[פוצל] מכונית אוטונומית

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
BUGY (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #1 

nirzon כתב:ומתי יגיעו רכבים עם נהיגה אוטומטית (autopilot) כמו בטסלה?

...
·כשהשוק ידרוש זאת. בשביל הנהיגה, החצי אוטומטית, של טסלה צריך הרבה יותר מאשר רק רדאר קטן מקדימה ושליטה אלקטרונית של הגז (שזה תחלס מה שיש בבקרת שיוט אדפטיבית. מצלמות, חיישן נפח ומיחשוב אשר עולה הרבה כסף ואף יצרן לא רוצה להתחיל להשקיע בזה ללא דרישת שוק רצינית.

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

BUGY כתב:
...
...
·כשהשוק ידרוש זאת. בשביל הנהיגה, החצי אוטומטית, של טסלה צריך הרבה יותר מאשר רק רדאר קטן מקדימה ושליטה אלקטרונית של הגז (שזה תחלס מה שיש בבקרת שיוט אדפטיבית. מצלמות, חיישן נפח ומיחשוב אשר עולה הרבה כסף ואף יצרן לא רוצה להתחיל להשקיע בזה ללא דרישת שוק רצינית.
...
·
היצרנים הגדולים משקיעים כבר היום במחקר ופיתוח של מערכות אוטונומיות הרבה מאוד מיליונים.
את התוצאות של ההשקעה נראה במכוניות העתיד...

BUGY (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

טלHD כתב:
...
...
·
היצרנים הגדולים משקיעים כבר היום במחקר ופיתוח של מערכות אוטונומיות הרבה מאוד מיליונים.
את התוצאות של ההשקעה נראה במכוניות העתיד...
...
·הם לא ממש משקיעים, אחרת כבר היו עוקפים את טסלה, הם פשוט לא רוצים להכניס את הראש שלהם לנושא הזה כי יש פה המון בעיות טכניות, משפטיות ואתיות.
הם יושבים וממתינים שמישהו יעשה את העובדה בשבילם, שהחוק יוסדר ושהציבור יהיה בשל לטכנולוגיה החדשה. והנה הגיע גוגל ועשה הסכם עם פיאט/קריזלר לבנות מכוניות עם המערכת האוטומטית של גוגל (לבנתיים הם וויתרו על לבנות את הרכב בעצמם). גם אפל רוצים להיכנס לתחום ויש עוד חברות קטנות אשר עובדות על פריוקטים דומים. אבל עם פולקסווגן היו ממש רוצים, הם היו יכולים להוציא רכב חצי אוטונומי חשמאלי כמו של טסלה כבר השנה, אלה מילים של אלן טסק מטסלה. הם פשוט לא רוצים. אין להם סיבה למהר ולעשות פדיחות, תן למוכניות של גוגל להתבלבל בגלל רוכב אופניים, תן לטסלה להרוג נהגים אדישים, תן לאובר לעבור באדומים...הם יגיחו ב2020-2025 עם רכב מוכן.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

BUGY כתב:
...
...
·כשהשוק ידרוש זאת. בשביל הנהיגה, החצי אוטומטית, של טסלה צריך הרבה יותר מאשר רק רדאר קטן מקדימה ושליטה אלקטרונית של הגז (שזה תחלס מה שיש בבקרת שיוט אדפטיבית. מצלמות, חיישן נפח ומיחשוב אשר עולה הרבה כסף ואף יצרן לא רוצה להתחיל להשקיע בזה ללא דרישת שוק רצינית.
...
·השוק דורש, ואין אף יצרן מכוניות שלא עסוק בפיתוח self driving car. יש גם שיתופי פעולה בין יצרני רכבים לבין חברות טכנולוגיה ואפילו תקנים משותפים ל-v2v - קיצור ל-vehicle to vehicle communication. הפרוטוקול מגדיר איך רכבים מדברים אחד עם השני, ויש כאלה שאפילו מגדילים לעשות ורכב אחד מזהיר רכב אחר שיש נהג אנושי בסביבה...
You are never fully dressed without a smile

