אשמח להסבר, האם כל זוג אזניות אפשר להפוך לאזניות BALANCED אם אני מחליף להן רק את הכבל.
https://www.hometheater.co.il/vp2863648#2863648
עד היום ידעתי משהו אחד!
אבל באחד הפורומים כאן התקילו אותי בעובדה אחרת. ואני חייב אישוש!
או שתסבירו למשתמש, שהוא בחור על הכייפק שתמיד עזר לי
אבל הצליח לסבח אותי.
מה זה כבל BALANCED ?
- legopart (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4953
- הצטרף: אוקטובר 2013
- נתן תודות: 942 פעמים
- קיבל תודות: 421 פעמים
בקישור שצרפתי ממש חרשנו את הנושא, רק בגלל שהשתמשתי בביטוי הלא נכון
בקיצור, התקן התקני אומר שצריך להיות גם סיכוך לכבל שמחובר למעטפת החיבור.
חיבור XLR :
הדרך הכי נפוצה לנצל תקן זה.
-מייצר את ההדק החיובי + שהוא ההדק החם לכל ערוץ בנפד
-מייצר את ההדק השלילי - שהוא ההדק הקר לכל ערוץ בנפרד, כאשר במקרה הרגיל כל ערוץ הערוצים ביחד במקום לקבל הדק שלילי/קר פרטי, היו מקבלים הארקה כוללת GND שהאות המוגבר היה חוזר אליו.
במקרה וחיבור בין הדק + חיובי/חם ל- שלילי/קר דרך הדרייבר תקבל אות חזק יותר שיתבסס על חיבור של הפרשי הפוטנציאלים.
כלומר רעש אלקטרוני שיפגע באחד ההדקים בין אם זה + או - ישר ישתקף במה שאתה שומע דרך דרייבר האזנייה.
חיבור TRUE BALANCED במגבר מאמת שהאותות הם שיקוף אחד של השני ואם לא מוריד את החלק השגוי מהאות שלא יוצר את השיקוף.
שזה אומר שמהמגבר יוצא בסופו של דבר אות שלא הושפע מהפרעות/רעשים אלקטרוניים.
החיבור לאוזניות גם דרך כבל XLR וגם ב TRS 6.35mm/3.5mm/2.5mm הוא למעשה Semi Balanced (וגם רחוק מהתקן, יש עוד סיפור עם סיכוך שצריך לקחת בחשבון, אבל זה מה שהכי קרוב לעיקרון)
XLR מאפשר להפיק יותר כוח, כי נוצר מצב שמצטרפים ביחד 2 יחידות הגברה שנותנות בפועל בערך פי 2 ואפילו פי 3 כוח מהחיבור TRS הרגיל.
*לפעמים משתמשים בחיבור TRS/TRRS/TRRRS בשביל ההגברה שמעבירה את אות ה BALANCED.
אחרי כל העוגמה של האשכול הקודם, אני מבין שלא מקרופון ולא אזניות לא מיישמות חיבור BALANCED ובפועל כל הפרעה שמגיע לכבל תפגום בצליל,
אבל מבחינת כוח ההגברה וניצול האלמנטים, כנראה שמדובר על משהו שחזק יותר מה TS/TRS שאנחנו מכירים (סטריאו/מונו - במונחים שגם אותם שללו באשכול שפתחתי)
T - Tip
R - Ring
S sleeve
[imgbig]https://www.mgraves.org/wp-content/uplo ... ectors.jpg[/imgbig]
XLR 3PIN מכיל 3 פינים ומעטפת שלרוב חולקת את אותו החיבור עם אחד הפינים לסיכוך
XLR 4PIN מכיל 4 פינים ומעטפת
וכך יש גם 5, 6, 7 פינים. שלא יצא לי להשתמש.
מביני עניין מוזמנים לתקן אותי, יותר מזה אני לא מבין או לא יודע, ויש מצב שטעיתי פה ושם.
בקיצור, התקן התקני אומר שצריך להיות גם סיכוך לכבל שמחובר למעטפת החיבור.
חיבור XLR :
הדרך הכי נפוצה לנצל תקן זה.
-מייצר את ההדק החיובי + שהוא ההדק החם לכל ערוץ בנפד
-מייצר את ההדק השלילי - שהוא ההדק הקר לכל ערוץ בנפרד, כאשר במקרה הרגיל כל ערוץ הערוצים ביחד במקום לקבל הדק שלילי/קר פרטי, היו מקבלים הארקה כוללת GND שהאות המוגבר היה חוזר אליו.
במקרה וחיבור בין הדק + חיובי/חם ל- שלילי/קר דרך הדרייבר תקבל אות חזק יותר שיתבסס על חיבור של הפרשי הפוטנציאלים.
כלומר רעש אלקטרוני שיפגע באחד ההדקים בין אם זה + או - ישר ישתקף במה שאתה שומע דרך דרייבר האזנייה.
חיבור TRUE BALANCED במגבר מאמת שהאותות הם שיקוף אחד של השני ואם לא מוריד את החלק השגוי מהאות שלא יוצר את השיקוף.
שזה אומר שמהמגבר יוצא בסופו של דבר אות שלא הושפע מהפרעות/רעשים אלקטרוניים.
