[פוצל] מכונית אוטונומית

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

אתה מצייר תמונת מצב שהיא פשוט לא נכונה:
1.זיהוי התמונה של גוגל (וגל של פייסבוק) יודע לזהות פנים ואנשים בדיוק גבוה יותר מיכולת זיהוי של אדם ממוצע (98. אחוז דיוק לעומת 97 אחוז דיוק). מה שאתה טוען בלהט ש"מחשב לא יכול לעשות" כבר עושים, די הרבה זמן. אתה מנסה להשוות את המצלמה שיש בחניון (ועם כל הכבוד לחניון - מדובר בטכנולוגיה, שבמקרה הטוב היא בת 15 שנים) לחזית יכולות המחשוב שיש כיום בעולם. סורי - זו השוואה לא במקום .

2:לכספומטים יש טכנולוגית הצפנה? הצחקת אותי, אתה יודע כמה מקרים בהם גנבים פשוט שמו "סליפ" על גבי פתח הכניסה של הכספומט וקראו את את פרטי הכרטיס שאנשים תמימים הכניסו היו? כמה מליארדי דולרים נגנבו כבר? זה עדיין לא עצר את התעשייה הפיננסית הזו.

3. לגבי autoalks ( ולא auto play) - נתתי אותם בתור דוגמא לתקן קיים. אל תחפש בחומרים שלהם תחפש את התקן ותקרא איך הוא עובד.

4. קאיה ספורטאז' - עוד דוגמא שלא קשורה למציאות: יש לה lidar? יש לה מערכת סונאר 360? מצלמות? יש לה בכלל משהו מכל זה? איך אתה מביא אותה לדיון? זה כמו שאני אסביר למישהו בנא"סא שאי אפשר להרים טיל לחלל כי העפיפון שלי טס רק 20 דקות ואז נופל.

5. טסלה לא הרגה את הנהג. הנהג השתמש במערכת auto pilot מלפני דור, אשר, באופן ברור ומוצהר הוסברו המגבלות שלה והיא בטח לא שווקה כרכב אוטונומי. הנהג, בהיותו בן אנוש, החליט ללכת לישון בערך ולא הסתכל בכלל על הכביש. המערכת בזמנו, אגב, היתה עם הטכנולוגיה של מובילאיי. מאז קרו שני דברים: א. טסלה העיפה את מובילאיי כמובן מהרכבים שלה. ב. טסלה מציידת את הרכבים שלה בחומרה אחרת, ב-2017 כל הרכבים מתוצרתה יהיו עם החומרה הנדרשת.
בנוסף - גם הטענה ש"אדם אחד כבר מת בגלל רכב אוטונומי" לא תעצור את התשייה הזו. בערך 400 אנשים מתים כל שנה רק בארץ, אז מה? זה עוצר את תעשיית הרכב? להיפך - הלוואי ונגיע לכמות התאונות פר ק"ר נסועה שיש לרכבים אוטונומטים כבר היום.

6.אתה מעריך 15 שנה ויותר. אני מעריך 5 שנים עד שנראה מכונויות אוטונומיות נפוצות בצורה מסחרית בארה"ב. 10 שנים עד שנהגים אנושיים יהיו "משהו של פעם", כמו טלפון ביתי. לשמחתי, ההערכות של בכירים רבים בתעשייה (גם בתעשייה הרכב וגם בתעשייות נלוות) מדברות על לוחות זמנים קרובים לשלי (חלקם מדברים על שלוש שנים מעכשיו). עשיתי צילום מסך, ניפגש עוד 3 שנים ונראה.

בוא נסכים שלא להסכים, אין מה לדון יותר ב"כמה זמן זה יקח". לגבי ההתערבות - אין צורך. אין לי משכנתא אז אין לך מה לכסות.
You are never fully dressed without a smile

shaulch
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 404
הצטרף: פברואר 2005
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

Shed כתב:אתה מצייר תמונת מצב שהיא פשוט לא נכונה:
1.זיהוי התמונה של גוגל (וגל של פייסבוק) יודע לזהות פנים ואנשים בדיוק גבוה יותר מיכולת זיהוי של אדם ממוצע (98. אחוז דיוק לעומת 97 אחוז דיוק). מה שאתה טוען בלהט ש"מחשב לא יכול לעשות" כבר עושים, די הרבה זמן. אתה מנסה להשוות את המצלמה שיש בחניון (ועם כל הכבוד לחניון - מדובר בטכנולוגיה, שבמקרה הטוב היא בת 15 שנים) לחזית יכולות המחשוב שיש כיום בעולם. סורי - זו השוואה לא במקום .

2:לכספומטים יש טכנולוגית הצפנה? הצחקת אותי, אתה יודע כמה מקרים בהם גנבים פשוט שמו "סליפ" על גבי פתח הכניסה של הכספומט וקראו את את פרטי הכרטיס שאנשים תמימים הכניסו היו? כמה מליארדי דולרים נגנבו כבר? זה עדיין לא עצר את התעשייה הפיננסית הזו.

3. לגבי autoalks ( ולא auto play) - נתתי אותם בתור דוגמא לתקן קיים. אל תחפש בחומרים שלהם תחפש את התקן ותקרא איך הוא עובד.

4. קאיה ספורטאז' - עוד דוגמא שלא קשורה למציאות: יש לה lidar? יש לה מערכת סונאר 360? מצלמות? יש לה בכלל משהו מכל זה? איך אתה מביא אותה לדיון? זה כמו שאני אסביר למישהו בנא"סא שאי אפשר להרים טיל לחלל כי העפיפון שלי טס רק 20 דקות ואז נופל.

5. טסלה לא הרגה את הנהג. הנהג השתמש במערכת auto pilot מלפני דור, אשר, באופן ברור ומוצהר הוסברו המגבלות שלה והיא בטח לא שווקה כרכב אוטונומי. הנהג, בהיותו בן אנוש, החליט ללכת לישון בערך ולא הסתכל בכלל על הכביש. המערכת בזמנו, אגב, היתה עם הטכנולוגיה של מובילאיי. מאז קרו שני דברים: א. טסלה העיפה את מובילאיי כמובן מהרכבים שלה. ב. טסלה מציידת את הרכבים שלה בחומרה אחרת, ב-2017 כל הרכבים מתוצרתה יהיו עם החומרה הנדרשת.
בנוסף - גם הטענה ש"אדם אחד כבר מת בגלל רכב אוטונומי" לא תעצור את התשייה הזו. בערך 400 אנשים מתים כל שנה רק בארץ, אז מה? זה עוצר את תעשיית הרכב? להיפך - הלוואי ונגיע לכמות התאונות פר ק"ר נסועה שיש לרכבים אוטונומטים כבר היום.

6.אתה מעריך 15 שנה ויותר. אני מעריך 5 שנים עד שנראה מכונויות אוטונומיות נפוצות בצורה מסחרית בארה"ב. 10 שנים עד שנהגים אנושיים יהיו "משהו של פעם", כמו טלפון ביתי. לשמחתי, ההערכות של בכירים רבים בתעשייה (גם בתעשייה הרכב וגם בתעשייות נלוות) מדברות על לוחות זמנים קרובים לשלי (חלקם מדברים על שלוש שנים מעכשיו). עשיתי צילום מסך, ניפגש עוד 3 שנים ונראה.

בוא נסכים שלא להסכים, אין מה לדון יותר ב"כמה זמן זה יקח". לגבי ההתערבות - אין צורך. אין לי משכנתא אז אין לך מה לכסות.
...
אומנם נכנס לדיון .. לפי דעתי תוך 5 שנים יהיה ניתן לגשת לדילר ולרכוש מכוניות אוטונומיות ותוך 10 שנים כניראה שלא נרכוש מכונית אוטונומית אלא נשכור אותה לפי שעה. (אבל עדיין יסתובבו אנשים עם ״טלפונים טיפשים״ אלא אם יהיה עידוד של הממשלה לגריסה)

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

מסתבר שסיינטיפיק אמריקן חושבים אחרת מ shed. חצופים!

http://www.hayadan.org.il/the-truth-abo ... rs-1112169

BUGY (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

אני נוהג שלא להאמין לכל התחזיות הללו. אם להאמין להן, כבר הינו צריכים להגיע לעבודה על רכב מעופף עוד בשנות ה2000. אף אחד לא יכול לדעת מה יהיה בעוד 20-30 שנה.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

nir11 כתב:מסתבר שסיינטיפיק אמריקן חושבים אחרת מ shed. חצופים!

http://www.hayadan.org.il/the-truth-abo ... rs-1112169
...
·

מאמר דעה של בחור (מוכשר ככל שיהיה) שלמד ב-mit בשנות ה-80. אני בטוח שהוא יודע יותר טוב מלארי, סרגי, אלון מאסק, הנהלת אינטל, הנהלת audi טויוטה ולמעשה כל יצרן רכב בערך על פני הפלנטה.

הנה ציטוט של הבחור: "חִשבו כמה פעמים קורה שהמחשב שלכם נתקע. אם אותה התוכנה הייתה אחראית להסעת מכונית, "מסך המוות הכחול" היה הופך ליותר מסתם ביטוי. אפילו עיכוב של עשירית שנייה בתגובת התוכנה עלול להיות מסוכן בעת נסיעה בין כלי רכב אחרים. התוכנה האחראית לנסיעה אוטומטית חייבת אפוא לעמוד בתקנים מחמירים הרבה יותר מאלה המקובלים כיום בשוק מוצרי הצריכה."

סלח לי, אבל הטענה הזו היא בדיחה. מחשבים היום מטיסים מטוסי נוסעים, משרוול לשרוול, כולל המראה ונחיתה, מחשבים אחראים על הטסת כל מטוסי חיל האוויר (F16 הוא מכונה שאדם לא יכול להטיס ללא מחשב). הנסיון להשליך על bsod בחלונות לבין באגים בתוכנה שמפעילה מכונית או מטוס הוא נסיון מגוחך ותו לא.
"עיכוב של עשירית שניה יכול להיות קריטי" - נכון. ובדיוק בגלל זה אסור לתת לאנשים, אשר דעתם מוסחת מכל סמס, טלפון או פוסטר של בר רפאלי לנהוג.
"המערכת צריכה לעמוד בתקנים מחמירים יותר" - ברור לכולם. ואין כאן שום חדש .מה הוא מנסה להגיד? שמי שכותב תוכנה שמריצה את תחנות הכח של חברת החשמל צריך לעמוד בתקן גבוה יותר? או שמא הוא חושב שצריך לעבור להפקת חשמל בצורה ידנית ללא התערבות תוכנה כלל?

בקיצור - מאמר דעה שמסנה להפחיד על ידי זריקת אמירות וטענות פופוליסטיות במקרה הטוב ומגוכחות במקרה הרע.
You are never fully dressed without a smile

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

שד, מספיק כבר עם הדמגוגיה הזו.
הטסה אוטומטית של מטוס פשוטה לעין ערוך מנהיגה אוטונומית במכונית.
במטוסים יש טייסים אוטומטיים כבר עשרות שנים, והם היו עד לא מזמן מתוחכמים בדיוק כמו הקרוז קונטרול שיש במכוניות כבר עשרות שנים.
נהיגת מכונית מצריכה קבלת החלטות הרבה יותר מסובכת. שנינו מבינים את זה.
מה שהחבר ניסה להסביר לך, זה שבתוכנה יש באגים. אני מתפרנס מזה כבר שנים...
הנה דוגמה לבאג. אני מבטיח לך שאותה מכונית באותו מצב, תעשה תאונה שוב ושוב ושוב.
סיינטיפיק אמריקן מקובל עלי מעט יותר מדעות אישיות.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4930231,00.html

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

@nir11
ושוב, אתה נגרר אחרי כותרות בלי לקרוא את הפרטים.
1. ה"כמעט תאונה" שתוארה בכתבה מ-ynet התרחשה על טסלה v1. זה המקום להסביר שברכבי טסלה v1 אין חומרה לנהיגה אוטונומית, וטסלה עצמה אומרת שנהיגה אוטונומית תהיה רק ברכבים מסדרה 2 (model s, model x וכנראה גם model 3).

2. באופן מפתיע, ממש לא מזמן, הודיעה חברת ביטוח באוהיו שבעלי רכבי טסלה אשר מפעילים את הנהיגה האוטונומית שלה לעיתים קרובות - יקבלו הנחה בביטוח. חברת הביטוח הנ"ל מתקינה אפליקציה על הטלפון של הנהג, ובמשך כחודש מבצעת מדידות על מנת לאפיין את החלק היחסי שבו הנהג נוסע בדרכים מהירות (שם אפשר להפעיל את הנהיגה האוטונומית ברכבי v1). ככל שהחלק הזה גדול יותר - החברה מוזילה את הביטוח בהתאם.
הנה נקודה מעניינת: חברת הביטוח הנ"ל קיבלה את ההחלטה לאחר שהתפרסמו תוצאות החקירה הפדרלית על התאונה שבה היה מעורב רכב טסלה ושבה הנהג מת.
את הסיפור המלא אפשר לקרוא: http://fortune.com/2017/03/14/tesla-aut ... insurance/ ו-http://www.businessinsider.com/tesla-au ... hio-2017-3

אז נכון - זו עוד לא מהפיכה בביטוח אבל זו סנונית ראשונה, שתגרור אחריה עוד חברות ביטוח, מה שידרבן צרכנים לעשות את המעבר לנהיגה אוטונומית.

עכשיו נמשיך עם שאר הטענות שלך:
1. "טיס אוטומטי במטוס מתוחכם כמו קרוז קונטרול ברכב" - אני מאוד שמח שאתה לא מפתח תוכנה למטוסים. א. לא דיברתי רק על טייס אוטומטי במטוס אזרחי (שאגב, מורכב הרבה יותר מקרוז קונטרול) דיברתי גם על F16 שהוא fly by wire מלא.
בוא נזכיר: את ההקשר: אתה הבאת כתבת דעה של מישהו שטען ש"תוכנה ברכב חייבת לעמוד בתקן גבוה אחרת יהיה bsod אמיתי". אני אמרתי ש"ברור, בדיוק כמו שהתוכנה של F16, A380 או חברת החשמל עומדת בתקנים מחמירים. אז מסתבר שאפשר לכתוב תוכנה למערכות קריטיות שתפגין רמת אמינות נדרשת ולכן הטענה של אותו מאמר דעה מגוכחת ולא רצינית.

2. "בתוכנה יש באגים" - ראה סעיף 1. אפשר לכתוב תוכנות אמינות והאנושות עושה את זה עבור מערכות קריטיות. אבל אתה יודע מה - הטענה שלי היא שלנהג אנושי יש הרבה יותר באגים מאשר לתוכנה ממוצעת (ובטח הרבה יותר מאשר לתוכנה ברמת גימור איכות נדרשת למערכת קריטית). נהגים נרדמים על ההגה, או נופלים ל"מצמוץ ארוך". נהגים אנושיים מפגינים יכולת ריכוז של חתול וכל טלפון, סמס, או סתם אור שמנצנץ בצד הדרך מושך את תשומת הלב והקשב שלהם. כמה פעמים ראית רמזור מתחלף לירוק והנהג חולם? כמה פעמים ראית נהג "גונב" רמזור אדום? כמה פעמים שמעת (או אמרת) את המשפט "אוי, לא ראיתי אותך בא, הפתעת אותי". ובכן - בוא נשים את זה על השולחן, אנחנו נהגים די מאעפנים ותוכנה תעשה את זה הרבה יותר טוב מאיתנו.

כבר הסכמנו שאנחנו לא מסכימים. אתה לא חושב שנראה רכבים אוטונומים בקרוב (או בטווח של שנים רבות) אני חושב שתוך מספר שנים בודדות (3-4) רכישה של רכב עם יכולת נהיגה אוטונטית מלאה בארה"ב תהיה דבר שבשגרה. יש צילום מסך, נחזור לשרשור הזה ב-2021
You are never fully dressed without a smile

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

הטייס האוטומטי הוא לא אוטונמי. לא במערכות אזרחיות. הוא ליודע להנחית מטוס בלי משואה.
FBW הוא רעיון ישן שקיים גם במכוניות מרוץ מ 1992, ואחרי מספר שנים הגיע גם למכוניות כביש. ממליץ לך לחפש ברכב את הכבל גז...
FBW זה לא משהו שמכוון את המטוס, זה משהו ששומר אותו יציב, כי הוא בנוי בכוונה לא להיות יציב, מסיבות שאתה ואני מבינים.
אני לא מפתח תוכנה לכלום. אני מתפרנס מבאגים של אחרים. תודה לאל לא מתלונן, התוכנות האמינות שאתה מדבר עליהן, אני עוד לא נתקלתי בהן. אני יכול לתת לך סטטיסטיקות של כמויות באגים, כולל חומרה, בכמה מוצרים ששמעת עליהם, ושיש להם מוניטין של אמינות גבוהה. האמת, אני לא יכול לתת לך. לא מפרסמים את המספרים האלה.
אולי רק כדי שתחשוב כמה פעמים קורה ב IOS שפותחים אפליקציה ואז פתאום היא נסגרת. זו סתם דוגמה, אין לי נסיון בתוכנות לקונסיומרים.
אני מכיר המון מערכות תוכנה, גם קריטיות, שבנויות כך שיש בהן WD שפשוט מרים את המערכת מחדש כשהיא מתרסקת. זה בול כמו BSOD רק שהמערכת עולה שוב מהר.
נהגים אנושיים רחוקים להיות מושלמים, אבל הם לוקחים החלטות מאוד מסובכות. יש פעולות שקלות לבני אדם, וקשות מאוד למחשבים. כבר נתתי לך דוגמאות רבות. אני לא יודע בן כמה אתה, תנסה להזכר כמה שנים אתה נוהג, ובכמה תאונות היית מעורב. בני אדם עושים עבודה לא רעה, ומחשבים פשוט לא מסוגלים להתחרות איתם. לא יעזרו כל הדיסקליימרים של טסלה, אתה באמת קונה את זה ש"בגרסא הבאה זה יעבוד" ??? אתה כנראה לא מסתובב בעולם התוכנה...

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

עוד כ 5 שנים פשוט תקליד כתובת ב gps והרכב יקח אותך לשם ללא התערבות של הנהג.
אם אני טועה, אז אולי שנה יותר או פחות.
בסופו של דבר, טעויות אנוש לא נעשות על ידי מחשבים אלה ע"י אנשים. זו עובדה.
וזה הכיוון אליו הולך ענף הרכב לטוב ולרע...
כבר היום אני נוהג עם בקרת שיוט אדפטיבית כ 90% מהזמן.
אגב, ברכב שאני נוהג בקרת השיוט ה אדפטיבית פעילה עד המהירות המרבית של הרכב ומגיעה גם לעצירה מוחלטת.
והעובדה היא שבלעדיה, הנסיעה היתה מסכנת אותי הרבה יותר... חוויתי כבר כמה מצבים כאלו.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

nir11 כתב: יש פעולות שקלות לבני אדם, וקשות מאוד למחשבים. כבר נתתי לך דוגמאות רבות. אני לא יודע בן כמה אתה, תנסה להזכר כמה שנים אתה נוהג, ובכמה תאונות היית מעורב. בני אדם עושים עבודה לא רעה, ומחשבים פשוט לא מסוגלים להתחרות איתם. לא יעזרו כל הדיסקליימרים של טסלה, אתה באמת קונה את זה ש"בגרסא הבאה זה יעבוד" ??? אתה כנראה לא מסתובב בעולם התוכנה...
...
·

1. נתת דוגמאות לא נכונות (למשל: בן אדם יכול לזהות פנים יותר טוב ממחשב מה שכבר לא נכון). מה שאתה חושב שמחשבים לא יכולים לעשות הם כבר עושים.

2. "בני אדם עושים עבודה לא רעה בנהיגה" - ובכן, לפי ניתוח של תאונות לפי ק"מ נסועה - מחשבים עושים עבודה טובה יותר. נהג אמריקאי ממוצע עושה תאונה אחת כל 165000 מייל. המכונית של גוגל עשתה את התאונה הראשונה שלה אחרי 1.3 מליון מיילים (אוטובוס נכנס בה, היא הספיקה לזוז ולהאט למהירות של 2 מייל לשעה, איש לא נפגע).

3. "אתה כנראה לא מסתובב בעולם התוכנה" - תרשה לי לחדש לך. אני מתפרנס מכתיבת קוד משנת 1998. לא מעט שנים כתבתי צ'יפסטים למערכות תקשורת (VHDL / verilog ) ואז עברתי לתוכנה בלבד. הקמתי 3 חברות, האחרונה (שהיתה 100 אחוז בבעלותי) נבלעה לתך גוגל ב-acqui hire לפני מספר שנים ומאז אני שם. נראה לי שזה די נכון לאמר שאני "מכיר את עולם התוכנה" ומה אפשר לעשות עם שורות קוד.
You are never fully dressed without a smile

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

שד אתה רק מחמיר את מצבך...
מחשבים ******לא**** מזהים פנים טוב יותר מבני אדם. זה שאתה חוזר על הטעויות שלך לא הופך אותן לנכונות, ולא מבלבל.
יש לך כל מני ציטוטים של מחקרים, אבל אתה מאמין רק למחקרים שאתה מביא. סיינטפיק אמריקן? מה איתו?
מכרת חברה לגוגל? לא מכרת חברה לגוגל.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

nir11 כתב:שד אתה רק מחמיר את מצבך...
מחשבים ******לא**** מזהים פנים טוב יותר מבני אדם. זה שאתה חוזר על הטעויות שלך לא הופך אותן לנכונות, ולא מבלבל.
יש לך כל מני ציטוטים של מחקרים, אבל אתה מאמין רק למחקרים שאתה מביא. סיינטפיק אמריקן? מה איתו?
מכרת חברה לגוגל? לא מכרת חברה לגוגל.
...
·

1. זה ש*אתה* אומר שמחשבים מזהים פנים פחות טוב מבני אדם לא אומר שזה נכון. נתתי כבר את הסטטיסטיקה מוקדם יותר בשרשור הזה. לך יש נתונים? הנה כמה מראי מקום:
https://arxiv.org/abs/1404.3840
https://medium.com/the-physics-arxiv-bl ... .bsxsze8fv


2. :https://en.wikipedia.org/wiki/Acqui-hiring/. - תהליך שבו חברה א' רוצה את ההון האנושי של חברה ב' ולא מעוניינת במוצר או ב-IP של חברה ב' בהכרח. יש כמה דרכים לעשות את זה, הכל מ-M&A מלא (קרי, חברה א' רוכשת את חברה ב' לגמרי) ועד להסכם מסחרי בין חברה א לחברה ב (חברה ב' מתחייבת להפסיק לפתח את המוצר שלה, ולשחרר את העובדים תמורת סכום מסויים, חברה א' מתחייבת להעסיק את העובדים בחוזה מפנק במיוחד) משולב בהסכם בין חברה א' לעובדים. יש מגוון רחב של שיקולי מס (בעיקר) לגבי מה הדרך הנכונה וזה תלוי בהמון משתנים.
בכל מקרה - הנקודה הספציפית הזו (מה עשיתי עם החברה האחרונה שלי ואיך נראה ההסכם שלי עם גוגל) לא רלוונטית לדיון.

3. סיינטיפיק אמריקן הביא מאמר דעה (שהעלה טענות מגוכחות). לא מחקר. אם אתה רוצה לדעת איך נראה מחקר: http://ws680.nist.gov/publication/get_p ... _id=913011
You are never fully dressed without a smile

qsub00
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 954
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 101 פעמים
קיבל תודות: 78 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

בענין זיהוי פנים : אדם יזהה פנים פחות טוב משנה לשנה עקב זיקנה, מחשב יזהה פנים טוב יותר מפעם לפעם גם עקב "לימוד" וגם עקב שיפור ביצועים . . .

ותפסיקו כבר עם ויכוח הסרק שלכם, זה נעשב כבר מביך (עבורכם, כמובן)!

.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #44 

שד, על מנת להמחיש עד כמה מחשבים מטומטמים, חיפשת היום הודעת מייל ממשתמש בשם irad, בנושא מסויים.
בתיבת החיפוש של אאוטלוק, כמובן הגרסא האחרונה, כתבתי from:iras. טעיתי באות אחד, וכמובן שלא קיבלתי שום תוצאה, או הצעה לתיקון. זה לגבי עיבוד טקסט. שנינו יודעים שעיבוד תמונה מסובך לא פחות. אני נזהר לומר 'יותר', מפני שמחשבים לא ממש מצטיינים בהבנת טובה של טקסט, ולא חסרות דוגמאות. תנסה גוגל טרנסלייט. מאותם אנשים שמביאים לנו את הרכב האוטונומי שלא טועה, וגם אף פעם לא טועים בגיוסים.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #45 

nir - ביקשת מהמחשב לחפש משהו, טעית בהוראה למחשב ואתה כועס עליו שהוא לא הביא לך תשובות? (אגב, בחיפוש בגוגל, ולא באאוטלוק היית מקבל תוצאות תחת "נראה לי שאתה התכוונת לחפש משהו אחר"'). הדוגמא הזו כל כך לא קשורה לנושא הדיון שאין לי כח להתחיל להסביר בכלל.
אני מדבר אל הטלפון שלי, באנגלית, כל הזמן. למעשה, אחד מכל חמישה חיפושים בגוגל ארה"ב היום נעשה בפקודה קולית. משימה שלפני 10 שנים נראתה בלתי אפשרית הפכה להיות דבר של מה בכך, אבל כנראה שאתה מרגיש כל כך בטוח בעבודת ה-QA שלך שאתה מרשה לעצמך לבקר את אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם (שלא לומר המובילה בעולם), ואת מערך הגיוסים שלה. אחלה גישה.
אתה יודע מה - עזוב, נשברתי. אם אתה לא סומך על מחשבים - אתה מוזמן לחזור למערה.
You are never fully dressed without a smile

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”