מישהו בכללית כנראה חובב סאונד ווינטאג'
מזהים כמה קלאסיקות ?
אני אתחיל - במרכז קף קונצ'רטו
בהצלחה
מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
- yosiaz (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 847
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 189 פעמים
- קיבל תודות: 208 פעמים
מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- dragon
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 19
- הצטרף: יוני 2006
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 132 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
יש שם אינפיניטי מסידרת RS (באלכסון לצד ולמעלה מהקף קונצ'רטו), כנראה 4000 או 4001.
.Anything can be done, but it's only done if it's done
- ahersko
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4580
- הצטרף: אוקטובר 2006
- מיקום: איזור השרון
- נתן תודות: 346 פעמים
- קיבל תודות: 584 פעמים
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
אני סתם שואל... באמת לא יודע
האם היום הרמקולים לא טובים יותר?
האם הטכנולוגיה לא עשתה אותם טובים מאשר אלו שיוצרו לפני 40 שנה?
זה לא כמו לראות שידורים אנלוגים ב VHS?
האם היום הרמקולים לא טובים יותר?
האם הטכנולוגיה לא עשתה אותם טובים מאשר אלו שיוצרו לפני 40 שנה?
זה לא כמו לראות שידורים אנלוגים ב VHS?
- dragon
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 19
- הצטרף: יוני 2006
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 132 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
ahersko
מאחד שהוא חבר ופעיל בפורום וינטאג', השאלה די מפתיעה ומשונה. מי שנמצא כאן, אלה אנשים שלטעמם רמקולים וינטאג' טובים יותר (כמו יתר הציוד).
ואין שום צורך בטכנולוגיה של היום כדי לבנות רמקול מעולה שבמעולים, כל מה שדרוש לשם כך היה מצוי גם לפני 40 שנה.
מה שכן, הרמקולים המודרניים מציעים רמת גימור וייצור גבוהה יותר, חומרים עדיפים לעיתים, וכיו"ב דברים הקשורים בהתקדמות טכנולוגית של שיטות הייצור
והבנייה. ההתקדמות הזו מאפשרת גם עיצובים מורכבים (קרא: מכוערים) בהרבה מבעבר, עת כל הרמקולים היו קופסאות מרובעות. אבל מבחינה מוזיקלית? ממש לא.
מאחד שהוא חבר ופעיל בפורום וינטאג', השאלה די מפתיעה ומשונה. מי שנמצא כאן, אלה אנשים שלטעמם רמקולים וינטאג' טובים יותר (כמו יתר הציוד).
ואין שום צורך בטכנולוגיה של היום כדי לבנות רמקול מעולה שבמעולים, כל מה שדרוש לשם כך היה מצוי גם לפני 40 שנה.
מה שכן, הרמקולים המודרניים מציעים רמת גימור וייצור גבוהה יותר, חומרים עדיפים לעיתים, וכיו"ב דברים הקשורים בהתקדמות טכנולוגית של שיטות הייצור
והבנייה. ההתקדמות הזו מאפשרת גם עיצובים מורכבים (קרא: מכוערים) בהרבה מבעבר, עת כל הרמקולים היו קופסאות מרובעות. אבל מבחינה מוזיקלית? ממש לא.
.Anything can be done, but it's only done if it's done
- ahersko
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4580
- הצטרף: אוקטובר 2006
- מיקום: איזור השרון
- נתן תודות: 346 פעמים
- קיבל תודות: 584 פעמים
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
היא לא לגמרי מפתיעה כי תחום הנדסת החומרים מאוד התקדם. שימוש בחומרים מורכבים שלא היו קיימים לפני 40 שמאפשרים להתגבר או לצמצם תופעות פיזיקלית מכניות לא רצויות. שיפור במבנה הרמקול וכד... אני לא משוכנע (למרות אהבתי הרבה לתחום) שהרמקולים החדישים באופן כלי יכולים להפיק תמורה איכותית יותר. בכל מקרה זב סתם דיון תיאורתי חברותי.
- dragon
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 19
- הצטרף: יוני 2006
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 132 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
אכן (בהקשר לדיון). עוד דבר ששכחתי מקודם זה שהרמקולים המודרניים, מלבד חומרים, שיטות ייצור מדויקות וכו', מציעים גם features שלא היו בעבר היותר רחוק, כמו מחברים יותר איכותיים או חיבורים כפולים - Bi-Wire (לדידי זה שטויות, אולם יש כאלה שמחשיבים את זה). זה כן, אבל עדיין, אלה לא דברים הכרחיים על מנת להפיק סאונד איכותי ומצוין מהרמקול.
.Anything can be done, but it's only done if it's done
- yosiaz (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 847
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 189 פעמים
- קיבל תודות: 208 פעמים
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
חושב שההבדל העיקרי בין אז והיום, בתחום הרמקולים והסאונד הוא סימולציות ממוחשבות ועיבודים מתמטיים של עקומות היענות וחישובי תדרים מדוייקים יותר.
לגבי השמיעה - זה מבחן סובייקטיבי. יש כאלו שמעדיפים סאונד המופק ממגבר מנורות למרות ש"פיזיקלית" הוא פחות "מדוייק" מסאונד "טרנזיסטורי" (דעה רווחת בלי לפתוח ויכוח).
אז ככה שכל אחד ישמע את שלו ויערב לאוזנו
לגבי השמיעה - זה מבחן סובייקטיבי. יש כאלו שמעדיפים סאונד המופק ממגבר מנורות למרות ש"פיזיקלית" הוא פחות "מדוייק" מסאונד "טרנזיסטורי" (דעה רווחת בלי לפתוח ויכוח).
אז ככה שכל אחד ישמע את שלו ויערב לאוזנו
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
עוד בשנות ה70-80 היה מדע מספיק לתחום השמע , והיה לאל ידם לעשות מוצרים טובים ואכן עשו מוצרים טובים , ברמה שהרבה היו מסתפקים בה .
היום בוודאי לא חסר מדע בתחום , וזה נשאר רק עיניין של איזה תכנון רוצים לעשות למוצר .
היום בוודאי לא חסר מדע בתחום , וזה נשאר רק עיניין של איזה תכנון רוצים לעשות למוצר .
- robo7
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 714
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: קרית-אונו
- נתן תודות: 74 פעמים
- קיבל תודות: 75 פעמים
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
יש התקדמות קטנה......
מבחינת בניית התיבה, דרייברים מחומרים משופרים ותכנון קרוס-אוברים בעזרת מחשב.
וגם הבנה מקיפה יותר של תופעות אקוסטייות.
בעיקר משנות השמונים.
ואם מדברים על תמורה, גם המחירים עלו יותר מבהתאם, כך שקשה לעשות השוואה נכונה.
R
Re: מבחן זיהוי רמקולים מהפרסומות
רמקולי ווינטג' מכיליםפ+ רמקולים במידות גדולות מאוד והיקרים בינהם ניחנים ב4 דרייבים, שהם ה 4WAYS
היום הרמקולים ידועים יותר בתור רמקולים מדפיים או רמקולי רצפה (ברח לי השם), הכוונה לרמקולים מאד צרים שהולכים לגובה
לרוב משכפלים שם את האלמנט של הוופר כדי לחזק אותן
זה מה שמוגדר היום כטופ בתחום האאודיו
בעבר היו רמקולי ענק (שמנים) עם אלמנטים גדולים (כנראה כל הגודל התבסס על הוופר הענק)
היו פעם רמקולים מדפיים אבל היום גם המדפיים המודרניים לפעמים מזכירים את אלמנט הטוויטר והם יותר מדי קטנים
אחרי התגלית המדעית שאוזן אנושית לא מבחינה בכוון הסאונד כשמדובר על סאב באס,
התחילו לייצר בכמויות רמקולים מנייטוריים + סאב וופר (בזולים הקטנים הסאב וופר הוא בגודל של וופר נורמלי אז הוא דיי מפצה על הרמקולים הקטנים)
התפתחו מערכות סראונד שהגיעו ל 5.1 וכמובן יש הרכבים הרבה יותר מורכבים (2 סאבים, 4 תקרה, 7 בהיקפי = 7.2.4)
יש בפורום הזה הודעה ראשונה שנקראת קלאסיקות של כל הזמנים , אישית צפיתי בהנעה יתרה בכל ההודעות שם,
לצערי בכל פורום הווינטג' לא העלו אשכול מוזיקה (מה שעשו בפורום אזניות). לא בקיא במה שקורה שם היום אבל רוב שירי המוזיקה וינטג' לקחתי מאתר טלוויזיה
באשכול מוצגים רמקולים יוקרה וינטג' שממש ייחודיים לתקופתם וכבר לא מייצרים כאלו היום כנראה מסיבות ייצור או טכנולוגיות.
אתה ותיק מאוד בפורום, אז זה לא מחדש לך הרבה מה שאמרתי.
זאת נקודת המבט שלי על העניין.
היום הרמקולים ידועים יותר בתור רמקולים מדפיים או רמקולי רצפה (ברח לי השם), הכוונה לרמקולים מאד צרים שהולכים לגובה
לרוב משכפלים שם את האלמנט של הוופר כדי לחזק אותן
זה מה שמוגדר היום כטופ בתחום האאודיו
בעבר היו רמקולי ענק (שמנים) עם אלמנטים גדולים (כנראה כל הגודל התבסס על הוופר הענק)
היו פעם רמקולים מדפיים אבל היום גם המדפיים המודרניים לפעמים מזכירים את אלמנט הטוויטר והם יותר מדי קטנים
אחרי התגלית המדעית שאוזן אנושית לא מבחינה בכוון הסאונד כשמדובר על סאב באס,
התחילו לייצר בכמויות רמקולים מנייטוריים + סאב וופר (בזולים הקטנים הסאב וופר הוא בגודל של וופר נורמלי אז הוא דיי מפצה על הרמקולים הקטנים)
התפתחו מערכות סראונד שהגיעו ל 5.1 וכמובן יש הרכבים הרבה יותר מורכבים (2 סאבים, 4 תקרה, 7 בהיקפי = 7.2.4)
יש בפורום הזה הודעה ראשונה שנקראת קלאסיקות של כל הזמנים , אישית צפיתי בהנעה יתרה בכל ההודעות שם,
לצערי בכל פורום הווינטג' לא העלו אשכול מוזיקה (מה שעשו בפורום אזניות). לא בקיא במה שקורה שם היום אבל רוב שירי המוזיקה וינטג' לקחתי מאתר טלוויזיה
באשכול מוצגים רמקולים יוקרה וינטג' שממש ייחודיים לתקופתם וכבר לא מייצרים כאלו היום כנראה מסיבות ייצור או טכנולוגיות.
אתה ותיק מאוד בפורום, אז זה לא מחדש לך הרבה מה שאמרתי.
זאת נקודת המבט שלי על העניין.