HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

אור ירוק - תוכנית הסטארט-אפים של Highroad חושפת את המיזמים שישחררו אותנו מהפקקים


HighRoad – דרך פתוחה לתחבורה מתקדמת

במדינת ה- StartUp Nation, בה צצים, קמים, נמכרים ונסגרים סטארטאפים חדשים כל שני וחמישי, הוקם ארגון חדש לפני כשנה בשם HighRoad שמטרתו העיקרית היא לקדם חברות הזנק ומיזמים בנושא החם של "טכנולוגייה עירונית" (באנגלית Urban Tech). ארגון HighRoad המשמש כסוג של חממת הייטק (אקסלרטור) הוקם ע"י ארבעה שותפים בראשם אייל הופמן ה-CEO וממוקם באיזור התעשייה באזור.

בשבוע שעבר (שני 8.7.2019) נחשפו לציבור מספר סטארט-אפים שהשתתפו במחזור השני בתוכנית ה- Highroad Launchpad באירוע שהתקיים בגלרייה ביפו.

בפתח דבריו אמר איל הופמן, מנכ"ל Highroad את הדברים הבאים: "תחום הטכנולוגיות האורבניות ככלל ותחום הערים החכמות בפרט, חווה צמיחה אדירה בשנים האחרונות. הסיבה לכך היא שכל אחד ואחת מאתנו מבין ומרגיש את הבעיות והאתגרים במרחב העירוני. גם הרשויות והממשלות מקצות לכך משאבים משמעותיים ואף מקדמות תהליכים של קליטת חדשנות, ולא לשווא."

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

אייל הופמן מציג בתחילת האירוע כוורת של נושאי טכנולוגיה עירונית (צילום: דניאל מטלון)

מחזור שני לסטארט-אפים

למחזור השני של חממת הסטארט-אפים ב- HIGHROAD התקבלו 9 חברות הזנק בשלבים כאלו או אחרים של פיתוח מוצרים ושירותים לקהילות הערים החכמות והן הוצגו בסבב פרזנטציות קצר כל אחת. באירוע נכחו גם משקיעים, שחקני מפתח ואורחים מחו"ל בתעשיות הטכנולוגיה העירונית שהתרשמו מתצוגת הטכנולוגיות החדשות.

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

האורחים באירוע בזמן מינגלינג (צילום: דניאל מטלון)

הנה טעימה מאחדים מהסטארט-אפים שהוצגו בשבוע שעבר.

ITC

"אין נהג שלא חווה עמידה ממושכת ברמזור אדום, בזמן שהרמזור לתנועה החוצה מורה ירוק אבל הנתיבים עצמם ריקים. מדובר בשעות על גבי שעות של המתנה, של עשרות אלפי נהגות ונהגים מדי יום – לשווא. החלטנו למצוא פתרון שייעל את הצמתים ואת תנועת הרכבים כך שאלה ישרתו את הנהגים ולא להיפך", מספר אהרון בראונר, מנכ"ל ושותף מייסד ביחד עם דביר קניג, של ITC. ביחד, הם יצרו מערכת אדפטיבית מבוססת בינה מלאכותית לניהול רמזורים. המערכת מקיימת ניתוחים בזמן אמת של מצב עומסי התנועה בצמתים, מעבדת את הנתונים, מזהה דפוסים ותדירויות של הגעת רכבים לצומת ומתאימה באופן קבוע את פעילות הרמזור.

הנה וידאו קצר באנגלית שמסביר על ITC:

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

תיאור באנגלית של ITC (מתוך עלון HIGHROAD)

RoadSense

ערים חכמות לא מסתכמות ברמזורים ובתנועה אלא בכל מה שהופך את המרחב העירוני לחכם ויעיל יותר עבור המשתמשים. חברת RoadSense, שייסדו ברוך גואטה ואבי חסקלוביץ', פיתחה עיני חתול חכמות לתשתיות כבישים חכמים אשר יכולות להתאים הן לערים חכמות והן לכבישים מהירים. למעשה, השימוש בפיתוח של RoadSense מאפשר להפוך כל כביש לכביש חכם, בעלות נמוכה, על מנת להגביר את בטיחות משתמשי הדרך באופן משמעותי, לשפר את חוויית הנסיעה ולהתחבר עם הרכבים ומערכות תשתית נוספות כגון רמזורים, שילוט חכם, מרכזי בקרה ועוד.

אביזר עין החתול שפיתחה RoadSense (בתמונה למטה בכחול) מונח בצד הכביש ולאורכו, מצוייד בכמה סנסורים יעודיים וכן בפאנל LED מחליף צבעים שעשוי להתריע לדוגמא על פקק תנועה בדרך או על תאונה. נקודה מעניינת נוספת ש-RoadSense לא היו מוכנים להתייחס אליה היא העובדה שהאביזר הזה אינו מחובר בקו תקשורת כלשהו או חשמל, והוא למשה סוג של self-contained, ומפיק את זרם החשמל שהוא זקוק לו בעצמו, לשאלתי "איך" לא היו מוכנים להתייחס.

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

אבי חסקלוביץ – מייסד ROADSENSE ליד הדוכן באירוע עם עיני החתול (צילום: דניאל מטלון)

תיאור באנגלית של RoadSense מתוך עלון של HighRoad:

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

 

Telicomm

אחד המיזמים המפתיעים ביותר שנחשפו באירוע של Highroad הוא זה של הסטארט-אפ Telicomm, ששם לעצמו למטרה לפתור את צוואר הבקבוק של רוחב פס האינטרנט שלרשתות סלולריות לטובת העברת ווידאו (אבטחה, חניה, אכיפה וכו') ממצלמות עירוניות בזמן אמת. מאחר שראשי ערים מתכננים 20 שנה קדימה היכן ימוקמו מצלמות ברחבי העיר, הפתרון של Telicomm מספק גמישות לאורך הדרך. למעשה, המערכת של Telicomm מאפשרת לרשתות סלולריות העברה של פי 10 מכמות המצלמות האפשרית שניתן להעביר על גבי התשתית הקיימת כיום, דבר המאפשר הפחתת עלויות, יישום זריז וניידות.

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

תיאור באנגלית של TELICOMM מתוך עלון של HighRoad

Slyde

תחומי האחריות או הניהול של עיר מתרחבות גם מעבר לכביש ואף נוגעות בתחום משמעותי בחיי התושבים, בחינוך. רון עפרוני וגיל משעל הקימו את הסטארט-אפ Slyde, שהיא מערכת חכמה לניהול היסעים שכבר מוטמעת בציי הסעות בתי ספר בכל ניו יורק ובערים נוספות בארה"ב, שם תלמידים גומעים מרחקים מדי יום על מנת להגיע אל מוסדות הלימוד. כדי שיגיעו בדרך המהירה והבטוחה ביותר, וכדי שההורים והנהלת בית הספר יוכלו לעקוב אחר מסלול הנסיעה, אפליקציית Slyde ממליצה על נתיבי נסיעה יעילים לאיסוף כל תלמיד ותלמידה ומשנה את המסלול באופן אדפטיבי למצב התנועה ולנקודות האיסוף המשתנות. כך, נמנעים איחורים מיותרים ומתבצע ניטור רציף של הנסיעה.

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

הסבר באנגלית על פעילות SLYDE (צילום מתוך עלון רשמי של HIGHROAD)

ACIIST

חברת ACIIST מפתחת מערכת בקרה ותקשורת למוצרי IoT להתקנה על עמודי תאורה עירוניים קיימים וחדשים לעבודה ברשת בצורת שירשור מעמוד לעמוד. הנה תיאור החברה באנגלית:

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

 

סיכום

בפתיחת האירוע הקרין מר איל הופמן מצגת נתונים על המעבר הגלובלי מהכפר לעיר ועל הגידול המשמעותי בגודלן של ערים מעל מיליון תושבים. מכאן גם נגזר הצורך לרתום את הטכנולוגיה הקיימת והעתידית לטובת התושבים ורווחתם. מיזם כמו HighRoad בהחלט מצדיק את קיומו בהקשר של פיתוחים ממוקדים תשתיות וערים חכמות ואף עשוי לתרום רבות ליצירת מקומות עבודה ופרנסה לרבים.

הנה דברים נוספים שאמר בפתיחת דבריו: "כיום, 1.75 מיליארד אנשים הם כרבע מאוכלוסיית העולם החיים בעיר המונה למעלה ממיליון תושבים. בשנת 2018 הוצאו מעל ל-80 מיליארד דולר ברחבי העולם ועד 2022 סכום זה צפוי להכפיל את עצמו. למעשה, שווי שוק הערים החכמות, נכון להיום, עומד על מעל 800 מיליארד דולר ועד 2025 הסכום צפוי לחצות את רף ה-2.5 טריליארד דולר. בישראל, דווקא בגלל צפיפות האוכלוסייה והרכבים, הכשלים במרחב הציבורי מורגשים בצורה בולטת במיוחד. לכן, יזמים ישראלים ממהרים לזהות את נקודות התורפה ויתרה מכך, הם מוסיפים לייצר טכנולוגיות שיביאו את המרחבים העירוניים הצפופים בישראל למצב אידיאלי ככל הניתן."

פרטים נוספים והרחבה בנושא באתר של HighRoad

HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית

איל הופמן מסביר על "כן השיגור" (LAUNCHPAD) של HIGHROAD (צילום: דניאל מטלון)

לדיון בנושא: HIGHROAD כן שיגור וחממה טכנולוגית


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

11:35
  /  
15.07.2019
  
מאת: דניאל מטלון

1