BUGY (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

Shed כתב:
...
...
·השוק דורש, ואין אף יצרן מכוניות שלא עסוק בפיתוח self driving car. יש גם שיתופי פעולה בין יצרני רכבים לבין חברות טכנולוגיה ואפילו תקנים משותפים ל-v2v - קיצור ל-vehicle to vehicle communication. הפרוטוקול מגדיר איך רכבים מדברים אחד עם השני, ויש כאלה שאפילו מגדילים לעשות ורכב אחד מזהיר רכב אחר שיש נהג אנושי בסביבה...
...
·לא אמרתי שהם לא עובדים על זה, רק אומר שהם לא ממהרים למכור מכוניות עם כל הבעיות הללו, אף אחד לא רוצה להיות "הראשון" ולספוג את כל הביקורת הרעה ומן הסתם אף יצרן לא רוצה להישאר מאחורה. בארה"ב כל נושא V2V הוא מאוד בעייתי בגלל חקיקה והפחד של אנשים לחשיפת הנתונים האישיים, כל הקטע של ה"אח הגדול".
אישית, אני חושב שV2V יותר חשוב מרכב חצי אוטונומי, ישום נכון, בכל הרכבים, יכול להביא למצב של הרבה פחות פקקים ירידה גדולה בתאונות, מיוחד ברמזורים ו"סטיה מנתיב", אבל השילוב בין השניים יכול להביא לירידה דרסטית ברוב תאונות.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

כל רכבי טסלה שנמכרו ב-2016 מצויידים בחומרה המתאימה ומציגים כבר היום auto pilot. כל רכבי טסלה ל-2017 יגיעו מצויידים בחומרה משודרגת, אשר תאפשר נהיגה ללא נהג לגמרי. אובר מפעילה מוניות שנוהגות לבד בצורה מסחרית. המכונית ללא נהג של גוגל נסעה כבר יותר משני מליון מייל, ועשתה עד היום 19 תאונות, כולן ללא נפגעים, וכולן, ללא יוצא מן הכלל באשמת הנהג האנושי. המכונית של גוגל, בחלק מהמקרים ביצעה תמרון שחסך נפגעים בנפש. הרכב האוטונומי של גוגל (שאינו מכיל הגה או דוושות כלל) מאושר לנסיעה בכמה וכמה מדינות בארה"ב ועבר את כל אישורי הרגולציה.

יצרניות הרכב נמצאות בבעיה - הן יודעות שהשוק שלהן הולך לעבור שינוי מהותי, מצד אחד הן לא שמחות וששות לשינוי הזה מצד שני, הן יודעות שהוא בלתי נמנע ולכן לא רוצות להישאר מאחור. בקיצור - נקודת האל חזור כבר עברה.

לגבי הטענה של "האח הגדול" - כל רכבי טסלה מדווחים מיקום כל הזמן, זה לא מפריע לאף אחד. כל רכב נורמלי בארה"ב מצוייד במערכת תקשורת דו כיוונית, אשר מפעילה 911 באופן אוטומטי במקרה של תאונה. למעשה, אפילו הרכב שלי בארץ מתקשר ישירות למוקד במקרה שכרית אוויר נפתחת. בקיצור - נושא ה"אח הגדול" לא מפריע לאף אחד שם, ובטח שאין שום מגבלת חקיקה.
You are never fully dressed without a smile

BUGY (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

Shed כתב:כל רכבי טסלה שנמכרו ב-2016 מצויידים בחומרה המתאימה ומציגים כבר היום auto pilot. כל רכבי טסלה ל-2017 יגיעו מצויידים בחומרה משודרגת, אשר תאפשר נהיגה ללא נהג לגמרי. אובר מפעילה מוניות שנוהגות לבד בצורה מסחרית. המכונית ללא נהג של גוגל נסעה כבר יותר משני מליון מייל, ועשתה עד היום 19 תאונות, כולן ללא נפגעים, וכולן, ללא יוצא מן הכלל באשמת הנהג האנושי. המכונית של גוגל, בחלק מהמקרים ביצעה תמרון שחסך נפגעים בנפש. הרכב האוטונומי של גוגל (שאינו מכיל הגה או דוושות כלל) מאושר לנסיעה בכמה וכמה מדינות בארה"ב ועבר את כל אישורי הרגולציה.

יצרניות הרכב נמצאות בבעיה - הן יודעות שהשוק שלהן הולך לעבור שינוי מהותי, מצד אחד הן לא שמחות וששות לשינוי הזה מצד שני, הן יודעות שהוא בלתי נמנע ולכן לא רוצות להישאר מאחור. בקיצור - נקודת האל חזור כבר עברה.

לגבי הטענה של "האח הגדול" - כל רכבי טסלה מדווחים מיקום כל הזמן, זה לא מפריע לאף אחד. כל רכב נורמלי בארה"ב מצוייד במערכת תקשורת דו כיוונית, אשר מפעילה 911 באופן אוטומטי במקרה של תאונה. למעשה, אפילו הרכב שלי בארץ מתקשר ישירות למוקד במקרה שכרית אוויר נפתחת. בקיצור - נושא ה"אח הגדול" לא מפריע לאף אחד שם, ובטח שאין שום מגבלת חקיקה.
...
·אתה קצת לא מדייק, עובר, גוגל וכל חברה אחרת, חוץ מטסלה, קיבלו אישורים רק לביצוע הבדיקות וזה רק במדינות מסויימות בארה"ב עם הרבה הגבלות ופיקוח. עובר קיבלו הוראה להפסיק את הניסוי אחרי שאחד הרכבים שלהם נתפס עובר באור אדום בקליפורניה. גוגל אולי עשתה הרבה קילומטרז, אבל להם אין עדיין מוצר מוכן וזה שיש כמה מדינות בודדות שנתנו להם אישור, לא אומר שכל העולם מאושר. באף מקום בעולם, גם לא בארה"ב, נושא הרכב האוטומטי לא הוסדר בחוק. יש כמה דברים, כמו שימור תדרים לתקשורת בין מכוניות שכבר עברו בחוק בארה"ב. אבל מה בארץ, האם גם פה שמרו על אותם התדרים פתוחים או שהצבא או חברות הסלולר כבר משתמשות בהם? מה עם כל הבעיות האתיות? זה ממש לא נושא פשוט ובטח שלא סגור ומוכן לשימוש כמו שאתה חושב.

אתה מזכיר את טסלה, אבל הם היוצא מן הכלל, הן אלה שדוחפים את כל העסק קדימה, אבל גם להם יש בעיות, עם כמה תאונות עם הרוגים.

אבל אתה רוצה להגיד לי, שטסלה, חברה קטנה עם אפס נסיון במכוניות, יכולה לבנות רכב חשמאלי מלא, עם נהג אוטומטי יחסית טוב, בכלום זמן ועם משאבים מוגבלים, אבל קונצרן פולקסווגן, עם כל הידע והנסיון, מעבודת פיתוח, כוח אדם ענק, מימון עצום וכוח שוק ענק, לא יכולים לבנות רכב משפחתי אשר נוסע לבד על הכביש המהיר? אתה באמת מאמין לזה?

qsub00
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 954
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 101 פעמים
קיבל תודות: 78 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

@BUGY ידידי,
VW נמצאת במשבר עקב הדיזלגייט, מפרישה סכומים אדירים לתביעות למיניהם ומצמצמת פעילויות.
לאחרונה אף פרשה ממרוצי הראלי על אף סיכוי סביר ביותר לזכות ב(עוד)תואר.
טסלה התמקדה בדבר ספציפי ונעשתה מומחית בו ואף חברה אחרת לא ברת תחרות לה בשטח זה, לפחות לעת עתה.
·

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

אובר כבר עושה נסיעות מסחריות עם רכב שנוהג לבד (עדיין חייב להיות נהג ברכב, אבל הרכב אוטונומי לגמרי). גוגל כנ"ל. גוגל היא החברה הראשונה בעולם שקיבלה אישור רגלוטורי להפעיל רכבים אוטונומים בלי שיהיה בהם נהג שיכול לקחת שליטה. היא קיבלה אישור מלא, ולא "רק לבדיקות" כמו שאתה מתאר.

הבעיות האתיות שאתה מדבר עליהן - לא באמת קיימות. אפשר לפתוח על זה דיון תיאורטי, אבל הן לא קיימות. בכל תאונה עדיף שיהיה מחשב שיקח שליטה על הרכב מאשר אדם. נקודה. למעשה, ביום שבו כל הרכבים יהיו אוטונומים - תאונות דרכים יהיו זכרון ישן מהעבר.

אני במקומך לא הייתי מזלזל בטסלה ובאלון מאסק. הוא הצליח, עם "משאבים מוגבלים" וב"כלום זמן" לעשות משהו שנאס"א לא הצליחה לעשות בכל שנות קיומה: לשגר טיל לחלל ולהנחית אותו חזרה בארץ כך שיהיה אפשר לעשות בו שימוש חוזר. זו משימה מורכבת פי מאה מרכב אוטונומי. הוא הצליח, עם "משאבים מוגבלים" וב"כלום זמן" לבנות רכב חשמלי שמצליח לתת ביצועים טובים יותר (מבחינת טווח נסיעה, תאוצה ועוד) מאשר כל רכב חשמלי אחר (כולל וולט של שברולט, ליף של ניסן ועוד ועוד) ולמעשה הוכיח לעולם שזה אפשרי. אני מניח שמעולם לא נהגת בטסלה, אני כן וזו חוויה מעולם אחר. זה בערך כמו להגיד "נראה לך שאפל, חברה שמעולם לא נגעה בטלפוניה תצליח לעשות משהו שנוקיה לא מסוגלת?".

אין לי ספק שתוך שנים ספורות רכב אוטונומי מסחרי יהיה עניין של מה בכך, אין לי ספק שהרכב האוטונומי יכבוש נתח שוק מהיר במיוחד - שילוב של הטבות ביטוח (כי אין תאונות) ושל נצילות ownership. למעשה, אני חושב שתוך חמש עד שבע שנים - אנחנו נחזיק הרבה פחות מכוניות כי פשוט אין בכך שום הגיון. אתה מחזיק רכב במשך 24 שעות ביממה, אבל משתמש בו, במקרה הטוב שעתיים ביום. בשאר 22 השעות הוא יכול לעשות דברים אחרים.
הילדים שלי כבר לא יוציאו רשיון נהיגה. גם זה יהיה משהו שיעבור מן העולם.
You are never fully dressed without a smile

nirzon
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1352
הצטרף: יוני 2009
מיקום: זכרון יעקב
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 199 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

@Shed
·

אני מהמר שהילדים שלך יוציאו רשיון... :wink:

החזון שלך נראה לי מדוייק, רק שטווח הזמן שציינת אופטימי מדי. הניחוש שלי שבעוד כ-20 שנים נראה משהו שבמקרה הטוב יגרד את ה-30% מלמטה של רכבים אוטונומיים.
גם בעתיד היותר רחוק תמיד ישארו נהגים אנושיים וזה מהסיבה הפשוטה שיש אנשים שאוהבים לנהוג, כמו שיש מי שנוהג גם באוטו ידני, מתוך אהבה לכך.
מה שכן נראה לי יותר מציאותי בטווח זמן של ימי חיינו זו תחבורה ציבורית אוטונומית לחלוטין.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

אני חושב אחרת. לדעתי תוך חמש שנים רכב אוטונומי בארה"ב יהיה זמין במחיר שווה לכל נפש. ובתוך חמש שנים נוספות - כבר לא נצטרך נהג שיושב ברכב כלל (נוכל לשלוח את הרכב להביא את הילדים מהחוג).

למעשה - כל עולם התחבורה הולך להשתנות. חברות כמו אובר או גט יהפכו להיות חברת transportation on demand infrastructure. כמו שיש היום ספקים של תשתית תקשורת אשר מוכרים לנו משאב פיזיקלי בדמות זמן תדר באוויר. והשינוי הזה יהיה מהיר, כמעט חד. הבעלות על הרכב תהפוך להיות משהו מהעבר. תוך שבע שנים נראה ירידה דרמטית בממוצע הרכבים למשפחה בארה"ב (אני מעריך שקליפורניה וטקסס תהיינה המדינות המובילות בקטע הזה).

לגבי נהגים אנושיים - יהיו משוגעים לדבר, והם יוכלו ללכת לנהוג במסלולים מסויימים, ובמתחמים סגורים. כמו שיש משוגעים לכל תחביב אחר.

בינואר 2007 כל ספקי הסלולר בעולם המערבי הרוויחו נתחים גדולים ממכירת תוכן. ביוני 2007 הוכרז האייפון הראשון ותוך שנתיים השוק הזה השתנה לחלוטין. הצרכנים כבר לא רוצים תוכן מספק הסלולר שלהם, הם רוצים dumb pipe. זה היה שינוי חד ומהיר. אני מעריך שגם בתחום התחבורה - יהיה שינוי מהיר, בעיקר בגלל שהערך למשתמש גבוה מאוד, כמעט אינסופי, וישפיע על כל פיפס בתחום חיינו.
כבר היום, עובדים בגוגל נוסעים עם הרכב הביתה, ואז במקום ליחפש לו חניה, הם יורדים ליד הבית והרכב חוזר לחניה במשרדי גוגל. אנחנו צועדים לכיוון עולם שבו בתל אביב לא תהיינה בעיות חניה (וגם לא יהיו חניונים) כי כמות הרכבים שצריכים להישאר בתוך תל אביב, עומדים במקום במשך ארבע שעות בזמן שהבעלים שלהם עושה קניות / מבלה / אוכל במסעדה - תרד פלאים.
You are never fully dressed without a smile

BUGY (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

Shed כתב:אובר כבר עושה נסיעות מסחריות עם רכב שנוהג לבד (עדיין חייב להיות נהג ברכב, אבל הרכב אוטונומי לגמרי). גוגל כנ"ל. גוגל היא החברה הראשונה בעולם שקיבלה אישור רגלוטורי להפעיל רכבים אוטונומים בלי שיהיה בהם נהג שיכול לקחת שליטה. היא קיבלה אישור מלא, ולא "רק לבדיקות" כמו שאתה מתאר.

הבעיות האתיות שאתה מדבר עליהן - לא באמת קיימות. אפשר לפתוח על זה דיון תיאורטי, אבל הן לא קיימות. בכל תאונה עדיף שיהיה מחשב שיקח שליטה על הרכב מאשר אדם. נקודה. למעשה, ביום שבו כל הרכבים יהיו אוטונומים - תאונות דרכים יהיו זכרון ישן מהעבר.

אני במקומך לא הייתי מזלזל בטסלה ובאלון מאסק. הוא הצליח, עם "משאבים מוגבלים" וב"כלום זמן" לעשות משהו שנאס"א לא הצליחה לעשות בכל שנות קיומה: לשגר טיל לחלל ולהנחית אותו חזרה בארץ כך שיהיה אפשר לעשות בו שימוש חוזר. זו משימה מורכבת פי מאה מרכב אוטונומי. הוא הצליח, עם "משאבים מוגבלים" וב"כלום זמן" לבנות רכב חשמלי שמצליח לתת ביצועים טובים יותר (מבחינת טווח נסיעה, תאוצה ועוד) מאשר כל רכב חשמלי אחר (כולל וולט של שברולט, ליף של ניסן ועוד ועוד) ולמעשה הוכיח לעולם שזה אפשרי. אני מניח שמעולם לא נהגת בטסלה, אני כן וזו חוויה מעולם אחר. זה בערך כמו להגיד "נראה לך שאפל, חברה שמעולם לא נגעה בטלפוניה תצליח לעשות משהו שנוקיה לא מסוגלת?".

אין לי ספק שתוך שנים ספורות רכב אוטונומי מסחרי יהיה עניין של מה בכך, אין לי ספק שהרכב האוטונומי יכבוש נתח שוק מהיר במיוחד - שילוב של הטבות ביטוח (כי אין תאונות) ושל נצילות ownership. למעשה, אני חושב שתוך חמש עד שבע שנים - אנחנו נחזיק הרבה פחות מכוניות כי פשוט אין בכך שום הגיון. אתה מחזיק רכב במשך 24 שעות ביממה, אבל משתמש בו, במקרה הטוב שעתיים ביום. בשאר 22 השעות הוא יכול לעשות דברים אחרים.
הילדים שלי כבר לא יוציאו רשיון נהיגה. גם זה יהיה משהו שיעבור מן העולם.
...

·לצערי אתה קצת חי בעולם משלך, אין בעיות אתיות? עובר קיבלה אישור? גוגל קיבלה אישור מלא? אתה יכול להביא הוכחות לזה?

קודם כל, אם תקרא את מה שכתבתי, תראה שאני בעד טסלה, לא הבנתי למה אתה חושב שאני מזלזל בהם, הפוך, כמו שאמרתי, הם החלוצים ואלה שדוחפים קדימה.

אל תדאג, בזמן הקרוב אנחנו לא נראה רכבים אטונומיים מסיעים את הלידים לגן, ממש אבל ממש לא. זה פשוט עוד לא שם. גם הטסלה הנהדרת שהנגת בה לא יכולה לקחת פניות בזווית מסוימת, לא יודעת להתמודד עם בעיה פשוטות על הכביש, כמו גבעה קטנה...אולי לא נהגתי באחת, אבל קראתי המון וראיתי שעות, על גבי שעות של הקלטות של אנשים משתמשים בטסלה ביום יום, דיברתי בפורומים עם בעלי טסלה ואני עוקב אחרי אילן וכל מה שהוא עושה בקפידה רבה, לדעתי אנחנו צריכים יותר אנשים כמוהו. אכן רכב מדהים אבל בין לשמור מרחק בצורה חכמה על הכביש המהיר ולעקוב אחרי הפסים בכביש בין עירוני לבין להסיע את הילדים לחוג הדרך עוד רחוקה מאוד, כמו ההבדל בין לשלוח חללית לא מעיושת מרחק קצר מחוץ לאטמוספרה לבין להנחית אדם על מאדים. הכיוון נכון אבל יש עוד כל כך הרבה בעיות בדרך.

הלוח זמנים שלך לקוי מהסיבה השפוטה ביותר, מי בדיוק הולך לנבות את המכוניות הללו, הרי מדובר על מליונים של מכוניות חדשות. הרי כבר אמרתי, אף יצרן גדול לא מתכנן להוציא רכב כזה בזמן הקרוב, VW אורמת שהם רק יתחיל ב2025. טסלה אומרת שהם לא עומדים בדרישות והם לא יכולים לספק לכל ארה"ב בלי התערבות של אחת החברות הגדולות. ביפן, המדינה שהיתה צריכה להתחיל וכבוש את עולם הרכבים האוטונומיים אבל משום מה לא מכתוונת לעשות הרבה בזמן הקרוב. אז מאיפה יבוא המכוניות? בשביל כל אותם הורים שלא יכולים לקחת את הילד לחוג?

