עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

QUAD CDP-2 - נגן תקליטורים במבחן

המאמר נכתב ע"י LiorC
24/11/2006 - 07:00



 
 
 

חברת QUAD ביקשה ליצור נגן CD ש"גם מנגן וגם אופה": מכשיר שמבקש להיות איכותי בצלילו אך ללא ויתור על שימושיות ורב גוניות.
האם עמדו מהנדסי החברה בהבטחה? התשובות בהמשך.


הסטוריה

חברה QUAD נוסדה בשנת 1936 בלונדון ע"י פיטר ווקר. שמה המקורי The Acoustical Manufacturing Company והתמחותה במוצרים לשוק ההגברה המקצועי.
בתחילת שנות ה-40 גילה המייסד את פוטנציאל עולם ההגברה הביתי, בשנת 1948 יצא מגבר מנורות מונו משולב בשם QA12/P אשר השפיע רבות על השוק האנגלי המקומי והדגם שהחליפו נשא כבר את השם המפורסם QUAD1.
השם QUAD נוצר מראשי תיבות של "Quality Unit Amplified Domestic".
אחד האירועים המעצבים בחיי החברה אירע בשנת 1957, עת השיקה החברה את הרמקול האלקטרוסטטי הראשון בעולם (שיוצר בכמות מסחרית), רמקול ייחודי זה, שעודכן רק בשנת 1983 מיוצר עד היום בגירסאות חדשות יותר.

מייסד החברה: פיטר ווקר המגבר הראשון לשוק הביתי: QA12/P




בתחום ההגברה, במקביל למגברי המנורות, יצאה החברה בליין טרנזיסטורי ששורשיו נעוצים עוד בשנת 1966.
הסדרה העדכנית ביותר בליין זה, נקראת "99", הושקה בשנת 1999 וכוללת רכיבים המהווים פיתרון כולל למערכת סטריאו ביתית: פרה-אמפ, 3 דגמי פוואר, טיונר ושני מכשירי CD.

בסקירה זו, נבחן את מכשיר ה-CD היקר בסדרה: CDP-2 (מתחתיו דגם זול יותר CD-S).



הדגם המקורי נקרא CDP והיה בעל מנגנון טרנספורט של פיליפס, אולם לאחר שפיליפס החליטה לצאת מעסקי הטרנספורטים לנגני CD, נאלצה QUAD לפתח מנגנון בעצמה וכך הפך הפך המכשיר ל- CDP-2.

נתונים:

Maximum Line Output Level (RCA) 2.4VRMS
Maximum Line Output Level (Quad-Link) 5.3VRMS - Balanced
Frequency Response 20Hz-20kHz (+0dB/-0.5dB)
Total Harmonic Distortion <0.002% at 1kHz
Signal to Noise Ratio >110dB, 24 bit
95dB, 16 bit<
Crosstalk <-100dB at 1kHz
DA Converter Max. resolution 24bit
Max. sampling speed 192kHz
Disc compatibility CD-DA Conventional Audio CD
CD-R Recordable CD (finalised and unfinalised)
מידות: 80mm x 321mm x 310mm
משקל: 7.2kg net
מחיר מחירון: 8800 ש"ח


אם רוכשים אותו כחלק ביחד עם שאר המכשירים בסידרה, ניתן לחברו בחיבור Quadlink - חיבור ייעודי של החברה לחיבור לשאר החלקים במערכת 99 אשר חוסך כבלים כפולים ומאפשר לחלקים לתקשר האחד עם השני (הדלקה וכיבוי מתוזמנים ועוד).
אבל, המכשיר נועד לעמוד בפני עצמו ולא להוות רק חלק ממערכת 99.



קדם מגבר למקורות דיגיטלים

המכשיר מיועד להוות גם כ-פרה אמפ למקורות דיגיטלים ולכן כולל כניסות דיגיטליות רבות:
3 כניסות קואקסיאליות + 3 אופטיות, מאפשרות להשתמש בנגן כממיר / פרה דיגיטלי (סטריאו) עבור מכשירים כמו: מינידיסק, HTPC, סטרימר, נגן DAT, טיונר DAB, ממיר כבלים/לווין ועוד.
מהכניסות הדיגיטליות מתבצע Upsampling X2, המכשיר מקבל אות PCM נכנס עד לרזולוציה של 24 ביט ו- 96khz ומסוגל להמיר עד לרמת 192kHz.

יציאות:

ישנה יציאה דיגיטלית אופטית ושני סוגי יציאות אנלוגיות:
1) Fixed out - אנלוגית עם ווליום קבוע
2) Variable - אנלוגית עם ווליום משתנה נשלט פוטנציומטר המאפשרת חיבור ישיר לפאוור - ביציאה זו הווליום נשלט ע"י שלט המכשיר, בבדיקה תגובת הווליום טובה והוא עולה ויורד מהר יחסית, נוח מאוד.

יכולת זו של ה- CDP-2, לשמש כמכשיר DAC וקדם מגבר ביחידה אחת, תקרוץ מצד אחד לאודיופיל המבקש לבנות מערכת עם נגן CD ומסלול אות קצר ביותר (חיבור ישיר לפאוור) ומצד שני למשתמש המחפש שימושיות וויתור על מכשיר DAC חיצוני הנדרש לספק מענה לשלל מקורות סטריאו.
שימושי מאוד ומעלה לדעתי את התמורה למחיר המכשיר.





המכשיר מגיע בצבע אפרפר, בעל עיצוב פונקציונלי ומימדים צנועים - יתרון בסלון הישראלי הצפוף.

פעולת המכשיר

המכשיר חובר לחשמל ולמגבר והחל לעבוד.
פעולת המכשיר חלקה: מגש הדיסקים יוצא ונכנס במהירות, הקפצה קדימה ואחורה של שירים מתבצעת בזריזות - השירים מתחלפים במהירות, לאחר שהוכנס דיסק, זיהויו מתבצע במהרה - לא תמצאו כאן תופעות פינוק או מוזרויות של נגני High-End אחרים.

השלט פלסטיקי למגע, מאפשר גישה ישירה לשירים, שליטה על ווליום (דרך היציאות המתאימות), בחירת מקור (בין הכניסות הדיגיטליות קואקסיאליות/אופטיות), Repeat של דיסק שלם (או של שיר יחיד - במידה ותכנתתם Program עם שיר יחיד...), ביטול תאורת התצוגה.
תצוגת המכשיר הינה תצוגת ספרות ירוקה המספקת מידע בסיסי בלבד: אין תצוגת זמן נותר בדיסק ואי אפשר לדעת מהו מיקומו של השיר המתנגן (טרק 7 מתוך ?).
ארבעת הלחצנים בחזית המכשיר מאפשרים פעולות בסיסיות בלבד, הזהרו פן תאבדו השלט !




האזנה

אינני יודע מה שמעתם על ה"צליל האנגלי" אבל למכשיר הזה יש צליל פתוח, מפורט ובעל נפח.

מבחן ההאזנה נפתח בדיסק ישראלי, האוסף של "החברים של נטאשה":
התחלתי בשיר "יש זמן" (כמה סימלי...), הקולות צפים בחלל, התוף מכה ברמקולים - מכה ועוצר, הסינטיסייזר מנגן ברקע, המצילות מכות בצדדים, גיטרה חשמלית מנגנת, הדיה מתפזרים בחלל והכל יוצר תמונה צבעונית ותלת מימדית של השיר.
"בדקה אחת שפויה": קולו של הזמר נשמע צלול להפליא, שר במרכז בעוד המוסיקה עוטפת ומלווה אותו, חד וצלול ללא "ססס...", משכנע מאוד.
"תני לי סימן לרגע": מעביר את צרחותיו של ארקדי דוכין בצורה שקופה, מעביר את האנרגיה למאזין, התופים מכים ונעצרים, הצליל פתוח ומערב את המאזין בשיר, מצליח להעביר את העוצמה, מצמרר ואופי השיר יוצא באופן המהותי ביותר.

עברתי לטרק מס' 8 בדיסק האוסף של BOB JAMES.
חליל הצד נשמע צלול ואמיתי, בולט מעל השאר אבל לא בצורה מוגזמת, הקטע מתנהל בקצב "שחור": מהיר, דינמיות ה-QUAD באה כאן לידי ביטוי ומשחררת לאויר את עוצמת הקצב. לאחר מכן עולה לאויר גיטרה חשמלית בצליל שמנסר את האויר, הכל חי ומוחשי מאוד.
מצילתיים מצלצלות ונעצרות, הקצב מהיר - חותך, מתחיל ונעצר, הכל מהיר ואין זמן לעצור.





מישל פטרוצ'יאני, Trio In Tokyo, טרק 4:
מישל נוגן על הפסנתר ופותח את הקטע בדיאלוג פנימי: תו ראשון במרכז הבמה, תו אחר עונה לו מימין, הקצב הולך ומתחזק - התופים נכנסים לתמונה ומחזקים את המרכז. הקטע מהיר, מהיר מאוד: פסנתר על ה-Highway.
מישל מנהל דיאלוג עם עצמו: יד אחת בימין הבמה, השניה במרכזה, אומנם זהו קטע של טריו "בלבד" אך כאן דרושה מערכת דינאמית שתדע לעמוד בקצב ולעשות הפרדה בין הכלים. בהמשך נכנס גם הקונטרה-בס, וה-CDP-2 חושף את הרבדים השונים בבס ביחד עם התופים המלווים, לסיום, חוזר ומצטרף הפסנתר והקטע מסתיים בחגיגה גדולה.

ה- CDP-2 מצליח להיות בעל צליל פתוח מאוד אך ללא תחושת העוקצנות בגבוהים שמגיעה לעיתים עם פתיחות שכזו.
תחום המיד מגיע לאיזון שמצליח מצד אחד, ליצור נפח ראליסטי לקולות ווקלים ללא אטימות (או "כהות" בצליל) ומצד שני בעל פירוט שלא נופל למלכודת של צליל יבש ורזה.
אופי הבס פאנצ'י ודינמי והמכשיר מצליח לייצר חווית סאונד שמאפשרת לחוות את קצב המוסיקה.

כאמור, למכשיר יש אופי צליל פתוח ולכן, אם למערכת שלכם יש נטיה לסאונד בהיר, אל תצפו מה-CDP-2 לפתור את הבעיה: הוא יוריד מעט מהבהירות והעוקצנות, אך אין זה מכשיר שנועד "לעגל פינות".
בנוסף, במערכות שסובלות מעודף בס עלול להיווצר מצב של Too much of a good thing עם הדהודי בס בחדר.

Sound Stage: בהשוואה לנגן שלי (הרמן קרדון HD760 שעלותו כחצי), בימת הצליל קטנה מעט, החלל בין הכלים השונים מעובה יותר ומיקום הכלים מדוייק יותר, בתחילה התייחסתי לכך כאל חיסרון, אולם לאחר מס' ימים, התמונה התיישבה מול עיניי והאימאג' נראה פשוט נכון.
בנוסף, הצליל של ההרמן היה מעט רזה ובהיר ביחס ל-QUAD.
הערה: בתחילה, ההבדלים ניכרו כגדולים מאוד, אבל לאחר שימוש ביציאות נשלטות הווליום של ה-QUAD והשוואת ווליומים עם ההרמן, הצטמצמו ההבדלים (ללמדכם כמה חשוב להשוות רמת ווליום בהשוואה בין מכשירים).


סיכום

לאחר האזנה ממושכת לקטעים רבים התרשמתי שמתכנני המכשיר הצליחו להגיע לתוצאה מוסיקלית לכיוון הצד הדינמי והסוחף, זה לא נגן שמיועד להרדים אותך אלא להעביר את הרגש והעוצמה שבמוסיקה.
לטעמי, הנגן הזה עושה משהו "נכון": אני אוהב את המוסיקה שלי קצבית ודינמית, כזו שחודרת לגוף ומרקידה את התאים וה- CDP-2 מצליח לעשות את זה.

יתרונות

- כניסות דיגיטליות רבות
- יציאה אנלוגית נשלטת ווליום
- צליל פתוח ומפורט
- מיד באס דינמי ופאנצ'י

חסרונות

- שלט פלסטיקי, מרגיש זול
- עיצוב שלא מתאים לכל טעם


התאמה לשאר חלקי המערכת: יש לבדוק שהמערכת איננה בהירה ו/או בעלת תחום תדרי מיד/בס מודגש מדי.

הבדיקה בוצעה באדיבות חברת SG


מערכת המבחן:

מקור: QUAD CDP-2
Harman Kardon HD760
מגבר משולב: Audio Analogue Puccini Settanta
רמקולים: Totem Hawk
כבלים: Kimber








"QUAD CDP-2 - נגן תקליטורים במבחן" | התחבר/צור חשבון | 15 תגובות | חיפוש דיון
אחוז חסימה
צוות האתר אינו אחראי על התגובות אשר נכתבות באתר

משתמשים אנונימים לא יכולים להגיב. אנא הרשם

Re: QUAD CDP-2 - נגן תקליטורים במבחן (דירוג: 1)
על ידי il62 ביום 24/11/2006 - 08:35
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
יופי של סקירה -ענינית ומדוגמת !
נראה ש"העורך הראשי"ממש לא היה צריך לשנות בה כלום..
האם ניסית ליאור חיבור ישיר לפאוור ושליטה על הווליום?היה מסקרן רבים כאלטרנטיבה לקדם מגבר אוליי?
המוצרים של קוואד זוכים להערכה רבה מאוד בקרב הקהילה האודיופילית הדו ערוצית באירופה -ואכן יש כיסוי לכך.



Re: QUAD CDP-2 - נגן תקליטורים במבחן (דירוג: 1)
על ידי theezway ביום 24/11/2006 - 09:14
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
כרגיל אצלך. סקירה מעשירה ומעניינת. אני באופן אישי לא הייתי מתגבר על המראה של המכשיר, אבל זה כבר באמת עניין של טעם.



Re: QUAD CDP-2 - נגן תקליטורים במבחן (דירוג: 1)
על ידי zy ביום 24/11/2006 - 17:34
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
מצטרף לתשבוחות לכותב וליוזמה (בדיוק נושא שמעסיק אותי בימים אלו).

ומוסיף שאלות:
1. הפתיעה אותי האמירה שפילפס הפסיקו לייצר (דווקא לאחרונה ניתקלתי במס' מכשירים שמיוצרים עם טרנס' של פיליפסים- Philips CDM12 Pro למשל- מה זה NOS?), אבל יתרה מכך ההפתעה הינה שכך שקווד "פיתחו" טרנס' ,למה? איך? הפיתוח מכוסה ע"י העלות (הלא יקרה) של המכשיר?

2. האם יש לך/ למישהו הסבר על התופעה המוכרת והבלתי מוסברת שכינת אותה-"תופעות פינוק או מוזרויות של נגני High-End אחרים" ???

3. לסיום- מה הכוונה השוואת ווליום? האם השוואת וולטג' היציאה או השוואה באמצעות האוזניים?



Re: QUAD CDP-2 - נגן תקליטורים במבחן (דירוג: 1)
על ידי נמר ביום 25/11/2006 - 15:12
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
סקירה מעניינת ועיניינית.

המכשיר אכן לא מתאים לכל טעם ... אך היתרון שלו לשמש כפרה יכול להעפיל על העיצוב.

תודה רבה על הסקירה , פתחת לי את השבת בעוד מחשבות מענינות.



Re: QUAD CDP-2 - נגן תקליטורים במבחן (דירוג: 1)
על ידי tomertsin ביום 25/11/2006 - 17:20
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
נהנתי לקרוא, כתוב ברור.

תומר



Re: QUAD CDP-2 - נגן תקליטורים במבחן (דירוג: 1)
על ידי Eyal_W ביום 26/11/2006 - 20:32
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
ליאור מאוד נהנתי
אם זה המקום להעביר מסר לייצרן
"מה בדיוק חשב המעצב של המכשיר "
המראה שלו כל כך גרוע (לטעמי )



סקירה חובבנית (דירוג: 1)
על ידי yairf ביום 02/12/2006 - 00:48
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
א. פיליפס לא ממש "יצאו" מעסקי הטרנספורטים, לא ברור לי על מה מבוססת ההכרזה הזו.
ב. בדיקת סאונד של CDP עם "החברים של נטאשה"? ממש מעורר חשק להמשיך לקרוא.
ג. אף מילה על המערכת שה-CD מחובר אליה, באילו תנאים בוצעה ההאזנה ומה ה"REFERENCE" של הבוחן - ממש מקצוענות לשמה.



דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

4.3
(10) הצבעות

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht