום סרטים וטלויזיה
אחראי תחום סרטים וטלויזיה
הודעות: 7521
הצטרף: מאי 2018
נתן תודות: 765 פעמים
קיבל תודות: 1510 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

b2k כתב:
להוריד את הביטוח גרירה + השמשות מההצעה של הביטוח צד ג' זה טעות... בשביל לחסוך פחות מ 100 שקל...
מספיק שתממש את זה פעם אחת דרך הביטוח ולא באופן פרטי...כבר החזרת את העלות של זה פי 4.
...
·

בוודאי,זה גם עולה גרושים ביחס לכלל הביטוח. (ולא מבין על מה הוויכוח/התלבטות על סעיף זה)

סתם דוגמה, הבן שלי לקח את הרכב למסיבה ביער בן שמן לפני כמה שנים.
פרצו להרכב ושברו את שני החלונות (אחד לא הספיק להם) אני לא רוצה לחשוב כמה היה עולה לי
לתקן את שני החלונות באופן פרטי. ועוד לא הזכרנו גרירות,ולאחרונה הוסיפו מראות צד.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

השאלה המתבקשת היא על איזה רכב, או יות נכון מאיזה שווי רכב שווה לבטח ביטוח מקיף. 30000? 40000? 50000? יותר?

מה דעתכם ולמה?

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”