תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

חלק ג' של סיקור התערוכה ממשיך להתמקד בשאר החדרים והתצוגות שהרשימו אותי יותר ופחות...


הקדמה 

המאמר הראשון התרכז בחדרים שהכי אהבתי, כאשר המאמר השני סיקר את שאר החדרים בתערוכת מינכן 2018. חלק ג' ממשיך מאיפה שהפסקנו. 

החדרים והתצוגות 

Kharma 

החדר של Kharma נראה בדיוק כמו שמצפים מהיצרן הזה. החדר "מצופה" מכף רגל ועד ראש על מנת לתת הרגשה של מקום אחר וזה בהחלט מה שמקבלים. הרמקולים בתצוגה היו ה- Enigma Veyron והסאונד היה מצויין, אמנם לא מהטובים בתערוכה, אבל מלא בפוטנציאל. 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Albedo 

בחדר הוצגו ה- Atesia Diamond הגדולים יחד עם ציוד של Audia Flight ודגם ה- Acclara בתצוגה פאסיבית. הסאונד היה מרשים ויחסית מאוזן.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג' 

Living Voice 

לפני שנתיים החברה הציגה במינכן את ה- Vox Palladian וההתרשמות שלי היתה מעורבת. גם השנה הם הדגימו את הרמקולים, רק שהפעם זה נשמע הרבה יותר טוב. כלי נשיפה היו מאד מרשימים ואפילו הבס היה מוצלח.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

בחדר אחר הודגמו ה- Vox Olympian, אבל לצערי כשאני ביקרתי הודגמו דווקא ה- Auditorium הרצפתיים. מה שהיה יותר מעניין באותו חדר זה שהחברה החליטה להתנתק לגמרי מהחשמל ולהפעיל את כל המערכת דרך מערך של מצברים.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג' 

Zellaton 

החברה הציגה את ה- Statement הגדולים שכוללים תיבה שנראית, באופן חשוד, דומה מדי לזו של ה- Ultra 11 מבית Von Schweikert… ההגברה היתה תוצרת YS והחדר עצמו נשמע מצויין. לרמקולים היתה סוג של מתיקות מסויימת בסאונד יחד עם מידריינג' איכותי.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

EgglestonWorks 

בזמן הביקור שלי בחדר לא השמיעו משהו שעניין אותי, אבל ראיתי צורך לתעד את הרמקולים על מנת להזכיר לקוראים מי מייצר את הוופרים ברמקולים האלה. ניחוש אחד…

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Estelon 

החברה הציגה באותו הזמן את דגם ה- Extreme משודכים להגברה של Vitus. הרמקולים האלגנטים עמדו שם בגאווה כמו דוגמניות, הם פשוט יודעים כמה הם יפים. הסאונד בהחלט היה בעל פוטנציאל, אבל ההדגמה בביקור שלי לא מיצתה את הפוטנציאל. 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Marten 

החברה הציגה את דגם ה- Coltrane Memento 2 ששודכו להגברה של Vitus. החברה גם דאגה לשים בגב של כל מושב את רשימת הציוד כולל מחיר, זאת על מנת שלא נתעלם מהעובדה שרק הכבלים במערכות שווים 200,000 יורו… הסאונד? יכל להיות מרהיב, פשוט בזמן הביקור שלי לא הושמעה מוזיקה שהוציאה את הפוטנציאל החוצה.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Avant Garde 

החברה הפיקה תצוגה מאד דומה למה שזכור לי מלפני שנתיים, רק שעכשיו, במקום להציג את הדגם הכי בסיסי, הם הציגו את הדגם הכי גדול: ה- Trio יחד עם הסאבוופר השופרי התואם. הסאונד לא היה שופרי וזה בדיוק מה שקיוויתי שיקרה. אגב, הביקור הראשון שלי בחדר היה בסוף היום והחברה הציגה את המערכת בעזרתו של DJ אשר מיקסס מוזיקה אלקטרונית, מתקליטים כמובן. בהחלט היה מרענן.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

TAD 

החברה הציגה, עם האלקטרוניקה שלה, את ה- Reference One. אני בטוח שמדובר ברמקול מצויין, פשוט בביקור שלי הסאונד היה מעט משעמם, קצת יבש ועם מיד בס טיפה בומי. 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Wadax 

החדר השני בתערוכה שעשה שימוש ב- Trio של Avant Garde ובסאבוופר התואם. לשמחתי גם פה הסאונד לא היה "שופרי".

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Wilson Benesch 

היצרן ניצל השנה את ההזדמנות כדי להציג רמקול דגל חדש בדמות ה- Eminence. לא כל אחד יאהב את החצי התחתון של הרמקול שכולל וופרים גלויים ובמצב הפוך, אבל זה בחלט מעניין. בנוסף הוצגו ה- Torus שזה הסאבוופר של החברה, או מה שהם מכנים “Infrasonic Generator” יחד עם ציוד של Ypsilon. בכל ביקור שלי המציג בחר להשמיע אופרה או משהו בסגנון. שוב, שומעים שהפוטנציאל קיים, אבל אני לא התרשמתי במיוחד.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

המשך 

Nubert 

החברה מוכרת כמעט אך ורק לגרמנים. מדובר ביצרן Internet Direct שמוכר ישירות לצרכן. לחברה היו שני חדרים שכל הזמן היו מלאים, לא שאני יודע למה, כאשר חדר אחד הדגים קולנוע ביתי והשני דו ערוצי. חדר הקולנוע הביתי לא נשמע מוצלח בכלל, והחדר הדו ערוצי לא השמיע כלום למעט המציג הגרמני שכל הזמן דיבר, בגרמנית כמובן, כי הרי זאת תערוכה לגרמנים בלבד…

