השרשור הגדול של תלונות על מחירים... :@

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75266
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 638 פעמים
קיבל תודות: 4746 פעמים

השרשור הגדול של תלונות על מחירים... :@

נושא שלא נקרא #1 

מכיוון שרבים מכם מאוד כואבים את התמחור הישראלי, חשבתי לנכון לפתוח שרשור שתוכלו להתלונן על המחירים "ולהוציא את זה מהמערכת"...

תרגישו חופשי להתלונן כאן על כמה היבואנים לא רציניים - ננסה ופשוט לשמור את זה בתוך השרשור הזה וזהו...

מה דעתכם?
נערך לאחרונה על ידי oferlaor ב 21/10/2006 16:52, נערך 2 פעמים בסך הכל.

עופר_צפריר
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4880
הצטרף: יולי 2005
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

רעיון מבורך! (Y)
חשוב מאוד שהכול יעשה בצורה מכובדת ועניינית נטו! שזה לא יהיה המקום "לסגירת חשבונות" חלילה. :)
אני חושב שהייתי מובן. :wink:


עופר.


==============================

emordeko
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1219
הצטרף: אוגוסט 2005
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

עפר,
מעניין רק כמה אחוזים מאלה שמתלוננים על המחיר היו קונים אם המחיר היה מעט נמוך יותר
אין מה לעשות ישראלים אוהבים להתלונן

guyezra
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 34540
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 181 פעמים
קיבל תודות: 622 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

emordeko כתב:עפר,
מעניין רק כמה אחוזים מאלה שמתלוננים על המחיר היו קונים אם המחיר היה מעט נמוך יותר
אין מה לעשות ישראלים אוהבים להתלונן
...
(Y) (Y)

צודק
אני בהחלט רציני בעניין קניית נגן כזה, אבל זה עדיין לא סופי.
מה שכן ב-750 דולר בוודאי שהייתי קונה בחו"ל אולם המבצע לחברי מועדון (עם דיסק) הוא הוגן ביותר

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75266
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 638 פעמים
קיבל תודות: 4746 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

גם אני לא הייתי קונה ב-750 דולר, אבל יבואן יכול להחליט כל מה שבא לו לדעתי.

אני עושה נורא פשוט. אם יקר לי, אני אומר ישירות ליבואן שיקר לי וקונה במקום אחר או מייבא אישית. אני מאמין בדוגמא אישית, כלומר, להצביע ברגליים...

vitalyi
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2594
הצטרף: אפריל 2005
מיקום: ת"א
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 18 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

אני מסכים שהוצאת קיטור לפעמים גורמת לתחושת הקלה – אבל האם אתם מאמינים שרשימת היבואנים עם תאבון מנופח תעזור? הרי כל היבואנים הגדולים (ט.ר סטריאו, טופ אודיו, ניופן, ישפאר) יככבו ברשימה הזו – ואני לא בטוח שדעתנו בנושא מזיזה להם...
מעניין רק כמה אחוזים מאלה שמתלוננים על המחיר היו קונים אם המחיר היה מעט נמוך יותר
אין מה לעשות ישראלים אוהבים להתלונן
...
אם המחירים בארץ היו שפויים , הייתי מחילף ציוד לעתים קרובות יותר.
נערך לאחרונה על ידי vitalyi ב 19/04/2006 22:52, נערך פעם 1 בסך הכל.

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

oferlaor כתב:גם אני לא הייתי קונה ב-750 דולר, אבל יבואן יכול להחליט כל מה שבא לו לדעתי.

אני עושה נורא פשוט. אם יקר לי, אני אומר ישירות ליבואן שיקר לי וקונה במקום אחר או מייבא אישית. אני מאמין בדוגמא אישית, כלומר, להצביע ברגליים...
...
תגיד עופר,
לדעתך יש איזשהו "סיכום פרמטרים" שיכול להצביע על זה שהמחיר מופקע?
"סיכום פרמטרים" הכוונה היא למחיר המוצר בחו"ל + מכסים + אחוז רווח סביר למוכר.
(השאלה היא רק מה נחשב אחוז רווח סביר)

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75266
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 638 פעמים
קיבל תודות: 4746 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

Booboo,

אתה שואל את האדם הלא נכון. אני תמיד טוען שהמחיר של מוצר הוא לא פחות ולא יותר המחיר שמישהו מוכן לשלם עבורו. איך אפשר לתמחר ציור של פיקסו? האם זה שווה 5% יותר מסך העלות של הצבעים + שעות העבודה + עלות הקנווס והמסגרת (כולל מכס + עלות יבואן...).

השאלה היא לא כמה זה מחיר סביר... מבחינתי, הייתי רוצה לראות את המחיר בחו"ל אחד לאחד כאן. סה"כ התאוריה אומרת שהיבואן מקבל מחיר טוב מהחברה, ושיש מיסים גם בחו"ל, אז מדוע זה צריך לעלות מחיר שונה בכל מדינה?

האמת המרה היא שבכל מדינה העלויות תפעול שונות ויש חברות שחושבות (חלקן בצדק וחלקן ממש לא) שהן שוות כל אגורה.

