אני בשקיעה מתמדת-הלוואות,מינוסים,לא מצליח להתרומם,,,לא להיות עשיר,,,לצוף מעט.
לפחות את הראש מעל המים-הגוף כבר שקוע כולו-אני מרגיש שאני אויב הממשלה,אני נאנס
כל יום,פשוט המשטר(ואני מתכוון המשטר-כבר לא ממשלה) עושה אותי מאחורה-הענין הזה גם לא תרם הרבה למצב המשפחתי שלי ושל עוד הרבה!
האם אפשר לעשות בנו מעשי סדום?זה חוקי?זה אמיתי?להגר,לברוח?גם אופציית ההלוואות
הולכת ודועכת,מה עושים???????
הצילו!! אני (ואתם)קורס!!!כלכלית,,הדלק ,החשמל,מזון-מה עושים??????
- amira
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 680
- הצטרף: דצמבר 2004
- שם מלא: אמיר
- מיקום: ישראל
- נתן תודות: 160 פעמים
- קיבל תודות: 89 פעמים
היי ילדעיפים,
אם תרצה עזרה בייעוץ חינמי, אני אשמח לעזור.
יש לי לא מעט ניסיון ברה ארגון כלכלי (אני סמנכ״ל כספים בחברה גדולה) ואולי אוכל לתת לך עצה או שתיים.
אם תרצה שלח לי בפרטי את הנתונים.
מעבר לזה, על אף שאני בהחלט מבין את המצוקה האישית, אני באופן אישי חושב שהבעיה במדינה היא עודף ההוצאה שכל שמוק פופוליסט מעיף לאוויר ואנחנו כציבור שנוהג כעדר ישר מאמצים לליבנו מבלי להבין שבסופו של יום אנחנו נשלם את החשבון.
אקח דווקא את הנושא הכי קשה (ולא תשלומים לחרדים או קצבאות ילדים שזה קל), מימון גני ילדים מגיל 3. אני בעד חוק חינוך חינם אבל מה לעשות שתג מחיר של 3 מיליארד ש״ח בשנה בסוף מביא לעלייה במיסים.
מימון דיור ציבורי- זה בעצם מי שעובד יממן, שוב, את מי שלא! למה - ככה!!! כי זה נשמע טוב בטלוויזיה.
בסופו של יום, עודף השרים שלנו זה סרח עודף אבל מיזערי בבזבוז הציבורי. 750 אלף עובדי סקטור ציבורי שלא ניתן לפטר ולא לייעל, שחלקם (הלא קטן לצערי) מגיע לעבודה ולא לעבוד, עולים לנו 100 מיליארד ש״ח בשנה!! זו לא דמגוגיה זו המציאות. ונכון חלקם מאד מסורים ורובם אף הכרחיים, אך כמי שהיה כמעט שמונה שנים בממשלה וראה מקרוב (מידיי) את הבזבוז. הפתרון (לטעמי) הינו ייעול חד בסקטור הציבורי שיביא לתשלומי מס נמוכים יותר ולנטל כלכלי מופחת על כולנו.
אי העלאת מיסים והמשך מדיניות פזרנית הן בטחונית והן ״סוציאלית״ או יותר נכון סקטוריאלית תביא לכך שהדרך להפוך לספרד תהיה מאד מאד קצרה! ואז נפגוש 25% אבטלה! במקום שיותר זול וקל לקבל דמי אבטלה ולעבוד בשחור, אנשים יקחו דמי אבטלה ויעבדו בשחור בדיוק עד לזמן שבו יקחו תלושים פיקטיביים לדמי האבטלה הבאים לזה שמקבל ולהפחתה בתשלומי המס (כי נרשמה הוצ׳) לזה שנתן אותם. את החשבון כולנו משלמים.
פתרון ששנים מנסים להעביר והפוליטיקה לא נותנת - ביטול הפטור ממע״מ באילת והפטור הקיים על פירות וירקות היה מונע כליל את הצורך בהעלאת המע״מ שתקרה מחרתיים. וזו כמובן דוגמא קטנה לסל פתרונות לא פופוליסטי אבל מקצועי ונכון לטובת כולנו.
בסופו של דבר, בהפגנת ה״צדק החברתי״ הבאה, תזכרו מי משלם בסוף את החשבון.
אם תרצה עזרה בייעוץ חינמי, אני אשמח לעזור.
יש לי לא מעט ניסיון ברה ארגון כלכלי (אני סמנכ״ל כספים בחברה גדולה) ואולי אוכל לתת לך עצה או שתיים.
אם תרצה שלח לי בפרטי את הנתונים.
מעבר לזה, על אף שאני בהחלט מבין את המצוקה האישית, אני באופן אישי חושב שהבעיה במדינה היא עודף ההוצאה שכל שמוק פופוליסט מעיף לאוויר ואנחנו כציבור שנוהג כעדר ישר מאמצים לליבנו מבלי להבין שבסופו של יום אנחנו נשלם את החשבון.
אקח דווקא את הנושא הכי קשה (ולא תשלומים לחרדים או קצבאות ילדים שזה קל), מימון גני ילדים מגיל 3. אני בעד חוק חינוך חינם אבל מה לעשות שתג מחיר של 3 מיליארד ש״ח בשנה בסוף מביא לעלייה במיסים.
מימון דיור ציבורי- זה בעצם מי שעובד יממן, שוב, את מי שלא! למה - ככה!!! כי זה נשמע טוב בטלוויזיה.
בסופו של יום, עודף השרים שלנו זה סרח עודף אבל מיזערי בבזבוז הציבורי. 750 אלף עובדי סקטור ציבורי שלא ניתן לפטר ולא לייעל, שחלקם (הלא קטן לצערי) מגיע לעבודה ולא לעבוד, עולים לנו 100 מיליארד ש״ח בשנה!! זו לא דמגוגיה זו המציאות. ונכון חלקם מאד מסורים ורובם אף הכרחיים, אך כמי שהיה כמעט שמונה שנים בממשלה וראה מקרוב (מידיי) את הבזבוז. הפתרון (לטעמי) הינו ייעול חד בסקטור הציבורי שיביא לתשלומי מס נמוכים יותר ולנטל כלכלי מופחת על כולנו.
אי העלאת מיסים והמשך מדיניות פזרנית הן בטחונית והן ״סוציאלית״ או יותר נכון סקטוריאלית תביא לכך שהדרך להפוך לספרד תהיה מאד מאד קצרה! ואז נפגוש 25% אבטלה! במקום שיותר זול וקל לקבל דמי אבטלה ולעבוד בשחור, אנשים יקחו דמי אבטלה ויעבדו בשחור בדיוק עד לזמן שבו יקחו תלושים פיקטיביים לדמי האבטלה הבאים לזה שמקבל ולהפחתה בתשלומי המס (כי נרשמה הוצ׳) לזה שנתן אותם. את החשבון כולנו משלמים.
פתרון ששנים מנסים להעביר והפוליטיקה לא נותנת - ביטול הפטור ממע״מ באילת והפטור הקיים על פירות וירקות היה מונע כליל את הצורך בהעלאת המע״מ שתקרה מחרתיים. וזו כמובן דוגמא קטנה לסל פתרונות לא פופוליסטי אבל מקצועי ונכון לטובת כולנו.
בסופו של דבר, בהפגנת ה״צדק החברתי״ הבאה, תזכרו מי משלם בסוף את החשבון.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- amira
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 680
- הצטרף: דצמבר 2004
- שם מלא: אמיר
- מיקום: ישראל
- נתן תודות: 160 פעמים
- קיבל תודות: 89 פעמים
יש שתי דרכים/גישות בעולם: האחת, המדינה תדאג, קרי הגישה הסוציאלית: הבעיה שהמדינה זה הציבור ובעצם נגבה הרבה מיסים והממשלה/שלטון יחליט איך לחלק את ההכנסות של הפרטים. כלומר יסבסד (למשל כמו במדינת ישראל 2.5 מיליארד ש״ח בשנה תחבורה ציבורית) מוצרים מסויימים וימסה מוצרים אחרים. לצערי בדר״כ ולמרות ניסיונות נואשים של אגף התקציבים באוצר להילחם בכך, זה יקרה לפי כוח פוליטי (למשל הלובי החקלאי) ולוביסטים אחרים.ra כתב:ואני מניח שיש לך הצעות אחרות למה שראוי שכספי המסים שלנו יממנו...
הגישה השנייה, אותה אני מעדיף אומרת תקטין את ההוצאה הציבורית (תהיה מדינה קפיטליסטית ונוראית) ותפחית את נטל המס, כך הפרטים יוכלו לבחור בעצמם על מה להוציא את כספם ולא יזדקקו לפטרון שמניעיו בין היתר הם חברי מרכז כאלה ואחרים.
נכון שיש צורך לגבות יותר מס מעשירים מאשר מעניים ונכון שניתן לעשות מהלכים רבים כמו למשל לחייב שירות צבאי/לאומי כתנאי לקצבאות/הטבות שונות שנותנת המדינה אבל במקביל צריך לזכור שאת החשבון של הקיץ הקודם והמדיניות המטורפת (שלא הייתה בימיו של ביבי כשר אוצר ואני הייתי שם קרוב קרוב) אנחנו משלמים היום ונשלם יותר בעתיד!!!
רק לשם המחשה מי לעזאזל צריך רכבת בין עכו לכרמיאל ב 3 מיליארד ש״ח או רכבת מבית שאן לחיפה ב 4 מיליארד??? רכבת לאילת בלמעלה מ25 מיליארד ש״ח ??? מי בדיוק יסע בהן??? לידע כללי ברכבת מב״ש לדימונה נוסעים פחות מ7 נוסעים לרכבת!!! היא עלתה למעלה מ 250 מיליון ש״ח בשביל 7 נוסעים!!! זה טירוף!!!
למה את הרכבת הקלה בת״א לא משלמים בשיעור מסויים תושבי ת״א (כמובן לא 100% כי היא באמת תשרת את כל הציבור במידה כזו או אחרת אבל 0% למה??? מי יהנה מהשבחת הנכסים באזור, הגברת משדרות?? מי ייסע בה במקום ברכב ממקום למקום, ההוא מחיפה או מירושלים??? אבל לא..הפוליטיקה מנצחת ומדינת ת״א תהנה מהמיסים שישלמו תושבי הפריפרייה וכל משפחה בישראל תשלם למעלה מ 10 אלפים ש״ח כדי שבת״א תהיה רכבת תחתית ולא רכבת קלה כמו בירושלים או אמסטרדם!
אז לשאלתך כן יש לי פתרונות והרבה, אגב, הם לא שלי. פתרונות אלה מונחים בכל שנה על שולחן הממשלה אבל בפוליטיקה כמו בפוליקה להיגיון ולשכל הישר אין מקום.
לגבי רוב מה שכתבת אני מסכים, אבל דווקא כאן אתה טועה. תל-אביב (ותל אביבים) גם ככה תורמים חלק יותר גדול בכלכלה של המדינה ממה שהם מקבלים בחזרה (משלמים יותר מיסים), הם ישלמו יותר על הרכבת התחתית אם הם ייסעו בה יותר, והם גם משלמים את העלויות המוחצנות של ההקמה (הפרעות לתנועה, לכלוך, חסימות, רעש, בלגן). אגב, בתור תל-אביבי אני מוכן לוותר על הרכבת הקלה והתחתית ולהתנייע בעיקר באופניים ובאוטובוס, אבל בתנאי שיפחיתו מאוד את כמות כלי הרכב מחוץ לעיר. מס גודש, מס כניסה, איסור כניסה.amira כתב:...למה את הרכבת הקלה בת״א לא משלמים בשיעור מסויים תושבי ת״א (כמובן לא 100% כי היא באמת תשרת את כל הציבור במידה כזו או אחרת אבל 0% למה??? מי יהנה מהשבחת הנכסים באזור, הגברת משדרות?? מי ייסע בה במקום ברכב ממקום למקום, ההוא מחיפה או מירושלים??? אבל לא..הפוליטיקה מנצחת ומדינת ת״א תהנה מהמיסים שישלמו תושבי הפריפרייה וכל משפחה בישראל תשלם למעלה מ 10 אלפים ש״ח כדי שבת״א תהיה רכבת תחתית ולא רכבת קלה כמו בירושלים או אמסטרדם!ra כתב:ואני מניח שיש לך הצעות אחרות למה שראוי שכספי המסים שלנו יממנו...
.......
אבל להפיל על תל-אביב תנועה מבחוץ ואז לומר שהתל-אביבים צריכים לשלם על התחבורה הציבורית בגלל שאחרים חוסמים את העיר? נו באמת. מה גם שעיקר התנועה תהיה מפרברי העיר, לא בתוך העיר. תל אביב עיר קטנה, תחנות במרחק קילומטר + לא רלוונטיות ברוב המקרים.
- amira
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 680
- הצטרף: דצמבר 2004
- שם מלא: אמיר
- מיקום: ישראל
- נתן תודות: 160 פעמים
- קיבל תודות: 89 פעמים
כדי להבהיר טוב יותר למנ התכוונתי אומר רק שתחבורתית אין ויכוח בין אנשי המקצוע שרק״ל (רכבת קלה עילית) תספק בהחלט את כל צורכי התח״צ של גוש דן. חולדאי עמד על רגליו האחוריות ודרש מטרו. הםער בין מטרו לרק״ל הוא פי 8 בהקמה!! פי 8!!! למה הגב׳ משדרות צריכה לשלם על גחמותיו של חולדאי??? היא בחרה בו??? היא אי פעם תשתמש ברכבת הזו???drixie כתב:לגבי רוב מה שכתבת אני מסכים, אבל דווקא כאן אתה טועה. תל-אביב (ותל אביבים) גם ככה תורמים חלק יותר גדול בכלכלה של המדינה ממה שהם מקבלים בחזרה (משלמים יותר מיסים), הם ישלמו יותר על הרכבת התחתית אם הם ייסעו בה יותר, והם גם משלמים את העלויות המוחצנות של ההקמה (הפרעות לתנועה, לכלוך, חסימות, רעש, בלגן). אגב, בתור תל-אביבי אני מוכן לוותר על הרכבת הקלה והתחתית ולהתנייע בעיקר באופניים ובאוטובוס, אבל בתנאי שיפחיתו מאוד את כמות כלי הרכב מחוץ לעיר. מס גודש, מס כניסה, איסור כניסה.amira כתב:...למה את הרכבת הקלה בת״א לא משלמים בשיעור מסויים תושבי ת״א (כמובן לא 100% כי היא באמת תשרת את כל הציבור במידה כזו או אחרת אבל 0% למה??? מי יהנה מהשבחת הנכסים באזור, הגברת משדרות?? מי ייסע בה במקום ברכב ממקום למקום, ההוא מחיפה או מירושלים??? אבל לא..הפוליטיקה מנצחת ומדינת ת״א תהנה מהמיסים שישלמו תושבי הפריפרייה וכל משפחה בישראל תשלם למעלה מ 10 אלפים ש״ח כדי שבת״א תהיה רכבת תחתית ולא רכבת קלה כמו בירושלים או אמסטרדם!ra כתב:ואני מניח שיש לך הצעות אחרות למה שראוי שכספי המסים שלנו יממנו...
.......
אבל להפיל על תל-אביב תנועה מבחוץ ואז לומר שהתל-אביבים צריכים לשלם על התחבורה הציבורית בגלל שאחרים חוסמים את העיר? נו באמת. מה גם שעיקר התנועה תהיה מפרברי העיר, לא בתוך העיר. תל אביב עיר קטנה, תחנות במרחק קילומטר + לא רלוונטיות ברוב המקרים....
ואגב, אם ממש מעניין אותך אז תושבי ת״א משלמים באופן יחסי הכי מעט מיסים מהסיבה הפשוטה שמיסי מדינה כולם משלמים באופן זהה אבל, ההכנסות הגבוהות באמת ממיסים מוניציפלאים מגיעות מעסקים ולא מפרטים. הואיל ובת״א כמות העסקים אדירה הרי שנטל המס המוניציפאלי על תושביה נמוך מאד!!! ביחס לתמורה.
- shlomiassaf
- חבר ותיק
- הודעות: 1444
- הצטרף: נובמבר 2005
- מיקום: חיפה והקריות
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 70 פעמים
amira
דבריך נכונים ואני מסכים איתך כמעט בהכל אבל אתה משמיט עובדות ומתאר מציאות מצד אחד בלבד.
רכבת מדימונה לב"ש בונים מכמה סיבות ובטח לא תמיד כלכליות.
המדינה היא לא חברה והיא לא חושבת במונחי רווח.
אם בעוד שנה יהיו 70 נוסעים ובעוד 10 שנים 700 ההשקעה עשתה את שלה.
המדינה חייבת להראות שהיא מנסה לדחוף את הפריפריה, אי אפשר רק ססמאות ולכן בנו רכבת.
יכול להיות שיש סיבות למה לא לבנות ולמה כן לבנות, אין כאן החלטה נכונה.
לגבי הרכבת בת"א, בתור אחד שגר שם - רק רכבת תחתית, נקודה.
תל אביב היא עיר מיושנת, מהנדסי העיר שלה בעבר הרחוק לא ראויים לאזכור בספרי ההיסטוריה...
העיר הישנה בנויה בצורה גרועה. הכל צפוף ברמות נוראיות הכבישים נראים כמו תלאי על תלאי על תלאי.
מספיק לבקר ברמת אביב או בעיר ראשון לציון ועוד אי אילו ערים מודרניות חדשות בשביל להבין את זה ודיי מהר.
אז כן, חייבים שם לדעתי רכבת תחתית, זה יתקן את העיר הזאת קצת ויאפשר לי למכור את הרכב שלי בשקט.
דבריך נכונים ואני מסכים איתך כמעט בהכל אבל אתה משמיט עובדות ומתאר מציאות מצד אחד בלבד.
רכבת מדימונה לב"ש בונים מכמה סיבות ובטח לא תמיד כלכליות.
המדינה היא לא חברה והיא לא חושבת במונחי רווח.
אם בעוד שנה יהיו 70 נוסעים ובעוד 10 שנים 700 ההשקעה עשתה את שלה.
המדינה חייבת להראות שהיא מנסה לדחוף את הפריפריה, אי אפשר רק ססמאות ולכן בנו רכבת.
יכול להיות שיש סיבות למה לא לבנות ולמה כן לבנות, אין כאן החלטה נכונה.
לגבי הרכבת בת"א, בתור אחד שגר שם - רק רכבת תחתית, נקודה.
תל אביב היא עיר מיושנת, מהנדסי העיר שלה בעבר הרחוק לא ראויים לאזכור בספרי ההיסטוריה...
העיר הישנה בנויה בצורה גרועה. הכל צפוף ברמות נוראיות הכבישים נראים כמו תלאי על תלאי על תלאי.
מספיק לבקר ברמת אביב או בעיר ראשון לציון ועוד אי אילו ערים מודרניות חדשות בשביל להבין את זה ודיי מהר.
אז כן, חייבים שם לדעתי רכבת תחתית, זה יתקן את העיר הזאת קצת ויאפשר לי למכור את הרכב שלי בשקט.
האמת שלי דווקא אין ידע כמו לכם ואני לא בטוח כמוכם
מה השיטה להשתמש בכספי המסים
ומה המטרה של המדינה ומי מממן את מי
אבל אוסף ההצעות מכיוונים שונים כן מראוה
שגם למציעי חינוך מגיל 3 יש מה לומר
וכל אחד "מדבר מהפוזיציה"
ולו הייתי בן 3 אולי הייתי אומר:
"לכו לעזאזל עם הכניסה למסגרות הכפייה
מגיל 3 עד לסיום הצבא ואז כבר יוצאים מחונכים
וההשכלה מגיל 3 תאפשר לי להגיע למקום
שממנו ניתן לשלם יותר מסים"
מה השיטה להשתמש בכספי המסים
ומה המטרה של המדינה ומי מממן את מי
אבל אוסף ההצעות מכיוונים שונים כן מראוה
שגם למציעי חינוך מגיל 3 יש מה לומר
וכל אחד "מדבר מהפוזיציה"
ולו הייתי בן 3 אולי הייתי אומר:
"לכו לעזאזל עם הכניסה למסגרות הכפייה
מגיל 3 עד לסיום הצבא ואז כבר יוצאים מחונכים
וההשכלה מגיל 3 תאפשר לי להגיע למקום
שממנו ניתן לשלם יותר מסים"
נערך לאחרונה על ידי ra ב 31/08/2012 17:37, נערך פעם 1 בסך הכל.
- amira
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 680
- הצטרף: דצמבר 2004
- שם מלא: אמיר
- מיקום: ישראל
- נתן תודות: 160 פעמים
- קיבל תודות: 89 פעמים
שלומי,shlomiassaf כתב:amira
דבריך נכונים ואני מסכים איתך כמעט בהכל אבל אתה משמיט עובדות ומתאר מציאות מצד אחד בלבד.
רכבת מדימונה לב"ש בונים מכמה סיבות ובטח לא תמיד כלכליות.
המדינה היא לא חברה והיא לא חושבת במונחי רווח.
אם בעוד שנה יהיו 70 נוסעים ובעוד 10 שנים 700 ההשקעה עשתה את שלה.
המדינה חייבת להראות שהיא מנסה לדחוף את הפריפריה, אי אפשר רק ססמאות ולכן בנו רכבת.
יכול להיות שיש סיבות למה לא לבנות ולמה כן לבנות, אין כאן החלטה נכונה.
לגבי הרכבת בת"א, בתור אחד שגר שם - רק רכבת תחתית, נקודה.
תל אביב היא עיר מיושנת, מהנדסי העיר שלה בעבר הרחוק לא ראויים לאזכור בספרי ההיסטוריה...
העיר הישנה בנויה בצורה גרועה. הכל צפוף ברמות נוראיות הכבישים נראים כמו תלאי על תלאי על תלאי.
מספיק לבקר ברמת אביב או בעיר ראשון לציון ועוד אי אילו ערים מודרניות חדשות בשביל להבין את זה ודיי מהר.
אז כן, חייבים שם לדעתי רכבת תחתית, זה יתקן את העיר הזאת קצת ויאפשר לי למכור את הרכב שלי בשקט....
אני לא מסכים אתך וזה לא עניין של תחושות. הנושא נבדק ע"י מהנדסי תנועה מומחים ולא רק שאין שום בעיה אלא, זה ישפר בהרבה את חיי התושבים, הרבה יותר ממטרו, מהסיבה הפשוטה שרק"ל עוצרת כל 500 מטר ואילו מטרו כל קילומטר במינימום. כמו כן, בעלי העסקים שקמים לאורך צירי הרק"ל והתחנות אינם קמים במקרה של מטרו אלא רק בחיבורים מרכזיים.
כמו כן, לא טענתי בעד או נגד מטרו אלא - שאם עיריית ת"א רוצה מטרו בעוד שרק"ל בהחלט מספק את תושבי מדינת ישראל אז שיתכבדו תושבי מדינת ת"א ויממנו זאת מכיסם ולא מכיסי הגב' בשדרות, לה מספיק רק"ל.
סתם כקוריוז, בתחילת המאה ה- 20 הסיבה בה בנו מטרו (תחתית) הייתה דווקא משום שהאדונים באנגליה לא רצו שהמסכנים והנדכאים יפריעו להם בעודם עוברים ברחוב בכיכרותיהם ולכן הכניסו אותם מתחת לאדמה...
בשביל שלא יהיו "רק סיסמאות" כולנו שילמנו 250 מלש"ח ב- 2003 על הקו לדימונה ומשלמים כ- 20 מלש"ח כל שנה לנצח על תפעול הקו המיותר הזה. אח"כ אנחנו בוכים על המיסים. אין מה לעשות ואין קסמים אם ממשים סיסמאות כדי לממש סיסמאות - משלמים את החשבון.
נערך לאחרונה על ידי amira ב 01/09/2012 11:57, נערך 2 פעמים בסך הכל.