האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

המקרה המוזר של מחיר הספורט בישראל

06/04/2017 - 20:00



 
 
 

לא תמיד עודף תחרות זה דבר טוב. כאשר יש עודף היצע וחוסר ביקוש, מחירים יורדים. בעולם הספורט יש הרבה מאוד ביקוש - כלומר, הרבה מאוד אנשים בוחרים את חבילת הטלויזיה הרב ערוצית שלהם על בסיס הספורט. יש חלק משמעותי שהסיבה העיקרית (שלא לומר היחידה) שיש לאנשים טלויזיה רב ערוצית זה ספורט.

המקרה המוזר של מחיר הספורט בישראל

והחברות יודעות את זה. אם ה-ARPU של צופי טלויזיה רגילים נמצא סביב 230 ש"ח בישראל, ה-ARPU (מנוי חודשי ממוצע) של חובבי ספורט נמצא אי שם סביב 390 ש"ח. חובבי ספורט צריכים מנויים למספר רב של חברות מתחרות שלחלק יש ערוצי פרמיום ברמות שונות ומשונות. 

כל גורם בשוק מנסה לרכוש את התוכן ולקבל בלעדיות. גורמים כמו RGE, צ'רלטון ופרטנר, כמו גם הערוצים המסחריים והציבוריים נלחמים בשביל לקבל כל ליגה וחברה. הדבר גורר עודף ביקוש וחוסר היצע, כך שהמחירים חייבים לעלות. הדבר מזכיר מאוד את העליה במחירי התוכן שנוצרה לאחר שיס נכנסה לשוק וחברות הכבלים (הוט) רכשו  תוכן ביוקר בכדי לקבל עליו אקסקלוסיביות.

המחירים הגבוהים חייבים לעבור ללקוח הקצה, מה שגורר העלאת מחירים עקבית.

הדבר לא חמק בפני חברי הכנסת שבעוד שהם פחות נרעשים מדברים כמו החזרת האגרה, מאוד נרעשים מעלות ליגת האלופות ומקיימים מאמצים בחקיקה שימנעו אקסקלוסיביות בתחום. כך לכל החברות יהיה זמין כל התוכן. ברגע שיש הפרדה בין בעלי הערוצים והתוכן זמין בכל חברות הטלויזיה הרב ערוצית.

הבעיה? בידול - ספורט זה אחד הכלים שמאפשרים בידול בין חברות הטלויזיה הרב ערוצית. מצד אחד, למה שמישהו ירצה לעבור לשירות הטלויזיה של פרטנר (שעדיין לא הושק) או לסלקום אם אין להם את מלוא היצע הספורט? מצד שני, אם אין להם היצע שאין למתחריהם הותיקים, האם יש להם מספיק אטרקציות למשוך את הקהל?

מי מפסיד מכל הסיפור הזה של עודף תחרות? הצרכנים. אנחנו.

המקרה המוזר של מחיר הספורט בישראל

יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, לפחות מנסה לשנות את כל זה בחקיקה. היו"ר כבל פתח את הישיבה והתייחס לפרסומים לפיהם ערוצי ספורט 5 רכשו את זכויות השידור של ליגת האלופות בסכום הגבוה פי 5 מהמחיר עד כה, ולחשש שהעלות תגולגל על הצרכנים ואמר: :ביקשתי לזמן את הדיון ערב הפסח בגלל החשיבות הגדולה שאני מייחס לעניין, ידעתי שהצעת החוק הזו תעבור ייסורי גיהינום הרבה יותר מכל הצעה אחרת. צריך לזכור שאנחנו צריכים לשרת את הציבור ששלח אותנו, ומצאנו את עצמנו בתחרות מטורפת שאם היו יודעים מהתחלה שיש חובת מכירה אולי לא המצב היה אחר לגמרי. חלק מהעניין הוא להניף את הדגל ולהגיד – עד כאן!".

כמובן שמאבק כזה לא ניתן לקיים מתוך האופוזיציה וניכר שהממשל הנוכחי בפוקוס מאוד ספפציפי על נושאי תקשורת וטלויזיה ועלויות הטלויזיה הרב ערוצית והספורט בישראל לאו דווקא בראש מעיינו כרגע. 

איך זה יגמר נדע רק בהמשך המאבק לקראת מאי. בינתיים, ליגת האלופות יעלה לכם סכום לא קטן. בהצלחה לכולנו.

 

 


לדיון בנושא: המקרה המוזר של מחיר הספורט בישראל



עוד מ: oferlaor
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 עוד על טלויזיה מחוברת


המאמר הפופולרי ביותר בתחום טלויזיה מחוברת:
HOT Fiber - הממיר שעושה כמעט הכל
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht