סיקור אירוע inTV של קשת

 סיקור כנס inTV של קשת בירושלים. 


סיקור אירוע inTV של קשת

המאמר יתעדכן במהלך היום

אבי ניר, מנכ״ל קשת מראיין את בוב גרינבלאט, היו״ר של NBC. לדבריו למרות שהרשתות מתקדמות יותר ויותר הם עדיין לא יכולות לעסוק בתחומים רבים שרשתות הכבלים עוסקות בהן. בעבר בוב הפיק סדרות מוצלחות רבות, כגון 6 feet under והסופרנוס. ההפקות הללו שונות מהפקות רשת בטלויזיה ציבורית אבל הן מתקרבות כבר לסדרות האיכותיות כי פשוט אין להם ברירה. 

הוא מדבר על סדרה חדשה בשם the blacklist שצוברת קהל משמעותי – והפכה ללהיט עם 18 מיליון צופים כעת. התחרות של סדרות כאלה הם ״המתים הולכים״ ו ״שוברים שורות״. כבר לא מספיק להיות על קרקע בטוחה. בניגוד לתכני ערוצי הכבלים, זה חייב להיות פופולרי מאוד בכדי לקיים את ההבטחה. הסדרה הזו בעצם מחדשת ז׳אנר ישן של שומרי חוק עם הדמות של ג׳יימס ספיידר שדומה יותר לסדרות כבלים מאשר הסדרות הסטנדרטיות של הערוצים הפתוחים. 

דקסטר – המטרה היתה לתת חוייה ייחודית. לא באמת רואים הרבה, איכות ההפקה היתה חייבת לאפשר לשואוטיים (חברת בת של HBO) להביע את הייחוד שלהם. 

סיקור אירוע inTV של קשת

האם קליפורניקיישן היא סוג של פרובוקציה? התשובה- כן, זה סוג של ניצול של העובדה שערוצי הכבלים יכולים לשדר תכנים כאלה. הם חיפשו סיפור שמשנה את המשוואה, כוכב סדרה שאינו פושע, שוטר או עו״ד… גם בטלויזיה מסחרית, סדרות כמו 90210 המקורית נחשבה לנועזת בזמנו – הם עסקו בנושאים כמו אונס ע״י דייט ועוד נושאים שעד אז לא טופלו בטלויזיה מסחרית.

אלקס קרוגלוב, אחראי על רכש תוכן ב-Hulu עלה לדבר. הולו רצים על גבי 390 מיליון מכשירים כולל קונסולות משחק ואפילו כרומקאסט. עכשיו מציגים את הפרסומת של כרומקאסט שמציגה הולו+ עם הסדרה קומיוניטי. לדברי אלקס, הם אחת האפליקציות החכמות הראשונות שאנשים מתקינים על המערכת שלהם. 

סיקור אירוע inTV של קשת

לא באמת ניתן לחזות מה אנשים אוהבים ולכן המלצות לא מספיקות וצריך לחשוף תוכן רב לאנשים כולל כזה שלא בהכרח ניתן לחזות שהם יאהבו. כ 1% מהלקוחות החינמיים של הולו  הופכים ללקוחות משלמים (כ-4 מיליון שמשלמים כ 8 דולר לחודש בכדי לקבל את התוכן בתשלום של השירות). הולו בעצם הם הגילום של הקונספט של freemium – שירות חינמי מונע פרסומות שמוביל אותך לשירות פרימים בתשלום. במקרה של הולו זה גם הדרך היחידה להריץ את השירות על מכשירים ניידים וקונסולות. 

הולו משתדלים להשתמש בממשק נקי ופשוט שהוא חלק בלתי נפרד ממה שהופך את השירות לפופולרי כל כך. האלמנטים הנוספים שגורמים לפופולריות כוללים תוכן רחב מאוד ופרסונליזציה. הם גם עובדים קשה לשמר את היתרון הטכנולוגי שלהם. 

סיקור אירוע inTV של קשת

הולו גם משדרת את חטופים בתרגום לאנגלית. הם גם רוכשים תוכן בריטי שלא היה רלוונטי לשידור פומבי רגיל בארה״ב כגון moon boy ו- misfits שזוכים להצלחה מפתיעה מאוד. חלק מהתכנים משוחררים במכה אחת אבל סדרות כמו family guy לא הגיוני לשחרר עונה במקביל ולכן זה נעשה באופן מבוקר וסלקטיבי. הולו גם מפיקים סדרות עכשיו  כמו the wrong mans בדומה למה שנטפליקס עושים. יש גם התחלה של הפקות אנימציה כגון the the awesomes מבית Saturday night live. יש גם כניסה לתחום התוכן לילדים שתופס תאוצה גדולה ב OTT. 

סיקור אירוע inTV של קשת

הגדילה של תוכן לילדים בהולו.  

סיקור אירוע inTV של קשת

סיקור אירוע inTV של קשת

סוגי התכנים שיש בהולו. האם יש תוכניות לצאת מארה״ב? כרגע הפוקוס של החברה זה ארה״ב ויפן ויש בין שני השווקים האלה המון מקום לצמיחה. רק כאשר הם יגיעו לרוויה באישורים האלה הם יחשבו על לצאת מגבולות האזורים האלה.  

סיקור אירוע inTV של קשת

הולו חושבים על עצמם כשותף חפים של טלויזיה מסחרית והגוף משלים ולא כתחרות לטלוויזיה כזו. יש לציין שבעלי הולו הם גופי תקשורת כזו ולכן דרך המחשבה שלהם היא כזו של שירות משלים ולא של שירות מחליף. הם בחלק מהתכנים כמה עונות אחורה בדיוק בכדי לאפשר את מרווח הרווחיות של הרשתות המסחריות ואפילו חברות כבלים. עם זאת, הם יכולים לרכוש ולהציג תכנים שלא יכולים לעבור באופן נורמלי לקהל. עם זאת, הם לחלוטין מסחריים. הם לא יחזיקו תוכן שלא מחזיר את העלות שלו. 

סיקור אירוע inTV של קשת

 השוק האמריקאי מזהה את התחזקות הטלויזיה על פני קולנוע וטלאנטים מתחילים לזלוג בשנים האחרונות לטלויזיה.

סיקור של תעשיית הפורמטים, קונספט של תוכן שמיוצר עצמאית (לא בסקריפט) והצמיחה של הרעיון הזה מאז שנות השמונים. 

סיקור אירוע inTV של קשת

האם קל עדיין לחשוב וליצור פורמטים כמ ״מי רוצה להיות מיליונר״ או ״הישרדות״ כיום. כיום קשה יותר והדרישות מחברות ההפקה גבוהות. כל ההפקות של הישרדות ומיליונר חייבות להיראות זהה בכל מדינה.  תכנים ללא סקריפט (פורמטים כמו שעשועונים, טוקשואו וריאליטי) פופולריים מתמיד. הפורמטים החדשים מיוצרים באופן שמשלב ותיקים בתחום עם אנשים חדשניים והשילוב עושה את כל ההבדל. 

יש בעיה קשה לחבר מותגים בתוך התכנים, לא בגלל שאין עניין אלא שבגלל שהחוקים והרגולציה כל כך שונים בין מדינות שונות באירופה ובעולם, שזה מפריע מאוד להכניס נוכחות מותגים לתוכן באופן שיאופשר בכל השווקים של התכנים שמיוצרים. עדיין, יש אמונה שבכל זאת יהיה חיבור חזק יותר בין התחומים הללו. 

סיקור אירוע inTV של קשת

חברת the wit מודדת טרנדים ברשתות החברתיות. המובילים בעולם הם הלטינים שמדברים המון על טלה-נובלות.  

סיקור אירוע inTV של קשת

סיקור אירוע inTV של קשת

סיקור אירוע inTV של קשת

תכנים שמוצגים כחדשנים: מיילי, תיעוד של מיילי סיירוס כשהיא מנסה להיות פרובוקטיבית יותר ויותר. עוד פורמט תוכן הוא תיעוד כמרים בארה״ב שמתברר שבעים כתמים גדולים.  אבל הפורמטים המוזרים במיוחד זו תוכנית באנגליה שבה אנשים עושים סקס בקובייה ויוצאים ממנה להסביר ולתאר את מה שקרה מול קהל שופטים וקהל מלא. מביך בטירוף. עוד פורמט מצ׳ילי זה תוכנית שבה אנשים מהמרים עד כמה בני/בנות הזוג שלהם אמינים. ללא ידיעת בני הזוג, מתחילים איתם אנשים שונים והם מתועדים – האם יכחישו שיש להם חבר/חברה/בעל/אישה? ככל שהבן זוג יותר נאמן, כך מרוויח השני יותר כסף. כמובן שבסוף יש קונפרונטציה בין בני הזוג ללא ידיעתו של זה שבד״כ עשה את מה שהוא לא אמור לעשות והתגובות של החיבור הזה מתועד לפני קהל חי. אאוצ׳…

 פורמט נוסף זו סדרה בשם crazy bitchez שבה קבוצת בנות פרועה (ושתויה כפי הנראה) מתועדת בחופשה ויש תחרות חיה בטוויטר. הוצגה תחרות שבה מנחשים מהו אובייקט מסויים שאחת הבנות זרקה. מתברר שזה הויברטור שלה שהוצג מיד לאחר מכן. 

סיקור אירוע inTV של קשת

סיקור אירוע inTV של קשת

פורמט מעניין נוסף מאפשר לאנשים לצלם ולשדר קריוקי מהבית – סוג של אח גדול משולב בכוכב נולד הזוי. טרנדים בטלויזיה האמריקאית כוללים את the shield,ו-the black list. לשניהם אפליקציות אינטגרטיביות לקידום התוכן. ב the blacklist יש סוג של אינטראקציה שמשלבת תמונות של החברים שלכם מפייסבוק לסוג של תחקיר חי של הדמויות. חזק. 

סיקור אירוע inTV של קשת

סטיבן וונדלנד מטכניקולור מדבר על חוויות מסך שני. המטרה היא לא רק לייצר חוויה באייפד או באייפון. המטרה היא לצאת ממסגרת קשיחה של סיפור. המטרה היא יצירת חוויה שדומה יותר למשחק שמכניס לתוך עולם או immersion. זה מושג חמקמק שמאפשר לצופה להפוך להיות חלק מהתוכן ולהרגיש ״מוטמע״ בתוכו. שחקנים במשחקים דיגיטליים הם בתוך המשחק ולכן לוקח להם כמ פה דקות לחזור לעולם הרגיל כשהם מפסיקים לשחק. ילדים כך גם מתנהגים מול טלויזיה וזה מה שיוצר התוכן מעוניין בו. 

סיקור אירוע inTV של קשת

הסימפטומים הם שאתה מרגיש שאתה בתוך הסביבה והעלמות של מושג הזמן בעת המשחק. יש טכניקות רבות לגרום לכך – שעון מתקתק, הישגים (רמת משחק, השג ציוד במשחק), ניקוד, ואפקטים שגורמים לשחקן להרגיש כאילו הוא השחקן הטוב בעולם… גם אם זה מוגזם זה עובד על השחקן. אפליקציות רבות עושות גמיפיקציה למטרות כמו לינקדאין שנותנת אחוזי שלמות פרופיל, או פורסקוור שהופך אותך לראש עיר של מקום כלשהו, מושג חסר ערך אבל כזה שאנשים יעבדו קשה בכדי להשיג… גם יכולת לקצת נופח אישי, כולל יכולת להגדיר צבע רקע – זה הופך את המוצר לאישי וגורם לחיבור לאפליקציה.

טכניקולור מזהים את הסאונד של התוכנית ולפי זה ניתן להתקדם במשחק. כך זה מיועד שהשחקן יצפה בעצם בתוכנית אבל ניתן לשחק בזה גם אחרי שהתחנכתי נגמרה ובכך לחזק את החיבור של השחקן לסרט או לתוכנית. בכל שלב אפשר לקבל מידע חי על מה שרואים על המשחק.  

