האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת

13/02/2017 - 07:00



 
 
 

על החברה

Anthem היא חברה קנדית אשר למעלה משני עשורים מייצרת רק ציוד הגברה ופרוססורים לשוק האודיו הדו והרב ערוצי לבית. המוצרים שלה, אם תרצו, מוגדרים כמיד והיי-אנד ונמכרים בכל העולם. בישראל, המותג משווק ומופץ על ידי חברת טאץ'- קונטרול.

החזון של החברה הוא "לשים את המאזין" בתוך ההופעה או ה-venue שבו המפיק של האלבום רצה שתהיה או להכניס אותך לתוך הסרט. ההתמחות של החברה הוא בתכנון אנלוגי ודיגיטלי של מגברים ופרוססורים והחברה מתגאה שהמוצרים שלה מקבלים פרסים ותשבוחות במגזינים בכל העולם.

 

Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת

 

הקדמה

ה-MCA 225 הינו מגבר כח (Power Amp) דו ערוצי השייך למשפחת מגברי הכח MCA. בסדרה ניתן למצוא גם את ה-MCA 325 לשלושה ערוצים (שני קידמיים וסנטר למשל) וה- MCA 525 לחמישה ערוצים. הסידרה הזו נועדה להיות הזיווג המושלם לפרוססור AVM 60 לקולנוע ביתי.

סידרת ה-MCA תוכננה להיות חזקה יותר מבחינת הספק, עמידה ואמינה יותר. כל המגברים מספקים THD (Total Harmonic Distortion) נמוך במיוחד על מנת לתת סאונד נקי יותר, נאמן יותר למקור עם רצפת רעש נמוכה יותר.

בין שאר התכונות שנכונות לכל המוצרים של Anthem, ניתן למצוא שנאים טראוידאליים עם הספק גבוה ורעש עצמי נמוך, טרנזיטורי יציאה בי-פולאריים לזרם גבוה, שימוש בקבלים באיכות גבוהה, מייצבי מתח מתקדמים, צלעות קירור מאלומיניום גדולים במיוחד, מחברי כבלי רמקולים שנבנו במיוחד ופטנט מיוחד לכיבוי והדלקה אוטומאטיים וכמובן, עבודת יד קנדית.



Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת

 

מפרט ותכונות עיקריות

* הספק (מתייחס להספק רציף RMS בכל טווח התדרים של 20-20KHz עם THD<1%):
- 225W בעומס של 8 אוהם.
- 400W בעומס של 4 אוהם.
- 600W בעומס של 2 אוהם.



Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת

 

* מחברים:
- כניסות: Single Ended, Balanced, טריגר הפעלה (מחבר 3.5 מ"מ)
- יציאות: מחברי רמקולים, יציאת טריגר הפעלה (מחבר 3.5 מ"מ)

* מתגים:
- קידמי: מתג הפעלה
- אחורי: בחירת מצב On/Off - 3 מצבים - לפי טריגר חיצוני, ידני, אוטומאטי.

* THD ב-100W:
- ב-1KHz: עיוותים הרמוניים של 0.001%
- ב-20KHz: עיוותים הרמוניים של 0.015%

* היענות תדרים 20-20KHz:
- ב-8 אוהם: 0.1db-/+
- ב-4 אוהם: 0.1db-/+
- ב-2 אוהם: 0.2db-/+

*נתונים נוספים:
- יחס אות לרעש (SNR) - מתייחס ל-IEC-A ב-120db - 225W
- 30V/us - Slew Rate
- Damping Factor - דאמפינג פאקטור 300
- הפרדת ערוצים 10-10KHz - גדול מ-65db
- עכבת כניסה: Single=10K Ohm ו-Blanced=15K Ohm
- רגישות כניסה (225W ב-8 אוהם): 1.5Vrms
- 29db :Voltage Gain

*צריכת הספק:
- 1W: Standby
- 35W: idle
- 240W: Typical
- 500W: High output

*מימדים:
- גובה: 16.9 ס"מ
- רוחב: 43.9 ס"מ
- עומק: 46 ס"מ
- משקל: 18 ק"ג

איכות בניה והתרשמות כללית

המגבר מגיע ארוז היטב בארגז קרטון כפול, עם ספוג ועטיפת ניילון. כמו כן, תוכלו למצוא באריזה כבל מתח (מה שנקרא "כבל קומקום") ומדריך למשתמש.

Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת

Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת

המגבר בנוי מאלומיניום anodized שחור. הוא דיי כבד (בעיקר בזכות השנאים שלו) ודווקא התאים יפה אצלי לנגן ה-CD ולרמקולים.

Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת

מבחן ההאזנה

את הציוד שלי אני מכיר היטב. מדובר על סט שאיתי המון שנים, כך שהשוני היחיד במערכת היה מגבר הכח. בחינה כזו נותנת לך לבדוק, לטוב ולרע, רק את התרומה של הרכיב לסטאפ.
הסט-אפ סטריאו שלי מורכב בדרך כלל ממקור עם ווליום דיגיטלי המחובר ישירות למגבר כח. המגבר היומיומי שלי הוא מגבר שפופרות של Audio Innovations מדגם Series 800 MkIII, עם 25W לערוץ - Pure Class A וכאמור, הוא הוחלף לטובת הבדיקה ב-Anthem MCA 225.
רמקולים: Kharma CRM3.2FE
מדובר על רמקולים שהם מאוד מאוד קלים לדחיפה. לא כל כך בגלל הנצילות שלהם אלא בגלל העכבה שהיא מאוד יציבה - 8 אוהם נומינאלי, אבל לא יורד מתחת ל-7 אוהם, מה שהופך אותם לעומס מאוד פשוט למגברים. יצא לי כבר להגביר אותם לווליום האזנה סביר גם עם 6W.
זה אומר שהרמקול לא היווה אתגר מאוד קשה ל-MCA 225 בהיבט העומס, אבל דווקא הנייטראליות של הרמקול והשקיפות שלו, הביאה את המגבר לקצה שלו, מבחינת סאונד.

מקור: נגן CD של חברת Wadia דגם 302
למי שלא מכיר, מדובר על נגן CD הכולל מערכת Upsampling ו-Upscaling שנותנת אפשרות לעשות ווליום דיגיטלי ללא פגיעה ברזולוציה או במידע, מה שמאפשר לי לחבר אותו ישירות למגבר כח בלי לעבור דרך עוד רכיב בדרך (קדם-מגבר). כן, אני מהדוגלים ב-Puristיות, כלומר, כמה שפחות רכיבים בדרך, יש סיכוי לפחות עיוותים ושינויים.
ולכל אלו שדוגלים שקדם-מגבר "משפר", יכול להיות, אני לא מצאתי סט של מקור+קדם מגבר בעלות של המקור שלי, שיתן תוצאה טובה יותר, אז אני עדיין פתוח להצעות.

כבילה
Interconnects: עבור חיבור ב-Balanced השתמשתי בכבלים של חברת HiDiamond האיטלקית מדגם XLR + Reference Mk II. עבור חיבור ב-Single Ended השתמשתי בכבלים של Van Den Hul מדגם D102 MkII.
כבלי רמקולים: ה-Gold Flatline 2 של חברת Nordost.

Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת

 

מכיון שאת המגבר קיבלתי חדש לגמרי מהקופסא, הרצתי את המגבר במשך כמה מאות שעות של ניגון מוסיקה לפני שהתיישבתי להאזנה קריטית (אם לא יועיל, לבטח לא יזיק....לא?).

הדבר הראשון ששמים לב כשמאזינים למגבר הזה הוא ש....לא שומעים את המגבר......
אם במגבר השפופרות שלי, יש נפח במיד והרבה "חום", דבר שאישית אני אוהב, זו הסיבה שאני שומע עם המגבר שפופרות הזו, ה-MCA 225 בהאזנות הראשוניות נשמע קצת, איך לאמר את זה? משעמם?
אבל ככל שהזמן עבר ושמעתי עוד ועוד, מבינים למעשה שהמגבר הזה פשוט עושה את מה שכתוב על הקופסא (באנגלית זה נשמע יותר טוב...).
הוא פשוט נייטראלי למדי ולא משנה איזה סוג מוסיקה זרקתי עליו, הוא פשוט התמודד איתו באותה צורה.
אבל עוד על כך, בהמשך.

פעם הייתי בוחן ציוד על ידי "פירוק לגורמים", כלומר, הייתי שם קטעי בדיקה שכל אחד מאתגר את המערכת בנושא אחר. קטע ווקאלי סופרנו, לבדוק את הטוויטר והטיפול בגובהים - האם נהייה מתכתי, האם זה מעייף, האם זה חורך את עור התוף. קטע תופים יפניים (מי לא מכיר את הטראק הזה?) לבדוק את הבאס וכו'.
קל מאוד להפיל ככה מערכת או רכיב בביקורת, ויותר גרוע, קל מאוד למצוא ככה חסרונות במערכת הפרטית שלך ולהיכנס לסיחרור של שידרוגים אינסופיים.

כיום, אני בוחן מערכת ורכיבים דרך "רגשות" שאני מצפה בקטעים שאני מכיר היטב.
למשל, קטע שגורם לי לרצות לקפוץ על הספה ולעשות Air Guitar או קטע שגורם לי ל"עור ברווז" וכו'.