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Gobel 

החדר הזה של Gobel שימש להצגת אחד הרמקולים הכי גדולים בתערוכה, ה- Divin Majestic. אם ל- Darth Vader היתה מערכת סטריאו, אלו סביר להניח היו הרמקולים שלו. החזות המאיימת של הרמקולים לא הסתירה את העובדה שהם יכולים גם לנגן בצורה עדינה ורהוטה. לצערי זה כל הרושם שקיבלתי עקב בחירת המוזיקה של המציגים.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Marantz 

החדר של Marantz הדגים מערכת יחסית זולה ופשוטה בשביל התערוכה הזאת. המציג היה לא פחות מאשר Ken Ishiwata, כאשר הרמקולים, להפתעתי, היו של Polk Audio. הרמקולים הוצבו בהטייה מוגזמת של 45 מעלות, מה שגרם לכך שחוץ ממי שישב בשורה הראשונה באמצע, אף אחד לא ישב במיקום אופטימלי. ממה שכן שמעתי הסאונד היה מאכזב, חם מדי ו- "קופסאתי".

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Martin Logan 

בביקור שלי ב- 2016 החברה הדגימה את הרמקולים הכי גדולים ומרשימים שלהם ואני התאכזבתי. השנה הם הדגימו משהו הרבה יותר צנוע, ה- ESA 11A ששודכו לציוד של Anthem. התוצאה היתה מצויינת עם דגש על מידריינג' ממש טוב.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג' 

Cessaro 

החברה, כהרגלם, הציגו חדר שדורש שיצלמו אותו. אחרי שמסיימים לצלם אפשר להאזין לדגם ה- ZETA שמהווה רמקול 5way שופרי מלא, יחד עם סאבוופר גדול שישב מאחורי הציוד. הסאונד היה הרבה יותר מוצלח ממה ששמעתי ב- 2016, אבל לא באופן שנחרט בזכרוני.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

PMC 

החברה הציגה רמקול חדש וגדול תחת השם Fenestria. באופן די צפוי הרמקולים משתמשים בתיבה מסוג Transmission Line, אבל מה שהיה עוד יותר מעניין היה מערך המידריינג'/טוויטר שהותקן במודול שמיועד להיות מופרד אקוסטית מתיבת הרמקול. על מנת להדגים את היתרונות של זה, החברה הציגה את המודול כשהוא מחובר לחיישנים, כאשר הכל הוצג על מסך מחשב. הושמע גל סינוס בתדר מסויים והיה ניתן להרגיש את הויברציה בחלק שמחובר למודול ואיך היא לא מורגשת על פני המודול עצמו. הסאונד בחדר היה מוצלח, אולי לא הכי מאוזן, כאשר הבס היה לא רע בכלל.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

NAGRA 

הציוד של NAGRA הוא נאה בצורה "תעשייתית/מכנית" והתצוגה בהחלט הראתה את זה. לצערי היה בחדר כל הזמן ריח לא נעים, אז לא טרחתי להישאר ולהאזין.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

KEF 

חדר התצוגה של KEF כלל השנה את ה- Blade 2, את ה- LS50 ועוד זוג רצפתיים מסדרת ה- R. לצערי בכל ביקור שלי לא השמיעו את ה- Blade שזה מה שעניין אותי במיוחד.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Moon Audio 

Moon הציגו את הציוד שלהם משודך לרמקולים מדגם 802 של B&W. מכל החדרים עם רמקולים מאותה הסדרה של B&W, זה הכי מצא חן בעיני עם סאונד נקי ומפורט.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Focal 

ל- Focal היה מתחם תצוגה גדול ומכובד. חדר ההדגמה כלל זוג רמקולים מדגם Kanta, אבל המוזיקה היתה אלקטרונית לא מוצלחת במיוחד אז ההתרשמות שלי היתה מוגבלת. 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

Dynaudio 

החברה ניצלה את מינכן השנה על מנת להציג ליין חדש של סדרת ה- Confidence, אבל לצערי החדר היה כל כך מלא באנשים שאפילו בקושי הצלחתי לצלם, בטח שלא להתרשם מההדגמה.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'

כמובן שהיו עוד ועוד חדרים והדגמות, אבל אני חושב שהבנתם את הרעיון…

לבסוף, משהו קטן שעצבן אותי במיוחד השנה היה הנושא של "הדגמות פרטיות". התערוכה הזו היא מתחם אשר פתוח לכולם, אז להגיע לחדר כזה או אחר בשביל שמישהו יעצור אותי בכניסה ויגיד לי שהחדר סגור להדגמה פרטית זה ממש מטופש. כל מה שיצרן עושה זה גורם לכך שאנשים פשוט לא יחזרו לחדר, או כי הם לא רוצים, או סביר להניח פשוט כי התערוכה גדולה ואם הם לא יכלו להיכנס לחדר אחד אז הם לא יחזרו מפאת זמן מוגבל, וחבל. לדעתי היצרנים צריכים לשמור את ההדגמות הפרטיות האלה לאירועים אחרים או לעשות זאת בשעות הבוקר לפני פתיחת התערוכה. 

סיכום 

התערוכה השנה היתה יותר מוצלחת מזו שזכורה לי מלפני שנתיים, בעיקר תודות לחדרים שנשמעו יותר טוב, תצוגות יותר מרשימות, החידושים ובכלל הכמות של כל מה שיש לראות. מה עם אוזניות אתם בטח שואלים? הן לקחו חלק מאד נכבד בתערוכה הזו ובתערוכת Canjam השכנה, וזאת הסיבה שהם יקבלו מאמר משלהן בחלק ד'. אז לסיכום, נתראה בפעם הבאה.

לדיון בנושא: תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ג'


10:15
  /  
25.05.2018
  
מאת: איתי חזום

1