C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

פורום מסכי OLED בחסות LG
kosta
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 117
הצטרף: מאי 2007
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 10 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #46 

אני אף פעם לא מפעיל DTM בהגדרות. גם השימוש במושג dtm לא מובן לי. בHDR הטלוויזיה מבצעת Tone mapping . בדולבי וHDR 10+ יש לך DTM . בכל מקרה אני אבצע מדידה , כמובן תמיד כל הENHANCEMENTS על OFF, בוודאי Dynamic Tone Mapping של LG שהוא בעייתי (גם לפי וינסנט) . נראה איך הטלוויזיה מתנהגת .
אבדוק עם ColourSpace וCalman Home for LG . לגבי הכתוביות מסכים לגמרי (בעיקר בסצנות חשוכות) ואני צופה בלי כתוביות

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #47 

06/06/2021 9:38  
FLaW כתב:
SPECULAR HIGHLIGHTS זה בדיוק הנקודה, ברגע שאתה מגביל את הבהירות של הטלויזיה אתה מגביל את היכולת שלה להציג את אותם HIGHLIGHTS.

למען האמת אתה המכייל הראשון שנתקלתי בו שממליץ על הורדת הבהירות בתכני HDR, ההמלצה הגורפת בכל מקום אחר זה תמיד לשמור את הבהירות על המקסימום.
...
אז אם שנינו מסכימים שהפגיעה היחידה היא ב-specular highlights ושבעצם אין הפסד מתחת לזה (קרי: מסך עם 400 ניטים יציג את אותה תמונה כמו מסך עם 1000 ניטים כל עוד התוכן הוא מתחת ל-400 ניטים) אז אין ביננו אי הסכמה. הטענה שלי היא שזה בסדר לא להדליק את ה-OLED brightness על המקסימום אם זה לא נעים לכם. בישראל המצב מעט שונה מאשר בארה"ב או באנגליה. שם אין כמעט תרגום וגם כשיש אפשר לשנות את ההגדרות של התרגום. אצלנו יש לבן בוהק מול הפרצוף, כל הזמן. השיקול שלי הוא שלנו יש מקרה מיוחד בישראל שלא רלוונטי עבורם וזה משנה את ההמלצה.
06/06/2021 15:07  
kosta כתב:
אני אף פעם לא מפעיל DTM בהגדרות. גם השימוש במושג dtm לא מובן לי. בHDR הטלוויזיה מבצעת Tone mapping . בדולבי וHDR 10+ יש לך DTM . בכל מקרה אני אבצע מדידה , כמובן תמיד כל הENHANCEMENTS על OFF, בוודאי Dynamic Tone Mapping של LG שהוא בעייתי (גם לפי וינסנט) . נראה איך הטלוויזיה מתנהגת .
אבדוק עם ColourSpace וCalman Home for LG . לגבי הכתוביות מסכים לגמרי (בעיקר בסצנות חשוכות) ואני צופה בלי כתוביות
...
אז כדאי שתעדכן כי זה השדרוג המשמעותי של השנה האחרונה. הרעיון הוא שאם יש לנו מסך עם 400 ניטים והתוכן שלנו מגיע ל-2000 ניטים, התקן של HDR לא באמת מגדיר מה אמור לקרות במצב הזה. לפני DTM, נוצר מצב שבו כל מה שמעל 400 היה עושה clipping. בשלב הבא הוסיפו מנגנון הגנה וסביב 300-350 עקומת ה-EOTF היתה מתחילה להתיישר כדי שאפשר יהיה להבדיל בין פיקסלים בתאורת 400 לכאלה שהם 500 ו-1000. כלומר, היית רואה הבדל, אם כי הוא לא היה אופטימלי. עם DTM, המערכת משתמשת גם במידע הסטטי, ברמת פריים או ברמת סצינה ומסוגל לייצר עקומה אופטימלית יותר וכזו שנעה באיזורים האלה. זה כמובן מורכב יותר כי זה גם התאמה של צבעים (לא רק עוצמות) ועקרונית הרכיבו על כל המנגנון הזה גם אופציה לזיהוי תוכן שהוא כהה או בהיר - אבל מצהיר על המידע שלו לא באופן מדוייק (מה שמייצר לך תמונה כהה מדי לרוב).

בגדול DTM לא קריטי עבור תוכן DV (למעט אם המדידות של התוכן לא מדוייקות). עם HDR10 השדרוג מורגש ודרמטי. זה בדיוק מה שאמור היה להפתר עם HDR10+ רק שאין שום תוכן כיום שמופק בפורמט הזה ולכן DTM סופר רלוונטי כיום. לא ראיתי בעיות עם ה-DTM של LG ב-G1, הוא שופר מאוד מהדורות הקודמים. גם אם הוא לא אופטימלי, באופן כללי DTM משדרג מאוד את התמונה ב-HDR10, וכאשר הוא נעשה כראוי זה אפילו יותר משמעותי.

ChinggisKhan
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3597
הצטרף: יוני 2011
נתן תודות: 214 פעמים
קיבל תודות: 541 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #48 

בלי ציניות, דיון מרתק

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #49 

30/05/2021 22:19  
oferlaor כתב:
למה לשים על 100? זה שוחק את המסך...
...
יש לי אולד מ 2017, תמיד על 100 ולא מרגיש שום שחיקה.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #50 

06/06/2021 18:08  
Huber כתב:
30/05/2021 22:19  
oferlaor כתב:
למה לשים על 100? זה שוחק את המסך...
...
יש לי אולד מ 2017, תמיד על 100 ולא מרגיש שום שחיקה.
...
שניה, אנחנו מדברים על דברים מאוד שונים.

סביר להניח שאתה עם C7, נכון?

אתה עם מסך שהוא לפני הקפיצות של עוצמת האור ומאוד קונסרבטיבי בהתמודדות שלו עם DV ו-HDR. הוא בתאכלס בכלל לא במשחק כאן...

הבעיה (וגם הפתרון) שאנחנו מדברים בעיקר מתייחסים לסדרת X ולסדרת 1 של המסכים.

kosta
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 117
הצטרף: מאי 2007
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 10 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #51 

06/06/2021 17:43  
oferlaor כתב:
06/06/2021 9:38  
FLaW כתב:
SPECULAR HIGHLIGHTS זה בדיוק הנקודה, ברגע שאתה מגביל את הבהירות של הטלויזיה אתה מגביל את היכולת שלה להציג את אותם HIGHLIGHTS.

למען האמת אתה המכייל הראשון שנתקלתי בו שממליץ על הורדת הבהירות בתכני HDR, ההמלצה הגורפת בכל מקום אחר זה תמיד לשמור את הבהירות על המקסימום.
...
אז אם שנינו מסכימים שהפגיעה היחידה היא ב-specular highlights ושבעצם אין הפסד מתחת לזה (קרי: מסך עם 400 ניטים יציג את אותה תמונה כמו מסך עם 1000 ניטים כל עוד התוכן הוא מתחת ל-400 ניטים) אז אין ביננו אי הסכמה. הטענה שלי היא שזה בסדר לא להדליק את ה-OLED brightness על המקסימום אם זה לא נעים לכם. בישראל המצב מעט שונה מאשר בארה"ב או באנגליה. שם אין כמעט תרגום וגם כשיש אפשר לשנות את ההגדרות של התרגום. אצלנו יש לבן בוהק מול הפרצוף, כל הזמן. השיקול שלי הוא שלנו יש מקרה מיוחד בישראל שלא רלוונטי עבורם וזה משנה את ההמלצה.
06/06/2021 15:07  
kosta כתב:
אני אף פעם לא מפעיל DTM בהגדרות. גם השימוש במושג dtm לא מובן לי. בHDR הטלוויזיה מבצעת Tone mapping . בדולבי וHDR 10+ יש לך DTM . בכל מקרה אני אבצע מדידה , כמובן תמיד כל הENHANCEMENTS על OFF, בוודאי Dynamic Tone Mapping של LG שהוא בעייתי (גם לפי וינסנט) . נראה איך הטלוויזיה מתנהגת .
אבדוק עם ColourSpace וCalman Home for LG . לגבי הכתוביות מסכים לגמרי (בעיקר בסצנות חשוכות) ואני צופה בלי כתוביות
...
אז כדאי שתעדכן כי זה השדרוג המשמעותי של השנה האחרונה. הרעיון הוא שאם יש לנו מסך עם 400 ניטים והתוכן שלנו מגיע ל-2000 ניטים, התקן של HDR לא באמת מגדיר מה אמור לקרות במצב הזה. לפני DTM, נוצר מצב שבו כל מה שמעל 400 היה עושה clipping. בשלב הבא הוסיפו מנגנון הגנה וסביב 300-350 עקומת ה-EOTF היתה מתחילה להתיישר כדי שאפשר יהיה להבדיל בין פיקסלים בתאורת 400 לכאלה שהם 500 ו-1000. כלומר, היית רואה הבדל, אם כי הוא לא היה אופטימלי. עם DTM, המערכת משתמשת גם במידע הסטטי, ברמת פריים או ברמת סצינה ומסוגל לייצר עקומה אופטימלית יותר וכזו שנעה באיזורים האלה. זה כמובן מורכב יותר כי זה גם התאמה של צבעים (לא רק עוצמות) ועקרונית הרכיבו על כל המנגנון הזה גם אופציה לזיהוי תוכן שהוא כהה או בהיר - אבל מצהיר על המידע שלו לא באופן מדוייק (מה שמייצר לך תמונה כהה מדי לרוב).

בגדול DTM לא קריטי עבור תוכן DV (למעט אם המדידות של התוכן לא מדוייקות). עם HDR10 השדרוג מורגש ודרמטי. זה בדיוק מה שאמור היה להפתר עם HDR10+ רק שאין שום תוכן כיום שמופק בפורמט הזה ולכן DTM סופר רלוונטי כיום. לא ראיתי בעיות עם ה-DTM של LG ב-G1, הוא שופר מאוד מהדורות הקודמים. גם אם הוא לא אופטימלי, באופן כללי DTM משדרג מאוד את התמונה ב-HDR10, וכאשר הוא נעשה כראוי זה אפילו יותר משמעותי.
...
א. אשמח לקבל סימוכין על השדרוג שאתה מדבר שאני לא מבין מה הוא בדיוק, אלא אם אתה מתכוון לעניין של הTONE CURVES והROLL OFF POINTS שאפשר להגדיר כך שיהיה ROLL OFF חלק יותר במקום Hard Clipping .

אני רק רוצה להדגיש, אני מדבר על איך זה בLG OLED וכנראה אותו דבר באולד של סוני וממש לא באופן כללי (לא יודע איך זה בLEDים למיניהם ולא יודע איך זה בLCD למיניהם וכו' ) . מדבר ספציפית על LG OLED שכל מיני שינויים מובילים לתוצאות מוזרות שלפעמים לא מובנות


לגבי הDTM (למה אתה משתמש במונח הזה בכל מקום במקום TM?? הטלוויזיה מבצעת Tone Mapping ולא Dynamic Tone Mapping . לגבי האופציה DTM, אפשר להקשיב ואף לראות בכל הביקורות של VINCENT , למה כדאי שזה יהיה מכובה ואין שום שינוי מ2019 או אפילו 2018 עד היום , כולל G1 באופציה DTM (וינסנט מראה את זה בכל הביקורות שלו והוא מסביר למה כדאי לכבות אותה , גם בG1). את הTONE MAPPING לא ניתן לכבות ועל זה אני מדבר

בבקשה, הינה מה שTedConnected התותח מAvsforum רשם (מצאתי את התגובה שלו למה אסור לגעת בקונטרולס של בהירות/אולד לייט/קונטרסט בHDR) . פה הוא מסביר לאנשים שאין להם ציוד כיול ומשנים את הCONTROLS האלה לפי כל מיני PATTERNS וזה נכון גם למי שעושה כיול עם ציוד. הוא אפילו מגדיל ואומר שהיצרניות צריכות לנעול את ההגדרות האלה בHDR :


Contrast/Brightness/Color/OLED Light adjustments should be locked (they are not working like we know in SDR), for the users to not able to adjust them, one day in the future probably TV manufacturers will do this (I hope so), I'm taking for HDR mode only, they are affecting the internal display gamut/tone mapping so always you have to use only the default mode settings for each HDR10 mode.

HDR10 Contrast/Brightness patterns are useful only for validating/testing various metadata parameters (like different Mastering Display Max Luminance...1000,1100,4000 nits etc.) settings and not used to do any adjustments for HDR10/DV modes.

You can do RGB balance if you like using 2/10/20-Point only, nothing more.

