עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

איך הפכה ישראל למעצמת קניות באינטרנט?

05/06/2016 - 06:00



 
 
 

ישראל - eBay - אינטרנט - מספרים ונתונים מרשימים

בוקר קיצי במרכז תל אביב נפתח עם פרזנטצייה בת 50 דקות אותה העביר אלעד גולדנברג - מנהל הפעילות העיסקית של eBay בישראל. והנתונים אמנם מרשימים. כ - 1500 תושבי המדינה במיגזרים השונים תרמו את זמנם לצורך מחקר זה שנערך ע"י מיכל ברומר ומטרתו היתה לאפיין את הרגלי הצריכה של ישראלים באינטרנט בכלל ולא רק דרך eBay שהיא כמובן אחת הכוכבות במחקר ושנערך במרץ 2016. המדגם היה אקראי וייצג כאמור 1500 גברים ונשים בגילאי 18-65, גולשי אינטרנט שביצעו קניה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.



איך הפכה ישראל למעצמת קניות באינטרנט?

אלעד גולדנברג בתחילת המצגת (צילום: דניאל מטלון)

עיקרי הנתונים:

• 95% מהישראלים ביצעו רכישה באינטרנט אחת לפחות לעומת 91% בשנת 2014).
• עליה בשיעור החדירה של קניות נשים באינטרנט (94% לעומת 85% ב- 2014).
• הישראלי הממוצע מבצע שלוש רכישות חודשיות, כלומר 36 רכישות שנתיות (לעומת 30 רכישות שנתיות ב- 2014).
• חלה התחזקות של הקניה באתרים הבינלאומיים וירידה באתרים המקומיים.
• מסתמנת ירידה בתחום הקניה בקופונים.
• מרבית הישראלים מבצעים רכישות מקוונות באמצע השבוע בשעות אחה"צ והערב.
• 65% מהישראלים מעידים כי הקניה באינטרנט מהווה כלי להתמודדות עם יוקר המחייה.

מה קונים באינטרנט? פילוח לפי מין

• רוב התחומים דומים ברמת החדירה בין גברים לנשים.
• התחומים הפופולאריים בקרב נשים הם תחום האופנה (70% לעומת 50%), הקוסמטיקה (28% לעומת 16%) והתכשיטים (25% לעומת 11%) ואילו התחומים הפופולאריים בקרב גברים הם גאדג'טים ומוצרי חשמל (70% לעומת 48%), ציוד ספורט וקמפינג (23% לעומת 11%) וחלקי חילוק לרכב (14% לעומת 6%).

מה קונים באינטרנט? פילוח לפי גיל

• גילאי 18-24 מרוכזים ב- 3 תחומים בולטים: אופנה, גאדג'טים ותכשיטים.
• בגילאי 25-44 קיים מגוון רחב של תחומים שבהם קונים.
• גילאי 45-65 מתרכזים בעיקר בנושאי פנאי ותרבות, מוצרי תינוקות וילדים ופחות בתחום המזון (הזמנת משלוחים, קניות של סופר).



איך הפכה ישראל למעצמת קניות באינטרנט?

 

מאיזה מכשיר קונים?

• המחשב השולחני הינו עדיין המכשיר המוביל לקניות באינטרנט (79%), בדר"כ בבית או בעבודה.
• הלפטופ מועדף במקום השני, בעיקר בבית.
• הסמארטפון מועדף במקום השלישי (56%), כשהזדמנויות הקניה בו מגוונות מאוד – פחות בבית, ויותר בעבודה, בתור, בנסיעה בתחבורה ציבורית, אצל חברים ובמהלך קניות.

קניות משפחתיות

*71% קונים באינטרנט עם בני משפחתם (פעמים רבות/לפעמים).
* 52% מההורים מציינים כי ביצעו קניות באינטרנט עם ילדיהם בשנה האחרונה: מחצית מהילדים הם מתחת לגיל 18 (כשליש בגילאי 12-17), וכמחצית מעל גיל 18.
* תחום האופנה (53%) הינו התחום הפופולרי ביותר לקניה עם הילדים באינטרנט. אחריו גאדג'טים/מוצרי חשמל (42%), וכרטיסים לקולנוע ולמופעים (36%).
* הקניות עם הילדים מתמקדות בעיקר בתחומים של אופנה ומוצרי תינוקות וילדים.
*52% מההורים ציינו כי ילדיהם ממליצים להם לקנות באינטרנט.
* 49% מהקונים באינטרנט משתמשים באפשרות של Wish list.
* נשים משתמשות באפשרות זו (47%) יותר מגברים (31%).

מתי קונים?

• הימים שבהם קיים שיעור גבוה של קונים הם ימי אמצע השבוע – א'-ה (78%-90%).
• תנועת הקונים הגבוהה ביותר באינטרנט הינה בשעות הערב באמצע השבוע ובשבת, ובשעות אחה"צ באמצע השבוע.
• תנועת קונים נמוכה יחסית בבוקר ביום חמישי-שבת, ובשעות הלילה.
• כמחצית (53% (נוהגים לקנות באתרי אינטרנט באירועים ספציפיים.
• האירוע הפופולרי ביותר הוא Black Friday (36%), ואחריו פורים (24%).
• גברים קונים יותר מנשים לאירועים ספציפיים, נשים קונות יותר לפורים.
• הקניות לאירועים ספציפיים גבוהה יחסית בגילאי 18-44, ונמוכה בגילאי 45 ומעלה.
• גילאי 18-24 קונים יותר בהזדמנויות של Black Friday ויום האהבה.
• 40% רוכשים מוצרים ומתנות עבור אירועים משפחתיים, כשהאירוע הנפוץ ביותר הוא יום הולדת.

יוקר המחייה

o כשני שליש מהקונים באינטרנט מסכימים עם המשפט כי הקניה באינטרנט היא דרך טובה להתמודד עם יוקר המחיה.
o מידת ההסכמה עם משפט זה גבוהה יותר בקרב אלו שקונים בתדירות בינונית-גבוהה, ובקרב גברים.
o התחומים שבהם מושג החיסכון המשמעותי בקניה באינטרנט הם אופנה/ביגוד/הנעלה, גאדג'טים/מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ותיירות חוץ ופנים.
o הקניה באינטרנט מאפשרת לגשר על הדיסוננס הקוגניטיבי - גברים מאמינים שהתחומים שאותם הם קונים הם החסכוניים ביותר (גאדג'טים/מוצרי חשמל, ציוד ספורט וקמפינג), בעוד שנשים סבורות שהתחומים שאותם הן קונות הם החסכוניים ביותר (אופנה/ביגוד/הנעלה ומוצרי תינוקות וילדים)



איך הפכה ישראל למעצמת קניות באינטרנט?

מיכל ברומר ואלעד גולדנברג בסוף מפגש העיתונאים

החוייה האישית

תוך כדי המצגת, נתן אלעד מספר דגשים שלא באו לידי ביטוי באופן מלא במצגת. הוא לדוגמא סיפר כי באיביי יש כ - 120 מיליון קונים ו- 20 מיליון מוכרים. בישראל חג הפורים הפך את איביי למקור מצויין וזול לתחפושות, וזאת אפילו כחודשיים לפני החג כשמשפחות מתכננות מהי התחפושת הרצוייה, ובגלל המחיר הזול מזמינים אפילו כמה. בצד של eBay ישראל, החברה בארץ יוצרת קשר עם ספקים מחו"ל כדי להכינם ל"בליץ" הקרב. בתקופה האחרונה נמכרו 45 אלף תחפושות. טרנדים ישראליים נפוצים הם אביזרי הבישול שהפכו פופולריים בעקבות "משחקי המאסטר שף" שתופסים זמן מסך חודשים ארוכים. פריטים כמו סוגרי וואקום לשקיות, ושמלות כלה נרכשים באלפים, תכשיטים גם הם להיט שעובר דרך הדואר. תופעה מעניינת אחרת שנצפתה בשנה האחרונה היא הפיכתם של אתרים וחנויות ישראלים לקטלוג בלבד. אתה מחפש לרכוש פריט כלשהו, הולך לאתר או לחנות אמיתית בקניון, בוחן, בודק, לוקח מספר קטלוגי של הפריט ומזמין אונליין. בכלל הקניות אונליין הפכו לעניין משפחתי, כשבחלק מן המיקרים הילדים הם ה"דרייב" מאחורי הקנייה, מה גם שבדרך כלל הנוער הוא ששולט בטכנולוגייה, וההורים הם שמחזיקים בכרטיס האשראי.

קצת על eBay

eBay (נסד"ק: EBAY) היא פלטפורמת המכירות התוססת ביותר בעולם, אפשר למצוא בה מציאות נהדרות ומבחר ייחודי. eBay מחברת בין מיליוני קונים ומוכרים מכל רחבי העולם, מעצימה בני אדם ויוצרת הזדמנויות באמצעות מסחר אינטרנטי. החזון של eBay למסחר העולמי הוא כזה המתאפשר על-ידי בני אדם, מונע על-ידי טכנולוגיה ופתוח לכל. eBay מעצימה את המוכרים בפלטפורמה שלה, לא מתחרה בהם, ויוצרת קשרים אמיצים בין קונים למוכרים באמצעות חוויות מוצר מהירות, ניידות ומאובטחות. כיום, 20 שנה לאחר הקמת eBay, עדיין נלהבת מיכולתה ליצור קשר בין קונים ומוכרים בדיוק כפי שהיתה כאשר הוקמה בשנת 1995. למידע נוסף: לינק לאתר eBay

הפרזנטצייה של מר אלעד גולדנברג:


לדיון בנושא: איך הפכה ישראל למעצמת קניות באינטרנט?

עוד מ: idm

דרגת קושי: 1
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 לפרסום באתר
 תקנון וחוקי האתר
 אודות האתר
 עוד על כללי - Hometheater


המאמר הפופולרי ביותר בתחום כללי - Hometheater:
פרסום ברשת אתרי HT Israel !
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht