עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

מקרן אפסון EH-TW5900 - העתיד הבהיר של מימד הביניים?

14/03/2012 - 13:00



 
 
 

חברת אפסון היא יצרנית מקרני LCD ותיקה מאוד והיצרנית הגדולה בעולם של פאנלי LCD למקרנים. למרות הרקורד המרשים הזה, מקרני החברה לא זכו להערכה רבה ע"י וידאופילים ועמדו בצילם של מקרני LCD מחברות כמו SONY ,SANYO ,PANASONIC ומקרנים בטכנולוגיות DLP  ו-LCOS.

החברה הפתיעה את כולם ופרצה לתודעת רוכשי המקרנים כשהכריזה ב-2007 על הדגם המהפכני Powerlite 1080UB (או באירופה TW2000) שהתיימר להשיג יחס ניגודיות של 50000:1, בזכות טכנולוfגית פנלים מהפכנית וצמצם מתקדם.

מאז אותו דגם אגדי, אפסון הפכה להיות אחת מנושאי הדגל של טכנולוגית ה-LCD והוציאה דגמים שזוכים לפופולאריות והערכה אצל וידאופילים רבים שנה אחר שנה.

בתחום התלת מימד, אפסון  בחרה, בצעד אמיץ, לדלג על הדור הראשון של מקרני התלת מימד ומקווה לפרוץ לדור השני עם מגוון דגמים בשלים יותר ומספר חידושים מבטיחים.

המקרן הנבחן, הוא דגם הכניסה של מקרני התלת מימד של אפסון אירופה כשמעליו נמצאים דגם הביניים TW6000, וספינת הדגל של מקרני התלת ממד ה- TW9000.

במחיר של פחות מחצי ממקרן 3D הזול ביותר בדור הראשון ועם המוניטין של אפסון כאלופי תמורה למחיר הגעתי עם ציפיות גדולות. האם מדובר במקרן 3D שיתאים לכולם?

ובגזרה האישית שלי, האם מקרן זה יוכל לשמש עבורי כמקרן לתלת מימד בלבד, באיכות משביעה רצון?

נתונים טכניים

טכנולוגית הקרנה: 3LCD, פאנל 0.61 - inch wide panel with MLA ערכים של D9.8, C2Fine, 12Bit

טכנולוגית 3D: משקפיים אקטיביות עם סנכרון IR, קצב רענון 240HZ

רזולוציה: 1920X1080 1080P

יחס ניגודיות :20,000:1

עוצמת הארה: 2,000 LUMENS

עדשה: זום אופטי 1.6 עם THROW RATIO של 1.32-2.15:1, כוון זום ופוקוס ידניים.

פיצ'רים

  • מסך מפוצל - המקרן מאפשר לצפות בשני מקורות שונים על מסך מפוצל, בצורות שונות. אוקי, גימיק נחמד. אבל מה, מסתבר שלמקרן יש רק מעגל HDMI אחד, יש שני חיבורים פיזיים אבל הם לא יכולים לעבוד במקביל, כך שהפיצ'ר הזה לא עובד עם שתי כניסות HDMI. בקיצור, מיותר.
  • כיול מתקדם - המקרן כולל חוץ מהכוונים הרגילים של RGB, גם כוונים מתקדמים של GAMMA וכיול צבעים (CMS)
  •  רמקולי סטראו - המקרן כולל שני רמקולי סטריאו בעוצמה של 10WATT. ניתן לחבר להם מקורות שמע דרך פאנל החיבורים האחורי.
  • יצירת תמונות ביניים CFI - לא נתמך
  • המרה מ2D ל-3D - לא נתמך
  • תמיכה בעדשה אנמורפית - לא נתמך
  • תמיכה בוידאו אלחוטי, Wireless HD - לא נתמך
  • תמיכה באמיטר IR חיצוני
  • צמצם דינאמי

צמצם דינאמי

השימוש בצמצמים דינאמיים במקרנים החל בשנת 2004 כחלק מהניסיון הנואש של יצרניות מקרני הLCD להתגבר על מגבלות הניגודיות של הפנל ולהלחם בשליטה של מקרני הDLP בשוק מקרני הק"ב. הניסוי הוכתר בהצלחה רבה, וכיום כל מקרן LCD לשוק הק"ב מצויד בצמצם כזה.

בשבילי, הצמצם הדינאמי הוא הדייאט קולה של המקרנים, יש יותר טובים ופחות טובים, אבל תמיד נשארת תחושה של טעם לוואי. טעם הלוואי יכול להתבטא במנגנון רועש או במנגנון שעובד בצורה לא שקופה מספיק ומצליחים להבחין בפעולתו.

בנוסף לכך, צמצם דינאמי הוא לא קוסם ולא יכול להחליף ניגודיות סטטית. בהתאם לכך, התוצאות הגרועות ביותר מתקבלות מהשילוב של פנל בעל ניגודיות נמוכה עם צמצם דינמי.

הצמצם ב- TW5900 בעל שלושה מצבים: OFF, Normal ו-FAST. הצמצם אינו פעיל בצפייה בתלת ממד. חשוב לציין שגם במקרנים יקרים יותר של חברות שונות הצמצם לא פעיל במצב תלת מימד.

הקטע האהוב עלי לבדיקת ON\OFF Contrast הוא קטע הפתיחה מהסרט Cars. בקטע ישנם מספר מעברים מהירים מאוד מתמונה בהירה וצבעונית לתמונה שחורה לגמרי.

זהו קטע קלאסי לחובבי מקרני CRT (כמו עבדכם הנאמן) להדגים את עליונות הטכנולוגיה,  זה גם קטע אידיאלי לבדיקת ביצועי צמצם דינאמי.

על מצב OFF אין הרבה מה להרחיב, התמונות השחורות נצבעו באפור בהיר וכל הדרמטיות של קטע הבדיקה נעלמה. מצד שני, כיוון שהצמצם כבוי, הוא לא הרעיש ולא הכניס ארטיפקטים לתמונה.

צמצם במצב FAST, הצליח לעבוד עלי לשנייה או שתיים. פתאום הסצנה התעוררה לחיים, השחורים נראו כמו שחורים והדרמטיות חזרה. הניגודיות במצב זה כנראה אחראית ליחס הניגודיות המנופח של 20000:1 המוצהר ע"י אפסון. אלא שהתעוררתי מהפנטזיה מהר מאוד, כאשר שמעתי את הרעש הנורא שמייצר הצמצם במצב עבודה כזה, וחמור מכך מהארטיפקטים שהוא מוסיף לתמונה. הבהירות של התמונה הדהדה בצורה כ"כ ברורה, שהבנתי שאף אחד לא יצפה בסרט במצב הזה.

צמצם במצב NORMAL נותן את הפשרה הסבירה ביותר. שחורים טובים יותר מאשר במצב OFF, אך רחוקים מאוד מהשחורים במצב FAST. העדכונים אטיים יחסית אך עדיין ניתן לראות ולשמוע את ההתכנסות של הצמצם.

נסכם ונאמר שמדובר בצמצם פשוט יחסית ודי רועש. הרעש הנלווה נשמע כמו צרצור או כמו שבני הקטן תיאר זאת כתנועה של רובוט בחדר...

מראה חיצוני וחיבורים

המקרן חולק מארז דומה לשאר הדגמים בסדרה, זהו עיצוב חדש שמחליף את העיצוב המלבני של דגמי השנה שעברה. גודל המקרן נשאר די דומה לדגמי המקרנים של שנה שעברה.

המארז הוא סימטרי וכולל את העדשה באמצע ובשני צידיה פתחי אוורור שנראים כמו כונסי אוויר אגרסיביים. לטעמי העיצוב הוא סולידי אך לא משדר יוקרה כמו המארזים של סוני או JVC, אלא יותר תחושה של מקרן מולטימדיה.

המארז כולל כפתורים המאפשרים גישה לכל התפריטים גם בהיעדר שלט.

פאנל החיבורים של המקרן כולל:

  • שתי כניסות HDMI בתקן 1.4
  • כניסת קומפוננט אחת
  • כניסת קומפוזיט אחת
  • כניסות אודיו L\R עבור הרמקולים הפנימיים
  • שתי כניסות USB מסוג A וB היכולות לשמש להצגת תמונות או מצגות ללא צורך במחשב
  • חיבור PC
  • חיבור לאמיטר חיצוני

שלט

השלט של ה-TW5900 זהה לשלטים של כל המקרנים בסדרה. מדובר על שלט גדול פיזית, שמרגיש טוב ביד ומצויד בכפתורים גדולים יחסית.

בחלק העליון של השלט נמצאים כפתורי הדלקה, כיבוי ותאורה. כפתור התאורה הייעודי והמיקום שלו הם תוספת מבורכת לעומת שלטים אחרים בהם צריך להסתכן וללחוץ על כפתור לא מזוהה כל שהוא בשביל תאורה.

מתחת לשורה העליונה אפשר למצוא את כפתורי בחירת המקור ומתחתם אופציות לשליטה בעזרת HDMI LINK, לא בחנתי את האופציה הזו חוץ מהעובדה שבכל פעם שכיביתי את המקרן, הוא כיבה גם את הרסיבר דרך ה-HDMI.

במרכז השלט נמצאים כפתורי הנווט, והגישה לתפריט.

בתחתית, נמצאים כפתורים שונים שלחלקם כמו גישה ל-CMS ובחירת מצב העבודה של הצמצם, לא ברור למה צריך כפתור ייעודי בשלט.

לעומת זאת חסרה לי האופציה לעבור בקלות למצב SBS, כפתור ה-2D\3D לא מאפשר זאת.

לסיכום, למרות החסרונות, מדובר בשלט מוצלח מאוד ונוח.

תפריטים

תפריט כוון התמונה - Image, כולל את כל הפרמטרים המשפיעים על התמונה, כולל מצב המנורה והגדרות תמונה מתקדמות:

בתפריט התמונה המתקדם אפשר למצוא תפריט נוח לכוון גאמא:

ובנוסף את תפריט ה-CMS הקרוי גם RGBCMY, המאפשר להביא את צבעי היסוד והצבעים המשניים קרוב יותר לצבעים הקבועים בתקן.

תפריט ה-SIGNAL כולל גישה להגדרות התלת מימד, אפשר לקבוע בו את פורמט התלת מימד, שימוש באמיטר חיצוני ועוד. זהו התפריט היחיד שהגישה אליו לא אידיאלית. לדעתי יש צורך בגישה קלה יותר לבחירת פורמט תלת המימד.

בסך הכל אפשר לומר שהתפריטים מאורגנים בצורה טובה מאוד והגישה לרוב התפריטים מהירה והגיונית.

חווית משתמש

זמן ההדלקה של המקרן הוא די ארוך, כשתי דקות. בהתחלה, למשך כדקה, אין שום אינדיקציה שהמקרן נדלק, מה שעלול לגרום לנו ללחוץ שוב על כפתור ההדלקה, שלמזלנו הוא אינו כפתור הכיבוי.

מבחינת יציבות המערכת, בכל זמן השימוש במקרן עם שני מקורות מחוברים, לא נתקלתי בבעיות סנכרון של מנגנון הHDMI, הסנכרון אמנם לוקח כמה שניות בכל פעם, אך בניגוד למקרנים אחרים הוא מסתיים בהצלחה תמיד. לא נתקלתי במצב שהייתי צריך לאתחל את הנגן כדי שהמקרן יצליח לזהות אותו.

השילוב של המערכת היציבה והשלט הנוח הופכים את חווית המשתמש לטובה מאוד, בלי לחיצות על כפתורים שגויים והמתנות ארוכות למערכת שתתייצב.

התקנה מיקום והתאמה למסך

ה-TW5900 נהנה מעדשת זום רחבה ביחס של 1.6:1, יחס נמוך יותר מהדגם היקר בסדרה או דגמי שנה שעברה  שנהנו מיחס של 2.1-2.2, אך עדיין גבוה.

אצלי ממרחק של 2.5 מטר הצלחתי לקבל גדלים שנעו בין 60 ל-120 אינטש, מאותה נקודת הקרנה. העדשה בהחלט חוסכת כאב ראש ותכנונים במיקום.

מצד שני, המקרן נטול מנגנוני LENS SHIFT מה שמחייב התקנה של המקרן בדיוק מול מרכז המסך והופכת אותו מתאים יותר לתלייה מהתקרה מאשר להתקנה על מדף.

עוצמת ההארה המכובדת של המקרן במצב מכויל ובמצב מנורה נמוך תאפשר הקרנה על מסך בגדלים של עד 130 אינטש ללא צורך במסך מיוחד. למי שמייעד את המקרן למסכים בגודל של 100" ומטה, מומלצת הוספת פילטר ND כדי להוריד את עוצמת ההארה ולשפר את השחורים.

איכות תמונה

ניגודיות ושחורים

הפרמטר החשוב ביותר בתמונה, לדעתי ולדעת וידאופילים רבים הוא יחס הניגודיות ורמת השחור הנגזרת ממנו.

שני התקנים המקובלים לבחינת ניגודיות On\Off שמעיד על יחס הלבן לשחור בשתי תמונות נפרדות ואנסי שמודד את היחס בין לבן לשחור באותה התמונה, לא תמיד מספרים את כל הסיפור.

רמות השחור של המקרן, תמונה שלמה ב-IRE0, כאשר עוצמת ההארה מכוונת ל-16 FTL, צריכה להיבדק בתנאים אופטימליים, חדר כהה לחלוטין, ללא שום מקור או נוסף בחדר, או בקיצור תנאי מאורת עטלפים.

בבדיקה כזאת, אם נשים לרגע את המספרים הנמדדים בצד, אני מחלק את התוצאה לשלוש קטגוריות די גסות:

  • שחור מוחלט - החדר נשאר כהה כמו שהיה כשהמקרן כבוי (לא ראיתי עדיין תוצאה כזאת ממקרן דיגיטלי).
  • תאורה לא ישירה - החדר קצת מואר אבל קשה להבחין שהאור מגיע מהמקרה ישירה נראה כמו לד שנשאר דולק מאחורה
  • תאורה ישירה - המסך מואר, ברור שהאור הוא אור ישיר מהמקרן, בהרבה מקרים ישנו גם גוון לתמונה.

 כמובן שזוהי חלוקה גסה מאוד ובקטגוריה השלישית למשל, יכולים להיות הבדלים עצומים ברמות השחור בין שני מקרנים שונים.

למרות שלא היה ברשותי פילטר ND ועוצמת ההארה הייתה גבוהה מ-16FTL, אני יכול לומר בוודאות  שה-TW5900 שייך בפירוש לקטגוריה השלישית. המסך בתמונה שחורה הוא בהיר יחסית ובגוון ירקרק.

צבעים

המצב שבו קיבלתי את הצבעים הטובים ביותר לפני כיול הוא מצב Natural

חדות

החדות של המקרן היא טובה, למרות שהדגם משתמש בעדשה פשוטה יותר מהדגמים היקרים יותר בסדרה, המקרן בפירוש לא חד כמו מקרני DLP למשל, אבל החדות לא מהווה בעיה כל שהיא.

תנועה

המקרן מתמודד עם תנועה בצורה טובה אך לא מושלמת. בסצנות מהירות הרזולוציה האפקטיבית יורדת ומרגישים מחסור בפרטים. מצד שני בתכנים שבדקתי, לא מצאתי קפיצות, גמגומים או תנועה לא רציפה.

רעש וידאו

התמונה במקרני LCD, לפחות בשנים האחרונות, היא חלקה מאוד, אין שאריות ל-SDE (אלא אם עומדים קרוב מאוד למסך) או FPN והתוצאה נעימה לעין.

במעט קטעים כהים כן הרגשתי ברעש, אך יתכן והוא נגרם ממחסור בפרטים כהים וכמה רמות אפור שקרובות מאוד אחת לשנייה.

תמונה קולנועית

המושג תמונה קולנועית, הוא מושג חמקמק וסובייקטיבי בדומה למושג מוזיקליות אצל אודיופילים.

עבורי, המונח הזה כולל בתוכו ניגודיות ON\OFF גבוהה מאוד, תמונה נקייה מרעש וגם צורת התפשטות האור בין הפיקסלים צריכה להיות "מעוגלת" ולשדר רכות שלא באה על חשבון הפרטים.

ב-TW5900 פרט לתמונה הנקייה, לא מתקיים אף אחד מהתנאים האלו ובהתאם הוא לא גורם לשום חוויה קולנועית.

כיולים ומדידות

קצת הקדמה על שיטת הכיול. למקרנים מבוססי מנורה, יש ערך אופטימאלי בודד ל-CONTRAST ו-BRIGHTNESS ללא התחשבות בגודל המסך.

כדי לכוון את ה-CONTRAST, בחרתי בערך CONTRAST באמצע וכוונתי את הצבעים לטמפרטורה של 6500. עכשיו העליתי את ה-CONTRAST ובמקביל בדקתי את טמפרטורת הצבע, מצאתי את הנקודה הכי גבוהה שבה טמפרטורת הצבע עדיין 6500 ולא התחילה לרדת.

כוון הBRIGHTENSS הוא פשוט יותר, השתמשתי בתבנית שמראה גוונים שלא אמורים להראות (BTB) ואת הגוונים הכהים ביותר שאמורים להראות וכוונתי לנקודה הנמוכה ביותר שבה רואים הבדל בין הגוונים.

שני הכוונים נעשו כאשר הצמצם הדינאמי כבוי.כאשר מדדתי את ניגודיות המקרן במצב זה, שתלויה בניגודיות הפנל, קיבלתי יחס של 740:1. זוהי תוצאה נמוכה מאוד לכל הדעות ובהתחלה חשבתי שמדובר בטעות מדידה.

על מנת לקבל עוד אסמכתא למדידה, חיפשתי ביקורות נוספות על המקרן ברשת. לא מצאתי כאלה ביקורות, אך מצאתי ביקורות על אחיו הגדול של המקרן TW6000, שם נמדדה ניגודיות של 1600:1. שילבתי את הנתונים האלו עם הניגודיות של 7000:1 בדגם היקר בסדרה, TW9000 שנמדדה ע"י חבר, ואז נפל האסימון.

הבנתי איך אפסון מחשבת את נתון הניגודיות הרשמי שהיא מפרסמת, ניגודיות הפנל מוכפלת במספר קבוע, בערך 25 שלכאורה מתקבל מהצמצם הדינאמי:

TW5900, ערך של: 740*25=18,500~20,000

TW6000, ערך של: 1600*25=40,000

TW9000, ערך של: 7000*25=175000~200,000

כדי לסכם את הנושא, הניגודיות הטבעית של המקרן נמוכה מאוד, ומחזירה אותי לימים אפלים פחות, אפסון חזרה אחורה כחמישה דורות אחורה, לדגמים שיצאו לפני עידן הUB.

מבחינת עוצמת הארה, נמדדו כ-730 LUMENS במצב ECO של המנורה.

הצבעים של המקרן לפני כיול היו הכי טובים במצב NATURAL, ולאחר כיול קצר של ערכי ה-GRAYSCALE התוצאה הייתה עוד יותר טובה.

לגבי צבעים, לא שיחקתי יותר מדי עם אופציית ה-CMS, כיוון שצבעים לפני כיול רחוקים מלהיות צוואר הבקבוק של המקרן הזה. לא נעים לומר, אבל אופציות הכיול המתקדמות במקרן הזה, מזכירות לי את הבדיחה הידועה על הילד שנכשל בכל המקצועות והצטיין בזמרה. עם ניגודיות כ"כ נמוכה, את מי באמת מעניינת תוספת ה-CMS?!

חווית צפייה בדו ממד

צוואר הבקבוק של המקרן הוא הניגודיות הסטטית שלו. הדבר מתבטא מאוד בקטעים מעורבים לכוון הכהה.כיוון שגם הצמצם לא מספיק אגרסיבי, גם בסצנות כהות מאוד ישנה הרגשה של אובדן פרטים.

בקטע הבדיקה מספיידרמן 3, במרדף בין פיטר והארי, האלמנטים הכהים בתמונה כמו השמיים והלבוש של הארי לא מספיק כהים ומצד שני אלמנטים בהירים, כמו התאורה בגלשן וכלי הנשק של הארי, שאמורים להיות זורחים, אינם זרחניים מספיק. התמונה די חלבית וחסרה בתחום דינאמי.

בסצנות בהירות, כמו המרדף במחצבה, בפתיחת הסרט קוואנטום של נחמה, התמונה בהירה וברור שמדובר בשעת צהריים מוקדמת, החדות של המקרן גם באה לידי ביטוי וחושפת פרטים רבים.

חווית צפייה בתלת ממד

הדור הראשון של מקרני התלת מימד סבל משתי בעיות עיקריות, עוצמת הארה לא מספקת שלא אפשרה הקרנה של תכני דו מימד ותלת מימד באותו גודל של מסך וזליגה ברמה כזאת או אחרת בין עין ימין לעין שמאל.

לאחר שצפיתי במספר מקרני תלת מימד מהדור השני, אני יכול לומר בשקט ששתי הבעיות האלו נפתרו והן כבר לא צוואר הבקבוק של המקרנים.

עכשיו אפשר לדבר ברצינות על הפרמטרים החשובים באמת, ניגודיות, שחורים, צבעים, תנועה וכ', בדיוק אותם פרמטרים שחשובים בתכני דו מימד.

חשוב לזכור שלא כל סרטי תלת המימד הם סרטים בהירים וצבעוניים ומקרן תלת מימד יצטיין וייכשל באותו פרופיל של סצנות שבו הוא מצליח או נכשל בדו מימד והפעם ללא עזרתו של צמצם דינאמי.

מקרני ה-3D של אפסון עוברים בניגון 3D למנורה במצב HIGH, שמתבטא ברעש מהמאווררים.

הרעיון מאחורי המנגנון, שמירה על בהירות דומה במצב 2D (עם מנורה במצב ECO) וב-3D עם מנורה במצב HIGH.

תכני BD3D

נתחיל כמובן בסרט שבשבילו כולם עוברים לתלת מימד, אווטאר כמובן. ה-TW5900 עושה עבודה טובה בקטעים הבהירים והצבעוניים, אך חווית תלת המימד אינה מושלמת. השילוב של הניגודיות הנמוכה והזליגה בין העיניים, לא נתן לי להיסחף אל תוך תלת המימד. המצב החמיר בסצנות כהות יותר ביער.

כדי לבחון את המקרן בסצנות כהות צפיתי בסרט PRIEST, שכולל סצנות כהות מאוד בתוך מערות. כדי להשלים את הסקירה, אילצתי את עצמי לצפות בכל הסרט וזה לא היה קל. השילוב של הניגודיות הטבעית הנמוכה והמחסור בצמצם (שלא להזכיר את הסרט הגרוע) הפכו כל סצנה חשוכה לחידון זיהוי של משטחים אפורים לא ברורים זזים בתוך רקע אפור. בקיצור, חוויה לא מומלצת.

בסרטים בהירים כמו עליסה בארץ הפלאות, או סרטים מצוירים שונים, הבהירות והצבעים עושים את שלהם, אך תמונת התלת מימד הרבה פחות מרשימה ממקרנים אחרים שראיתי.

תכני HALF SBS

לאחר צפייה בתוכן BD3D ומעבר לצפייה בתכני HSBS, אני אומר בצורה הכי ברורה שיש, HSBS הוא גימיק, והחל מגודל מסוים, התמונה לא ראויה לצפייה, פשוט בזבוז של שעות מנורה.

ההבדל באיכות התכנים הוא לא כמו ההבדל בין סרטי BD לקובץ MKV במחצית הנפח אלא קרוב יותר להבדל בין BD לבין קובץ DIVX של 700MB. תמונה רכה, מפוקסלת, מלאה בבלוקים וארטיפקטים שונים.

אני לא יודע אם מדובר בעיבוד הוידאו של ה-TW5900 או שמדובר במרחק הצפייה הקצר יחסית, אבל התוצאה היא בעיניי היא בלתי נסבלת.

מבחינה טכנית, המקרן לא מצליח לזהות את מצב ה-HSBS ויש צורך לעבור באופן ידני דרך התפריטים. הבעיה היא שברגע שעוצרים את הסרט וחוזרים לתפריטי הנגן, המקרן לא מזהה שחזרנו לדו מימד וממשיך לבצע עיבוד SBS לתפריט. הפתרון שאני אימצתי הוא פשוט לעצום עין אחת בזמן הנווט בתפריט הנגן.

לאחר מספר בירורים, מסתבר שבעיה זו אינה ייחודית לאפסון וקיימת גם במקרנים של חברות אחרות.

משקפיים וסנכרון

המשקפיים שקיבלתי יחד עם המקרן (לא כלולות במחיר המקרן), מדגם ELPGS01, תואמות לכל דגמי ה-3D של החברה. המשקפיים כוללות סוללה פנימית, לא נטענת, שמספיקה לפי הנתונים הרשמיים ל-100 שעות צפייה.