החיבור לאוזניות גם דרך כבל XLR וגם ב TRS 6.35mm/3.5mm/2.5mm הוא למעשה Semi Balanced (וגם רחוק מהתקן, יש עוד סיפור עם סיכוך שצריך לקחת בחשבון, אבל זה מה שהכי קרוב לעיקרון)
XLR מאפשר להפיק יותר כוח, כי נוצר מצב שמצטרפים ביחד 2 יחידות הגברה שנותנות בפועל בערך פי 2 ואפילו פי 3 כוח מהחיבור TRS הרגיל.
*לפעמים משתמשים בחיבור TRS/TRRS/TRRRS בשביל ההגברה שמעבירה את אות ה BALANCED.
אחרי כל העוגמה של האשכול הקודם, אני מבין שלא מקרופון ולא אזניות לא מיישמות חיבור BALANCED ובפועל כל הפרעה שמגיע לכבל תפגום בצליל,
אבל מבחינת כוח ההגברה וניצול האלמנטים, כנראה שמדובר על משהו שחזק יותר מה TS/TRS שאנחנו מכירים (סטריאו/מונו - במונחים שגם אותם שללו באשכול שפתחתי)
T - Tip
R - Ring
S sleeve
[imgbig]https://www.mgraves.org/wp-content/uplo ... ectors.jpg[/imgbig]
XLR 3PIN מכיל 3 פינים ומעטפת שלרוב חולקת את אותו החיבור עם אחד הפינים לסיכוך
XLR 4PIN מכיל 4 פינים ומעטפת
וכך יש גם 5, 6, 7 פינים. שלא יצא לי להשתמש.
מביני עניין מוזמנים לתקן אותי, יותר מזה אני לא מבין או לא יודע, ויש מצב שטעיתי פה ושם.
נערך לאחרונה על ידי legopart ב 16/09/2018 19:23, נערך פעם 1 בסך הכל.
- legopart (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4953
- הצטרף: אוקטובר 2013
- נתן תודות: 942 פעמים
- קיבל תודות: 421 פעמים
·yarin153 כתב:תודה רבה על ההסבר !
אז בעצם הDAC שקניתי EARSTUDIO ES100 שרשמו שיש כניסת BALANCED
זה בעצם סתם עניין שיווקי חסר ערך כי מדובר בחיבור PL3.5?...
מגבר BALANCE הוא מגבר BALANCE אם זו יציאה אז זה TRUE לכל דבר.
מבחינת סינון רעשים מול האזנייה, אם באזנייה היה את המנגנון המתאים אז היא יכלה לנצל גם את היתרונות בסינון הרעשים.
למרות שאם אתה בבית עם כבל אזניה של 2-3m אז רוב הסיכויים שהרעשים לא יבואו דווקה מהכבל ואפילו לא המגבר.
עדיין לא הבנתי למה פשוט לא להוציא מגבר חזק דיו שיהיה UNBALACED ולהוריד מאנשים את הטרחה שהGND יהיה מפוצל ל L- וR-
וכמו כן אני שונא את חיבור 2.5mm למה?, כי הוא קטן וביצוע DIY רציני עליו בלתי אפשרי!, גם הכבל שיכנס לתוכו יהיה כבל דק (ואם לא דק אז בחלק של ההלחמות יהיה קשה לעשות)
אני החלטתי לעשות כבל עם חיבור 3.5mm שיתמוך בחיבור BALANCED שיומר ל XLR
מה שמעניין שעשיתי לו מתאם מ 3.5mm עם 4 גידים ל XLR
ומחוסר ברירה גם עשיתי מתאם מ 3.5mm עם 4 גידים ל3.5mm עם 3
בפועל גיליתי שגם בחיבורים של 3.5mm עם 3, חיבור ה GND לא תמיד מכסה את 2 הגידים העליונים (ולא שומעים באחד הערוצים)
כמו כן. במכשיר הסלולרי חיבור ה 3.5mm בעל 4 גידים שהגיד העליון הוא מקרופון ולא משמש כ GND
מה גם, שחיבור 2.5mm/3.5mm על תקן BALANCED הוא לא קבוע ומשתנה לפי איך שהחברה קבעה.
*האמתי שזה החיבור המובנה לתוך האזניה ולא תקן הכבל
אבל זו התחושה שקיבלתי.
עקרונית הכי נפוץ זה ככה
ויש את החיבור של המגברים של סוני...
יש לי תחושה שחיבור ה BALANCED במיוחד עבור האזניות, הוא סוג של תקן חדש שיצא לאאודיופילים,
כנראה שבפועל לא מצאו לו משהו סדיר ותמיכה נרחבת מצד האזניות.
ההוככה היא שכמות האזניות שמאפשרות חיבור כזה (מהחברה עצמה) מאוד קטן, עד כי בקושי אין.
אם נוריד את הכבל היחידי שאזניות הדגל של SENNHEISER HD800S ו BEYERDYNAMIC T1 GEN2 מספקות עם חיבור XLR
וכן גם HD660 עם חיבור 4.4mm (שרוב האנשים לא מוצאים לו שימוש )
אז לא נתקלתי מכל המוצרים שראיתי בחיבור XLR מקורי או כוונה של החברות לתמוך באחד כזה.
אזניות כמו: AKG, רוב BEYERDYNAMIC, SENNHEISER וגם HIFI-MAN ועוד רבות.
גם באזורים של 90S ו 2000S לא נתקלתי אפילו בתזכורת לביטוי של BALANCED ודומיו בתחום האזניות