עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

 Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

24/04/2016 - 10:00



 
 
 

הקדמה

כל הגברים הם חובבי רכב ברמה כזו או אחרת. חלק הם חולי הגה וחלק יודעים להתלהב ברגע הנכון. אנחנו עונים על שני הסוגים - לירן משתייך לסוג הראשון ואיתי משתייך לסוג השני. כבר יצא לנו להיות בתערוכת רכב בינלאומית, איתי ב- 2009 ולירן ב- 2016, אבל העניין הוא שלראות ולחוות, הם שני דברים שונים. אירוע ה- Driving Event בחסות כלמוביל, יבואן Mercedes AMG, אפשר לנו גם "לחוות".

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

האירוע, שנערך בפי גלילות, היה מאורגן כראוי, החל מקבלת פנים נעימה כולל כיבוד ושתיה, דרך תדרוך קצר על סדר האירוע, הסעה מאורגנת לשטח ועד, איך לא, הנהיגה עצמה. מדריכי הנהיגה, שאותו היום לא היה המקצה הראשון שלהם במסגרת האירוע הזה, היו סבלניים ומקצועיים. לא רע בהתחשב בזה שהם עכשיו צריכים לפקח על חבורה של חובבי הגה שלא יכולים כבר להמתין ללחוץ על הגז, ובאמת שהיה קשה להתאפק לאור המבחר המכובד של דגמי מרצדס, ו- AMG בפרט, שנפרסו לכבודנו. 

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

מה זה AMG בכלל?

AMG זו חטיבת הספורט של מרצדס. מדובר ברכבי מרצדס משופרים ע''י סדנא ייעודית שהקימו כמה חבר'ה ב- 1963 ונרכשה ע''י מרצדס ב- 1999 שהפכו לבעלי הבית הבלעדיים ב- 2005. בגזרה הגרמנית אפשר לומר ש- AMG מקבילה לחטיבת M של BMW ול- S/RS של אאודי. התוצאה הסופית? ל- AMG יש גרסה יעודית כמעט לכל דגם בארסנל של מרצדס, וזה הרבה, החל מסדרת ה- A Class, דרך קרוסאובר כגון ה- GLA, דגמי הסדאן ועד דגמי הספורט הבכירים כגון ה- AMG GT וה- SL Roadster.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

הדגמים שמעוטרים בלוגו של AMG הם אלו בעלי הזיקה הספורטיבית ביותר בכל ליין הדגמים של החברה, הם אלו בעלי המראה הכי אגרסיבי ואלו שיעשו הכי הרבה שימוש בחומרים אקזוטיים כגון סיבי פחמן. בנוסף, AMG אחראים בלעדית על אספקת המנועים ל- Pagani, אחד מיצרני מכוניות הספורט היותר אקסקלוסיבים שיש, ואף נכנסו לשותפות הנדסית עם Aston Martin.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

אירוע הנהיגה חולק לשלושה מסלולים: סלאלום, התחמקות ממכשול וג'ימקאנה. לכל אחד מאותם מסלולים היתה מטרה שונה ומטרה אחת משותפת - להרגיש את הנהיגה ברכבי הפאר של מרצדס. המזג אוויר שקיבל אותנו היה קודר וגשום, אבל לשמחתנו הוא התבהר בהמשך.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

התחנה הראשונה - סלאלום

מסלול הסלאלום מורכב משורה של קונוסים שצריך לתמרן ביניהם, לבצע פניית פרסה ולתמרן ביניהם בחזרה. כמובן שהביצוע צריך להיות במהירות הכי גבוהה שאפשר תוך שליטה מלאה ברכב ומבלי לפגוע בקונוסים. המטרה הייתה להרגיש איך הטכנולוגיות השונות ברכב וההגה החשמלי מאפשרים לנו לבצע את הסלאלום בביטחון ובקלות. הסלאלום היה אמור להיות רטוב בחלקו, אבל בעקבות מזג האוויר באותו היום, המסלול היה קצת יותר רטוב מזה.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

הרכב הראשון שנהגנו בו היה בכלל אוניה - CLS63 AMG. רכב ארוך, כבד ועם מנוע 5.5 ליטר V8 בי-טורבו בעל 557 כוחות סוס. לא הרכב האופטימלי לביצוע סלאלום אבל מרשים בלי קשר. הדגם השני היה ה- SLK300, רודסטר קטנה וכוחנית, בעלת גג פתוח. בסיס הגלגלים ב-SLK משמעותית קצר יותר והמשקל שלה נמוך יותר, מה שמוביל להתנהגות כביש שונה בהשוואה ל- CLS.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

איתי

בתור אחד שמעולם לא ישב מאחורי ההגה, ובטח שלא נהג, במכונית שכזו, הייתי מעט לחוץ. על מנת למנוע מבוכה כזו או אחרת, שאלתי את המדריך האם יש לו דגשים עבורי, והתשובה הישירה היתה לא לדאוג וללחוץ פול גז, וכך עשיתי. ה- CLS63 AMG הוא דגם גדול וכבד, אבל זה לא מנע ממנו לטוס בנגיעה הראשונה על דוושת הגז. עוד לא הספקתי לעכל את ההרגשה וכבר הגיע הקונוס הראשון... אני רגיל לנסוע ברכב שמאבד שליטה אפילו בנסיעה רגועה בכיכר מעט רטוב, אבל ה- CLS63, אוניה גדולה ככל שתהיה, הראתה שליטה פנטסטית. בסדר, אמנם לא הרגשתי שאני יושב במכונית ספורט זריזה, אבל בשביל רכב בגודל מכלית נפט, זה היה מרשים למדי.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

לאחר השלמת הסלאלום, שממנו ביצענו כמה מקצים, הבנתי בעצם כמה המכונית עושה בשביל הנהג, גם בהיבט של ההנאה מנהיגה, וגם בהיבט הבטיחותי. עם הדגם הבא, ה- SLK300, ההרגשה הייתה שונה לגמרי. ה- SLK הרגישה קלה, מיידית ועם הגג הפתוח, מאד "אוורירית".

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

לירן

אני מסתכל על המסלול ושואל את עצמי איך אני אמור לעשות סלאלום עם רכב כזה? בפועל, זה פשוט מדהים. אני מתחיל בלחיצה כבדה מאוד על דוושת הגז, הרכב טס קדימה וכל תמרון בין הקונוסים גורם לך להרגיש בים סוער. בכל רכב רגיל בגודל הזה אין סיכוי לתמרן ככה כי פשוט עפים לצדדים, אבל ב-CLS אפשר לכוון את צידי המושב שיסגרו ויחזיקו את הנהג (וגם את הנוסע) טוב יותר כך שבסיבובים אתה פשוט יושב וזהו. תענוג.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

ה-CLS מאובזרת במיטב הטכנולוגיה וכשיושבים ברכב זה כמו לשבת בקוקפיט של מטוס. מלא כפתורים, מסך בחדות גבוהה לא כמו שתראו במשפחתומטית החדשה שלכם או בליסינג של השכן. רמת הגימור גבוהה ביותר והכל מרגיש מאוד יוקרתי ו- "Fine".

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

עם ה-SLK ההרגשה שונה לגמרי. פה כבר מדובר ברכב אחר לחלוטין. קודם כל הגג היה פתוח כמובן מה שגורם לך להרגיש פחות בתוך בועה. בסיס גלגלים קצר יותר משמעותית מאפשר לתמרן בין הקונוסים בקלות יחסית, כל תנועה של ההגה ממש ממש מכוונת את הרכב מצד לצד. אחרי המקצה הראשון ב-SLK פתאום כוונון המושבים המטורף שקיים ב- CLS מרגיש חסר, אבל מדובר ברכב אחר, מדליק, צעיר, נטול גג וזריז.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

התחנה השנייה - התחמקות ממכשול

בתחנה זו המטרה היתה לתת לנהג להרגיש את מערכת בקרת היציבות, או ESP. הרעיון הוא ללחוץ על דוושת הגז בכל הכוח, להגיע לקונוס, שבא לדמות מכשול, ומיד לסטות שמאלה תוך הורדת הרגל מהגז. אם הכל עובד כראוי, הרכב יעשה את כל העבודה וימנע מהנהג לאבד שליטה על הרכב.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

בתחנה זו עמדו לרשותנו מספר רכבים מעניינים מאוד, ובראשם ה- SL400 Mille Miglia 417 - גרסה מיוחדת לציון 60 שנה לזכיית מרצדס במירוץ המפורסם, בעלת 333 כוחות סוס. מדובר ברכב מפואר ומאובזר בהרבה דברים טובים, ממושבים חשמליים שניתנים לכיוון בכל כיוון אפשרי, חימום מושבים וצוואר (כדי שיהיה נעים כשהגג פתוח בחורף), מסך שכבר נהיה דבר בסיסי, והרבה עור וזמש שנותנים הרגשה יוקרתית ואיכות גימור מהגבוהות ביותר. בנוסף, על מנת ליצור "גאוות בעלות", אפשר למצוא גם תיפורים וסמלים שמבהירים היטב שמדובר במהדורת ה- Mille Miglia.

הרכב הנוסף בו נהגנו היה ה- C250 קופה. פתאום רכב משמעותית חלש יותר מהקודמים (211 כוחות סוס), פחות מפואר ופחות מדויק.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

איתי

כמה פשוט זה נשמע בתאוריה, ככה זה פשוט במציאות. תן פול גז, תגיע לקונוס, תעזוב גז ותחתוך חזק שמאלה. כל הסיפור, שבמקרה שלי התרחש רק ב- SL, הסתיים מאד מהר והתחושה היתה שהרכב נמצא, כרגיל, בשליטה מלאה. יתרה מכך, הכל נעשה בצורה כזאת אלגנטית שההרגשה אינה של פתאומיות או הפתעה, שמתלווה בדר"כ באיבוד שליטה, אלא כמו של פניה חדה במסלול מירוצים.

אני מניח, בעצם זה די ברור, שעצם הידיעה מראש על קיום המכשול קצת מוציאה את אלמנט ההפתעה, אבל מבחינת הרכב, הפתעה או לא, הוא מתנהג באותו האופן. זה באמת נחמד לדעת לאיפה התקדמה הטכנולוגיה בכל הקשור לביטחון בנהיגה.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

לירן

תארו לעצמכם שאתם יושבים ב-SL ומישהו בא אליכם ואומר לכם "אתה רואה את הקונוס הצהוב? פול גז עד הקונס ואז אתה שובר שמאלה ומיד ימינה". אז אחרי כמה שניות שאני מנסה להוריד את החיוך מהפנים ולהתאפס על עצמי, אני נותן גז. הרכב מאיץ עד הקונוס הצהוב ואני שובר שמאלה ומיד ימינה. לא ייאמן איך המערכות האלקטרוניות ברכב הופכות את זה לכל כך קל. הרכב לא מחליק לשום מקום, אני מצליח לשמור על הנתיב וברגע שהרכב מזהה סיכון גבוה הוא אף מסוגל לסגור את החלונות באופן אוטומטי, וכך היה. מושבי ה-SL, כמו מושבי ה-CLS, בעלי אפשרות כוונון חשמלית וניתן להדק אותם סביב הנהג לשיפור תנוחת הישיבה וההצמדה לכיסא בנסיעה אגרסיבית. קשה לקבל החלטה לצאת מהרכב ולעבור לרכב הבא. אבל מה לעשות, חייבים.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

אז נסעתי גם ב C250. אחרי ה-SL ועם 120 סוסים פחות מדובר באתנחתא. אני לא אגיד שלא נהניתי חלילה אבל זה לא אותו כוח, לא אותו סאונד ולא אותו פאר. אחרי שמתרגלים לכוון את הכיסא שיחזיק אותך מהצדדים קשה לחזור אחורה.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

התחנה השלישית - ג'ימקאנה

הג'ימיקאנה זה מסלול קצר ומפותל שבא לבדוק את רמת השליטה של הנהג ברכב, ועל מנת להוסיף מעט אלמנט של תחרותיות, נעשתה מדידת זמנים עם ציוד מקצועי. בתחנה הזו עמדו לרשותנו לא מעט רכבים אבל מעט מאוד זמן. הרכבים שעמדו לרשותנו היו ה- A45 AMG, C450, CLA45 AMG, GLA45 AMG, וגולת הכותרת - C63 AMG.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

איתי

במקרה הזה יצא לי לנהוג בשני דגמים: ה- CLA45 AMG וה- GLA45 AMG. המסלול, כאמור, היה קצר ונגמר תוך איזור ה- 20 שניות פלוס מינוס. כמובן שהחלק הזה של האירוע היה זה שיצר הכי הרבה ציפייה שכן פה אפשר ממש "לנהוג". הדבר שהכי שמתי לב אליו במסלול היה ההבדל בין ה- CLA45AMG ל-GLA45 AMG. ה- GLA45, שהוא בכלל קרוסאובר, לא הרגיש "שתול" ומדוייק כמו ה- C450 מצד אחד, אבל מאד הפתיע בשביל רכב שכזה מצד שני.

המסלול תוכנן בצורה כזו שאין מקום להגיע למהירות גבוהה והכל פה מושתת על שליטה ברכב. אני מודה, חסר ניסיון שכמוני לא ממש ניסה לצמצם זמני הקפה בקטע "תחרותי", אלא יותר התרכז בכיף שבנהיגה, מה שכמובן הוביל לזמנים לא מרשימים, אבל כיף זה בטוח היה, במיוחד תחת מטריית הביטחון שיש במסלול סגור.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

לירן

יחד עם איתי, גם אני פתחתי את הג'ימקאנה עם CLA45 AMG, אח"כ ב-GLA45 AMG אבל לא יכלתי לוותר בסוף ועליתי על אחד הרכבים המעניינים ביותר של מרצדס היום - ה-C63 AMG.

ה-C63 רכב חזק מאוד עם מנוע 4 ליטר V8 בי-טורבו בעל 476 כוחות סוס. לחיצה על הגז מוציאה גרגור מהמנוע שמשאיר אותך בלי מילים, עם דופק גבוה ורק מחכה לתורך לתת בגז. גם הישיבה ברכב בהמתנה להזנקה מהנה - רמת הגימור גבוהה ומרשימה, חובב גאדג'טים וטכנולוגיה יכול לשחק עם בורר האפשרויות ולבחון את כל האפשרויות והחיבורים שמחשב הרכב מציע.

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

הנסיעה במסלול הג'ימקאנה עם ה-C63 לא קלה, במיוחד כשמדובר בפעם הראשונה על רכב כזה, שכן צריך ללמוד לשלוט בו. כל לחיצה על הגז מאיצה את הרכב קדימה בעוצמה והמסלול הצר והקצר, בעל הסיבובים החדים, לא מאפשר להאיץ יותר מדי. אמנם זמן ההקפה לא היה הכי מלהיב (קצת מעל 20 שניות) אבל היה פשוט תענוג!

Mercedes Driving Event - לחובב ההגה

סיכום

אחרי יום כזה, קצר ככל שיהיה, נשאר איזשהו חותם שמלווה בהתרשמות עמוקה מהמכונות בעלות ארבעת הגלגלים שנהגנו בהם. אמנם מדובר בטעימה קטנה מצד אחד, אבל מצד שני זו טעימה ממעדן שכנראה לעולם לא תהיה לנו את ההזדמנות ממש לרכוש, וזה רק מחזק את ההתלהבות מצידנו, הרי מי יודע מתי תהיה הפעם הבאה.

אירוע הנהיגה של מרצדס, או Driving Event, היה בדיוק כזה. ארגון מסודר, יחס מקצועי וערימה של מכוניות מהנות לחובב ההגה. זה היה מעבר למהנה, אלא גם חינוכי במידה מסויימת. הרי איפה תהיה לנו הזדמנות ביום יום לקחת מכוניות אל הקצה תוך הרגשת ביטחון מלאה למעט במסלול סגור בליווי מדריכי נהיגה מקצועיים? זו היתה לא רק הזדמנות טובה לחוות נהיגה בחלק מדגמי AMG של מרצדס, אלא גם סיטואציה שבה אפשר להרגיש איך המכונית דואגת לנהג ותורמת לביטחון שלו בכביש, וגם זה אלמנט מאד חשוב. כן ירבו.

הכתבים היו אורחי כלמוביל. 


לדיון בנושא: Mercedes Driving Event - לחובב ההגה


עוד מ: HazooM
תגיות


דרגת קושי: 1
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 עוד על רכב


המאמר הפופולרי ביותר בתחום רכב:
בידוד ואיטום אקוסטי לרכב – המדריך למתחיל
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht