בקשה לחוו"ד על מייבש כביסה Heat pump של אלקטרולוקס (EW7H3866EM)

פורום המתעסק בכל מוצר אלקטרוני אחר שלא בהכרח קשור לאודיו וקולנוע ביתי.
מקררים, שואבי אבק, תנורים וכו'
johnglock
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 105
הצטרף: אוקטובר 2022
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 22 פעמים

Re: בקשה לחוו"ד על מייבש כביסה Heat pump של אלקטרולוקס (EW7H3866EM)

נושא שלא נקרא #16 

חיבור לניקוז זה בדיוק כמו שזה נשמע - חיבור יציאת המים לניקוז בדומה למכונת הכביסה.

קונדנסר או בשמו העברי ״מעבה״ עושה פעולה של עיבוי אדי המים מהכביסה.
בהשוואה למייבש מהדור הישן שהיה רק גוף חימום עם צינור פליטה - דרכו היו האדים יוצאים מחוץ לבית,
קונדנסר מעבה את האדים בחזרה למצב נוזלי (מים) מהם צריך להפטר.

האופציה להיפטר מהמים היא ב-2 דרכים,
למייבשים שאין בהם צינור ניקוז - המים נאגרים למיכל איסוף שנדרשים לרוקן אחת לזמן (לפי מספר ההפעלות וכמה הבגדים לחים)
למייבשים שיש בהם צינור ניקוז - המים הנאגרים יורדים בניקוז ישירות ואין צורך לרוקן כלום ידנית
כך שלמעשה צינור הניקוז חוסך ממך פעולת תחזוקה שוטפת שיש לבצע אם לא מחברים אחד כזה.

להשלמת התמונה, במידה וקיים ממיר חום - זה רכיב שפשוט חוסך בחימום הבגדים, ופועל לצד הקונדנסר.
מייבשים עם וללא ממיר חום, עם קונדנסר פועלים כמו שאמרתי קודם בסילוק המים המעובים, ולא דורשים צינור פליטה רחב כמו במייבשים ישנים יותר

johnglock
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 105
הצטרף: אוקטובר 2022
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 22 פעמים

Re: בקשה לחוו"ד על מייבש כביסה Heat pump של אלקטרולוקס (EW7H3866EM)

נושא שלא נקרא #17 

בנוגע לדיון עצמו - מי שרוכש הרחבת אחריות בסביבות 1000 שקל, כשמחיר המוצר הוא בערך 2500 שקל הוא טיפש.
וזה רווח מעולה לחברות ולכן הם מתגמלות את הטכנאים שמצליחים להפיל בפח את הקונים.

לכל מוצר יש שנה אחריות, וב-200 שקל (או חינם במבצעים מסויימים) יש הרחבת אחריות ל-3 ואפילו ל-5 שנים.
הגדלת האחריות ב-200 שקל ל-3 שנים היא עוד הגיונית למוצר לא זול.
אבל זה אומר שמי שמשלם 1000 שקלים , משלם בפועל 800 שקל יותר על 4 שנים אחריות.

למה זה טיפשי?
כי סטטיסטית, מבדיקה של אלפי מוצרים ותקלות, הגיעו למסקנה שהסיכוי לתקלה מתנהג כמו גרף של אמבטיה.
יש סיכוי גבוה יותר לתקלות כשהמוצר יחסית צעיר, בשנה הראשונה, ולכן שנת האחריות היא חובה בחוק.
לאחר מכן יש ירידה בסיכוי בשנים 2-3
ולאחר מכן יש תקופה יחסית ארוכה שבהן הסיכוי לתקלה מאוד נמוך אם לא הופיע קודם. מדברים על 3-4 שנים

שימו לב שאלו בדיוק השנים שמשלמים עליהן את התוספת היקרה, שהחברה כל כך מנסה למכור לכם.

לאחר כ-6-7 שנים (תלוי מוצר) ההסתברות לתקלה עולה עם מה שנקרא ״הזקנות״ המוצר,
אולם שם כבר לרוב יהיה מאוד קשה למצוא חלקי חילוף.

אז מה בפועל קרה? אנשים משלמים הרבה, על תקופת אחריות שלרוב אין בה תקלות. סתם כי דחפו להם את זה.
וראיתי אפילו מקרים בהם הנציגים לא מציעים את הרחבת האחריות של עוד שנתיים, ומנסים רק לדחוף אחריות ארוכה.
כי החברות יודעות את מה שהמדע יודע. ושאפשר ללחוץ על אנשים במעמד ההתקנה לעשות דברים מטופשים.

הנה הגרף המדובר -
נ.ב.
כלל אצבע אומר שיש היגיון לשלם עד כ-5 אחוז מעלות המוצר לאחריות לשנה.
אבל מאחר והמוצר מתיישן עם השנים, הערך שלו יורד (אם מניחים אורך חיים של כ-10 שנים, זה בערך 10 אחוז לשנה)
אז לתוספת השנתיים בשנים הראשונות הגיוני לשלם כ-9 אחוז מערך המוצר.
אבל ל-4 השנים שאחרי, הגיוני לשלם כ-11 אחוז בלבד (5 אחוז מ-70,60,50 ו-40).

אז אם מחיר המוצר הוא 2500 שקל, הרחבת האחריות ל-7 שנים הגיוני שתעלה 500 שח.
באותו אופן שהרחבת אחריות ל-3 שנים עולה 200 שקלים בלבד.
כלומר, יש פה רווח נקי של 500 שקל לחברות, ולכן יש להם מאיפה לתגמל את הטכנאים באופן נדיב.

שלח תגובה

חזור אל “מוצרי חשמל לבית”