חברים,
רק לשתף אתכם בחוויה:
אחרי המתנה ארוכה ומורטת עצבים, ומשלוח שיצא מפולין לגרמניה ומגרמניה לישראל, ואינסוף זמן במכס, ו"פיברוק" חשבונית קנייה על סכום נמוך (מה לעשות, מנסים לחסוך...) - הגיע אלי אתמול הקרטון הענק, 20 קילו של מלאכת מחשבת הנדסית.
Kenwood KT-917
טיונר FM בלבד, עם ביצועים (על הניר לפחות) שמציבים אותו בעשיריה הפותחת של כל הטיונרים שאי פעם נבנו.
איך הצלחתי לשים עליו יד?
אני לא בעל מקורות כספיים אינסופיים, וטיונרים כאלה נמכרים בסכומים (דולאריים) בני 4 ספרות. גדול עלי.
אבל המוכר במקרה הזה התעקש התעקשות מוזרה: הוא מוכן לשלוח מפולין, אבל אך ורק לגרמניה!
(כנראה החליט ששווה לו לצמצם את מרחב הקונים הפוטנציאליים, ולהנות מאמינות הקונה הגרמני...)
הוא הופצץ (Ebay) בבקשות לאשר משלוח למדינות אחרות, ועמד בהתעקשותו.
זה סינן לדעתי 90% מהמעוניינים, וזכיתי בו בסכום של 3 ספרות..
בעזרתה האדיבה של חברה טובה ממינכן הושלם המסע קראקוב - מינכן - תל אביב - קריית ביאליק.
והנה הוא מייד לאחר ההוצאה מהקרטון, ואחר כך ניצב מתחת לקדם מגבר, מחובר ופועל:
איזה טיונר !
- רונן-ש (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 291
- הצטרף: דצמבר 2013
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 175 פעמים
מסקנות לאחר האזנה והשוואה לטיונרים אחרים (יש לי פה שלשה אחרים, כולל Pioneer TX-9800 מדהים כשלעצמו שעבר alignment דקדקני):
תראו, אני לא מאלה שמשתמש הרבה במילים "מדהים, הבדל שמיים וארץ, דרמה של ממש !".
לעיתים אלה ביטויים שנמצאים בשימושם של חברים שהחליפו, נניח, את החוט חשמל השחור של המגבר בחוט חשמל כחול, ומנסים לשדר התפעלות אדירה מהסאונד שפתאום נפתח!
או, אולי מהחלל שפתאום נפתח שם בארנק אחרי רכישת אותו חוט חשמל כחול פלאי...
אז אני כאמור לא שם.
ואחרי ההקדמה המפוארת הזו בכל זאת כמה מילים על הקנווד:
הופתעתי.
אכן ציפיתי לרגישות קליטה קצת יותר גבוהה, בגלל דרגת ה-RF החריגה בכל קנה מידה של ה-KT-917, או אולי קצת פחות עיוותים בגלל פילטרי ה-IF שאינם מבוססי מסננים קראמיים. ואכן קיבלתי את אלה, ו"נולדו" על הסקאלה מספר תחנות שלא היו שם קודם.
אבל ההפתעה הגדולה היתה באיכות האודיו.
גלאי האף אם (דיסקרימינאטור) בטיונר הזה מבוסס על שיטה שנקראת pulse count. טכניקה נדירה יחסית בטיונרים מסחריים, שברובם מכילים רכיב FM demultiplexer המבוסס על PLL.
ב-kenwood כל האלקטרוניקה מבוססת רכיבים בדידים, וגלאי ה-FM הזה הינו לוח אלקטרוני נפרד, גדול וסבוך.
אבל התוצאה....
התדרים הגבוהים!
המכה על המצילה במערכת התופים, חריקת הקשת על מיתרי הכינור, האותיות השורקות בקולה של הקריינית, החלקת אצבע הגיטריסט על המיתר וקול החיכוך המיוחד הזה.
כל אלה פתאום נמצאים שם ברור וחי יותר, מחולצים מהסיגנל הבעייתי של קול המוזיקה ומגיעים לרמקולים - טוב יותר מבעבר.
זהו בינתיים.
אייזיק שטרן מנגן קונצ'רטו לכינור של מנדלסון בקול המוזיקה. פרק שני עכשיו.
חוזר לסלון.
תראו, אני לא מאלה שמשתמש הרבה במילים "מדהים, הבדל שמיים וארץ, דרמה של ממש !".
לעיתים אלה ביטויים שנמצאים בשימושם של חברים שהחליפו, נניח, את החוט חשמל השחור של המגבר בחוט חשמל כחול, ומנסים לשדר התפעלות אדירה מהסאונד שפתאום נפתח!
או, אולי מהחלל שפתאום נפתח שם בארנק אחרי רכישת אותו חוט חשמל כחול פלאי...
אז אני כאמור לא שם.
ואחרי ההקדמה המפוארת הזו בכל זאת כמה מילים על הקנווד:
הופתעתי.
אכן ציפיתי לרגישות קליטה קצת יותר גבוהה, בגלל דרגת ה-RF החריגה בכל קנה מידה של ה-KT-917, או אולי קצת פחות עיוותים בגלל פילטרי ה-IF שאינם מבוססי מסננים קראמיים. ואכן קיבלתי את אלה, ו"נולדו" על הסקאלה מספר תחנות שלא היו שם קודם.
אבל ההפתעה הגדולה היתה באיכות האודיו.
גלאי האף אם (דיסקרימינאטור) בטיונר הזה מבוסס על שיטה שנקראת pulse count. טכניקה נדירה יחסית בטיונרים מסחריים, שברובם מכילים רכיב FM demultiplexer המבוסס על PLL.
ב-kenwood כל האלקטרוניקה מבוססת רכיבים בדידים, וגלאי ה-FM הזה הינו לוח אלקטרוני נפרד, גדול וסבוך.
אבל התוצאה....
התדרים הגבוהים!
המכה על המצילה במערכת התופים, חריקת הקשת על מיתרי הכינור, האותיות השורקות בקולה של הקריינית, החלקת אצבע הגיטריסט על המיתר וקול החיכוך המיוחד הזה.
כל אלה פתאום נמצאים שם ברור וחי יותר, מחולצים מהסיגנל הבעייתי של קול המוזיקה ומגיעים לרמקולים - טוב יותר מבעבר.
זהו בינתיים.
אייזיק שטרן מנגן קונצ'רטו לכינור של מנדלסון בקול המוזיקה. פרק שני עכשיו.
חוזר לסלון.
- רונן-ש (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 291
- הצטרף: דצמבר 2013
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 175 פעמים
·kobbi כתב:אהבתי הכל חוץ מפברוק חשבונית, גם אם בוצע לא היתי רושם או מתגאה בכך וזה לא שאני צדיק מוחלט אבל בכל זאת....
מבין את גישתך.
אבל מכיון שמדובר בדרישה שלטעמי מוזרה (לא קיימת שום חשבונית ברכישת ציוד משומש מ-1980 מאדם פרטי לאדם פרטי) הרי שבכל מקרה מדובר ביצירת מסמך מלאכותי - אליבא דמכס ישראל.
התקשרתי
כך נאמר לי קצרות: אתה חייב להביא חשבונית.
אם עדיין תכעס עלי - אקבל את זה.
- Kosh
- גורו וינטאג'
- הודעות: 4068
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: Vorlon homeworld
- נתן תודות: 339 פעמים
- קיבל תודות: 366 פעמים
וואו! תתחדש! לא כל יום רואים כאן טיונר כזה,וקנווד הצטיינה מאוד בטיונרים מתוצרתה..
Vintage audio is a way of life
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
- רונן-ש (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 291
- הצטרף: דצמבר 2013
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 175 פעמים
·חוני כתב:@רונן-ש
·
תתחדש ותהנה(f)
איך הוא בשאר התדרים - מיד ובאס ?...
מיד ובאס מצויינים - אבל לא טובים יותר מה-Pioneer שלי.
בכלל בכל התחומים הסאונד מהיר והדוק, שום דבר לא בומי ולא מתגלגל.
לטיונר הזה שלשה רוחבי פס ב-IF : צר, בינוני ורחב. גם זו תכונה חריגה. כשהוא במצב ״רחב״ התחנה המשדרת יכולה לעבור את עומק האיפנון המוגדר כ-100% FM (סטיה של 75KHz), ועדיין לא יווצרו עיוותים ב-IF.
זו תופעה שקורית לעיתים, במיוחד בקול המוזיקה, והעיוות שנוצר אופייני מאד. וב-Kenwood זה לא קיים.
- רונן-ש (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 291
- הצטרף: דצמבר 2013
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 175 פעמים
תראו
כמובן שלקחתי מברג והסרתי את המכסה. אי אפשר לעמוד בפיתוי...
כמו סוחר מכוניות שמרים מכסה מנוע של פרארי עתיקה.
הבניה היא כבדה ואיכותית מאד, וניכר בבירור שהטיונר הזה לא ראה ידים של טכנאי מיום הולדתו. אני יודע להבחין בכך די בקלות.
זה טוב מצד אחד.
מצד שני - ברור לי שבטיונר בן 37 יש כבר התיישנות רכיבים, ולא הכל מכוון פיקס.
אז אני נערך למבצע - די מורכב במקרה הזה, בגלל מורכבות המכשיר - של restoration מקיף, ואולי כמה שיפורונים שמומלצים בכל מיני אתרי FM.
אחריו כיוון דקדקני של כל המעגלים.
אחרי כל זה אשמח לספר לכם אם הביצועים נפגעו, או לא השתנו, או השתפרו.
זה לא דחוף, כי כאמור ה-917 כבר עובד מצויין ככה איך שהוא.
כמובן שלקחתי מברג והסרתי את המכסה. אי אפשר לעמוד בפיתוי...
כמו סוחר מכוניות שמרים מכסה מנוע של פרארי עתיקה.
הבניה היא כבדה ואיכותית מאד, וניכר בבירור שהטיונר הזה לא ראה ידים של טכנאי מיום הולדתו. אני יודע להבחין בכך די בקלות.
זה טוב מצד אחד.
מצד שני - ברור לי שבטיונר בן 37 יש כבר התיישנות רכיבים, ולא הכל מכוון פיקס.
אז אני נערך למבצע - די מורכב במקרה הזה, בגלל מורכבות המכשיר - של restoration מקיף, ואולי כמה שיפורונים שמומלצים בכל מיני אתרי FM.
אחריו כיוון דקדקני של כל המעגלים.
אחרי כל זה אשמח לספר לכם אם הביצועים נפגעו, או לא השתנו, או השתפרו.
זה לא דחוף, כי כאמור ה-917 כבר עובד מצויין ככה איך שהוא.
- רונן-ש (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 291
- הצטרף: דצמבר 2013
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 175 פעמים
יש הרבה במה שאתה אומר.
גם באיכות השידור עצמו, לא רק איכות התכנים.
זה עניין של ביקוש והיצע, וחובבי הרדיו הם מיעוט שהולך ומתמעט.
בתוכם חובבי הרדיו בבית הם ממש מיעוט שבמיעוט, רוב היתר מאזינים לרדיו רק באוטו.
עבורי, אישית, שתי תחנות שוות את כל העניין: קול המוזיקה ו-88FM.
כל לילה, לפני השינה, אני מדליק נר ונושא תפילה לאל הרדיו לשמור על הקיים עוד הרבה שנים.
גם באיכות השידור עצמו, לא רק איכות התכנים.
זה עניין של ביקוש והיצע, וחובבי הרדיו הם מיעוט שהולך ומתמעט.
בתוכם חובבי הרדיו בבית הם ממש מיעוט שבמיעוט, רוב היתר מאזינים לרדיו רק באוטו.
עבורי, אישית, שתי תחנות שוות את כל העניין: קול המוזיקה ו-88FM.
כל לילה, לפני השינה, אני מדליק נר ונושא תפילה לאל הרדיו לשמור על הקיים עוד הרבה שנים.