הסוכן של החברה שלי ביפן לוקח על המוצרים שלנו 300% מהמחיר MSRP. זה אומר שהם מרוויחים כפליים על כל מכשיר ממה שאנחנו מרוויחים עליו... האם זה פייר? בוודאי שכן, אם יש מישהו שמוכן לשלם את זה ולא לייבא את זה באופן אישי (זה לא כזה סיפור גדול), אז הוא בהחלט עושה את זה. בתאכלס, אם כולם יקנו מחו"ל, בסוף האסימון ירד אצל היבואן...

האם תמיד זה כדאי? ממש לא. אם אני מחלק את הציוד שיש לי בבית, בערך 30% ממנו זה יבוא אישי. זה נשמע הרבה, אבל מרבית המכשירים פשוט לא מיוצגים על ידי יבואן בארץ. האם הייתי רוכש אותם מיבואן אם היתה לי את האפשרות? יתכן שכן ויתכן שלא. יש בהחלט כמה מכשירים שאם הם יתקלקלו אני בפירוש ארכוש להם תחליפים בחו"ל ולא אתעסק עם היבואן המקומי...

vitalyi
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2594
הצטרף: אפריל 2005
מיקום: ת"א
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 18 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

oferlaor כתב: השאלה היא לא כמה זה מחיר סביר... מבחינתי, הייתי רוצה לראות את המחיר בחו"ל אחד לאחד כאן. סה"כ התאוריה אומרת שהיבואן מקבל מחיר טוב מהחברה, ושיש מיסים גם בחו"ל, אז מדוע זה צריך לעלות מחיר שונה בכל מדינה?
...
מחירים כאן לא יכולים להיות (לצערי) זהים למחירים בחו"ל עקב השוק המקומי המצומצם. אני מוכן לקבל פער סביר בין המחירים, אבל לא במאה אחוז או יותר!
סתם אביא דוגמה -ויש רבות כאלה ( על מנת שההשוואה תהיה הוגנת, אשווה עם מחיר באירופה ולא בארצות הברית):

DVD recorder Pioneer dvr 630 - בארך 3260 ₪ -399GBP:
http://www.digitechelectronics.com/model.php?ID=2224

מול 6000 ₪ - מחיר הכי זול שמצאתי באינטרנט (כמעט פי שניים):
http://www.bsdphoto.co.il/productspec.a ... aff=bazman
אני מאמין שתוך כדי ויכוח עם המוכר אפשר להוריד עוד 5-8% , אבל הפער עדיין נשאר עצום!
מרגיז? כן! יש לעשות עם זה משהו? בספק....
כפי שעפר ציין – כל עוד אנשים משלמים את המחיר המבוקש – המחיר לא יירד.

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #10 

ושוב אנחנו חוזרים לשני מצבי הצבירה של הישראלי המצוי - או שהוא "דופק" או שהוא "נדפק".
אין בלקסיקון "WIN WIN SITUATION".

אני מצטרף לעפר, המחיר ה"נכון" הוא מה שהשוק מכתיב. סה"כ ובמיוחד בתחום הזה, אנחנו חיים בשוק חופשי וקפיטליסטי.
אם המחיר לא היה "נכון" הוא היה מתאזן לבד - אם ע"י זה שהיבואן היה חייב להוריד מחיר בגלל תחרות או פושט רגל אם הוא לא יכול היה לעמוד בתחרות הזו.
ולתחרות הזו אני קורא גם לייבוא אישי (לא רק למוצרים מתחרים).

אנחנו יכולים לבכות עד מאה.
אני לא מזלזל חלילה בכח שיש לאתר הזה, להיפך, זו אחת הסיבות להקמתו.
אך אם מישהו חושב שיש יבואן כלשהו שחי מהפורום הזה, אז כדאי שהוא ייבדוק את השוק שוב.
הכח שלנו הוא לא בהכרח בכח הקניה שלנו אלא בעיצוב דעת הקהל שלנו.
כל אחד פה נחשב "הגורו" בסביבתו הקרובה - משפחה, חברים, מקום עבודה. ושם הכח העיקרי שלנו.
הכח הוא פשוט בזה שנמלית ונקנה אלטרנטיבות משתלמות יותר (מוצר אחר או ייבוא אישי).

הבעיה בייבוא אישי היא שזה לא מתאים לכל אחד.
צריך לזכור שלא כולם הם כמו SANCHEZ או כמוני. יש הרבה אנשים שמוכנים לשלם פרמיום על היכולת לקבל את זה מידית/שתהיה להם כתובת במרחק טלפון אחד שמישהו יבוא במקרה של תקלה וכו'.
כמה זה שווה? כנראה שלכל אחד זה אחרת.


השורה התחתונה שלי היא: תפסיקו להיכנס לסוחרים/יבואנים לכיס, זה לא צריך לעניין אותכם כמה הם מרוויחים או כמה זה עולה להם. אם המחיר לא נראה לכם, אל תקנו. יש מספיק אלטרנטיבות בארץ ובחו"ל.
האם כל אחד פה, שהוא מן הסתם שכיר/עצמאי עושה את אותו חשבון לתחום העיסוק שלו???
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

guyezra
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 34540
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 181 פעמים
קיבל תודות: 622 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

אני לחלוטין מסכים עם עופר ומרטין.
המקור של הקיטורים הוא לדעתי, ציפיות תימחור של הקונים הפוטנציאלים, או המקטרגים לצורך העניין, גם אם הם לא מעוניינים לקנות.
אם מישהו מעוניין לקנות נגן X אז הוא גם מפתח ציפיות, וכאשר המחיר לא תואם את הציפיות שלו מתחילות התלונות.
אין בדברים שלי שום הבנה או קבלה של תלונות כלפי עופר/מרטין לא הם מתמחרים

גיא

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

יבואן שמביא מוצר לארץ, עושה חשבון כלכלי שהוא קצת מעבר ל- מחיר בחו"ל+מכס+כל הלווים האלה.
יש לו עלויות פירסום, יש לו עלויות אחזקת מחסן, עובדים, קניינים, מעבדת שירות, ועוד, והוא גם צריך להרוויח כדי להצדיק את העסק...
לכן כמו שמרטין אומר אי אפשר להכנס להם לכיס, ולא צריך בכל דבר לעשות חשבון כמה הוא צריך למכור.
לכל מוצר יש מחיר שוק ויש מחיר שבו הצרכנים יכולים/רוצים לקנות אותו. מי שלא מעוניין לא חייב, כמעט לכל מוצר יש תחליף, ותמיד אפשר לקנות מחו"ל. כמובן שיש יבואנים שמסתכלים על התנודות ועל הלך הרוח בשוק, ומתאימים את עצמם, ויש כאלה שלא מעניינת אותם דעת הצרכנים, אלא רק למצב את עצמם כחברה יוקרתית.
אה, ו- vitalyi , אל תדאג בקשר ל-ישפאר, בסוף השנה הנוחכית המוצרים שלהם יתומחרו טוב יותר והכל הולך להשתנות בעניין ייבוא מוצרי SONY בארץ (יותר מזה אני לא יכול לפרט).

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20574
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

יש לו עלויות פירסום, יש לו עלויות אחזקת מחסן, עובדים, קניינים, מעבדת שירות, ועוד, והוא גם צריך להרוויח כדי להצדיק את העסק...
...
את כל הנ"ל יש גם ליבואן שיושב בחו"ל, כך שזה לא הטיעון.
ההבדל העיקרי בין ישראל למדינות גדולות בחו"ל (ארה"ב, השוק האירופי המשותף) זה גודל השוק והסיכונים שנגזרים מכך.

אני מסכים לחלוטין שזה שוק חופשי והמחירים מתיצבים בסוף על ה"מקום הנכון". כצרכנים, אנו צריכים רק לבחון את האלטרנטיבות שלנו.
משה

Nissim
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2673
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 125 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

keyser, גם ליבואן בחו"ל יש את עלויות אחזקת מחסן,קניינים, מעבדת שירות ועוד.... הפסיקו להשתמש בטיעון המופרך הזה.

עופר ומרטין,
אני לא מסכים עם עניין נכונות המחיר מכיוןן שלצרכן הישראלי אין את החופש שיש לצרכן האירופי או האמריקאי.
כאשר צרכן, הגר באירופה או בארה"ב, מעוניין לקנות מוצר והוא שם לב כי המחיר בסביבתו יקר לעומת סביבה אחרת, קרי מדינה אחרת.
אין לו בעיה ליבא את המוצר בתוך ימים ספורים ועדיין להנות מאחריות מלאה.

מרטין כתב,
"הכח שלנו הוא לא בהכרח בכח הקניה שלנו אלא בעיצוב דעת הקהל שלנו.
כל אחד פה נחשב "הגורו" בסביבתו הקרובה - משפחה, חברים, מקום עבודה. ושם הכח העיקרי שלנו.
הכח הוא פשוט בזה שנמלית ונקנה אלטרנטיבות משתלמות יותר (מוצר אחר או ייבוא אישי).
"
וזה מוביל אותי לשאול אתכם, נראה לכם שאחד החברים שלי קנה מוצרים של טופ אודיו בחמש השנים האחרונות ?????????
התשובה היא לא מוחלט.

לגבי האחריות , זה עניין בעייתי אבל יבוא היום שבו יהיה קיים פתרון.

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

Nissim
אתה אומר " הפסיקו להשתמש בטיעון המופרך הזה. " - כאילו אני חלק מהם.
תקרא את מה שכתבתי בעיון רב מההתחלה ועד הסוף, ותבין שאני בצד שלך.
יש יבואנים הוגנים יותר, יש הוגנים פחות ויש לא הוגנים בכלל.
זה שבמדינות אחרות אין בעיה ליבא את המוצר בתוך ימים ספורים ועדיין להנות מאחריות מלאה וממחיר הוגן,
זה כבר עניין של חקיקה לדעתי... זה שהמדינה רוצה כסף אפילו כשאנחנו מפליצים, זו כבר בעיה אחרת...

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”