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

כן. אובר קיבלה אישור להפעיל את הרכב האוטונומי (עדיין עם נהג שיושב, אבל הרכב נוהג) בצורה מסחרית בפיסטבורג.
חברת המשאיות האוטונומיות של אובר (otto) כבר ביצעה משלוח מסחרי ראשון אוטונומי, המטען היה 50000 פחיות של באדוויזר.
לגוגל יש אישור להפעיל את הרכב האוטונומי המלא שלה (ה"בימבה" שאין בה הגה או דוושות) במספר מדינות בארה"ב. לא זוכר את כולן בע"פ, זוכר בוודאות את קליפורניה, נבאדה וטקסס.
יש לה אישור להפעיל את הגרסא הקודמת של הרכב האוטונומי- גרסא שמתלבשת על רכב היברידי קיים (גוגל בחרו בטויוטה ובלקסוס) במספר גדול יותר של מדינות.

אתה מבלבל בין ה-auto pilot של טסלה שהוצג לפני שנה פלוס - זה שיודע לעקוב אחרי נתיב ולשמור מהירות בכביש מהיר לבין החומרה החדשה והתוכנה החדשה שלהם, אשר מתמודד עם שלטים, נהיגה בתור העיר, זיהוי עצמים ועוד ועוד. תעיף מבט ב: וב- https://www.engadget.com/2016/11/19/tes ... -car-view/

לגבי אלון מאסק ו-space x - הוא מעולם לא ניסה או התיימר לשלוח אדם למאדים. הוא רוצה להוזיל בצורה דרמטית את עלות השיגור לחלל. רוב העלות נובעת מזה שהטיל הוא חד פעמי. תחשוב כמה היה עולה כרטיס טיסה ללונדון אם אחרי כל טיסה היה צריך לבנות מטוס חדש. זו הבעיה שהוא מתמודד איתה והוא רוצה לפתור אותה על ידי בניית טיל רב פעמי. כזה שאפשר לשגר מחוץ לאטמוספירה ובמקום הטילים של נאסא שמתפרקים, הטיל הזה יחזור, ינווט את עצמו לאסדת נחיתה וינחת בשלום, כמעט מוכן לשיגור הבא.
נאס"א אפילו לא קרובה לזה.

העלית הרבה טענות לוגיות בדיון הזה, החל מבעיית מחיר ("צריך חומרה ומצלמות וכוח מחשוב"), דרך בעיית רגולציה ("באר"הב מפחדים מהאח הגדול ומרגולציה) והטענה האחרונה שלך היא שלא יהיה מי שייצר. ובכן - זה כל היופי: לא צריך לייצר מחדש, וגם לא צריך לשנות דרמטית את פסי הייצור. כל המערכות הקיימות היום (כולל זו של גוגל) ניתנות להלבשה על רכב קיימים. כל רכב אשר מצוייד בבקרה אלקטרונית על הגז והבלמים (קרי כל רכב שייוצר בחמש השנים האחרונות בערך) ובבקרה אלקטרונית על ההגה (כנ"ל) יכול לקבל מערכת שתהפוך אותו לאוטונומי. גוגל עושה את זה עם טויוטות פשוטות ועם ג'יפים של לקסוס כבר שנים רבות.
לכן - לא תהיה בעיית ייצור. מה גם, שאף יצרן לא ירצה להישאר מאחור.

לגבי לוחות הזמנים, אתה חושב שאני מדמיין, אבל יחד איתי "מדמיינים" בכירים שמובילים את תעשיית ה-transportation on demand. נשיא ומייסד ליפט, בחור שמבין דבר או שניים בתעשייה הזו, פרסם לפני מספר חודשים מסמך בן 14 עמודים ובו הוא מפרט את התחזית שלו: בשנת 2021 רוב הנסיעות של ליפט יהיו על ידי רכב אוטונומי. אתה מוזמן לקרוא את התקציר: http://www.theverge.com/2016/9/18/12944 ... ohn-zimmer.