באלבום Axadra של הפרוייקט של אייל שמשון, ישנם קטעים מוסיקליים המשלבים מערב ומזרח, כלים אקוסטיים לצד כלים אלקטרוניים. ההפרדה בין הכלים היתה טובה מאוד. לכלים האקוסטיים היתה נוכחות ונפח והכלים האלקטרוניים לא התערבבו בצורה לא נעימה אלא שמרו על ההפרדה. בקטע הראשון באלבום, שיר הנקרא "ים" ישנה הקלטה של רוח, המכניסה אותה מיד לאוירה הנכונה, על שפת הים. הרוח נשמעה לי אוטנתית מאוד, כמעט וחיפשתי את החלון בבית שנשאר פתוח....;) .




ג'ף באקלי, בשיר הללויה מתוך האלבום Grace (אחד הביצועים היותר טובים לשיר הענק הזה), במערכות הטובות ששמעתי, תמיד מרגש אותי. מעבר לזה שהשיר הזה הוא ענק בכל קנה מידה, הביצוע של באקלי הוא פשוט פנומנאלי.
את השיר הזה אני מכיר היטב ואני מחפש בו את "עור ברווז" על סף הדמעות. במערכת הזו ג'ף הוא סופר אינטימי, כל הניואנסים הקלים והקטנים בקול שלו עברו ללא שום מאמץ, אם כי חסר היה לי משהו במיד. אולי זה אותו הנפח שאני רגיל אליו בשפופרות...




אייזק פרימן, זמר גוספל, בא בימים, עם קול עמוק ומחוספס, פותח את האלבום Beautiful Stars בסיפור אישי, כשברקע מתנגן אורגן. הקול שלו והמילים מכניסות אותך מייד לתוך האוירה הזו, וכשמקהלת הגוספל מצטרפת, מה שהופך את כל העסק למשהו הרבה יותר חזק ומורכב, זה גרם לי להתחיל להתנדנד מצד לצד, כמו זמר מקהלה נוצרי תוך מחיאות כפיים. 
לשיר הזה יש פוטנציאל להפוך לבלאגן אחד שלם. המגבר והסטאפ החזיקו את הכל בצורה מצויינת, כל דבר במקום.



האלבום Live של נלס לופרגן והלהקה שלו, הוקלט, כמו ששמו מציע, בהופעה חיה. ישנו קטע (רצועה 9 בדיסק השני) בו יש סולואים ו"קרב" ענקים בין המתופף לגיטרת באס. קטע מורכב מאוד (גבוהים של המצילות, עם נמוכים מאוד של הבאס והתופים) אשר הרבה מאוד מערכות ורכיבים, פשוט קורסים בו. בין אם כי ההפרדה לא נשמרת, בין אם בגלל שבבאסים הנמוכים הללו, המגבר לא מספק את הזרם הנדרש או כי הרמקול לא מסוגל לרדת מספיק נמוך.
כאן הכח האינסופי של המגבר באו לידי ביטוי. הרמקולים נשלטו בצורה מושלמת כששום תו או מכת תוף לא נמרח או המשיך מעבר למה שהוא היה צריך. הכל היה מהודק ומופרד (סאונד סטייג' ואימאג'ינג). 

כך, המשכתי לסגנונות נוספים, כולל אופרה, רוק, פופ, קלאסי ואלקטרוני ואפילו האלבום של ההצגה של סינדרלה של רינת גבאי, בניצוחה של הבת הקטנה שלי, ניגנו אצלי במשך כמה חודשים ובכל הסגנונות ובכל האלבומים, המוסיקה שנוגנה היתה פשוט ללא צבע.

סיכום

לא יצא לי לבדוק את המגבר בסטאפ קולנוע-ביתי, מחובר לפרוססור או אפילו ליציאות ה-Pre-Out של רסיבר, אבל אני יכול לנחש בבטחה, שהתוצאה תהיה דומה. 
אם אתם מחפשים מגבר עם ים של כח, חיבורי Balance שלא יצבע לכם את הסאונד אלא יעביר את הפס קול של האלבום או הסרט, כמו שהוא, עם איכות בניה, שכבר קשה למצוא, בטח ברמות המחיר הללו, אתם חייבים לשקול את ה-Anthem MCA 225.
אם אתם מחפשים מגבר שיכניס צבע או גוון לסאונד, ישלים משהו ש"חסר" לכם במערכת, המגבר הזה לא בשבילכם.
יש שיגידו שחסרה לו "נשמה" או גוון מאפיין, אבל אני די בטוח שהמתכננים פשוט לא רצו שיהיה לו כזה.


מחיר מומלץ לצרכן: 9,890 ש"ח.

יבואן: טאץ' קונטרול בע"מ.

 

Anthem MCA 225 - מגבר כח סטריאו בביקורת



עוד מ: MartinHSabag
תגיות


דרגת קושי: 1
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht