אני זוכר שגם ב-B7 שלי היה black crush ב-SDR, הצלחתי לפתור אותו עם כיול.
עם OLED LIGHT על 40 הביא את המסך לכ-150 ניט. אצלי הוא מוגדר על 28, עבור 120 ניט.
B7 / C7 / C8 - שרשור הגדרות תמונה משותף!
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18832
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2381 פעמים
- יצירת קשר:
- Zachn (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1529
- הצטרף: אוקטובר 2012
- נתן תודות: 181 פעמים
- קיבל תודות: 194 פעמים
קצת מוזר לי שמגיעים ל-200 ניט עם הגדרה של 47 ב-C7 וצריך 56 בשביל להגיע לאותה רמה ב-C8, כי ה-C8 בהירה יותר מה-C7... איך זה הגיוני? אלא אם כן זה בגלל ה-ABL שמגביל את רמת הבהירות של המסך באופן אוטומטי ולכן צריך ערך גבוה יותר כדי להגיע ל-200 ב-C8.
LG OLED C8 65" | Denon AVR-X3400H | PS4 Pro
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
אבדוק
העניין הוא שכדי לקבל יותר פירוט צריך להעלות את תאורת האולד (וגם לבחור בערך גאמה נמוך)
מה שגורם ללבנים להיות בוהקים מדי...
אני מבין שזה עניין של למצוא את "הפשרה" באמצע
או שבסרטים שמצולמים ב"אוירה" חשוכה נשתמש בערכים גבוהים נקודתית...
כמו הארי פוטר ששודר שוב אתמול )
העניין הוא שכדי לקבל יותר פירוט צריך להעלות את תאורת האולד (וגם לבחור בערך גאמה נמוך)
מה שגורם ללבנים להיות בוהקים מדי...
אני מבין שזה עניין של למצוא את "הפשרה" באמצע
או שבסרטים שמצולמים ב"אוירה" חשוכה נשתמש בערכים גבוהים נקודתית...
כמו הארי פוטר ששודר שוב אתמול )
נערך לאחרונה על ידי sagico ב 03/07/2018 12:00, נערך פעם 1 בסך הכל.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18832
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2381 פעמים
- יצירת קשר:
- Zachn (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1529
- הצטרף: אוקטובר 2012
- נתן תודות: 181 פעמים
- קיבל תודות: 194 פעמים
מנסיוני זה נפתר בהגדרת Black Level על High בשילוב עם גאמה על 2.2TheCoolest כתב:אכן, מה שדילברט אומר נכון.
כשחסר פירוט בשחורים זה נקרא black crush, ולא תמיד משחק בהגדרות תמונה יפתור את זה. לפעמים זה ניתן לפתרון רק עם כיול....
LG OLED C8 65" | Denon AVR-X3400H | PS4 Pro
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18832
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2381 פעמים
- יצירת קשר:
- Hatori_Hanzo
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 264
- הצטרף: יולי 2007
- נתן תודות: 79 פעמים
- קיבל תודות: 19 פעמים
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75265
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 638 פעמים
- קיבל תודות: 4746 פעמים
אני משתמש ב-Technicolor בתור הבסיס. כמה הערות על ההגדרות של פותח השרשור:
[eng[
Colour Temperature - Cool
[/eng]
זה נותן תמונה נורא "קרה" (=כחולה). המספר הנכון זה Warm1 או Warm2 (השני יותר מדוייק, אבל יש סיכוי שזה מעט יטריד עד שמתרגלים כי זה נותן תמונה יותר "חמה" = צהבהבה).
[left]
Dynamic Contrast - Off
Super Resolution - Low
Colour Gamut - Wide
[/left]
קונטרסט דינמי - אני אישית מעדיף להגדיר את זה במצב נמוך פשוט כי זה מעט משפר תמונה עבור תכנים שלא עברו מאסטרינג טוב. זה בעיקר נוגע לטלויזיה. בתכני בלוריי/נטפליקס הייתי מכבה את זה.
סופר רזולוציה - במצב נמוך עבור תוכן HD יש לזה יתרון כי זה מוסיף חדות עדינה ומכיוון שיש למסך עודף רזולוציה (4K רזולוציה ביחס לתוכן FHD), אין איבוד פרטים.
גמוט - רצוי לעבוד אוטומטית אם יש מקורות HDR.
[left]
Noise Reduction - Low
MPEG Noise Reduction - Low
Black Level - Low
Motion Eye Care - Off
TruMotion - Clear
[/left]
הפחתת רעש - זה פוגע מעט ברזולוציה. שווה לבדוק אם זה נחוץ. כיום אין כמעט רעש בוידאו. אם יש הוא לרוב דיגיטלי ולכן אם כבר אז רק להדליק את האופציה השניה.
לגבי השחורים - כדאי לשים לב כאן שהמינוח של LG מוטעה. low זו הבחירה הנכונה למי שלא מחבר מחשב או ציוד גיימינג (לרוב זה מוגדר הפוך).
motion eye care - בישראל זה פחות רלוונטי כי זה מהבהב ב-50הרץ
trumotion - זה החלקת התנועה של LG. יש שיפור בסדרה 8, אבל בכל מקה לא הייתי בוחר ב-Clear אלא ב-User ומגדיר לפי העדפות האישיות שלי כי יש ארטיפקטים וההגדרות המובנות לא תמיד אופטימליות.
[eng[
Colour Temperature - Cool
[/eng]
זה נותן תמונה נורא "קרה" (=כחולה). המספר הנכון זה Warm1 או Warm2 (השני יותר מדוייק, אבל יש סיכוי שזה מעט יטריד עד שמתרגלים כי זה נותן תמונה יותר "חמה" = צהבהבה).
[left]
Dynamic Contrast - Off
Super Resolution - Low
Colour Gamut - Wide
[/left]
קונטרסט דינמי - אני אישית מעדיף להגדיר את זה במצב נמוך פשוט כי זה מעט משפר תמונה עבור תכנים שלא עברו מאסטרינג טוב. זה בעיקר נוגע לטלויזיה. בתכני בלוריי/נטפליקס הייתי מכבה את זה.
סופר רזולוציה - במצב נמוך עבור תוכן HD יש לזה יתרון כי זה מוסיף חדות עדינה ומכיוון שיש למסך עודף רזולוציה (4K רזולוציה ביחס לתוכן FHD), אין איבוד פרטים.
גמוט - רצוי לעבוד אוטומטית אם יש מקורות HDR.
[left]
Noise Reduction - Low
MPEG Noise Reduction - Low
Black Level - Low
Motion Eye Care - Off
TruMotion - Clear
[/left]
הפחתת רעש - זה פוגע מעט ברזולוציה. שווה לבדוק אם זה נחוץ. כיום אין כמעט רעש בוידאו. אם יש הוא לרוב דיגיטלי ולכן אם כבר אז רק להדליק את האופציה השניה.
לגבי השחורים - כדאי לשים לב כאן שהמינוח של LG מוטעה. low זו הבחירה הנכונה למי שלא מחבר מחשב או ציוד גיימינג (לרוב זה מוגדר הפוך).
motion eye care - בישראל זה פחות רלוונטי כי זה מהבהב ב-50הרץ
trumotion - זה החלקת התנועה של LG. יש שיפור בסדרה 8, אבל בכל מקה לא הייתי בוחר ב-Clear אלא ב-User ומגדיר לפי העדפות האישיות שלי כי יש ארטיפקטים וההגדרות המובנות לא תמיד אופטימליות.
- Zachn (פותח השרשור)
- חבר ותיק
- הודעות: 1529
- הצטרף: אוקטובר 2012
- נתן תודות: 181 פעמים
- קיבל תודות: 194 פעמים
@oferlaor
תודה, אני מעדיף את הטמפרטורה הקרירה יותר, אני יודע שהרוב ממליצים על Warm אבל זה פחות פוגע לטעם שלי.
לגבי Black Level, קראתי את הביקורת ב-Rtings והם אמרו שההגדרה הנכונה היא זו שבה השחורים נראים עמוקים וכהים יותר, במקרה שלי זה על Low. כשאני שם את זה על High זה מרסק את השחורים. לא ראיתי שהתייחסו שם להגדרה לפי המקור, בקונסולה זה גם נראה טוב.
לגבי ההגדרות האחרות אני אתנסה איתן עוד קצת, תודה.
תודה, אני מעדיף את הטמפרטורה הקרירה יותר, אני יודע שהרוב ממליצים על Warm אבל זה פחות פוגע לטעם שלי.
לגבי Black Level, קראתי את הביקורת ב-Rtings והם אמרו שההגדרה הנכונה היא זו שבה השחורים נראים עמוקים וכהים יותר, במקרה שלי זה על Low. כשאני שם את זה על High זה מרסק את השחורים. לא ראיתי שהתייחסו שם להגדרה לפי המקור, בקונסולה זה גם נראה טוב.
We set the 'Black Level' to 'Low' to match our source 'Output Dynamic Range'. If you are not sure if you have the good setting, when set wrong, blacks will look grayish instead of really deep blacks....
לגבי ההגדרות האחרות אני אתנסה איתן עוד קצת, תודה.
LG OLED C8 65" | Denon AVR-X3400H | PS4 Pro
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
Paradigm Monitor 7 v7 | Canton GLE456 | Morel SP-2 | SVS PB-1000
- Hatori_Hanzo
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 264
- הצטרף: יולי 2007
- נתן תודות: 79 פעמים
- קיבל תודות: 19 פעמים
@oferlaor
·
תודה על ההסבר המפורט וההמלצות.
מה לגבי Dynamic colour? שמתי לב שכל הגדרה מתחת לMedium מאד פוגעת בחיות של התמונה. העדפתי להגדיר על medium ולהוריד מOled light את הערך מ70 ל65.
באופן כללי,אני מעדיף תמונה "חיה ובועטת" לעומת מדויקת מאד אך מעט חיוורת.
·
תודה על ההסבר המפורט וההמלצות.
מה לגבי Dynamic colour? שמתי לב שכל הגדרה מתחת לMedium מאד פוגעת בחיות של התמונה. העדפתי להגדיר על medium ולהוריד מOled light את הערך מ70 ל65.
באופן כללי,אני מעדיף תמונה "חיה ובועטת" לעומת מדויקת מאד אך מעט חיוורת.
נערך לאחרונה על ידי Hatori_Hanzo ב 16/08/2018 8:45, נערך פעם 1 בסך הכל.
OLED 65C8Y
Denon AVR X1200
Jamo A102 5.1
PS4 Pro
Denon AVR X1200
Jamo A102 5.1
PS4 Pro
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6141
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 627 פעמים
- קיבל תודות: 996 פעמים
·זה בדיוק העניין, שהדיון הזה פשוט מיותר כי לכל אחד ההעדפות שלו.Hatori_Hanzo כתב:@oferlaor
·
תודה על ההסבר המפורט וההמלצות.
מה לגבי Dynamic colour? שמתי לב שכל הגדרה מתחת לMedium מאד פוגעת בחיות של התמונה. העדפתי להגדיר על medium ולהוריד מOled light את הערך מ70 ל65.
באופן כללי,אני באופן אישי מעדיף תמונה "חיה ובועטת" לעומת מדויקת מאד אך מעט חיוורת....
אין כאן משוואה אחת לתוצאה אחת, יש כאן המון משתנים והמון תוצאות.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75265
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 638 פעמים
- קיבל תודות: 4746 פעמים
@Hatori_Hanzo
צבע דינמי זה דבר מאוד בעייתי כי הוא בעצם מנסה לחזק צבעים שלא היו במקור שם. זה גם מוסיף ארטיפקטים וגם מעוות את התמונה. יש מנגנון אחר שאני לא חושב שקיים בטלויזיות אבל אפל הכניסה לאייפד פרו, וזה התאמה של הצבע לתאורה החיצונית. גם זה פחות רלוונטי בבית כי אנחנו תמיד עם תאורה באותו טמפ' צבע, אבל זה יכול טיפה לשפר את המצב אם היצרנים יוסיפו את זה בעתיד.
צבע דינמי זה דבר מאוד בעייתי כי הוא בעצם מנסה לחזק צבעים שלא היו במקור שם. זה גם מוסיף ארטיפקטים וגם מעוות את התמונה. יש מנגנון אחר שאני לא חושב שקיים בטלויזיות אבל אפל הכניסה לאייפד פרו, וזה התאמה של הצבע לתאורה החיצונית. גם זה פחות רלוונטי בבית כי אנחנו תמיד עם תאורה באותו טמפ' צבע, אבל זה יכול טיפה לשפר את המצב אם היצרנים יוסיפו את זה בעתיד.