סיקור אירוע inTV של קשת

אפשר לפתוח שירים שאפשר לנגן תוך כדי שהתכונתי מנגנת. הפוקוס שלו הוא גם להסיח את הדעת אבל באופן כזה שמחבר את הצופה חזק יותר לתוכן.  

עכשיו יובל נתן (לשעבר מנכ״ל מאקו) שהוא כעת מנכ״ל חברת screenz.  

סיקור אירוע inTV של קשת

ההתקדמות הטכנולוגית משנה את הטלויזיה בשנתיים הקרובות. אבל השחקנים החדשים בגילאים 18-25 משנים את ההרגלים במהירות. רבים חושבים שהשיטה לא באמת תשתנה אבל הוא מציע להביט בתעשיות ישנות כמו מוזיקה ודפוס…

ל 75% מהילדים מחזיקים מכשירים ציוד נייד בבית – סלולר חכם או טאבלט או מחשב נייד. בבית הממוצע יש 3 מכשירים מחוברים. הצעירים יאהבו טלויזיה אבל פחות מעניין אותם לראות ביחד עם אחרים. הם יראו במסך הכי גדול בתנאי שיש להם שליטה מלאה עליו. הם צעירים, אוהבים את עצמם ומרגישים שמגיע להם הכל – התוכן שהם רוצים מתי שהם רוצים ושכל התוכן שלהם יהיה זמין להם בכל מקום ועל כל מסך. שאפשר יהיה לשתף את התוכן, להקפיא אותו וכו׳.

30% מהצילומים של אנשים ברשת מצולמים על ידי עצמם לרוב לא כשהם מסתכלים על המצלמה או עושים פרצוף ברווז…

המסך הראשי של הצעירים הוא הנייד והטלוויזיה היא המסך השני. לכן חייבים שתוכניות טלויזיה יגרמו לצעירים לדבר עליהם. 

סיקור אירוע inTV של קשת

עכשיו הסבר של ראסל ברנד, אליל הצעירים מסביר מדוע הוא לא מצביע לפוליטיקאים… 

רן תלם מארח את ג׳אסטין גורמן מערוץ 4 הבריטי שמראה תוכנית שבמקור תוכננה לכסות את המשחקים של הנכים באולימפיאדה וזה הפך לפנומנן קומי משעשע במיוחד.  

סיקור אירוע inTV של קשת

תוכנית 6 שעות שירותרום ללחימה בסרטן עם סלבריטאים רבים. 8 מיליון פאונה גויסו. 

עכשיו על ״אל תפיל את המיליון״. ערוץ 4 הוא ערוץ פומבי והם היו צריכים להסביר לממשלה מדוע בכלל יש תוכנית כזו בערוץ והמטרה היא השילוב עם המסך השני. מדובר כנראה באחד התוכניות עם אינטראקציה מהפעילות ביותר. לפני כן המודלים היו הצבעות ומשחק דרך SMS שהיה מקור רווח אמיתי. במקרה הזה האפליקציה חינמית לחלוטין ואפשרה לעקוב אחרי הרייטינג באופן הכי הדוק שניתן היה עד אותה תקופה. 

מתיחה ענקית שהם עשו – חצי שנה הכינו בחור, לוזר מושלם, עם השתלטות על הטלפון והטלוויזיה שלו ופתאום חטפו אותו ושמו אותו בבי״ח ריק ושכנעו אותו שסוף העולם הגיע ושהוא השורד היחיד ושאר האנשים הפכו לזומבים. יומיים פנקסו אחריו והוא היה משוכנע בזה. בסוף התוכנית הוא הורדם וחזר הביתה כאילו הכל היה חלום ורק אחרי זמן מה הסבירו לו מה עשו איתו ואת התוכן הפכו לסדרה… אחרי זה הוא תיקן את חייו…


10:20
  /  
04.11.2013
  
מאת: עפר לאור

1