עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

טמפרטורת צבע וכיול - חלק שני

09/09/2005 - 07:00



 
 
 

מה זה כיול, ומדוע צריכים את זה?

סוף המאמר על טמפרטורת צבע וכיול.

התוכנה עצמה כוללת מדידים שונים וגראפים שונים אשר ניתן לסדר אותם בכל תצורה שנרצה:



המערכת הגיעה עם סנסור TRICHROMAT I של מילורי, סנסור פחות טוב מהמקבילים שלו מ-GREGMCBETH, אם כי המערכת שקיבלתי איננה מערכת מלאה - שכן הגירסא החדשה של COLORFACTS כוללת סדרת סנסורים חדשה לחלוטין מסדרת SPYDER של DATACOLOR.

בתחתית המסך של התוכנה ניתן לבחור את ה-COLOR REFERENCE (כלומר את ה-GAMUT של PAL או NTSC או HDTV). חלק מה-INSTRUMENTS על גבי המסך מודיעים לנו אילו צבעים אינם במקומם ומה ניתן לשפר בתמונה.

מכיוון שמרבית המסכים נותנים רק 6 פרמטרים לשחק איתם (COLOR BIAS ו-COLOR GAIN עבור כל אחד מצבעי היסוד), על המשתמש לנסות ולהשתמש בכלים של המסך בכדי להתקרב ככל הניתן לקו ישר ושטוח.

ניתן כאן לראות את הגראף הראשון של המסך ללא כיול:


לאחר הכיול הראשוני עם כניסת קומפוננט:


לאחר כיול שני של כניסה זו דרך ה-WIZARD:


תוך שימוש בפרוססור וידאו (Lumagen HDP Pro) אשר מסוגל לתקן צבע:

ועכשיו לשאלת השאלות שלכם, האם יש הבדל בין התמונה הלא מכויילת לזו המכויילת?

התשובה כפולה:
1. יש בהחלט יתרון עצום לתמונה המכויילת. הצבעים נקיים יותר, מדוייקים יותר והתמונה ניראית פשוט טבעית "ונכונה". גוון העור של אנשים נראה ורוד בדיוק כמו שלכם ושלי (בניגוד לעבר, שבה הם ניראו תמיד "ורודים מדי"). לבן נראה לבן, ואפור נראה אפור - ולא כחלחל או אדמדם.

2. המסך טיפה חשוך יותר כיום. בכדי לאזן את הצבעים היה צורך להשתמש במספרי CONTRAST ו-BRIGHTNESS די משונים, וכתוצאה מכך, התמונה פחות בהירה מבעבר.

שימוש בפרוססור כמו LUMAGEN HDP PRO בהחלט עוזר כאן בשל היכולות שלו לאזן את התמונה בכל נקודה. שימוש במכשיר מסוג זה (מעין ROOM CORRECTION לתצוגה...) מאפשר קפיצה רצינית בתחום איזון הצבע בשל היכולת שלו לבנות בעצם גרף גאמה ואיזון צבעים אשר אינו תלוי ביכולות המסך. באם המסך מסוגל להציג את הגוונים כלל, הפרוססור יכול ליצור כל גרף גאמה שנרצה כאשר לכל אורכו הוא יהיה מאוזן ל-D65.

ישנם גם מקרנים שמסוגלים לתמוך בכך, כגון הסידרה של SHARP DLP (כלומר, Z9000U ומעלה) או ה-PLV Z3 של סניו אשר נותנות לנו ליצור גראפים כאלה במחשב ולהעלות אותם למקרן).

אני וזאב (zeev באתר) ביקרנו לאחרונה חנות מוכרת והשתמשנו בה כמצע בדיקות עבור מערכות הקליברציה. המערכת של זאב היא Progressive Labs CA-6X והתוכנה המובנית שלה. התחלנו עם קיר של פלאזמות אשר עברו כיול ראשוני תחילה ואז עברו על כל אחת מהן עם שני מערכות הבדיקה.



כפי שניתן לראות בתמונה, הגוונים הראשוניים בין המסכים שונים לחלוטין. ההבדל בין המערכות מראות גישות שונות לכיול. בעוד שה-COLORFACTS קל יחסית לשימוש, התוכנה של PROGRESSIVE LABS דורשת עבודה נוספת וידע הבנתי אשר עלול להאיט את פעולת הכיול. המודדים הסכימו במרבית המקרים, אם כי היו הבדלים בין המדידים של כ-2% טעות, אשר התגברה ככל שכמות האור הנמדד פחת.





דברים מעניינים אשר התגלו במסכים השונים. אופיין גאמה מעניין (צורת S) איפיין את מסכי הפלאזמה של NEC ושל פיוניר. מכיוון שהמקור לתכנים היה HTPC, לא היה אפשרי לבדוק את אפשרות התאמת העקומה לגראף גאמה אידאלי. לכן השארנו את כל המסכים על מצב גאמה טבעי להם.

ההבדל בשחורים ובעומק התאורה בין המסכים הפך משמעותי ביותר לאחר הכיול. בעוד שבהתחלת הכיול היו העדפות ברורות לחלק מהמסכים, לאחר הכיול התבררו כי מספר תכונות (כגון קונטרסט גבוה) באות עם מחיר נוסף - רעש בטווח השחורים הכהים.

את המשך הכיול בצענו על מקרן DLP של חברת SIM2. הכיול על מקרן היה פשוט יחסית, אם כי המקרן הראה מחסור מה של חוזק באדומים ובמיוחד בעוצמות האור הגבוהות. לא ניתן היה לצלם את ההבדלים, אך העברנו הלוך חזור בין מצב טמפרטורה 6500 כפי שהמקרן רואה אותה לבין מצב מכוייל. התוכן היה, כמובן, 5TH ELEMENT SUPERBIT. צבע העור של האנשים נראה תחילה טבעי בשני המצבים. לאחר החלפה הלוך חזור, הצבע המכוייל נראה טבעי בהרבה והצבע המקורי היה ירקרק-כחלחל.

האם הטיפול משמעותי? לדעתנו כן. ההבדל ניתן לראיה בבירור לאחר השוואה בין מסכים או לאחר צפיה במסך הכולל גוונים שונים של אפור (אשר כל אחד נוטה לגוון צבע אחר...). לאחר הכיול, התמונה נראתה טבעית יותר והגוונים עדינים ומדוייקים בהרבה.

מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור

נושאים מקושרים

וידאו
וידאו




"טמפרטורת צבע וכיול - חלק שני" | התחבר/צור חשבון | 8 תגובות | חיפוש דיון
אחוז חסימה
צוות האתר אינו אחראי על התגובות אשר נכתבות באתר

משתמשים אנונימים לא יכולים להגיב. אנא הרשם

Re: טמפרטורת צבע וכיול - חלק שני (דירוג: 1)
על ידי moco ביום 09/09/2005 - 01:29
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
שאלה: עד כמה הכיול של פריטם שונים של אותו דגם הוא אחיד?
במילים אחרות: אם מישהו מכייל מקרן מסוים ומעתיקים את הפרמטרים למקרן אחר מאותו דגם (ללא כל מדידות), באיזה רמה מכויל המקרן השני? האם למישהו בכלל יש נתונים לענות על השאלה הזו?
אני העתקתי פרמטרים שפורסמו בפורום והיה אומנם שיפור אך איני יודע אם זה היה סתם מזל.



Re: טמפרטורת צבע וכיול - חלק שני (דירוג: 1)
על ידי moti_r ביום 09/09/2005 - 15:44
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
הי עופר,

תודה על הכתבה המעניינת.

1. ראיתי שכיילתם את ה-MVE1. מה דעתך עכשיו, לאחר כיול ובדיקה מעמיקה יותר?

2. האם אתה זוכר את ערכי הפרמטרים של ה-MVE1 המכוילת? אשמח לנסות לשחק עם הפרמטרים שלה. עד היום אני על ה-DEFAULT (עם מעט מאוד משחקים של COLOR TEMP ותו לא).



Re: טמפרטורת צבע וכיול - חלק שני (דירוג: 1)
על ידי doron_amedey ביום 11/09/2005 - 03:22
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
עופר כרגיל כתבה מ-אל-פ-ת!
האם תוכל בסקירה (באחד) החלקים להסביר בפירוט על כיול עם DVD של AVIA למשל?
תודה.




דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

4.4
(5) הצבעות

בהקשר זה

 איך לקרוא מאמרי וידאו (חלק א)
 איך לקרוא מאמרי וידאו (חלק ב)
 מסך פלזמה או LCD?
 תנע זויתי ב-LCD
 ביקורות וידאו
 מדריך לכיול YES IMPACT
 איזה גודל וסוג מסך אני צריך?
 100HZ במסכי LCD
 תאורת LED במסכי LCD
 עוד על וידאו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום וידאו:
כל מה שרצית לדעת על מסכים = טיפ היום
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht