תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן היא תערוכת HI-FI מהגדולות בעולם וכזו שמתמקדת בעיקר בציוד יוקרתי. הביקור הראשון שלי בתערוכה היה ב- 2016 והשנה ...


הקדמה 

בתערוכת ה- High End במינכן אני ביקרתי לראשונה ב- 2016. אחרי שנתיים אני חוזר לביקור שני ורואה, מצד אחד, הרבה מאותו הדבר, ומצד שני, הרבה דברים חדשים ו/או משופרים. למי שלא מכיר, מדובר באחת התערוכות הכי גדולות ומוכרות בעולם ההיי פיי. זאת תערוכה שמתמקדת, 99% בכל אופן, אך ורק בציוד סטריאו ובעיקר כזה מסוג ה…, כן ניחשתם נכון, High End.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תדמיינו לכם תערוכה שמעשר בבוקר ועד שש בערב אתם מסתובבים בביתנים או חדרים מלאים בכל טוב בתחום האודיו היוקרתי. לאנשים כמונו זה שקול לילד בחנות ממתקים או צעצועים. עכשיו תכניסו למשוואה את העובדה שכדי לראות הכל, במידה וזה מה שאתם רוצים, צריכים שלושה ימים שלמים… זה עד כדי כך גדול ומגוון. 

מבקרים וותיקים בתערוכה כבר יודעים שבתחום האודיו אי אפשר לחדש כל שנה ושנה, לכן רוב היצרנים די ממחזרים את התצוגה שלהם משנים קודמות, או לחילופין פשוט מציגים ציוד שונה מאותו הארסנל. יתרה מכך, הרבה יצרנים מציגים כל שנה בדיוק באותם החדרים, מה שהופך את מלאכת איתור החדר למשימה קלה עבור המעריצים. חלק מהיצרנים לוקחים את העניין מעט רחוק מדי ומציגים חדר שכל שנה נראה בדיוק אותו הדבר, עם אותו הציוד ואותה התפאורה, אבל זה לאו דווקא מראה על יצרן מיושן או משעמם, אלא על כזה ששומר על עקביות או פשוט מבסוט מרמת הציוד ורוצה להראות לכולם שאין לו באמת סיבה לנסות לחדש "בכוח".

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

כצפוי מתערוכה שכזו, אפשר למצוא פה יצרנים/נציגים לכל סוג של מוצר בתחום, ואני באמת מתכוון לכל סוג של מוצר שעולה על הדעת. על מנת לשמור על איזון בתוך אוקיינוס ה- "ציודפילייה" הזה, אפשר למצוא גם הרבה דוכנים שמוכרים מוזיקה, כן, מוזיקה על מדיה פיזית, בעיקר תקליטים. 

לסקר תערוכה שכזו במלואה זו משימה בלתי אפשרית ודי מיותרת. מה שנעשה פה, כמו ברוב הסקירות של תערוכות מהסוג הזה, זה מעבר על חדרים ותצוגות שיש לי משהו לומר עליהם, שהתאכזבתי מהם או לחילופין מאד אהבתי אותם יחד עם הגיגים ודעות שקופצות לי לראש פה ושם. 

החדרים שהכי אהבתי 

זה החלק הכי מעניין בסופו של יום, איזה חדרים נשמעו הכי מוצלח לדעתי האישית. מי שקורא סקירות של התערוכה גם באתרים אחרים יגלה שכל סוקר אוהב משהו קצת אחר, או אוהב את אותו הדבר אבל מסיבות אחרות. ככה זה עם תחום שמבוסס בעיקר על טעם אישי. תוסיפו לזה את העובדה שלא מדובר בסביבית ההאזנה הפרטית שלנו, המוזיקה לא תמיד לטעמנו או כזו שמתאימה בכלל על מנת להוציא את המיטב מהציוד (וזה קרה הרבה), יש אנשים מסביב שנכנסים/יוצאים ומדברים, אקיצר, לא מושלם. 

אגב, מסקנה שהגעתי אליה די מהר בתערוכה השנה – רוב החדרים נשמעו הרבה יותר טוב ממה שזכור לי ב- 2016. אם לפני שנתיים היה לי קל לבחור את אלה שאהבתי, השנה היה לי מבחר הרבה יותר גדול פשוט כי הרבה חדרים נשמעו מוצלח. אפילו רמקולים שופריים, שהיו אכזבה גדולה מבחינתי ב- 2016, הפתיעו השנה. 

MAGICO 

החדר של MAGICO לפני שנתיים היה כזה שראיתי בו את הפוטנציאל, אבל לא הרגשתי/שמעתי אותו בביקור שלי בתערוכה. השנה לעומת זאת, החדר שלהם התגלה כאחד האהובים עלי בתערוכה. בראש ובראשונה השמיעו שם מוזיקה, לא מוזיקת מעליות מרדימה, לא הקלטות גרועות ומקרקשות, פשוט מוזיקה איכותית ודינמית. הרמקולים מדגם M6 שודכו לציוד של Soulution Audio ונשמעו פנטסטי. זאת גם כנראה הסיבה שביקרתי שם שלוש פעמים.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

OceanWay Audio 

בחדר הקטן של OceanWay, שמוכרים בעיקר בתחום של רמקולים לאולפני הקלטה, החברה הציגה את דגם ה- Monterey הרצפתי ואת דגם ה-  Eureka המדפי, כאשר הכל שודך לציוד של Viola. שני הרמקולים נשמעו מעולה והבס היה גם אחד הטובים ששמעתי בתערוכה. אל אף שה- Monterey הם רמקולים חצי שופריים, הסאונד ממש לא נשמע "שופרי". בנוסף, לא הזיק שגם פה, בדומה לחדר של MAGICO, פשוט השמיעו "מוזיקה".

