הם חייבים לספק חלקים - לא חייבים לתקן
באיזה מחיר? זה לא מוגדר.
טכנאי פרטי לא יעזור לך, בטח לא אם הלך המסך
אם חיברו את הקונקשיין בוקס שלהם והמסך לא נדלק אז הלך המסך... ואתה סתם מבזבז את הזמן שלך.
תשלים עם המצב ותמשיך הלאה בחיים
אם זה לא לימד אותך לקח אחד או שניים... לא נותר לי אלא להצטער בשבילך.
Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
- digest (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 782
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
זה בעצם הדבר שאני רוצה להבין. אם החוק לא מגדיר סדר גודל של המחירים אז החוק לא שווה את הנייר שהוא מודפס עליו (תמיד ייתנו לך הוצעה של 1000000 ש״ח לכל תיקון וזה יהיה ״לפי החוק״). יכול להיות זה המצב, אני רק רציתי לדעת שאין לי שום הגנה מצד זה....
זה יהיה הלקח #134558 שלמדתי . ואם ברצינות, אין כאן שום לקח, רק חוסר מזל. (לא לחשב מקרנים), הטלוויזיה הקודמת שקניתי הייתה פלזמה של Panasonic והבת הגדולה שלי הייתה בת שנתיים. בעוד כמה חודשים היא מתגייסת והPanasonic עדיין עובדת ! זה סתם ככה, להשוואה......
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
מה הכוונה אם החוק לא מגדיר מחירים הוא לא שווה כלום? אתה רוצה שכל מוצר צריכה יהיה מפוקח בחוק? זה לא מוצר בסיסי כמו כיכר לחם או חמאה, זה חלקים לטלויזיה לא חדשה, שוק חופשי, יכולים לגבות מה שיירצו.
- digest (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 782
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
חוק לא צריך להגדיר מחירים, חוק צריך להתייחס ליכולת של צרכן לתקן מוצר יקר שנים ספורת לאחר הקניה. לפי דעתי זה לא מספיק לחייב יבואנים להחזיק חלקי תוך 7 שנים, הוא גם צריך להגביל איכשהו המחיר של חלקי חילוף אלה.22/03/2021 15:41Yuvalfrr כתב: ↑ מה הכוונה אם החוק לא מגדיר מחירים הוא לא שווה כלום? אתה רוצה שכל מוצר צריכה יהיה מפוקח בחוק? זה לא מוצר בסיסי כמו כיכר לחם או חמאה, זה חלקים לטלויזיה לא חדשה, שוק חופשי, יכולים לגבות מה שיירצו....
אתה טועה ב״שוק החופשי״. ללקוח אין שום שוק חופשי. אני תלוי במוצר ספציפי של יצרן ספציפי ואפילו דרך ההתקשרות מסוימת עם היבואן. אין כאן מילימטר של חופש!
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
זה לא נהוג בשום שוק.
גם אם תרכיב רכב מחלקי החילוף שלו זה יעלה פי 4 ממחירו כרכב שלם.
גם אם תרכיב רכב מחלקי החילוף שלו זה יעלה פי 4 ממחירו כרכב שלם.
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
ברכב המצב הרבה יותר טוב אני לא חושב שתחלוק עלי בזה למרות שטענתך נכונה.22/03/2021 21:17Nemesis כתב: ↑ זה לא נהוג בשום שוק.
גם אם תרכיב רכב מחלקי החילוף שלו זה יעלה פי 4 ממחירו כרכב שלם....
וזה כך כי הרכב מספיק פשוט בשביל להשיג חלפים גם מצד ג' ולתקן אצל צד ד' ולרוב זה יהיה בסדר גמור. והיצרנים עצמם שודדים על חלקים אבל לא ברמה שתזרוק את הרכב כי הם צריכים להתחרות באופציה של חלקים צד ג'. אם יצרנית רכב תתחיל לייצר רכבים לא ניתנים לתיקון היא כנראה לא תצליח לתת מספיק איכות למחיר כדי לעמוד בתחרות, אחרת כבר היו מייצרים כאלה.
מכיוון שהתחרות בתחום הטלויזיות היקרות לא מי יודע מה אבל כן קיימת, אי אפשר באמת לדעת אם לא ניתן לתקן טלויזיות כי הם עושים בכוונה כדי למכור חדשות, או שפשוט יקר מדי לייצר טלויזיות שניתנות לתיקון.
- ahersko
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4580
- הצטרף: אוקטובר 2006
- מיקום: איזור השרון
- נתן תודות: 346 פעמים
- קיבל תודות: 584 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
אני חושש שהחוק הזה שנחקק מתי שהוא בשנות השמונים לא מתאים לעידן המודרני ולמכשירים שהלב שלהם מורכב מרכיב בודד שקצב האובסולנס שלו מסחרר.
אל תשכח שעבור בפלזה שלך שילמת בזמנו מחיר זהה לכליה ועבור המכשיר החדש... אולי ציפורן
מזל טוב לגיוס
אתה נראה לי בנאדם שאוהב ומבין... תעשה לעצמך טובה, תיכנס לחנות של סוני ותצא עם מכשיר חדש ושלוש שנות אחריות
אל תשכח שעבור בפלזה שלך שילמת בזמנו מחיר זהה לכליה ועבור המכשיר החדש... אולי ציפורן
מזל טוב לגיוס
אתה נראה לי בנאדם שאוהב ומבין... תעשה לעצמך טובה, תיכנס לחנות של סוני ותצא עם מכשיר חדש ושלוש שנות אחריות
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
פה רשום שהיה משהו דומה והחליפו את הכבל האופטי
https://us.community.samsung.com/t5/Qle ... 6174#M3367
כשהטכנאי היה אצלך, הוא החליף את הקופסא ואת החוט או רק את הקופסא?
פה יש עוד המלצות:
https://us.community.samsung.com/t5/Qle ... d-p/183655
https://us.community.samsung.com/t5/Qle ... 6174#M3367
כשהטכנאי היה אצלך, הוא החליף את הקופסא ואת החוט או רק את הקופסא?
פה יש עוד המלצות:
https://us.community.samsung.com/t5/Qle ... d-p/183655
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
אני לא מסכים. המצב ברכב גרוע יותר. ההבדל הוא שברכב אין חלק אחד שעולה כל כך הרבה ביחס לעלות הרכב.22/03/2021 23:47GalZohar כתב: ↑ברכב המצב הרבה יותר טוב אני לא חושב שתחלוק עלי בזה למרות שטענתך נכונה.22/03/2021 21:17Nemesis כתב: ↑ זה לא נהוג בשום שוק.
גם אם תרכיב רכב מחלקי החילוף שלו זה יעלה פי 4 ממחירו כרכב שלם....
וזה כך כי הרכב מספיק פשוט בשביל להשיג חלפים גם מצד ג' ולתקן אצל צד ד' ולרוב זה יהיה בסדר גמור. והיצרנים עצמם שודדים על חלקים אבל לא ברמה שתזרוק את הרכב כי הם צריכים להתחרות באופציה של חלקים צד ג'. אם יצרנית רכב תתחיל לייצר רכבים לא ניתנים לתיקון היא כנראה לא תצליח לתת מספיק איכות למחיר כדי לעמוד בתחרות, אחרת כבר היו מייצרים כאלה.
מכיוון שהתחרות בתחום הטלויזיות היקרות לא מי יודע מה אבל כן קיימת, אי אפשר באמת לדעת אם לא ניתן לתקן טלויזיות כי הם עושים בכוונה כדי למכור חדשות, או שפשוט יקר מדי לייצר טלויזיות שניתנות לתיקון....
- digest (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 782
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
זה לא נכון. ההבדל הגדול הוא בחלקים הקטנים, שם הרווח הכי טוב לכל השרשרת, אבל כשאתה מגיע לחלקים יקרים אין שם שום פי 4!22/03/2021 21:17Nemesis כתב: ↑ זה לא נהוג בשום שוק.
גם אם תרכיב רכב מחלקי החילוף שלו זה יעלה פי 4 ממחירו כרכב שלם....
חוץ מזה יצרני מכוניות חייבים לעמוד בקריטריונים ותקנים של תיקונים מורכבים : הם לא יכולים להגיד לך על כל תקלה: הלך המנוע, קנה רכב חדש, כמו שסמסונג עושים עכשיו (הלך הפנל, קנה טלוויזיה חדשה). חלקים יקרים חייבים להיות ניתנים לתיקון.
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
במונחי רכב פאנל זה כמו שילדה שניזוקה ואין אפשרות לתקן, בלי קשר לערכה היחסי.23/03/2021 19:52digest כתב: ↑זה לא נכון. ההבדל הגדול הוא בחלקים הקטנים, שם הרווח הכי טוב לכל השרשרת, אבל כשאתה מגיע לחלקים יקרים אין שם שום פי 4!22/03/2021 21:17Nemesis כתב: ↑ זה לא נהוג בשום שוק.
גם אם תרכיב רכב מחלקי החילוף שלו זה יעלה פי 4 ממחירו כרכב שלם....
חוץ מזה יצרני מכוניות חייבים לעמוד בקריטריונים ותקנים של תיקונים מורכבים : הם לא יכולים להגיד לך על כל תקלה: הלך המנוע, קנה רכב חדש, כמו שסמסונג עושים עכשיו (הלך הפנל, קנה טלוויזיה חדשה). חלקים יקרים חייבים להיות ניתנים לתיקון....
בהקשר זה אולי סביר לא להחזיק חלק כזה גם אם כן מחזיקים חלקים אחרים. בכל מקרה ממה ששמעתי מטכנאים פרטיים הם לא ממש מעונינים להתעסק עם משהו כזה רגיש ושביר גם אם היה אפשרי לרכוש פאנל מהיבואן.
- vivi
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3263
- הצטרף: ינואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 897 פעמים
- קיבל תודות: 424 פעמים
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
אתה טועה כאן ידידי. החוק וההיגיון לא איתך. זה מבאס שהולכת טלוויזיה, אם הסתיימה האחריות אי אפשר לחפש אשמים אחרת אין משמעות לתקופת האחריות.
יבואן מתחייב לספק את החלפים לכל הלקוחות שלו שנמצאים בתקופת האחריות, הוא לא מחוייב לסבסד תיקונים ויכול לקבוע את התעריף.
בכל מקרה, לך לכיוון של טכנאי פרטי. בהצלחה
יבואן מתחייב לספק את החלפים לכל הלקוחות שלו שנמצאים בתקופת האחריות, הוא לא מחוייב לסבסד תיקונים ויכול לקבוע את התעריף.
בכל מקרה, לך לכיוון של טכנאי פרטי. בהצלחה
Pixel 4 XL | PS4 | NU8000 | Denon X3000 | Chromecast | Spotify | Partner Fiber | Netflix | FC Barcelona | Google Apps |
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
אכן החוק לא שווה כלום ומאחר וגם אני עם טלויזה תקולה רק שכן באחריות בדקתי עם טכנאים פרטיים ואחד מהם אמר שמחירי החלפים של סמסונג הרבה יותר יקרים משל יצרנים אחרים וגם אם היו פאנלים הוא לא היה רוצה להתעסק עם משהו כזה גדול ושביר.22/03/2021 15:11digest כתב: ↑זה בעצם הדבר שאני רוצה להבין. אם החוק לא מגדיר סדר גודל של המחירים אז החוק לא שווה את הנייר שהוא מודפס עליו (תמיד ייתנו לך הוצעה של 1000000 ש״ח לכל תיקון וזה יהיה ״לפי החוק״). יכול להיות זה המצב, אני רק רציתי לדעת שאין לי שום הגנה מצד זה....
זה יהיה הלקח #134558 שלמדתי . ואם ברצינות, אין כאן שום לקח, רק חוסר מזל. (לא לחשב מקרנים), הטלוויזיה הקודמת שקניתי הייתה פלזמה של Panasonic והבת הגדולה שלי הייתה בת שנתיים. בעוד כמה חודשים היא מתגייסת והPanasonic עדיין עובדת ! זה סתם ככה, להשוואה.........
כן שווה לך לחפש מעבדה\טכנאי שיבדוק ויוודא אם זה אכן בעיית פאנל או לא, כי אלקטרוניקס פרו לא ידועים באמינותם ו\או מקצועיותם הרבה.
אם זה פאנל כנראה שאין מה לעשות, אם לא אז תוכל לתקן במחיר סביר שכן שווה את זה.
אגב, מאז ומתמיד ככל הידוע לי גם בסמסונג וגם BSH ואחרים תמיד היתה ועדיין קיימת האופציה להרחיב אחריות ל-4 שנים במעמד ההתקנה (ב-199), זו הסיבה העיקרית\יחידה לקנות מיבואן רשמית במיוחד במקרה של סמסונג.
אם הייתי רוצה להמר על מוצר של +10K עם שנה אחריות, לפחות הייתי קונה בזול יותר מיבואן מקביל.
Re: Samsung 75Q7FN תקלה אחרי 2.5 שנים בלבד
תקופת האחריות היא לעניין זה שהם מחוייבים לתקן\להחליף ללא תשלום.23/03/2021 23:48vivi כתב: ↑ אתה טועה כאן ידידי. החוק וההיגיון לא איתך. זה מבאס שהולכת טלוויזיה, אם הסתיימה האחריות אי אפשר לחפש אשמים אחרת אין משמעות לתקופת האחריות.
יבואן מתחייב לספק את החלפים לכל הלקוחות שלו שנמצאים בתקופת האחריות, הוא לא מחוייב לסבסד תיקונים ויכול לקבוע את התעריף.
בכל מקרה, לך לכיוון של טכנאי פרטי. בהצלחה...
עניין החיוב להחזקת חלפים למשך שבע שנים הוא מכמה סיבות:
1. שגם צרכן שלא הרחיב אחריות או שהאחריות הסתיימה תהיה לו אפשרות מעשית לתקן מכשיר יקר ולא לזרוק לפח על כל תקלה.
2. לצורך זה שמעבדות\טכנאים פרטיים יוכלו להשיג חלקי חילוף במחירים סבירים ולהתחרות ביבואן הרשמי, אחרת נוצר מונופול ויש חוקים אחרים\נוספים שנועדו למנוע את זה
משתי הסיבות למעלה יש בהחלט הגיון ומחוייב שחלקי חילוף ימכרו במחירים סבירים כי אחרת גם לטכנאי פרטי לא תהיה אפשרות לספק שירותי תיקון ולהתחרות ביבואן. יבואן שלא נוהג כך בהחלט מספק עילה לתביעה גם מטעם מעבדות\טכנאים אחרים וגם מטעם לקוחות. במקרים קיצוניים יש תמיד את האפשרות של תביעה יצוגית שהיא הכי מרתיעה אבל בדרך כלל רק עורכי הדין מרויחים ממנה.