HDR10 is using ST.2084 which is an absolute curve, the display has to follow specific luminance levels per digital level, according to the Dolby's golden reference numbers, so you are following to up to the luminance levels the display is capable and you clip or roll-off (hard/soft......it's up to each display internal gamut/tone mapping programming)...the higher from display's peak output levels the display can't follow.

Each display has baked a factory calibration which follows that PQ curve (based to the default contrast/oled light/brightness/color settings), but once you will tweak these settings, you are moving away from these values, so you are increasing your errors.

For example 100 nits should be displayed as 100 nits when the OLED/Contrast is at default positions, once you will reduce the OLED Light, the 100 nits will be displayed as 80 or 90 nit etc. (giving an example with numbers)... also gamut errors will be are increased also.

In SDR we use Gamma curve as transfer function (where you can set it to 2.2/2.4/BT1886 or whatever value you like....having in calculation the display Black/Peak White level to generate each digital level luminance levels, but in HDR the PQ transfer function has fixed luminance targets for any digital value (64-940) from 0-10.000nits.

For that reason, only a calibration disk (without meter/software) can't be used to make any adjustment for HDR10 mode.

So any HDR10 pattern for contrast/brightness/color clipping is only useful for evaluation purpose not for applying any adjustments of a display.


https://www.avsforum.com/threads/hdr10- ... t-57368030


מי שמכיר את TED (ברמה של DNICE או יותר ואף מוערך ע"י DNICE ) , יודע שאין מה להתווכח .

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #52 

06/06/2021 20:02  
kosta כתב:
06/06/2021 17:43  
oferlaor כתב:


אז אם שנינו מסכימים שהפגיעה היחידה היא ב-specular highlights ושבעצם אין הפסד מתחת לזה (קרי: מסך עם 400 ניטים יציג את אותה תמונה כמו מסך עם 1000 ניטים כל עוד התוכן הוא מתחת ל-400 ניטים) אז אין ביננו אי הסכמה. הטענה שלי היא שזה בסדר לא להדליק את ה-OLED brightness על המקסימום אם זה לא נעים לכם. בישראל המצב מעט שונה מאשר בארה"ב או באנגליה. שם אין כמעט תרגום וגם כשיש אפשר לשנות את ההגדרות של התרגום. אצלנו יש לבן בוהק מול הפרצוף, כל הזמן. השיקול שלי הוא שלנו יש מקרה מיוחד בישראל שלא רלוונטי עבורם וזה משנה את ההמלצה.



אז כדאי שתעדכן כי זה השדרוג המשמעותי של השנה האחרונה. הרעיון הוא שאם יש לנו מסך עם 400 ניטים והתוכן שלנו מגיע ל-2000 ניטים, התקן של HDR לא באמת מגדיר מה אמור לקרות במצב הזה. לפני DTM, נוצר מצב שבו כל מה שמעל 400 היה עושה clipping. בשלב הבא הוסיפו מנגנון הגנה וסביב 300-350 עקומת ה-EOTF היתה מתחילה להתיישר כדי שאפשר יהיה להבדיל בין פיקסלים בתאורת 400 לכאלה שהם 500 ו-1000. כלומר, היית רואה הבדל, אם כי הוא לא היה אופטימלי. עם DTM, המערכת משתמשת גם במידע הסטטי, ברמת פריים או ברמת סצינה ומסוגל לייצר עקומה אופטימלית יותר וכזו שנעה באיזורים האלה. זה כמובן מורכב יותר כי זה גם התאמה של צבעים (לא רק עוצמות) ועקרונית הרכיבו על כל המנגנון הזה גם אופציה לזיהוי תוכן שהוא כהה או בהיר - אבל מצהיר על המידע שלו לא באופן מדוייק (מה שמייצר לך תמונה כהה מדי לרוב).

בגדול DTM לא קריטי עבור תוכן DV (למעט אם המדידות של התוכן לא מדוייקות). עם HDR10 השדרוג מורגש ודרמטי. זה בדיוק מה שאמור היה להפתר עם HDR10+ רק שאין שום תוכן כיום שמופק בפורמט הזה ולכן DTM סופר רלוונטי כיום. לא ראיתי בעיות עם ה-DTM של LG ב-G1, הוא שופר מאוד מהדורות הקודמים. גם אם הוא לא אופטימלי, באופן כללי DTM משדרג מאוד את התמונה ב-HDR10, וכאשר הוא נעשה כראוי זה אפילו יותר משמעותי.
...
א. אשמח לקבל סימוכין על השדרוג שאתה מדבר שאני לא מבין מה הוא בדיוק, אלא אם אתה מתכוון לעניין של הTONE CURVES והROLL OFF POINTS שאפשר להגדיר כך שיהיה ROLL OFF חלק יותר במקום Hard Clipping .

אני רק רוצה להדגיש, אני מדבר על איך זה בLG OLED וכנראה אותו דבר באולד של סוני וממש לא באופן כללי (לא יודע איך זה בLEDים למיניהם ולא יודע איך זה בLCD למיניהם וכו' ) . מדבר ספציפית על LG OLED שכל מיני שינויים מובילים לתוצאות מוזרות שלפעמים לא מובנות


לגבי הDTM (למה אתה משתמש במונח הזה בכל מקום במקום TM?? הטלוויזיה מבצעת Tone Mapping ולא Dynamic Tone Mapping . לגבי האופציה DTM, אפשר להקשיב ואף לראות בכל הביקורות של VINCENT , למה כדאי שזה יהיה מכובה ואין שום שינוי מ2019 או אפילו 2018 עד היום , כולל G1 באופציה DTM (וינסנט מראה את זה בכל הביקורות שלו והוא מסביר למה כדאי לכבות אותה , גם בG1). את הTONE MAPPING לא ניתן לכבות ועל זה אני מדבר

בבקשה, הינה מה שTedConnected התותח מAvsforum רשם (מצאתי את התגובה שלו למה אסור לגעת בקונטרולס של בהירות/אולד לייט/קונטרסט בHDR) . פה הוא מסביר לאנשים שאין להם ציוד כיול ומשנים את הCONTROLS האלה לפי כל מיני PATTERNS וזה נכון גם למי שעושה כיול עם ציוד. הוא אפילו מגדיל ואומר שהיצרניות צריכות לנעול את ההגדרות האלה בHDR :


Contrast/Brightness/Color/OLED Light adjustments should be locked (they are not working like we know in SDR), for the users to not able to adjust them, one day in the future probably TV manufacturers will do this (I hope so), I'm taking for HDR mode only, they are affecting the internal display gamut/tone mapping so always you have to use only the default mode settings for each HDR10 mode.

HDR10 Contrast/Brightness patterns are useful only for validating/testing various metadata parameters (like different Mastering Display Max Luminance...1000,1100,4000 nits etc.) settings and not used to do any adjustments for HDR10/DV modes.

You can do RGB balance if you like using 2/10/20-Point only, nothing more.

HDR10 is using ST.2084 which is an absolute curve, the display has to follow specific luminance levels per digital level, according to the Dolby's golden reference numbers, so you are following to up to the luminance levels the display is capable and you clip or roll-off (hard/soft......it's up to each display internal gamut/tone mapping programming)...the higher from display's peak output levels the display can't follow.

Each display has baked a factory calibration which follows that PQ curve (based to the default contrast/oled light/brightness/color settings), but once you will tweak these settings, you are moving away from these values, so you are increasing your errors.

For example 100 nits should be displayed as 100 nits when the OLED/Contrast is at default positions, once you will reduce the OLED Light, the 100 nits will be displayed as 80 or 90 nit etc. (giving an example with numbers)... also gamut errors will be are increased also.

In SDR we use Gamma curve as transfer function (where you can set it to 2.2/2.4/BT1886 or whatever value you like....having in calculation the display Black/Peak White level to generate each digital level luminance levels, but in HDR the PQ transfer function has fixed luminance targets for any digital value (64-940) from 0-10.000nits.

For that reason, only a calibration disk (without meter/software) can't be used to make any adjustment for HDR10 mode.

So any HDR10 pattern for contrast/brightness/color clipping is only useful for evaluation purpose not for applying any adjustments of a display.


https://www.avsforum.com/threads/hdr10- ... t-57368030


מי שמכיר את TED (ברמה של DNICE או יותר ואף מוערך ע"י DNICE ) , יודע שאין מה להתווכח .
...
זה לא רק Roll off חלק יותר אלא כזה דינמי שמשתנה לפי התוכן בפועל.

מה שיש בדור האחרון של LG סדרה 1, זה Dynamic tone mapping ולא tone mapping. ממליץ שתקרא על זה, זה כבר דור שני של DTM של LG (בסדרה CX זה די עדין ולא תחרותי עם מערכות DTM מקצועיות, בסדרת G1/C1 יש שם שדרוג).

עם כל הכבוד ל-Vincent, לי יש דעה אחרת לחלוטין. DTM ממש לא כדאי לכבות. כתבתי על זה כבר כמה פעמים בהקשר של מה שזה עושה במקרן ה-JVC שלי וגם במערכת מקצועית Envy שמשדרגת את איכות הוידאו באופן משמעותי. הדור האחרון של LG מצליח לראשונה להתקרב לשני אלה (אם כי Envy עדיין מוביל כמובן).

אין לי מושג על מה ציטטת שם, אבל הקשר בין מה שאני דיברתי לבין הציטוט שלך מקרי ביותר.

נראה לי שאתה לא לגמרי מכיר את הטרמינולוגיה ומדבר על X כשאני מדבר על Y. בכל מקרה, לא נראה לי שאנחנו נגיע לעמק השווה. אתה רשאי לדעותיך ונראה לי שלא נראה עין בעין לגבי המצב האופטימלי. אני מאוד נהנה מהמסכים שלי (יש לי שני מסכי OLED בבית) וכמי שעוסק בעיבוד תמונה ובכיול סביב 20 שנה נראה לי שאני מבין מה אני עושה ומזהה אם אני מקלקל את התמונה או לא...

FLaW
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 139
הצטרף: יוני 2009
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #53 

אז אם שנינו מסכימים שהפגיעה היחידה היא ב-specular highlights ושבעצם אין הפסד מתחת לזה (קרי: מסך עם 400 ניטים יציג את אותה תמונה כמו מסך עם 1000 ניטים כל עוד התוכן הוא מתחת ל-400 ניטים) אז אין ביננו אי הסכמה.
...
זאת הנקודה שלי מלכתחילה, הפגיעה תהיה בעיקר ב-specular highlights שהם חלק חשוב מאוד בחוויית -HDR
הטענה שלי היא שזה בסדר לא להדליק את ה-OLED brightness על המקסימום אם זה לא נעים לכם
...
פה הטענה שלך מצויינת ואני מסכים איתה ב-100% בסופו של דבר לא משנה מה המכיילים אומרים הכי חשוב שתהנה מהטלויזיה שלך ושתכייל אותה למה שמבחינתך גורם לך להכי הרבה הנאה.

לגבי DTM למרות מה שVINCENT אומר וגם DNICE, אחרי שהדלקתי את זה אני נהנה מתכני HDR הרבה יותר ועד עכשיו לא נתקלתי באותם חסרונות ש-VINCENT ציין.
"הבעיה" שכל המכיילים תמיד מנסים להגיע למצב התמונה הטבעי ביותר כדי לנסות ולהגיע כמה שיותר קרוב למה שיוצר התוכן התכוון אליו. אבל לפעמים ,לפחות מבחינתי, זה גורם לתמונה להיות פחות מהנה, אני אישית מעדיף תמונה יותר חיה מאשר מדוייקת.

סתם לדוגמא יש לי בבית גם SONY X9005F ושמה ההגדרות תמונה המומלצות פשוט הורגות את הטלויזיה לאומת זאת מצב ה-STANDART שמגיע איתה מהמפעל פושט גורמת לתמונה להראות מדהים (חוץ מתכני DV שם לא משנה מה עושים זה נראה פח)

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #54 

06/06/2021 21:52  
FLaW כתב:
אז אם שנינו מסכימים שהפגיעה היחידה היא ב-specular highlights ושבעצם אין הפסד מתחת לזה (קרי: מסך עם 400 ניטים יציג את אותה תמונה כמו מסך עם 1000 ניטים כל עוד התוכן הוא מתחת ל-400 ניטים) אז אין ביננו אי הסכמה.
...
זאת הנקודה שלי מלכתחילה, הפגיעה תהיה בעיקר ב-specular highlights שהם חלק חשוב מאוד בחוויית -HDR
הטענה שלי היא שזה בסדר לא להדליק את ה-OLED brightness על המקסימום אם זה לא נעים לכם
...
פה הטענה שלך מצויינת ואני מסכים איתה ב-100% בסופו של דבר לא משנה מה המכיילים אומרים הכי חשוב שתהנה מהטלויזיה שלך ושתכייל אותה למה שמבחינתך גורם לך להכי הרבה הנאה.

לגבי DTM למרות מה שVINCENT אומר וגם DNICE, אחרי שהדלקתי את זה אני נהנה מתכני HDR הרבה יותר ועד עכשיו לא נתקלתי באותם חסרונות ש-VINCENT ציין.
"הבעיה" שכל המכיילים תמיד מנסים להגיע למצב התמונה הטבעי ביותר כדי לנסות ולהגיע כמה שיותר קרוב למה שיוצר התוכן התכוון אליו. אבל לפעמים ,לפחות מבחינתי, זה גורם לתמונה להיות פחות מהנה, אני אישית מעדיף תמונה יותר חיה מאשר מדוייקת.

סתם לדוגמא יש לי בבית גם SONY X9005F ושמה ההגדרות תמונה המומלצות פשוט הורגות את הטלויזיה לאומת זאת מצב ה-STANDART שמגיע איתה מהמפעל פושט גורמת לתמונה להראות מדהים (חוץ מתכני DV שם לא משנה מה עושים זה נראה פח)
...
דבר ראשון מסכים עם כל מה שאמרת...

דבר שני - מי שמכייל תקופה מספיק ארוכה מתחיל להבין שלהגיע הכי קרוב לתקן זה רק חצי הסיפור. המטרה היא לא להגיע במדידות לתוצאה הכי קרובה אלא למצוא את הפשרות שיוציאו את התמונה הכי מדוייקת והכי טובה.

עם השנים הגעתי לתמהיל של פשרות שפיוריסטים לא תמיד מסוגלים לה. דוגמא אחת זה החלקת תנועה. כבר המון שנים אני נחשף לאפקט הזה ורק בשנה וחצי האחרונות האלגוריתמים הפכו מספיק טובים (בעיקר אלה שמשתמשים במותג "AI") שאני מסוגל להפעיל את זה. אנשים שכבר שנים מכירים אותי נדהמים שאני צופה ככה. פשוט מאוד, זה נעים לצפיה, אני לא מאבד את החוויה הקולנועית וסוף סוף אחרי 15 שנה של נסיונות הצליחו להעלים כבר את הארטיפקטים ותופעות הלוואי שהפכו את האפקט "אופרת הסבון" הבלתי נסבלת כמו גם halo סביב דמויות וכו'. כל זה נעלם. אז נכון, הפיורסטים ילכו על 24FPS עם ה-judder שלו, ואני שם את המנגנון על ההגדרות הכי נמוכות שלו ונהנה מהתמונה.

אתן דוגמא נוספת. כיול צבעי Primaries לפני תקופת ה-HDR היה תרגיל בפשרות. אם תזיז את ה-Primaries מספיק, תוכל במסכים מסויימים להגיע לצבעים הרבה יותר מדוייקים. הבעיה היתה שכל מסלול הוידאו לפאנל היו בזמנו 8 ביט והתזוזות האלה היו מאבדות לא מעט "רזולוצית צבע", מה שגרם לתופעות banding שונות ומשונות. לכן הכיול היה דורש להבין מה היתרונות והחסרונות של כל הגדרה בכדי להביא למינימום ארטיפקטים ומיקסום הצבעים הנכונים. כלומר, שני אנשים עם ציוד זהה ופילוסופיה שונה יכולים להגיע לכיולים שונים למדי, כי כל אחד יתפשר על נקודות אחרות שהוא חושב שהן הפחות קריטיות על פני האופטימזציה שהוא ביצע.

אגב, כך גם עם DTM. זה לא כזה מנגנון מתוחכם, ולמרות זאת אפשר לראות גישות מאוד שונות בין היצרנים השונים שיש להם אלגוריתם כזה. נגיד ככה- המצב עם DTM טוב מהמצב בלעדיו כי בלעדיו יש בהכרח clipping בשל העובדה שאף מסך בעולם ה-OLED לא מגיע עדיין למקסימום תאורה כפי שמוגדרת ב-HDR10 או ב-DV. אז יש כאלה שפחות מטריד אותם clipping ורוצים להגיע למקסימום דיוק עד לקצה היכולת של המסך. לכאלה הייתי ממליץ חד משמעית להגביר את ה-OLED brightness למקסימום.

לי יש סט של פשרות אחרות שאני מוצא לנכון. יש לי סט מאוד שונה של הגדרות בין HDR ל-SDR, כי התוכן שונה ומקורו שונה. להפעיל החלקת תמונה או sharpness על תוכן 4K DV זה מיותר ומעוות את המקור. לעומת זאת, אני יוצא מהנחה ש-SDR הוא לרוב אינו 4K ולכן בהחלט מפעיל מנגנונים כמו Super resolution (כלומר sharpness טיפה יותר מתוחכם) ותיקון גרדיאנטים (שהרי התוכן הזה הוא 8ביט ולכן סובל מבעיות פוטנציאליות של גרדיאנטים). אני מעדיף אישית גאמה של 2.4 על פני ה-2.2 של התקן כשמדובר במסכים שמסוגלים להכיל גאמה כזה ב-SDR.

בקיצור, בעיני ההגדרות והכיול זו תורה של פשרות והעדפות.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #55 

06/06/2021 18:39  
oferlaor כתב:
06/06/2021 18:08  
Huber כתב:


יש לי אולד מ 2017, תמיד על 100 ולא מרגיש שום שחיקה.
...
שניה, אנחנו מדברים על דברים מאוד שונים.

סביר להניח שאתה עם C7, נכון?

אתה עם מסך שהוא לפני הקפיצות של עוצמת האור ומאוד קונסרבטיבי בהתמודדות שלו עם DV ו-HDR. הוא בתאכלס בכלל לא במשחק כאן...

הבעיה (וגם הפתרון) שאנחנו מדברים בעיקר מתייחסים לסדרת X ולסדרת 1 של המסכים.
...
C6, אבל כן - כנראה אותו דבר.

ambar
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1233
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: כפר סבא
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 61 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #56 

06/06/2021 17:51  
ChinggisKhan כתב:
בלי ציניות, דיון מרתק
...
אכן, דיון מרתק.
קצת גדול עלי רמת העומק אבל ללא ספק מעניין.

מזכיר לי פעם בימי הפלזמה העליזים המלצה של עופר לשים את טמפ' הצבע על warm. שיניתי ולא אהבתי בכלל את הגוון שהיה חם (צהוב) מידי בטלויזיה שלי אבל היה לי ממש קשה לשנות את ההגדרה כי "זה מה שמומלץ והכי קרוב למה שנכון"
בסוף שיניתי את ההגדרה והבנתי שהכי חשוב זה שאני אהנה ממה שאני רואה גם אם זה לא נאמן להגדרה כזו או אחרת של דיוק/תקן/"כך רצה הבמאי" ועוד :)

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #57 

07/06/2021 14:05  
ambar כתב:
06/06/2021 17:51  
ChinggisKhan כתב:
בלי ציניות, דיון מרתק
...
אכן, דיון מרתק.
קצת גדול עלי רמת העומק אבל ללא ספק מעניין.

מזכיר לי פעם בימי הפלזמה העליזים המלצה של עופר לשים את טמפ' הצבע על warm. שיניתי ולא אהבתי בכלל את הגוון שהיה חם (צהוב) מידי בטלויזיה שלי אבל היה לי ממש קשה לשנות את ההגדרה כי "זה מה שמומלץ והכי קרוב למה שנכון"
בסוף שיניתי את ההגדרה והבנתי שהכי חשוב זה שאני אהנה ממה שאני רואה גם אם זה לא נאמן להגדרה כזו או אחרת של דיוק/תקן/"כך רצה הבמאי" ועוד :)
...
אכן. אם כי יש הבדל די דרמטי מאז. שם זה באמת היה עניין של העדפה ושל "איך מגיעים לתמונה קולנועית יותר". כאן מדובר על תחרות בין פשרות שהן עדינות בהרבה באימפקט שלהם על המרחק מהמקור.

ori24 (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 36
הצטרף: אוקטובר 2016
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

Re: C1 קצת מחשיך אחרי דקה-2 דקות.

נושא שלא נקרא #58 

05/06/2021 13:25  
FLaW כתב:
בהגדרות של הקודי לך ל player, ושם יש adjust display refresh rate, תשחק שם עם ההגדרות
...
על איזה הגדרות אתה ממליץ לשים שם?

שלח תגובה

חזור אל “מסכי OLED בחסות LG”