@motico
מוטי, לפני שאני אתייחס לכמה טענות שאתה מעלה בתגובה האחרונה אני רוצה לכתוב על דבר שאתה כבר
לא בפעם הראשונה עושה בדיון, וזה לוקח שורה שאני כתבתי בקונטקסט מסויים וכותב תגובה רק על השורה הזו שהיא
לגמרי מחוץ לקונטקסט שאני כתבתי אותה. אני מדבר על הציטוט הלפני אחרון בתגובה שלך שם יש ציטוט שאני כתבתי
על העבודה של ה- COLORIST. אחרי השורה הזו אני כותב שלפני שאני אסביר למה אני מתכוון אני רוצה רק להתייחס
למשהו נוסף, ואחרי פסקה בה אני מתייחס לאותו הדבר אני חוזר וכותב בדיוק למה התכוונתי בשורה הזו . ומה שאתה
עושה בציטוט ובתגובה שלא ממש קשורה לכוונה שלי כשכתבתי את השורה הזו, זה שם מילים בפי שמראות כאילו אני
מדבר על דבר אחד בתגובה מסויימת ואחרכך בתגובה אחרת כותב דבר בדיוק הפוך, וזו צורה ממש לא פיירית
לקיים דיון רציני. ואני מצטער שבטעות כתבתי שבדברים שלך כתבת בעיה חמורה כשכתבת רק על בעיה.
ועכשיו חזרה לנושא.
אחרי שאתה מצטט משפט שלי בקשר לאיך אתה חושב שצריך להתקדם הלאה מבחינת התקן שאליו מבצעים
GRADING אתה כותב:
מבחינתי המשפט נכון. אבל מכיוון שגם אתה וגם שחר טוענים שהיום המסכים החדשים כמעט נושקים
לרמת גאמוט של P3 אפשר כבר היום להתקדם לתקן יותר רחב. וכן, הבנת אותי נכון, עכשיו ובמשך כמה שנים
לכייל ל P3.
...
אני לא רוצה לדבר בשם שחר, אבל אני כתבתי שרק חלק מהמסכים (וגם לא חלק גדול, רק המסכים בעלי היכולות
הכי גבוהות) שנמכרים היום יכולים להגיע כמעט ל- P3. אז אם זה המצב האם צריך היום עוד להשאר רק
ב- GRADING ל-709 . REC עד שרוב המסכים הנמכרים יגיעו ל- P3 ?
כשרק להזכיר לך את מה שכתבתי באותה התגובה על זה שגאמוט P3 בכלל לא מוזכר בתקן הבייתי.
ובנוסף לזה האם כשאתה כותב שאתה מסכים עם הדברים בציטוט שלי זה אומר שאתה מסכים גם לדברים
שכתבתי בהמשך למשפט בציטוט שאתה מביא, שהאולפנים בעוד כמה שנים יהיו צריכים להוציא את הסרט בכמה
גירסאות שונות, כל אחת ב- GRADING לתקן אחר כדי שיתאימו לכל המסכים הקיימים, ואם כן אז האם לדעתך דבר
כזה הוא הגיוני מבחינה כלכלית לאולפנים?
ומה בקשר לרמת הארה, האם לדעתך בפרמטר הזה ניתן לבצע מיפוי תקין בעזרת השיטות החדשות, ואם לא, אז
האם אתה מציע לגמרי לעזוב את כל השיטה למימוש של HDR ו- WCG במסכים היום ולחכות עד שהיכולות
של המסכים יגיעו למקסימום שבתקן ?
בהמשך אתה כותב את הדבר הבא:
הבעיה זאת ההגדרה "מיפוי נכון". אין דבר כזה מיפוי נכון.
כשיש לך צבע כחול חריג אתה צריך להסיט את הכחול הבעייתי הזה לצבע אחר קרוב עד כמה שאפשר לצבעים
בסביבתו. אם מסביב לאותו כחול יש גוונים כחולים אחרים ברמות עוצמה שונות (מה שמאד סביר) אין מכונה
שתדע בביטחון לאיזה כיוון להסיט את הצבע. בלתי אפשרי להחליט בוודאות מה יראה יותר טוב. הסטה לכיוון
של יותר כהה? יותר בהיר? יותר רווי?
אין METADATA שיכול להגדיר במדוייק לאיזה כיוון הצבע החריג ימופה. בפועל, בתמונות סטטיות כל מכונה מפיקה
תוצאה קצת שונה. התוצאה של Mircosoft שונה מהתוצאה של Photoshop ששונה מהתוצאה של Coreldraw וכו'.
...
כשאני אומר מיפוי נכון אני מתכוון למיפוי ששומר על כוונת היוצר כי זה מה שכל השיטות בעצם מנסות לעשות.
והעניין עם מה שאתה כותב בהמשך , אם תעזוב לגמרי את מה שאני אומר בנושא, זה שלמשל דולבי אומרים
שלמערכת שלהם יש את היכולות לעשות מיפוי מאוד מדוייק לפי רצון היוצר וזה לא רק שהם אומרים, הם גם הציגו
את אותה המערכת ולפי כל מי שבדק אותה מסתמן שהיא באמת מבצעת בצורה מאוד טובה את מה שהם אומרים
שהיא יכולה לבצע. אתה בכל מקרה אומר שאין מכונה שיכולה לבצע את הדבר הזה ואין METADATA שיכול
להגדיר במדוייק לאיזה כיוון הצבע החריג ימופה, אבל משום מה אתה לא מתייחס לעובדה הפשוטה שכרגע
עובדת מערכת כזו ולא קראתי בשום מקום שכותבים שיש בעיות בצבעים בתמונה שהיא נותנת על מסכים
שלא מגיעים לרמות של ה- GRADING שמבוצע כרגע למקור.
בכמה מקומות בתגובות שלך אתה מזכיר את הנסיון שלך בדברים הללו, וכדי שאולי נוכל להבין אחד את השני
יותר טוב רציתי לשאול אותך האם מדובר על עבודה בתמונות סטילס שאתה מצלם ב- RAW ואחרכך מבצע להם
COLOR CORRECTION או האם מדובר בוידאו. ואם זה וידאו אז האם מדובר בקבצים ב-RAW שאתה
עובד עליהם או שמדובר על צילום ושמירה באיזה גאמה לוגריתמית ( כמו S-LOG של סוני למשל) שאתה מעביר
עליה LUT שמביא את המידע לצורה ליניארית ובנוסף לביצוע של COLOR CORRECTION אתה מתאם את
המידע לתקן הקיים. כי אולי אם אני אדע יותר על סוג וצורת העבודה שאתה מסתמך עליה בדברים שלך אולי אני
אוכל להבין את הכוונה שלך יותר טוב, ולגם אולי להסביר את הכוונה שלי בצורה טובה יותר.