הקדמה
בתערוכת פרנקפורט מציגים יצרני רכב ויצרני מוצרים שקשורים לרכב. לתערוכה מגיעים מידי שנתיים כ 1.5 מיליון איש בעשרה ימי תערוכה. התערוכה נערכת במשך 12 יום כאשר היומיים הראשונים הם לעיתונאים בלבד, היומיים שלאחר מכן הם יומיים יקרים יותר (45 יורו ליום) אבל אם אסע שוב, זה יהיה בטוח ליומיים האלה (הסיבה בהמשך). כל הימים שלאחר מכן עולים 12 יורו ליום או 18 לשני ימים רצופים. בקופות המחירים טיפה יקרים יותר לכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש.
התערוכה
התערוכה נפתחת ב 9:00. הגעתי ב- 9:30 בערך. בהתחלה לא כל כך הבנתי למה המליצו לי להגיע ביומיים הראשונים והיקרים יותר. באולם הראשון היה דיי ריק. זה היה אולם של מוצרים לרכב. אפילו התעכבתי קצת במתחם של קונטיננטל והנציגים הסבירו לי על הקונסולה המרכזית שלהם (כן כן, גם אני הופתעתי לגלות שקונטיננטל זה לא רק צמיגים). מרשים מאוד. הדבר הבא.
היו בחדר עוד מציגים של מנועים, הגאים, מעצבי פנים וכו.
היו בחדר עוד מציגים של מנועים, הגאים, מעצבי פנים וכו.
מהחדר הנ"ל, מדרגות נעות הביאו אותי לאחד החדרים המבוקשים בתערוכה. הציגו בו מזראטי, פרארי, לנד רובר, יגואר ועוד כל מיני סדנאות שיפורים שהמפורסמת ביניהן היא זאת של מרצדס, Brabus.
אחת מסדנאות השיפורים המפתיעות (לפחות מבחינתי כי לא הכרתי לפני) היא IMSA. שימו לב לדבר היפייפה הזה אותה היא הציגה
למי שלא מזהה, מדובר במרצדס AMG GT בתחפושת .
אפשר עוד להמשיך הרבה אבל יש עוד הרבה מה לסקר. נעבור לכמה תמונות נוספות מהחדר הזה של היצרנים שהציגו.
rn]פרארי פורטופינו, המחליפה של הקליפורניה
לאחר מכן עברתי לחדר צנוע יותר של חברות יפניות ואירופאיות שמייצרות בעיקר רכבים להמונים. השעה היתה כבר 12:00 והבטחתי בתחילת המאמר שאסביר למה כדאי להשקיע ולרכוש את הכרטיסים היקרים יותר של היומיים הראשונים. הצפיפות היתה גבוהה עד בילתי נסבלת, שלא לדבר בכלל על להכנס לרכב. את הרכבים השווים בקושי ניתן לצלם. בכל מקרה כמה תמונות וסרטונים מהחדר הנ"ל
rnרכב קונספט של OWL
יונדאי i30N המאוד מסקרנת
ובגרסה קרבית יותר
בחדר הנ"ל גם הוצגה המגאן RS החדשה
rnרנו מגאן
ב.מ.וו
עוד חדר מבוקש היה חדרה של BMW. שם הוצגו כל הדגמים החדשים של ב.מ.וו ומיני. בסרטון הבא הרכב לא באמת הונע אלא קטע סאונד שדימה את הצליל שהמנוע מפיק (דרך תצוגה מרשימה למדי):
rnמיני קונספט
rnב.מ.וו Z4 החדשה
ב.מ.וו סידרה 8 החדשה היא ממתק אמיתי
rnסידרה 8
ב.מ.וו M4 GT4 למירוצים בלבד
ב.מ.וו M5 החדשה באדום מזעזע
מרצדס
ללא ספק האולם המרשים והגדול ביותר בתערוכה של BRAND בודד. הקומה העליונה, בה מוצגים כל דגמי ה AMG, מלאה עד אפס מקום מ 10 בבוקר כבר. מומלץ להגיע לפני (ביום השני הגעתי שוב ב 9:30 וישר רצתי לשם).
כבר בכניסה לאולם הרגשתי בבית
כבר בכניסה לאולם הרגשתי בבית
דגמים נוספים
ה AMG GTR מאחורה
ומקדימה
מרצדס מייבאך החדשה. כמובן שמרצדס לא נשארת חייבת לב.מ.וו עם סידרת ה 8 החדשה
וכמובן אחת הסיבות שלשמן היה לי שווה לטוס, הפרוג'קט 1
אולם התצוגה של קונצרן VAG
למי שלא מכיר, קונצרן ואג כולל בתוכו את פולקסוואגן, סיאט, סקודה, אודי, פורשה, למבורגיני, בנטלי ובוגאטי ואכן לכל אחת מהן היה ייצוג באולם. גם האולם הזה היה מלא עד אפס מקום ביום הראשון ומיד לאחר מרצדס, עברתי שוב אליו.
פורשה הציגה את ה GT2 RS שממש בימים האחרונים שברה את שיא הזמן בהקפה במסלול הנורבורגרינג המפורסם.
פורשה הציגה את ה GT2 RS שממש בימים האחרונים שברה את שיא הזמן בהקפה במסלול הנורבורגרינג המפורסם.
ה GT3 החדשה
כמו כן גם אודי הציגה כמה דגמים מעניינים. ביניהם את האודי R8 עם ההנעה האחורית ואת ה R8 קבריולט המדהימה (לדגם קופה עוד אחזור במאמר נפרד עם פירוט נרחב בהרבה אחרי יומיים מהנים של נהיגה).
למבורגיני כמובן
האוואנטאדור S קבריולט החדשה
בנטלי
וכמובן הבוגאטי צ'ירון המדהימה, עם שיא חדש בזמן מ- 0 ל 400 וחזרה ל- 0 ב 42 שניות בלבד! אגב, השיא הזה ישמר לפחות עד שהקוניגסג רגרה תנסה לשבור אותו (לדעתי תצליח בקלות מהסיבה שהיא מגיעה ל 400 בפחות מ 20 שניות).
rnבוגאטי צ'ירון
מקלארן
למקלארן לא היה אולם אז הציגו את הרכבים בחוץ. מקלארן מייצרת רכבי על והייפר. יש להם דגמים מ 540C (הכוחות סוס בשם הדגם) ועד ה P1 בעל 916 הסוסים. מקלארן הם מתחרים ישירים של למבורגיני ופרארי. ע"פ מומחים (אני לא נהגתי על מקלארן ועל פרארי), הסדר מבחינת מכוניות נהיגה זה פרארי, למבורגיני ומקלארן. מבחינת תאוצה בקו ישר המקלארן (פר כוחות סוס) הכי מהירות.
ה 720 החדשה
סיכום
בסה"כ מדובר בתערוכה מרשימה מאוד. בין מיליון לשני מיליון אנשים עוברים בה בכל פעם שהיא מתקיימת. יש שם נשים, גברים וילדים. יש נסיעות מבחן למרות שלא התעניינתי. ראיתי בחוץ כל מיני נסיעות על טנדרים שעולים ויורדים מדרונים תלולים מאוד (לא נראה לי שהייתי רוצה בכלל לעלות על זה). בהחלט שווה למי שחוב הז'אנר.
לדיון בנושא: תערוכת הרכב בפרנקפורט 2017
חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.
8:25
/
01.10.2017
מאת: kingikra