עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

 PS3 Sharpshooter - מכוונים ויורים

מאת: תומר הוברמן
04/01/2012 - 07:00



 
 
 

הקדמה

מכירים את זה שאתם הולכים באיטיות בסמטה חשוכה, מתקדמים לעבר היציאה ממנה, רק אתם והרובה הנאמן שלכם, ללא גיבוי ומולכם רק עוד חושך?
מכירים את זה שבאותו הרגע אתם מרגישים בעורפכם עיניים בוחנות המחכות לשעת כושר בשביל לנעוץ סכין בעורק הראשי שלכם או לצלוף ממרחקים ישירות לראש החשוף?
ואז שאתם מסתובבים לאחור במהירות, מזיזים את כוונת הרובה לכיוון המאיים... ואין שם כלום חוץ מרוח קרירה שנושבת על פניכם?

לא מכירים? זה רק אני?

כנראה שאני צריך להפסיק לשחק קצת ב-Killzone 3 החדש וברובה שנחת על שולחני לא מזמן, זה משפיע עלי יותר מדי.
איזה רובה אתם שואלים? זהו ה-Sharp Shooter, המוצר המשלים החדש של חברת סוני, שיצא יחד עם המשחק המוזכר למעלה ומהווה השלמה לבקרי משחקי ה-Move ב-PS3, שיחד יוצרים ערכה מושלמת ללוחם האולטימטיבי בקונסולה. זהו נושא הכתבה הבאה ומוצר שמוסיף עניין רב למשחקי ה-FPS בקונסולה.

מושגים

נתחיל בכמה מושגים על עולם המלחמה והיריות בכל מה שקשור למשחקים בכלל ול-PS3 בפרט.

  • - FPS - זהו ז'אנר גיימינג אשר המשחקיות שלו מרוכזת ברובה ו/או כל נשק מתאים אחר ובלחימה מבוססת נשק באופן כללי, מתוך נקודת מבט מגוף ראשון.
    או במילים פשוטות - המשחק מנקודת ראותו של השחקן הראשי בסביבה המתאימה למשחק ובידו הנשק המתאים למשימה.
  • PlayStation MOVE - טכנולוגית ה-Move פותחה ע"י סוני כתשובה לקונסולת המשחקים המצליחה של החברה המתחרה נינטנדו, ה-Wii.
    הרעיון הכללי, שפותח במקור ע"י נינטנדו ושוכלל ע"י סוני (וגם ע"י מיקרוסופט בעזרת ה-Kinect), מדבר על חיישן (Wii) או מצלמה (Move) אשר מזהה את הנוכחים בחדר באמצעות בקרים אשר מחזיקים הנוכחים בחדר ומשתמשים בהם במשחק.
  • Move Motion Controller - הבקר הראשי של ה-Move, בקר אלחוטי אשר המצלמה מזהה וממקמת אתכם בעזרתו במרחב וכך מתרגמת את המיקום והתנועות שלכם למשחק עצמו אם זה במכות או תזוזה של נשק.
  • Move Navigator - זהו בקר משני, אשר מיועד להחליף את הבקר הרגיל של ה-PS3 במשחקים בהם יש צורך בתזוזה של השחקן בנוסף לתנועת הנשק שלו. הוא קטן וקומפקטי כך שהוא מתאים לשימוש ביד אחת ונוספו לו הכפתורים של הבקר הרגיל.
  • משחקים תומכים - סוני הוציאה את רובה ה-SharpShooter בהשקת משחק הדגל שלה - Killzone 3, ולכן הוא תומך במלואו באפשרויות הרובה. משחקים נוספים שנסקרו בכתבה ומותאמים לרובה הם Socom 4 ו-Time Crisis.

Unboxing והרכבה

הרובה מגיע בקופסא מאורכת ומושקעת בה ניתן לראות היטב את המוצר ואת המשחקים הנתמכים.


רובה במערכה הראשונה

 כאשר פותחים את הקופסא מגלים את הרובה, חוברת הוראות מפורטת ושלל מדבקות לאספנים מבינכם.


 חוברת הוראות מפורטת

כעת ניתן להגיע למלאכת ההרכבה והאמת שהיא פשוטה ביותר -

  • בעזרת שני כפתורי שחרור על קצה הרובה מוציאים את גליל הפלסטיק המגן ומכניסים למקום המתאים את בקר ה-Move הראשי כאשר הכפתורים שלו כלפי מעלה וההדק שלו כלפי מטה (אותו הדק שהדק הרובה יחליף כעת). מחזירים חזרה את גליל הפלסטיק המגן.


 הרכבת בקר ה-Move הראשי

  • באזור בו יד שמאל (או יד ימין לשמאליים) תומכת ברובה ממוקם בקר הניווט המשני של ה-Move, משחררים מגרעת קטנה ומכניסים את הבקר המשני למקום, שוב כאשר הכפתורים והג'ויסטיק הקטן למעלה, ההדק למטה. מחזירים את המגרעת למקום.


 בקר ראשי למעלה, בקר משני למטה

  • זהו. הרובה "מותקן", ניתן להפעיל את הבקרים ולכייל את המשחק ב-PS3 להתחלת המשחק.


 הרובה מוכן לפעולה

לאחר שהרובה מוכן ומורכב ניתן להרגיש את איכות הבניה שלו והיא ללא ספק מצויינת.
הפלסטיק האפור-כתום מרגיש היטב ביד, לא כבד מדי אבל לא מצועצע ופשוט, הכפתורים מונחים במקומות מדוייקים וקלים לתפעול והשילוב עם שני בקרי המשחק מצויין ולאחר שמתרגלים, מרגיש קל ונכון.

בקטע הוידאו הבא תוכלו לראות את מלאכת ההרכבה, מדובר בשניות, אז אל תמצמצו. חיוך

 

 

שימוש

בכל משחק הרובה מרגיש קצת שונה ויש להתרגל לשימוש בו.
באופן כללי, שימוש ברובה כזה אשר עושה שימוש בתנועות ידך לנווט בעולם הוירטואלי ולכוון כדי להרוג, הוא קשה ללימוד בהתחלה, אבל כמו שאומרים אצלנו - קשה באימונים, קל בקרב.
אחרי תקופת הסתגלות קצרה הביצועים במשחק בעזרת הרובה יכולים להשתפר דרמטית ויש רבים הטוענים שבנוסף לחווית המשחק שהוא מוסיף, הוא גם משפר את יכולות המשחק לעומת בקר רגיל.
שני צדדי הרובה זהים כמעט לחלוטין עבור תפעול קל לימניים ושמאליים ועבור אחידות באופן כללי.


הצד הימני אחורי של הרובה

בצד הרובה ליד ההדק, נמצאים כפתורי המשולש והריבוע של בקר ה-PS, כך שהאצבע המורה תוכל לעבור בקלות מההדק ולתפעל אותם. בנוסף אנו יכולים לראות הדק שני מתחת לראשון וכן בורר מצב יריה (בודדת למול סוגי אוטומט). בשניהם השימוש הוא תלוי משחק, בד"כ אין בהם שימוש יתר.


הצד הימני קדמי של הרובה

בצד הימני הקדמי של הרובה, היכן שמונח הבקר הראשי ניתן לראות את כפתור ה-Release לשחרור הבקר (יש ללחוץ על הכפתורים משני הצדדים לשחרור). בנוסף, קיים כפתור Start של הבקר. בצד השמאלי של הרובה קיים כפתור Select.


 מבט מלמעלה


 מבט מלמטה


 קת מתכווננת

מלמעלה אנחנו יכולים לראות את הכפתורים של הבקרים אותם אפשר לתפעל במידת הצורך, בד"כ נשתמש רק בכפתורי בקר הניווט התחתון, וכפתורי הבקר העליון מתופעלים בכפתורים אשר בנויים ברובה כמו שראינו למעלה.
מלמטה ישנו עוד כפתור (RL) לשימוש בפעולות מסוימות לפי המשחק, ודי קשה לתפעל אותו.
בנוסף, יש לרובה קת מתכווננת למי שבאמת רוצה להיכנס למשחק ולהצמיד את הרובה לכתף, בחשש מהרתע של הרובה הוירטואלי. חיוך

בסה"כ הרובה בנוי בצורה מצויינת, עם כפתורים במקומות הנכונים אשר קל לתפעל אותם.
איכות הבניה של הרובה מצויינת ולמרות היותו "פלסטיקי" למגע, הוא מרגיש טוב ביד וניתן להשתמש בו בקלות וליהנות מזה.
בצד השלילה, לאחר שימוש רב, הרובה מרגיש כבד ביד ולמרות היותו קל יחסית, נשיאה של רובה כזה עם שני בקרים בתוכו לאורך זמן רב גורמת לשרירים לכאוב ולתנוחות השונות במשחק להיות מעיקות. אבל מצד שני, הרי בשביל זה קנינו את ה-Move מלכתחילה, לא? קצת תזוזה בשאר הגפיים, מעבר לתזוזת האצבעות.
הביקורת למשחקים כתובה לאחר אותה תקופת הסתגלות קצרה ולמידה של הרובה, למרות שבטוחני שככל שמשחקים יותר, כך משתפרים עוד.

משחקיות

המשחקים בהם בדקתי את הרובה:

Killzone 3

את סיפור המשחק תיארתי כבר בסקירה הקודמת שלי על אוזניות PX21. אספר כאן בקצרה שאנו משתתפים בקרבות עזים בין כוחות הצבא הטובים לרעים, כאשר השימוש הוא בנשקים שונים ומגוונים (מפתיע, נכון?).
קילזון 3 היה המשחק שהוכרז עם הרובה ובו אמורה להיות ההדגמה הטובה ביותר לרובה ואכן כך גם מרגישים, הרובה מגיב טוב מאוד ומשתלב היטב במשחקיות, אחרי תקופת ההסתגלות כמובן.

SOCOM 4: U.S. Navy SEALs

המשחק מתרחש אי שם במלזיה, שם המורדים שקוראים לעצמם "נאגה" נלחמים בממשלה. אתה הוא קומנדר גריי, קצין נאטו, המנהיג צוותים על מנת להילחם במורדים ולהוריד את מנהיגם.
כמו שמתואר, מטרת המשחק היא להרוג את המורדים כאשר סגנון המשחק הוא תקיפה בעזרת צוותים - אתה הוא המוביל ואתה צריך להזיז צוותים למיקומים אסטרטגיים ולפקד עליהם לתקוף לפי מתווה הלחימה באותו איזור, כאשר אתה גם חייל מהמניין, מתפקד כלוחם ומפקד על הכוחות שאיתך.
באופן כללי, המשחק מושקע פחות מהקילזון ולא מרגיש מהוקצע כמוהו. מי שמתחבר לסגנון של לחימת צוותים אני מאמין שיהנה פה, אני אישית פחות אוהב את הז'אנר.
הרובה תפקד בצורה טובה במשחק למרות שכמו המשחק כולו, אך הרגיש פחות טוב מאשר בקילזון.

Time Crisis: Razing Storm

כותר המשלב 3 משחקים - Razing Storm מסדרת Time Crisis, Time Crisis 4 שהוא יצירה מחודשת של המשחק הרביעי בסדרה ו-DeadStorm Pirates.
הסקירה תתרכז בעיקר ב-Razing Storm, אשר משמש כספין אוף (משני) לסדרת ה-Time Crisis ולמי שלא ידע (כמוני), מדובר על סדרת משחקים שהתחילה עוד במכונות הארקייד שמורכבת מירי באקדחי מכונות באויבים הבאים מולך. המשחק הראשון הגיע לפלייסטיישן בשנת 1997.
באופן כללי מדובר על סדרת איומים על העולם ע"י ארגוני טרור ולעומתם קבוצות סוכנים הבאים לנטרל אותם.
במשחק Razing Storm אתם קבוצת סוכנים במדינה כלשהי בדרום אמריקה, נלחמים בארגון טרור בעיצומה של מהפכה.
סגנון המשחק דומה מאוד למכונות הארקייד, אתה מתקדם בעולם הוירטואלי כאשר בכל עמדת תקיפה אתה יכול להתגונן או לצאת מהמחסה ולירות במספר מטרות שמתגלות לך, כאשר אתה חשוף לירי נגדי.
באופן דומה למכונות הארקייד המשחק עצמו לא מיועד לרובה הזה, אלא לאקדח המכיל את הבקר הראשי של ה-Move ולכן מספר אופציות שהיו במשחקים הקודמים, פעלו פה פחות טוב או לא פעלו כלל.

על מנת לתאר את ההרגשה עם בקר חדש כזה, חילקתי את הבדיקה, כמו כל דבר בצבא, ל-3 חלקים - תנועה (עם הדמות), כיוון וירי ואופציות נוספות (שימוש בכפתורים לתפעול המשחק).

תנועה

התנועה של הדמות, בעוד אנו אוחזים ברובה היא הנושא הבעייתי ביותר במשחקים.
השילוב בין הזזת הכוונת לעבר המטרה והזזת השחקן לצדדים עם בקר הניווט יכולה לתסכל מאוד ולא פעם מצאתי את עצמי עושה סיבובי 360 בלתי פוסקים, כמו כלב שרודף אחרי הזנב, רק בגלל שסמן הכוונת הלך מעט הצידה מדי.
ניתן לכוון את רגישות התנועה של סמן הכוונת, אך קשה מאוד לכוון אותה כראוי, כך שלא תזוז לאט מדי כאשר האויב יורה לך בראש בינתיים, אבל גם שלא תזוז מהר מדי ותאבד את חוש הכיוון.

שילוב התנועה במשחקים

נושא התנועה היה החלק המשמעותי ביותר שהבדיל בין המשחקים - בקילזון 3, משחק הדגל של סוני והמשחק שהוכרז עם הרובה, התנועה אכן הייתה החלקה ביותר והקלה ביותר להסתגלות מהירה.

ב-Socom 4 כבר נתקלתי בהרבה יותר בעיות לא להתנדנד כמו שיכור ולקח יותר זמן להתרגל לתנועת הדמות ולהרגיל אותה ללכת לכיוון הנכון.

ב- Time crisis זה היה אף גרוע יותר והצריך זמן רב להבנת שילוב של מצבי התנועה המתוכנתים של המשחק ביחד עם כיוון הרובה למטרות שהופיעו ממול. מצד שני, התנועה במשחק כזה היא פחות רלוונטית כאשר המטרה היא להסתתר ולירות לחילופין.

כיוון וירי


מכוונים...


 ויורים!

כיוון אל המטרה הוא היכולת המרכזית של הרובה. טכנולוגית בקרי ה-Move מראה פה את גדולתה במיקום מדויק של הרובה במרחב. מהירות התנועה וקליטת המערכת את תנועות השחקן היא מצוינת ולא מורגשת השהייה כלל בין תגובות השחקן לתגובות הדמות במשחק.
על הירי אין אפילו צורך להרחיב, לאוהבי משחקי היריות אין הרגשה יותר טובה מאשר לכוון ולירות בהדק פיזי של רובה על מטרות האויבים הנופלים חלל.

שילוב הכיוון וירי במשחקים

כל עוד לא דובר בתזוזה עם הרובה לכיוונים שונים, כיוון הנשק היה מושלם בכל משחק והירי היה מהנה. כאשר דמויות האויב התפרשו במרחב והיה צורך לזוז במהירות מנקודה לנקודה על מנת לפגוע באוייבים, התגלו הבעיות.

ב-Killzone 3, הכיוון היה קל ומדויק וגם הזזת הנשק בין אויב לאויב הייתה טובה מאוד. לאחר שמתרגלים גם התזוזה והמשך כיוון הנשק לעבר המטרה הבאה היה מצוין ולאחר זמן מה אתה שוכח שבין ידיך יש מכלול של פלסטיק ושני בקרים, ההרגשה היא של נשק לכל דבר. התפעול והירי משולבים היטב במשחק ומשפרים את החוויה.

ב-Socom 4, הכיוון היה חלק ותנועה הסמן בין המטרות הייתה סבירה. כיוון הצוותים לנקודות שונות היה גם הוא סביר, כל עוד לא מדובר בקטע אקשן עמוס, בו יש לעשות את הדברים מהר. שם היה צורך בדיוק שהיה קשה להשיג עם רובה תזזיתי והיה צורך בתרגול רב בשביל שלמות.

ב-Time Crisis, שיטת הכיוון ויריה אמורה להקל על השחקן למצוא את המטרות בקלות ולפגוע, אבל לא פעם השיטה בה השתמשו בשביל להיכנס למצב "אקשן" הייתה מתסכלת במקרים רבים.
בשיטה זו בכל פעם שנתקלים באויב ויש להסתתר, יש להרים את הרובה למעלה ואז הדמות מסתתרת ולהוריד את הרובה חזרה לכיוון המסך בשביל לירות. רק שמתרגלים לשיטה הזו אפשר להצליח בה היטב, אבל זה לא מהנה במיוחד.

אופציות נוספות


  זמן להרוג וזמן לטעון


 איך נהרוג הפעם, רובה או אקדח?

השימוש בכפתורים השונים בד"כ הוא אוניברסלי ומתאים לרוב המשחקים.
הכפתורים על גבי הרובה מונחים במקומות נגישים וקלים וברגע שקולטים את משמעות כל אחד במשחק (זריקת רימון, החלפת נשק וכו') השימוש בהם הוא אינטואיטיבי וקל.
בסה"כ בכל המשחקים תפעול האופציות השונות היה מצוין, וברגע שזוכרים את הכפתורים ומה כל אחד עושה.
ב-Killzone 3 וב-Socom 4 השימוש די זהה ולאחר שמשחקים במשחק אחד קל להתרגל במהירות לשני.
ההבדלים באים בעיקר לידי ביטוי במעבר מירי רגיל לירי דרך כוונת תקריב (כפתורים אחרים) או בהחלפת נשק.
אופציה נוספת של הרובה שמאוד מהנה היא טעינת הנשק, פשוט מושכים את הגוף הקדמי של הרובה לכיוונך ונשמע קליק קטן אשר מתורגם לטעינת הנשק במשחק (ניתן לראות דוגמא בוידאו).
ב-Time Crisis השימוש אמור להיות באקדח ולכן ישנם מספר אופציות שלא נתמכות, למשל אותה טעינת נשק (זה פשוט גורם לירי).

סיכום


"When you have to shoot, shoot. Don't talk"

סוני רוצה לחלוב את פרת הזהב שלה עד תום ובצדק. הקונסולה שעוד מעט חוגגת 5 שנים חייבת להוציא חידושים על מנת להמשיך ולהזרים מזומנים ולכן צריך להיות יצירתיים. לאחר יציאת ה-Move זה היה רק עניין של זמן עד שעוד ועוד תוספים יצאו לשוק על מנת לנצל את האפשרויות הגלומות בבקרי תנועה וניתן להגיד שה-Sharpshooter מנצל זאת עד תום.
יש להפריד את פוטנציאל הקונים של המוצר לשניים - אותם אנשים שרוצים לשבת על הכורסה בנחת, להזיז שני כפתורים ולשחק מעט במשחק פה או שם, כנראה שלא יקסום להם הרעיון של חזרה למילואים, נשיאת נשק והתרוצצות בבית.
אבל אותם אנשים שרוצים להוסיף לחווית הירי, להרגיש את שדה הקרב קרוב יותר בסלון ואולי אפילו להזיז איזו יד או שתיים תוך כדי משחק יהנו מכך מאוד.
המוצר עצמו בנוי היטב, הכפתורים נבנו בחוכמה ומותאמים למשחק בצורה מושלמת ובכל מה שנוגע למשחקים שמותאמים היטב לרובה, כמו Killzone 3, הרובה קולע בול ומוסיף הרבה לחוויה.
למי שאוהב משחקי ירי באופן כללי, כאשר מתרגלים ההנאה גדלה גם במשחקים האחרים.

מחיר: 299 ש"ח

תודה לחברת מדיה גיים על השאלת המוצר לביקורת


לדיון בנושא: PS3 Sharpshooter - מכוונים ויורים


נושאים מקושרים

משחקים וגיימינג
משחקים וגיימינג



עוד מ: tomer_h
תגיות


דרגת קושי: 3
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 עוד על משחקים וגיימינג


המאמר הפופולרי ביותר בתחום משחקים וגיימינג:
גיימינג: סוגי הגאים ואפשרויות שליטה מתקדמות
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht