ufffnick כתב:@GuyHoresh
·
דוגמא מצויינת, כי העובדה היבשה שחברות משקיעות הרבה יותר כסף בפרמטרים מדידים של ביצועים ורק בקצה מבצעת fine tuning על בסיס חוות דעת (לרוב לא, אגב, יש דוגמא לחברה קיקיונית שנקראת אפל שלה מערך QA מהמרשימים והיקרים).
אבל מספיק כמה אושיות "בעלי שם" שהביעו את "דעתם המלומדת" על מוצר בשלב בטא, כדי לבטל את כל מה שהביא למוצר בנקודת הבדיקה וההתאמות הקלות.
קצת טרמינולוגיות (אולי בשפה של מנהל עסקים תבין):
ככלל גס, למוצר שדורש פיתוח יש יחס של 1:1 בין זמן הפיתוח במעבדה לזמן הבדיקות הפנימיות לכדי הבשלה למוצר, כאשר ציר זמן של הבדיקות נמדד מהרגע שהמוצר מידי המהנדסים שפתחו אותו לציוותי הבדיקה בסדר הבא:
QA/QC בדיקת איכות פרטנית של כל פיצ׳ר בפני עצמו
SYSTEM בדיקת ביצועים של כלל הפיצ׳רים כמערכת
ALPHA בדיקה המדמה Real life use, פנימית לפי תסריטים שהשיווק בנה עבור הדמיית קהל המטרה
אח"כ, ממש בקצה מגיע שלב הBETA, בידיים של לקוחות הנבחרים על ידי החברה כאלה שידעו לתת פידבק טכני ממוקד לשיפורי קצה (קצה מלשון, תיקונים קטנים).
לרוב בטא אורכת פחות מרבע מסך זמן הבדיקות, עד לנקודת השקת המוצר, כשבשלב זה נכנסים עידכוני באגים וכיולי קצה שהגיעו משלב האלפא.
לרוב, מוצר יוצא להשקה במצב "בטא" ומקבל בשידרוגים הראשונים שלו תיקונים קלים שהגיעו מהבטא (כשמדובר בתוכנה, חומרתית, יוצאות גרסאות ביניים לתיקונים שכאלה).
בשום שלב עד נקודת ההשקה של המוצר, לא נעשה שימוש במישהו שלא מסוגל לתת פידבק טכני מדיד, השלב שבו נעשה שימוש שכזה, נקרא קבוצת מיקוד שיווקית, ונעשה לחלוטין למטרות PR. בוחרים אדם שהקהל שתופס את דעתו כבעלת משמעות, ונותנים לו להביע את דעתו החיובית באופן פרופורציונאלי לחוזה הפירסומי שחתמו יחד.
בין אם זה שומכר, דוגמנית תורנית או בלוגר.
מה אתה מוכר?
...
פיתוח תוכנה/חומרה מחשוב/ניידים לזהה לפיתוח מוצר אודיו. מוצרים כאלה נבחנים באוזן בשלבים שונים ומוכנסים בהם שינויים תוך כדי הפיתוח.
עולם פיתוח התוכנה עבר גם הוא למודל פיתוח בצורה של devops כאשר השינויים נעשים תוך כדי שלבי פיתוח שונים.
האם אי פעם פיתחת מוצר אודיו האם תהליך פיתוח כל המוצרים בעולם זהה?
תבדוק מול יאיר תמם כמה האזנות מבוצעות לרמקולים של מג'יקו לפני שהם משחררים אב טיפוס ואח"כ מוצר מוגמר, אם אתה חושב שחברה כמו מג'יקו או כל חברת רמקולים\אודיו מתבססות את הפיתוח רק על מודולים של מחשב, אתה טועה.
תאורטית, במידה ושני אנשים ישבו באותו המקום בעולם קונצרטים והמדידות יאמתו שהצליל המגיע לאותה נקודה זהה, האם גם אז שניהם שמעו את אותו הדבר?