המשקפיים די קלים, אך מתאימים בעיקר לראש גדול. אפשר לכוון את ידיות המשקפיים למצב של פתיחה רחבה ומצב של פתיחה מוגבלת להתאמה לראשים קטנים יותר.

מבחינת נוחות, הייתי מדרג את המשקפיים האלה באמצע, הם לא יושבות כ"כ טוב על האף אבל בפירוש נתקלתי בגרועות יותר.

עדשות המשקפיים די רחבות אך לא מספיק גדולות במישור האנכי, ואינן מכסות את העין לחלוטין, עובדה שפוגעת מעט בחוויית הצפייה.

מבחינת סנכרון, מגיע לאפסון ציון מצוין. למרות שמדובר בטכנולוגית IR שלכאורה דורשת קו ראייה ישיר לסנכרון, לא נתקלתי בשום בעיות סנכרון לאורך זמן למרות שהמקרן היה מותקן מאחורי הצופים.

יתרונות וחסרונות

יתרונות

  • עוצמת הארה והתאמה למסכים גדולים גם ב-2D וגם ב-3D
  • נוחות התקנה יחסית
  • תפריטים נוחים ושלל אפשרויות כיול
  • שלט מצוין
  • יציבות
  • תמונה נקייה
  • סנכרון משקפיים מצוין בתלת מימד
  • תמיכה באמיטר חיצוני
  • מחיר

חסרונות:

  • ניגודיות ושחורים מתאימים לחמישה דורות אחורה
  • צמצם דינאמי בסיסי ורועש
  • צמצם לא פעיל במצב תלת מימד
  • Crosstalk בתלת מימד
  • מקרן רועש במצב תלת מימד
  • חיסרון Lens Shift

שורה תחתונה

ה- 5900 הוא מקרן בהיר שמאפשר להקרין תמונה ענקית גם בתנאי תאורה לא אופטימאליים ונותן חווית תלת מימד טובה יותר מחלק ממקרני הדור הראשון שהיו יקרים ממנו משמעותית. קשה לי להסתיר את אכזבתי מאיכות התמונה בדו מימד, שמחזירה אותי כמה דורות אחורה למקרנים שמציגים אפור בהיר במקום שחור.

אני אישית ציפיתי שהפשרה במקרן תגיע ברמת הפיצ'רים ולא פשרה כ"כ גדולה באיכות התמונה. חשוב לציין, עם זאת, שהאכזבה שלי היא אישית לחלוטין, אפסון מצידה שמורת על עקביות בפרסום הנתונים שלה ובהתאם לכך נתון הניגודיות המוצהר באמת נמוך מהדגמים הפופולאריים של השנים האחרונות.

אם איכות דו מימד היא בעדיפות ראשונה אצלכם, המשיכו הלאה, אפילו לדגמי השנה שעברה של אפסון כמו ה-TW8350.

אם אתם מעוניינים במקרן לחדר ייעודי וכהה, כנ"ל. ה-TW5900 לא ידע להודות לכם על התנאים המשופרים. אבל, אם היעוד שלכם הוא צפייה בתלת מימד בסלון, צפייה בספורט או חיבור לקונסולה עם תאורה חלקית ועל מסך גדול במיוחד, יתכן וזהו המקרן בשבילכם.

הבדיקות נערכו בעזרת:

  • נגן 2D ו-3D: מזרימדיה HiMedia 900B
  • סנסור: X-rite I-1 Display
  • תוכנה: HCFR Colorimeter

מחיר לצרכן: 8,890 ש"ח

תודה לחברת אפסון ישראל על השאלת המקרן לצורך הבדיקה

לדיון בנושא: מקרן אפסון EH-TW5900 - העתיד הבהיר של מימד הביניים?


נושאים מקושרים

תלת מימד + VR
תלת מימד + VR
4K ו-UHD
4K ו-UHD
אתרי הטכנולוגיה
אתרי הטכנולוגיה
וידאו
וידאו
טכנולוגיה כללי
טכנולוגיה כללי
ידע כללי
ידע כללי
כללי - Hometheater
כללי - Hometheater



תגיות


דרגת קושי: 3
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 עוד על מקרן


המאמר הפופולרי ביותר בתחום מקרן:
מקרן Epson EH-TW5500
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht