טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #481 

שאלת השאלות - כל כמה זמן צריך להחליף בטריות ברכב חשמלי, וכמה זה יעלה לי? התשובות אולי יפתיעו חלק מכם:

https://thedriven.io/2021/07/23/how-muc ... australia/

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #482 

נהג (כנראה שיכור) ישן ברכב כש FSD כנראה מציל לו את החיים:

https://electrek.co/2021/08/02/tesla-au ... ous-wheel/

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #483 

יש ברשתות וידאו של ישראלי שנרדם על הכביש עם אוטופיילוט בישראל.

ag43
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2224
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #484 

אני חושב שברור לכולם שבעתדי כל הנהיגה תהיה אוטונומית (מלבד אולי בודדים להנאה), הרכבים יתקשרו בינם לבין עצמם ועם הדרך (שתהיה גם היא חכמה)
ופתרנו את רוב תאונות הדרכים. הבעיה היא שלב האמצע (שאנחנו עכשיו מתחילים) שיש גם וגם.
מי שנותן לאוטופיילוט לנהוג ב100% הוא פושע. צריך להגדיר שלילה של כמה שנים טובות כברירת מחדל לעברה כזו.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #485 

האתר הבא טוען שיקח לכם 10 שנים לכסות ארת עלות הרכב בהפרשים שחסכתם בין תשלום על דלק ברכב בנזין לבין תשלום על חשמל ברכב חשמלי:

https://www.thetimes.co.uk/article/ten- ... -px0q82xlt

Ten years for electric car to pay for itself in fuel savings

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #486 

נדמה לי שהיה כאן קישור שטען שה BREAK EVEN נמצא סביב 17K ק"מ בשנה.

אז למה לחשב זמנים (שנים) ולא נסועה ?

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #487 

25/07/2021 16:50  
oferlaor כתב:
25/07/2021 11:13  
Huber כתב:
רק בישראל, נהג לא שומר מרחק מאחור ונכנס ברכב שלפניו - הישראלי מאשים את הרכב שלו:

...
מקרה ממש מעניין. יש המון רכבים עם בלימה חכמה מסוגים שונים. קרה לי כבר שהרכב שלי (לא טסלה) החליט לתת בלימת חירום כי הוא הבין לא נכון את הכוונה של הרכב שלפני. למזלי היה מרווח לרכב מאחורי לבלום בלימת חירום ולא קרה כלום.

נניח שהרכב היה נתקע בי. לא יודע מי האשם כאן... הוא דווקא שמר מרחק, הרכב שלי תקע ברקס פסיכי באמצע הכביש.

זה שלפני - הוא לא עשה שום דבר רע... הרכב שלי חשב שהוא הולך להתרסק עליו.

אני? אני ישבתי במכונית והברקס שלי פתאום נלחץ על פול...

יצרן הרכב? זה באג? אולי זה מנע תאונה עם הרכב הקדמי ואני סתם חושב שלא?
...
טוב שוחרר הסרטון שמאה מה בדיוק קרה שם. הטסלה האטה (ולא בלמה כפי שציין הנהג) עקב רכב שחנה בצד הדרך:


Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #488 

היא האטה/בלמה (אותו הדבר) לא בגלל הרכב שעמד בשוליים (והאמת לא הפריע לאף אחד), אלא בגלל הרכב שלפניה (מימין) השתלב בנתיב השמאלי יותר, בגלל שנגמר לו הנתיב הימני... ובנוסף, הרכב בנתיב השמאלי החליט לעבור לנתיב הימני...והטסלה אכן האטה/בלמה וטוב שכך !

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #489 

https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... /sy2mhsryy


הממשלה החליטה: חיבור להטענת רכב חשמלי בלי צורך באישור מוועד הבית.
עד תחילת 2022 יתוקן חוק המקרקעין כך שאפשר יהיה להקים עמדות טעינה למכוניות חשמליות בבתים משותפים, ללא צורך בהסכמת יתר הדיירים.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #490 

https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... /sk7nmas1k


יש לכם מכונית חשמלית? המדינה רוצה לדעת מתי אתם טוענים.

משרד האנרגיה, חברת חשמל וספקית הטעינה EV-Edge ישקיעו 1.9 מיליון שקל בפיילוטים להקמת מתחמי טעינה מנוהלת בחניוני בתים משותפים. הראשון: ברמת אביב.

gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #491 

04/08/2021 16:00  
Arie10 כתב:
היא האטה/בלמה (אותו הדבר) לא בגלל הרכב שעמד בשוליים (והאמת לא הפריע לאף אחד), אלא בגלל הרכב שלפניה (מימין) השתלב בנתיב השמאלי יותר, בגלל שנגמר לו הנתיב הימני... ובנוסף, הרכב בנתיב השמאלי החליט לעבור לנתיב הימני...והטסלה אכן האטה/בלמה וטוב שכך !
...
הרגע הקריטי היה כשהרכב שעקף משמאל היה מקביל לטסלה, באותו רגע המשאית הייתה כבר בתחילת עקיפה. נהג המשאית עבר שמאלה במהירות סבירה רק שהיה קצת קרוב מדי. הוא נכנס בטסלה כי האטה\המשיכה להאט באופן שלא היה צפוי לקראת סוף העקיפה.

אין ויכוח על זה שנהג המשאית אשם מבחינה חוקית.
לא נראה שהייתה הצדקה להאטה המוגזמת של הטסלה בשלב ההוא כי רואים בבירור באותה נקודת זמן בסרטון השני שהרכב מקדימה כבר מתרחק במהירות. נהג אנושי היה כנראה כבר מאיץ שוב בשלב זה או לפחות לא ממשיך להאט ולא "מפתיע" את נהג המשאית בחלק הסופי של העקיפה.
אכן סביר להניח שלולא ההאטה המוגזמת התאונה הייתה נמנעת. לא ברור אם העצירה בצד תוכננה מראש (ועל כן ההאטה המוגזמת) אן שהעצירה היתה תגובה של הרכב לתאונה. הייתי מהמר על האפשרות הראשונה כי נראה שהוא כבר נסע די לאט אחרת לא היה מספיק לעצור במרחק קצר יחסית , אחרת היה עלול להכנס בקיר המנהרה. ואז עולה השאלה מה גרם לרכב להחליט לעצור במצב הזה באמצע כביש מהיר ואם לקח בחשבון את הקיר מבחינת תכנון העצירה.
יצטרכו להתיחס לזה מבחינת החוק כי וודאי שיש משמעות למצב שבו הנהג מקדימה מתנהג באופן לא סביר שבמקרה זה יכול להיות כתוצאה של בעיית תוכנה. אי אפשר ואסור לצאת מהנחה שהאלגוריתם תמיד צודק, בטח לא בשלב זה.

ag43
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2224
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #492 

צריך לעשות חשיובי עלות חדשים עקב ההעלאה הצפויה במחירי החשמל.
כמו כן - ההחלטה של הממשלה מעניינת. האם מדובר רק כאשר החניה עצמה של הדייר בטאבו? אם לא היא בעצם נותנת לדייר להשתלט על חניה ציבורית של הבניין.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #493 

המודל 3 שמיוצר בסין ירד במחיר במעל ל 2000$. רב הטסלות שמגיעות לארץ מגיעות משם מה שיכול להסביר למה המחיר בארץ עלה פחות מבחו"ל. יש שמועות שהטסלה שאמורה לעלות רק 25000$ תתחיל להיות מיוצרת כבר שנה ההבאה:


OMRIJ
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1901
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 25 פעמים
קיבל תודות: 231 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #494 

04/08/2021 10:15  
Huber כתב:
האתר הבא טוען שיקח לכם 10 שנים לכסות ארת עלות הרכב בהפרשים שחסכתם בין תשלום על דלק ברכב בנזין לבין תשלום על חשמל ברכב חשמלי:

https://www.thetimes.co.uk/article/ten- ... -px0q82xlt

Ten years for electric car to pay for itself in fuel savings
...
תחשיב לא רלוונטי לישראל
הדלק שם זול מבישראל, והחשמל יקר מישראל

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #495 

איזה תזמון הזוי. רכב בצד הכביש עם צמצום נתיב (טיפש זה שנעמד בדיוק שם), השתלבות בעייתית ורכב שלפני שהאיט ונכנס לנתיב ובמקביל משאית שהתחילה מעקף והיתה צמודה מדי.

המהלך של אוטופיילוט נראה סביר בהחלט, הנהג אמור היה ללחוץ על הגז במקרה כזה ובכל אופן לא תקין מה שהמשאית עשתה.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”