לחבר'ה שלומדים/למדו מדעי המחשב

נושאים שאינם קשורים בהכרח לתחום הקולנוע הביתי או האודיו אך עדיין עשויים לעניין את הקהל שלנו.

חשוב שלא לערב נושאים שנויים במחלוקת (פוליטיקה למשל).
Dor1992 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 577
הצטרף: אוגוסט 2018
מיקום: חיפה
נתן תודות: 80 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

@lior50
·

חלילה מוותר. להפך, אני בן אדם שרוצה לדעת תמונה מלאה תמיד לפי הדרך שלי. באקדמיה הרי אתה לא תצליח ללמוד לפי הסדר שלך ומה שיקקרה למישהו כמוני זה שיווצרו לו מלא חורים בתמונה ותוך כדי הוא יצטרך ללמוד לפי הסדר של האקדמיה למרות החורים האלה ואז אתייאש ואתעצבן ואהיה מחוסר עניין בזה!


אתן לך דוגמא. סיימתי פסיכומטרי בכוחות עצמי בציון גבוה. ללא קורס. הגעתי לאוניברסיטה, למדתי משפטים וזה פשוט לא התאים. לא יכלתי לשבת 8 שעות ביום עם נוכחות חובה (כן, באוניברסיטה שלמדתי בה יש נוכחות חובה שאוכפים כמעט בכל הקורסים במשפטים) ולהקשיב למרצים שלא מלמדים בכלל אלא מדברים על הכל חוץ מללמד. אז חצי מהיום שרפתי על לשבת בלי מעש ואז כבר לא נשאר לי כמעט מהיום להשקיע בלימוד עצמי. ואני בן אדם שלומד לאט כי אני לא מדלג על דברים ומחפש להבין את התמונה הכוללת תמיד. ככה שהשילוב הזה ביני לבין האקדמיה לא הלך.

להגיד לך שהשילוב הזה יילך אם אלמד מדעי המחשב? אני לא בטוח.

אני הכי לא עושה לעצמי הנחות. וזו גם הסיבה שאני לומד ולומד רשתות. כי רשתות נותנת לך את התמונה הכוללת של מחשבים. והשילוב בין רשתות לבין תכנות נותן לך הרי את התמונה הכוללת לגמרי.

אני באמת אולי מוותר לעצמי אם לא אלך לעשות את התואר אבל אני אחד שיפצה על התחושה הזאת בכך שאלמד low level. אני לא אחד שמסוגל לעשות include include include בלי להבין למי קראתי, מה התהליך שקרה בעצם ומה קורה בפנים..
יודע מה.. חברים שלי שסיימו בהצטיינות מדעי המחשב לא זוכרים כלום מlow level. הם יושבים במשרד ומתעסקים רק בhigh.. ניסיתי לשאול אותם שאלות על אסמבלי ועל מה קורה מתחת וקיבלתי תשובה שהם לא מתעסקים בזה ולא זוכרים כלום מזה. הם אפילו לא מתעסקים בנטוורקינג ובקושי יודעים משהו על זה. הם ממוקדים רק בדבר אחד בעבודה שלהם. אני לא אוהב את זה.
לדעתי הכוח של הידע הוא לדעת תמונה מלאה עד כמה שאפשר, כי בכל זאת יש לך מגבלות מסויימות.

snad
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 475
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 40 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

אולי זה יתאים לך:
https://academic.openu.ac.il/cs/compute ... grams.aspx
בדר"כ באו"פ אין חובת נוכחות, רק להגיש מטלות ולגשת למבחן. גם לא צריך פסיכומטרי או בגרות. רק שלם ותתחיל ללמוד. לא טוב לך, אתה יכול להפסיק ולוותר על ה 2000 ש"ח * כמות הקורסים שכבר לקחת.

Dor1992 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 577
הצטרף: אוגוסט 2018
מיקום: חיפה
נתן תודות: 80 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

@snad
·

שמע אני אגיד לך.. אני יודע שהפתוחה זו אחת האוניברסיטאות עם הרמה הכי גבוהה שיש.
אבל, אז בשביל מה השקעתי בפסיכומטרי והוצאתי ציון גבוה כדי לרשום בקורות חיים האוניברסיטה הפתוחה? אתה מבין?...

gilg7
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3584
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 552 פעמים
קיבל תודות: 272 פעמים

Re: לחבר'ה שלומדים/למדו מדעי המחשב

נושא שלא נקרא #19 

Dor1992 כתב:@Batnun
·

ועוד משהו, כל ה"גילויים" החדשים זה הרי פיתוחים פשוט שמתבססים על אוטומציה. זה לא איזה משהו חדש לגמרי ברעיון שלו.
ברגע שהמציאו את המחשב וגילו את המידע הספרתי, כנראה שהגענו לקצה גבול היכולת של האדם
...
.. הכל בסוף מבוסס על אותו רעיון בשורש שלו ופשוט ככל שהאחסון גדל והזמן עובר עולה היכולת של האלגוריתמים... כי הכל תלוי הרי בזמן. עוברת שנה ועוברת עוד שנה וככה הלאה ומפתחים יותר ויותר אלגוריתימים עם הזמן...

אם מישהו אי פעם ימציא איזה שיטה חדשה להעברת מידע שלא מבוססת על מידע ספרתי.. אפשר להגיד שהוא גילה משהו חדש..
...
·שמע, זו התגובה הכי מופרכת שקראתי השנה, יותר הזויה מהטענה שכדור הארץ שטוח.
למעשה, בורות כזו רק מוכיחה למה מומלץ להשלים תואר במדעי המחשב לכל מי שעוסק בתחום כקריירה.
(אכן, 60% מהקורסים הנלמדים בתואר לא רלוונטיים בתעשייה לרוב הסטודנטים אבל לכל סטודנט אלה יכולים להיות 60% אחרים).

דוגמא קטנה: כשלמדתי מדעי המחשב, את הקורס באלגוריתמים העביר לנו פרופסור מיכאל רבין, הישראלי הראשון שקיבל את פרס טיורינג. פרופ' רבין פיתח שיטת הצפנה וחתימה עם מפתח פומבי הקרויה על שמו - הצפנת רבין, פיתוח שהזניק את נושא ההצפנה לרמה אחרת. השיטה מבוססת על מכפלה של מספרים ראשוניים גדולים מאוד (רק המכפלה היא פומבית). לא על זה הוא קיבל את הפרס, את זה הוא לימד בקורס.

אבל אני סיימתי את התואר לפני 29 שנים אז אולי זה כבר לא רלוונטי לימינו ופרופ' רבין...הוא כבר זקן, אולי באמת העולם עצר מלכת.
לשמחתי שניים מהילדים שלי עדיין לומדים מדעי המחשב, הגדול ביניהם לומד לתואר שלישי בתחום הקריפטוגרפיה עם התמחות בבלוקצ'יין ו....תחזיק חזק: התחום הזה עדיין בחיתוליו ואפשר לצפות להתקדמות אדירה בנושא.

לדעתי כדאי לאדם שעוסק בתוכנה:
- להכיר את האבולוציה של מערכות ההפעלה, להבין איך מערכת הפעלה מתעדפת הקצאת משאבים לתהליכים ולמה שימוש באלגוריתם היעיל ביותר לא נותן פיתרון מלא. למשל: הרעבה של תהליכים לא יעילים (מומלץ ללמוד את ההוכחה המתמטית לכך ש SJF הוא האלגוריתם היעיל ביותר),
- להכיר לפחות 7 שיטות מיון שונות של נתונים (כמו שציינו לפניי),
- כדאי לכל תוכניתן להתנסות בשפת אסמבלר גם אם לעולם לא ייעשה שימוש בתוכנה. תכנות בשפת-סף מלמד את התוכניתן איך המחשב חושב בצורה מאוד מוחשית.
- כמובן, כדאי ללמוד את התיאוריות שעומדות מאחורי ניהול בסיסי נתונים, להכיר את מודל 7 השכבות בתקשורת בין מערכות, .....הרשימה עוד ארוכה

גיל

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

Re: לחבר'ה שלומדים/למדו מדעי המחשב

נושא שלא נקרא #20 

Dor1992 כתב:@Batnun
·

ועוד משהו, כל ה"גילויים" החדשים זה הרי פיתוחים פשוט שמתבססים על אוטומציה. זה לא איזה משהו חדש לגמרי ברעיון שלו. ברגע שהמציאו את המחשב וגילו את המידע הספרתי, כנראה שהגענו לקצה גבול היכולת של האדם.. הכל בסוף מבוסס על אותו רעיון בשורש שלו ופשוט ככל שהאחסון גדל והזמן עובר עולה היכולת של האלגוריתמים... כי הכל תלוי הרי בזמן. עוברת שנה ועוברת עוד שנה וככה הלאה ומפתחים יותר ויותר אלגוריתימים עם הזמן...

אם מישהו אי פעם ימציא איזה שיטה חדשה להעברת מידע שלא מבוססת על מידע ספרתי.. אפשר להגיד שהוא גילה משהו חדש..
...
·
יש לך עוד הרבה מה ללמוד כדי לשנות את דעתך.

אולי גם תשקול ללמוד משהו שקשור לרשתות ואבטחת מידע/סייבר (נאמר ממקודם, מיינינג וקריפטוגרפיה) ולא רק תכנות.
הדברים האלו הרבה יותר מבוקשים מתכנות.

על אף הכבוד הרב לבעלי המקצוע והתואר לא קל יהיה בפועל לנדב מהם מידע מפורט, מדוע הם למדו וממשיכים ללמוד ובמה במפורט הם עוסקים כיום.
בסופו של יום, אתה נשאר עם השיקול האישי שלך (בתקוה שהוא טוב).

lasik
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2424
הצטרף: יולי 2010
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 265 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

Dor1992 כתב:ברגע שנכנסת לי מסגרת שכופה עליי משהו לפי איך היא רוצה ללמד אני בבעיה.
...
·להבנתי, הבעיה שלך אינה מקצוע זה או אחר - אתה כנראה סובל מקושי להשתלב במסגרות. בודאי חווית את זה בצבא, ואולי גם בבית הספר. כמעט בכל מקום עבודה בו תהיה שכיר יהיה מי שיכתיב לך מסגרת, כללים, יעדים ומטרות. נסיון לפרוץ זאת, יביא את המנהל ומח' משאבי האנוש לסמן אותך כבעייתי ולנפות אותך. מעטים המקומות שמאפשרים חופש מלא. זה בד"כ שמור לגאונים שאותרו כעילוי והמעסיק מאמין שהם בדרך לפריצה טכנולוגית.

הפסקת לימודים באוניברסיטה היא אירוע חריג יחסית, ואתה מנסה להצדיק אותו באמצעות פסילת מסגרת הלימודים וחוסר הרלוונטיות שלה, במקום להתמקד בבעיה האמיתית - היכולת שלך ללמוד עם אחרים, את מה שנקבע לך מראש על ידי מנהלי המסגרת, גם אם אינך רואה בזאת כעת רלוונטיות להמשך דרכך.

חשוב לדעתי שתתכנס על עצמך ותציב מטרות. לדבריך, כבר בזבזת שנתיים לשווא במסלול שעזבת. אחרת תמשיך לבזבז זמן יקר נוסף בהתלבטויות.
בהצלחה!

Dor1992 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 577
הצטרף: אוגוסט 2018
מיקום: חיפה
נתן תודות: 80 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

@lasik
·

כל ההבנה שלך היא הסקת מסקנות שגויות.
אין לי בעיה עם מסגרות. סיימתי בגרויות בהצטיינות ללא שום בעיות משמעת בבית ספר (כשהייתי קטן יותר, והחשיבה שלי הייתה פחות ביקורתית ועצמאית אז לא הייתה לי בעיה לשבת וללמוד בדיוק לפי הסדר של הבית ספר). ואת התפקיד בצבא סיימתי בהצטיינות ללא תלונה אחת אפילו בנגררת.. שירתתי בבה"ד 7 3 שנים רצופות ללא מעבר בין יחידות.

דבר שני, אם תסתכל על הסטטיסטיקה עזיבת לימודים זה ממש ממש לא צעד חריג חחח... 1 מכל 4 עוזב את התואר מהמון סיבות. חלק זה כלכלי, חלק לא אוהבים את התואר וחלק מסיבות אחרות. לי פשוט לא התאימה המסגרת של האוניברסיטה מבחינת הלמידה עצמה. אני פשוט לא אוהב לשבת עם חומר במשך 3 וחצי שנים וללמוד בדיוק לפי הסדר נושאים של האקדמיה.

יכול להיות מאוד שבמדעי המחשב זה שונה ודווקא הסדר של הלמידה לא יהיה בהכרח כל כך קריטי לי. זה פשוט תלוי. גם לא ממש הייתה לי בעיה עם הסדר.. בעיקר הבעיה הייתה היא בזבוז של חצי יום כל הזמן כי המרצים לא מלמדים ואז כשמגיעים הביתה כבר אין זמן ללמידה עצמית גם אם תשב מהערב עד הבוקר.. ואז מגיעים המבחנים ואתה בבעיה (כמו רוב הסטודנטים), כי לא באמת היה לך זמן ללימוד עצמי ובמשפטים צריך המון המון המון זמן כי כמות החומר היא דבר שלא נגמר.

איך זה קשור למה שהסקת אין לי מושג..
להפך, בעבודות מחשוב דרושה המון למידה עצמית. אין לי שום בעיה עם הטלת פרוייקטים וביצוע שלהם לפי איך שהמנהל רוצה. כמובן שתמיד העובד יכול לתת את ההערות שלו ולעבוד בצוות עם המנהל ולהראות לו תראה כאן אני חושב שצריך אחרת וככה אחרת. זה לא אומר שהעובד עושה מה שבא לו.

בקיצור כל מה שהסקת שגוי לגמרי..

psibeast
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 1943
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 162 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

אני חושב שיש לך פה פשוט איזה פער בציפיות ובהבנה של מה נותנים לימודים אקדמים.
לימודים באוניברסיטה הם לא קורס הכשרה מקצועי. הם לא אמורים להכין אותך לתפקיד מסוים ספציפי ומשום כך להיות ממוקדים בחומר הפרקטי המקצועי שאתה צריך לדעת.
לימודים באוניברסיטה מיועדים להקנות לך השכלה מדעית רחבה. זה אומר הרבה עיסוק בחומר תיאורטי מסביב, חלקו ממש עבור ידע, חלקו עבור אימון המוח באופן חשיבה מסוים, חלקו בהקניית מיומנויות של מחקר ולימוד. אח"כ עם המיומנויות הללו אתה הולך ועושה מה שאתה רוצה, עובד בתעשייה, משתלב במחקר, פונה להוראה וכולי.
בבירור הציפיות שלך מלימודים שונות, ולכן התגובה של זיו שלימודים אקדמיים כנראה לא מתאימים לך.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

Re: לחבר'ה שלומדים/למדו מדעי המחשב

נושא שלא נקרא #24 

Dor1992 כתב: זה נראה כאילו האקדמיה משקרת ומנצלת את המעמד שהתבסס לה במשך המון שנים, כדי לקחת לעצמה תחום שהיא לא באמת יכולה ללמד אותו ושאין לה שום קשר אליו, ואפילו מצליחה בזה כי החברות הגדולות דורשות בסוף תואר אקדמי מאוניברסיטה נחשבת ואפילו בהצטיינות. כאילו האקדמיה הבינה שיש לה בעיה של אי רלוונטיות אז הם אמרו טוב ניקח את התחום הכי נפוץ היום ונעשה ממנו תואר שברובו אין לו שום קשר למחשבים, כי חייבים שהתואר יהיה ארוך. ואנחנו הרי אקדמיה והיום צריך תואר אז זה כבר אוטומטית יתבסס בחברות הגדולות הדרישה לתואר וככה בעצם הצלחנו להפוך לרלוונטים.
...
·
וואו, כל יום נתקלים בתאוריית קונספירציה חדשה :roll:

כדאי שתפנים כמה עובדות:
- לימודים אקדמיים במדעי המחשב אינם קורס תכנות ולא מנסים להיות.
- נכון שמעסיקים רבים או דורשים או מעדיפים מועמדים עם תואר אקדמי. הם עושים כך כי זה האינטרס שלהם, לא כי הם חברו יחד עם האוניברסיטאות כדי לבזבז לסטודנטים את הזמן והכסף. הדרישה הזו היא לא בגלל שבוגר האוניברסיטה רכש איזה ידע מסוים שנחוץ להם. גם יש יתרון לבוגרים של תארים אחרים (פיזיקה, מתמטיקה), ואגב, לא רק בחברות תוכנה והייטק, גם בעולם הפיננסי ובהמון תחומים נוספים. מחפשים אנשים עם כישורים ויכולות מסוימים, לאו דווקא אנשים עם ידע מסוים. ידע אפשר לרכוש בעבודה.
משה

guyezra
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 34542
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 181 פעמים
קיבל תודות: 622 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

moco,
צודק.
יש מקומות עבודה שמשתמשים בדרישה של תואר אקדמי פשוט כפילטר לסנן את כמות הקו"ח שהם מקבלים

sufgi
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3743
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: הריביירה הישראלית
נתן תודות: 255 פעמים
קיבל תודות: 218 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

@Dor1992
דור, קראתי את מה שכתבת והבנתי את רוח הדברים
אין לי מושג בן כמה אתה, או מה אתה עושה כיום בחיים, אבל עיצה קטנה ממנה ...
כדאי שתחליף את הגישה שלך לדברים בחיים, ולא פחות את אופן ההתייחסות שלך לעצמך וכלפי אחרים.
אתה יכול להיות הכי גאון שיש, אבל עם גישה כזאת, לא תמצא יותר מידי מקומות עבודה שיעסיקו אותך.

Dor1992 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 577
הצטרף: אוגוסט 2018
מיקום: חיפה
נתן תודות: 80 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

sufgi כתב:@Dor1992
דור, קראתי את מה שכתבת והבנתי את רוח הדברים
אין לי מושג בן כמה אתה, או מה אתה עושה כיום בחיים, אבל עיצה קטנה ממנה ...
כדאי שתחליף את הגישה שלך לדברים בחיים, ולא פחות את אופן ההתייחסות שלך לעצמך וכלפי אחרים.
אתה יכול להיות הכי גאון שיש, אבל עם גישה כזאת, לא תמצא יותר מידי מקומות עבודה שיעסיקו אותך.
...
·
טוב אחי.

שלח תגובה

חזור אל “ללא קשר”