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

Genelec 

התצוגה של Genelec היתה השנה מורכבת משלושה זוגות של מוניטורים מסדרת ה- Coaxial שלהם: 8331, 8341, 8351, כאשר כל מוניטור נראה כמו העתק גדול יותר של השני. מדובר במוניטורים אקטיבים שמעבר להגברה כוללים עיבוד DSP פנימי, וופר/טוויטר בסידור קואקסיאלי, עם שני וופרים אובלים לבס, אחד למעלה ואחד למטה כאשר כל חזית הרמקול הוא מוליך גל אחד גדול. 

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

המציג השמיע מוזיקה וכל כמה זמן ביקש מהמאזינים לפנות שמאלה או ימינה על מנת להאזין לזוג אחר. החדר של Genelec היה אחד האהובים עלי ב- 2016 וזה אותו הסיפור גם ב- 2018. הסאונד היה מאוזן, הומוגני ומהנה.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

JBL 

החדר של JBL הציג השנה שני רמקולים: ה- 4367 וה- L100 Classic, כאשר שניהם שודכו לציוד של Mark Levinson. לצערי לא יצא לי לשמוע את ה- L100 Classic, אבל ה- 4367 לא אכזבו. הסאונד לא היה "שופרי" והזכיר לי את מה ששמעתי בחדר של OceanWay, כלומר מהנה, דינמי ו- "בשרני".

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

Audiovector 

החברה הציגה השנה אח קטן לרמקול הדגל שלהם, ה- R11 בדמות ה- R8 ששודך למגבר של Gryphon. הבן של מייסד החברה דיבר קצת על הרמקולים והשמיע כמה הקלטות ממש טובות. הסאונד היה מאד צלול ומרשים.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

המשך

TuneAudio 

החברה הציגה השנה ספינת דגל חדשה בדמות ה- Avaton. מדובר ברמקול שופרי 3way גדול ומרשים. הרמקולים שודכו לציוד שלTranformatic ו- Rockna. בשונה ממה ששמעתי בחדר שלהם לפני שנתיים, שממש לא אהבתי, השנה אלו היו הרמקולים ה- "שופריים בגודל מלא" שהכי מצאו חן בעיני. בהחלט יכול להיות שהתוכן שהושמע עשה חסד עם הציוד, אבל המידריינג' היה אחד המוצלחים ששמעתי בתערוכה.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

MBL 

זה כבר ידוע ש- MBL מציגים כל שנה את אותו החדר בדיוק, אבל בתור מי שביקר ב- 2016, זה נראה כאילו החברה מסיימת את התערוכה, משאירה את הציוד, נועלת את החדר, וחוזרת שנה אחרי זה כדי להמשיך את התצוגה… אולי תנסו לפחות לשנות משהו? למרות שאני מניח שסוס מנצח לא מחליפים, ואכן, המערכת הגדולה שהדגימו נשמע ממש טוב. הבמה היתה רחבה, לא שזה מפתיע בהתחשב ברמקולים, המצגת היתה יחסית חמימה והבס היה גדול ומרשים.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

Lyravox 

החברה הגרמנית סביר להניח מייצרת את ה- Sound bar הכי "אודיופילי" שאפשר למצוא כרגע בשוק. מדובר בעסק די גדול וכבד שצריך להיזהר על מה תולים אותו. לצערי, אל אף שהיו בתצוגה שני רמקולים כאלה, לא השמיעו אף אחד מהם בזמן הביקור שלי. מה שכן השמיעו היו זוג רמקולים רצפתיים אקטיבים מבוססי DSP ואלה נשמעו מצויין עם סאונד מאוזן וניטרלי.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

Lansche Audio 

בביקור שלי ב- 2016 החברה הציגה את ה- Cubus ואני התאכזבתי. השנה לעומת זאת הם הציגו את ה- NO.7.2 שגם הפעם שודכו לציוד של EMMLabs. בביקור הזה הסאונד היה הרבה יותר מוצלח. "בשרני" וגדול יחד עם הגבוהים הנקיים של טוויטר הפלזמה.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

Ascendo Audio 

החברה הגרמנית הציגה, בתצורה סטטית באופן לא מפתיע, את הסאבוופר הכי גדול בשוק, לפחות בקוטר הדרייבר – לא פחות מ- 50 אינץ'. גדול מדי? החברה מציעה גם דגם בקוטר 32 אינץ'. עדיין גדול מדי? יש גם דגם בקוטר 24 אינץ'. עדיין גדול מדי? די, אל תגזימו.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

המערכת כללה רמקולים עם סאבוופר מובנה ודרייבר קואקסיאלי. הסאונד היה מאד דינמי, כאשר הבס זה מה שממש הרשים והיה אחד הטובים בתערוכה. בנוסף היו בתצוגה סטטית גם דגמי ה- Cinema של החברה. 

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'

סיכום 

התרשמות ממערכות אודיו בתערוכה זה נושא בעייתי. יכול להיות שחדר מסויים שכן אהבתי לא היה מתברג לרשימה פשוט כי המציג החליט להשמיע מוזיקת מעליות, וזה קורה בתערוכה לא מעט, או שפשוט היו יותר מדי אנשים וכדומה, אבל השנה היתה טובה, או יותר איכותית אם תרצו. במאמר הבא נדבר על שאר החדרים שעניינו אותי יותר ופחות.

לדיון בנושא: תערוכת מינכן High End 2018 – חלק א'


10:00
  /  
23.05.2018
  
מאת: איתי חזום

1