טסלה - השרשור הרישמי

טכנולוגיה בתחבורה כללי
TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16234
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 172 פעמים
קיבל תודות: 1993 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #661 

נכון, נושא תשתיות החשמל זה נושא כאוב. אבל אני בטוח שהסיבה לעיכובים בהרחבה שלהן הן פוליטיות\לוביסטיות.
אם היו רוצים, היו מרחיבים את תשתיות החשמל, בונים מערכים סולריים, כורים גרעיניים חדשים וכל מה שדרוש.
אבל פשוט לא רוצים להשקיע בזה כסף, וחברות דלקים\נפט נלחמות בכל הכח על מנת לעכב את המעבר להפקת אנרגיה נקיה ומעבר לכלי תחבורה לא מזהמים.
כי בלי דרישה כל כך גדולה לנפט, הן יפשטו רגל.

מה ההבדל בין יצרן רכבים לחברה לפתרונות מוביליטי? זו אותה הגברת בשנוי אדרת. הם עדיין הולכים לייצר רכבים ופתרונות תחבורה, בדיוק מה שהם עושים היום. זה שהם, אולי, יהיו אוטונמיים לא משנה את העובדה שאלה עדיין יהיו כלי רכב.
הבעיה העיקרית עם יצרני legacy היא שרכבי EV נוגדים לחלוטין את האופן בו מרבית החברות האלה מרוויחות כסף.
הם מייצרים רכבים ומוכרים אותם ברווחים מינימאליים. מרבית הרווחים שלהם הם מטיפולים וחילקי חילוף.
ברכבי EV בד"כ אין טיפולים, או לפחות לא אמורים להיות טיפולים באותו אופן שאנחנו מכירים ממנועי בעירה פנימית. בנוסף, מדובר בד"כ ברכבים עם הרבה פחות חלקים ועם הרבה פחות נקודות כשל. כך שהרכבים אמורים להיות אמינים יותר וידרשו פחות תחזוקה שוטפת.
זה אומר שמקור הרווח העיקרי של אותו יצרן מתאדה.
בנוסף, נכון להיום ייצור רכבי EV יקר בהרבה מייצור רכבי ICE. זה אומר שגם אם הם יעברו למודל של טסלה (הכוונה רווחים בעיקר ממכירת הרכב), הם יצטרכו לתמחר רכבים גבוה בצורה לא פרופורציונלית או למכור את הרכבים ללא רווח או בהפסד. יצרן כזה לא יחזיק מעמד הרבה זמן במצב כזה.

אני מכיר את זה שטויוטה אוהבת יותר את נושא המימן.
בוא נעזוב רגע את עניין התשתיות (תחנות דלק עם מימן) בצד, כי זה נושא שניתן לפתור יחסית בפשטות.
הבעיה עם מימן כרגע היא שלרוב ההפקה שלו, ניוד שלו ואחסון שלו לא ממש יעילים - מאד לא יעילים.
חלק גדול מהמימן היום מופק מדלקי מאובנים. הפקת מימן ממים דורשת הרבה אנרגיה, אם האנרגיה לא מגיעה ממקורות מתחדשים, אז מה עשינו פה?
צריך לאחסן ולשנע את המימן מהמקום בו הופק לתחנות הדלק. כל עוד לא משנעים אותו בעזרת EVs שלא מזהמים, ממשיכים לפלוט זיהום לאוויר.
וכאן אנחנו בעצם סוגרים מעגל בנושא תשתיות האנרגיה ואומרים שתשתיות האנרגיה שלנו לא מספיקות וצריך להקים עוד תחנות כוח (נקיות) ע"מ להפיק מימן ירוק.
ואז צריך לאחסן אותו בתחנות הדלק.
וגם ברכב דרוש מיכל מיוחד וכבד לאחסון המימן.
וזה כמובן מבלי להזכיר את העובדה שמימן הוא גז דליק ביותר, וכזה שנורא קשה לאחסן בצורה בטוחה.
זה נכון שגם סוללות BEV דליקות, אבל למעט LG ושברולט, נראה שלמרבית היצרנים יש ידע וניסיון מספיק טובים ע"מ להבטיח רכבים בטוחים.

כאשר נראה תחנות דלק מקימות מערכי לוחות סולאריים או אנרגיות מתחדשות אחרות ומפיקות את המימן מקומית בעצמן, אז אאמין לזה שמימן יכול להצליח. בינתיים זה עוד רחוק.
זו כנראה אחת הסיבות העיקריות שמרבית החברות מסתכלות דווקא על BEV ולא על FCEV.

אני בטוח שאנחנו לא נתקע רק על BEV, אני בטוח שגם ל-FCEV יהיה מקום, ואולי הם גם יהיו פופולריים. אני רק רוצה להגיד שהקשיים שעומדים בפני FCEV הם עצומים, והטכנולוגיה אולי מאפשרת כלי רכב שבעצמם לא מזהמים, אבל כל הדרך של ה"דלק" של אותם הרכבים כיום היא עדיין מזהמת משמעותית יותר מרכבי BEV שנטענים ישירות מרשת החשמל.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5025
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 828 פעמים
קיבל תודות: 111 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #662 

16/09/2021 21:51  
TheCoolest כתב:
@oferlaor
אתה יכול להגדיר מה הרכב יעשה בעצירה מלאה, אבל אי אפשר לקבוע את מצב או עוצמת ה-regen. הרכב מחליט בעצמו מה הכי מתאים.
אני חושב שזה קיים רק בדגמי Performance במצב Track.
...
בנושא האטה / בלימה ביוזמת הטסלה , שאלה לחכמים :

מנסיעת המבחן שביצעתי , ברגע שדוושת הגז לא נלחצת , הרכב מאיט עד כדי עצירה .

האם הטסלה ״ מתחשבת״ ברכבים מאחור ?
רוצה לומר : אני כנהג וותיק , גם אם בולם בהפתעה ובולם בכלל , תמיד מסתכל על המראה לראות אם אין מישהו ״זונב״ אחרי ..
אם יש, אני דואג לבלום ביותר הדרגתיות ( כאשר ניתן - לדוגמא לפני רמזור שמתחלף לאדום ) ואזז
״מרגיל״ את הרכב אחרי שאני במצב בלימה.
טסלה מסוגלת ? או שבולמת / מאיטה ללא התחשבות מי מאחור ( עם פוטנציאל תאונה אחורית - וולא חשוב כרגע מי אשם )

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 71775
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 517 פעמים
קיבל תודות: 4132 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #663 

לגבי מימן, זו עדיין בעיה לא פתורה איך לייצר אותו בכמויות הנדרשות בעזרת אנרגיה מתחדשת בלבד. עם זאת, גם אני חושב ששם העתיד. זה לא משנה את העובדה שבזמן הקרוב, העולם מתחשמל יותר ויותר.

לגבי הבלימה הרגנרטיבית. בהחלט יש התחשבות גם במי שמאחורי הרכב, עד כדי, כמובן. בכל מקרה זה מקביל ללחיצה על ברקס בעדינות ברכב אחר, כך שאני עדיין מסתכל במראה.

יש וידאו יפה מהארץ על מישהו שמחליק קדימה בפקק והטסלה זזה קדימה כדי להתחמק מפגיעה למרות שהיא עומדת (כלומר, ללא קרוז קונטרול או אוטופיילוט דלוקים). הנהג נבהל אבל זה חסך לו תיקון טמבון.

איינשטיין
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8287
הצטרף: אוקטובר 2007
מיקום: קרית יאבוייה
נתן תודות: 162 פעמים
קיבל תודות: 362 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #664 

בזמן שהטסלה מאיטה רגנרטיבית, אורות הבלימה נדלקים?
חיים פעם אחת, נצלו כל רגע להנות מהם!

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5025
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 828 פעמים
קיבל תודות: 111 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #665 

18/09/2021 10:58  
איינשטיין כתב:
בזמן שהטסלה מאיטה רגנרטיבית, אורות הבלימה נדלקים?
...
כן

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16234
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 172 פעמים
קיבל תודות: 1993 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #666 

@רונן
אני לא חושב שאתה יכול "לאמן" את הרכב.
השימוש בדוושה הוא כזה שאם אתה רוצה להאט מעט, אתה פשוט משחרר מעט את הדוושה והרכב מעט.
אם אתה משחרר אותה לגמרי אז הוא מאט הרבה יותר חזק.
בנוגע להאם הוא מתחשב בתנועה, אז אני עוד לא הסתכנתי בשביל לבדוק, אבל יש לו הגנה נגד כניסה ברכב מקדימה. ברמזורים\צמתים, לפעמים אם לא חישבתי נכון את מרחק העצירה אני משתמש בבלמים. אני חושב (אבל לא בטוח) שטווח מסויים מדוושת הבלמים לא באמת מפעיל אותם, אלא מחזק את הרגנרציה. לחיצה חזקה\חדה בטוח מפעילה גם את הבלמים.

עריכה: הבנת הנקרא שלי כנראה לא חזקה היום :)
כן, כמו שעופר כתב הרכב כן מתחשב, אבל זו מערכת הגנה למניעת תאונות ולא חלק אינטגרלי מהנהיגה עצמה.
השליטה שלך על הבלימה הרגנרטיבית, ברגע שמתרגלים, היא בדיוק כמו שימוש בבלמים.

@איינשטיין
כן ולא. הרכב מפעיל את האורות בבלימה חזקה, אבל לא כשאתה מאט חלש. בעצם הוא אמור להתנהג בצורה דומה לרכב רגיל כשאתה עוזב את הגז לגמרי (בשביל להאט מעט עם המנוע) או כשאתה לוחץ על ברקס.
אני מודע לזה שבלחיצה אפילו החלשה ביותר על ברקס ברכב רגיל אורות הברקס נדלקים, ברכבים חשמליים זה מעט שונה.
אפשר לראות על המסך האם אורות הברקס דולקים או לא.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 55616
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 202 פעמים
קיבל תודות: 3378 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #667 

לפחות לפי הטענה של טסלה - גג הזכוכית עוזר לבידוד רעשים(?) וחוסם 99% מקרינת ה UV:

ה FAQ - הכרחי לקרוא לפני פרסום תגובה בדילים המפורסמים על ידי:


https://www.hometheater.co.il/vt284213.html

"ההבדל בין גאונות לטיפשות הוא שלגאונות יש גבולות."

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16234
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 172 פעמים
קיבל תודות: 1993 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #668 

04/09/2021 15:10  
TheCoolest כתב:
שלי קיבלה את העדכון לפני יומיים, ממש נחמד להכניס כתובות בעברית מאשר לנסות לנחש איך לכתוב את הכתובת באנגלית.

עם זאת, נתקלתי בבעיה שכיול המצלמות לא מסתיים, וכך ה-autopilot לא עובד. ניסיתי לאפס את הכיול וזה לא עזר.
פתחתי קריאת שירות באפליקציה אתמול בלילה, מעניין אותי לראות איך זה יטופל.
...
היום ביליתי כל היום (literally) במוסך, שהיה עמוס בגלל החגים, לקוחות שהגיעו ללא תור עקב בלת"מים, חוסר כוח אדם וחוסר רכבים חלופיים. צריך יותר ממוסך אחד בארץ התחשב בעובדה שמספר הרכבים בארץ רק ילך ויגדל. עוד מעט יתחילו להגיע גם מודל S ו-X, אני מניח שאנשים ששילמו יותר מחצי מיליון שקל על רכב יצפו לשירות קצת יותר פרימיום. ואחריהן גם ה-Y תגיע...
בכל אופן, אחרי שהם הפכו את הרכב הגיעו למסקנה שהבעיה היא במחשב רכב. הזמינו אחד ויתקשרו לתאם תור נוסף לצורך החלפה + יספקו רכב חלופי הפעם כדי לא לתקוע אותי שוב. לשמחתי המוסך נמצא במרחק 15-20 דק' נסיעה מהבית.

Aviv943
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 570
הצטרף: אפריל 2011
מיקום: ראשון לציון
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #669 

כל נושא ה auto pilot מאוד לא נוח. חייבים לשים את הידיים על החלק העליון של ההגה, יש לזה פתרון נוח יותר?

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16234
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 172 פעמים
קיבל תודות: 1993 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #670 

@Aviv943
אז איפה אתה רוצה לשים את הידיים? אתה יכול לשים אותן בשעה 3 ו-9, כך יותר טוב.
אוטופיילוט לא אמור להחליף אותך כנהג, אלא רק לשמש ככלי עזר לנהג בשביל להקל על הנהיגה.
אתה חייב להיות מוכן לקחת שליטה בכל רגע נתון, ואם הידיים שלך לא על ההגה, אתה לא יכול לעשות את זה.

Nba
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 8782
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 192 פעמים
קיבל תודות: 165 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #671 

20/09/2021 2:44  
Aviv943 כתב:
כל נושא ה auto pilot מאוד לא נוח. חייבים לשים את הידיים על החלק העליון של ההגה, יש לזה פתרון נוח יותר?
...
לחלוטין ה-AP לא מחליף ידיים על ההגה, אתה תמיד צריך להמשיך ולהיות דרוך
בכל מקרה, ההגה מזהה התנגדות ולא "נגיעות"
מספיק שתתן לו התנגדות ולא משנה איפה בהגה, הוא יבטל את ההתרעה
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303

Aviv943
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 570
הצטרף: אפריל 2011
מיקום: ראשון לציון
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #672 

כשאני מפעיל בקרת שיוט אדפטיבית ברכב אחר והכביש ריק, אני שם יד אחת בשעה 9 והשניה בשעה 5 בערך.
לחלוטין לא מצפה שהאוטופיילוט יחליף אותי כנהג ותמיד אני מוכן לקחת שליטה. הבעיה שלא נוח לשים את הידיים בשעה 9 ו 3 באופן קבוע כשאתה לא שולט בהגה.

Nba
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 8782
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 192 פעמים
קיבל תודות: 165 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #673 

20/09/2021 10:59  
Aviv943 כתב:
כשאני מפעיל בקרת שיוט אדפטיבית ברכב אחר והכביש ריק, אני שם יד אחת בשעה 9 והשניה בשעה 5 בערך.
לחלוטין לא מצפה שהאוטופיילוט יחליף אותי כנהג ותמיד אני מוכן לקחת שליטה. הבעיה שלא נוח לשים את הידיים בשעה 9 ו 3 באופן קבוע כשאתה לא שולט בהגה.
...
אז תשים את הידיים איפה שנח לך (באחריותך בלבד) פשוט תן להגה נגיעה של התנגדות (תזוזה קלה)
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303

eladeb
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 765
הצטרף: יוני 2008
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #674 

ה autopilot לא עובד ברמה שאני אתן לו לבצע החלטות לבד .
עקרונית זה פיצר אלפא וזה על בעלי חיים בלבד .
מה גם שזה נועל את ההגה חזק לפעמים גם באיתות וקשה לצאת מהמצב...ממש מסוכן .
הקרוז קונטרול הרבה יותר נעים לנהיגה .

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 16234
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 172 פעמים
קיבל תודות: 1993 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

הודעה שלא נקראה #675 

ה-autopilot זה לא אלפא ולא בטא, צריך לדעת להשתמש בזה.
כמו בכל רכב אחר, כדי לצאת מהמצב אתה לוחץ על ברקס. ואפשר גם לתת לחיצה קטנה על ידית ההילוכים למעלה.

שלח תגובה

חזור אל “רכב כללי”