לסיום, אנחנו עכשיו בינואר 2017. בוא נחזור לשרשור הזה עוד שלוש שנים, אחרי שאני אעשה נסיעה מסחרית ראשונה ברכב ללא נהג בקליפורניה.
You are never fully dressed without a smile

BUGY (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

Shed כתב:כן. אובר קיבלה אישור להפעיל את הרכב האוטונומי (עדיין עם נהג שיושב, אבל הרכב נוהג) בצורה מסחרית בפיסטבורג.
חברת המשאיות האוטונומיות של אובר (otto) כבר ביצעה משלוח מסחרי ראשון אוטונומי, המטען היה 50000 פחיות של באדוויזר.
לגוגל יש אישור להפעיל את הרכב האוטונומי המלא שלה (ה"בימבה" שאין בה הגה או דוושות) במספר מדינות בארה"ב. לא זוכר את כולן בע"פ, זוכר בוודאות את קליפורניה, נבאדה וטקסס.
יש לה אישור להפעיל את הגרסא הקודמת של הרכב האוטונומי- גרסא שמתלבשת על רכב היברידי קיים (גוגל בחרו בטויוטה ובלקסוס) במספר גדול יותר של מדינות.

אתה מבלבל בין ה-auto pilot של טסלה שהוצג לפני שנה פלוס - זה שיודע לעקוב אחרי נתיב ולשמור מהירות בכביש מהיר לבין החומרה החדשה והתוכנה החדשה שלהם, אשר מתמודד עם שלטים, נהיגה בתור העיר, זיהוי עצמים ועוד ועוד. תעיף מבט ב: וב- https://www.engadget.com/2016/11/19/tes ... -car-view/

לגבי אלון מאסק ו-space x - הוא מעולם לא ניסה או התיימר לשלוח אדם למאדים. הוא רוצה להוזיל בצורה דרמטית את עלות השיגור לחלל. רוב העלות נובעת מזה שהטיל הוא חד פעמי. תחשוב כמה היה עולה כרטיס טיסה ללונדון אם אחרי כל טיסה היה צריך לבנות מטוס חדש. זו הבעיה שהוא מתמודד איתה והוא רוצה לפתור אותה על ידי בניית טיל רב פעמי. כזה שאפשר לשגר מחוץ לאטמוספירה ובמקום הטילים של נאסא שמתפרקים, הטיל הזה יחזור, ינווט את עצמו לאסדת נחיתה וינחת בשלום, כמעט מוכן לשיגור הבא.
נאס"א אפילו לא קרובה לזה.

העלית הרבה טענות לוגיות בדיון הזה, החל מבעיית מחיר ("צריך חומרה ומצלמות וכוח מחשוב"), דרך בעיית רגולציה ("באר"הב מפחדים מהאח הגדול ומרגולציה) והטענה האחרונה שלך היא שלא יהיה מי שייצר. ובכן - זה כל היופי: לא צריך לייצר מחדש, וגם לא צריך לשנות דרמטית את פסי הייצור. כל המערכות הקיימות היום (כולל זו של גוגל) ניתנות להלבשה על רכב קיימים. כל רכב אשר מצוייד בבקרה אלקטרונית על הגז והבלמים (קרי כל רכב שייוצר בחמש השנים האחרונות בערך) ובבקרה אלקטרונית על ההגה (כנ"ל) יכול לקבל מערכת שתהפוך אותו לאוטונומי. גוגל עושה את זה עם טויוטות פשוטות ועם ג'יפים של לקסוס כבר שנים רבות.
לכן - לא תהיה בעיית ייצור. מה גם, שאף יצרן לא ירצה להישאר מאחור.

לגבי לוחות הזמנים, אתה חושב שאני מדמיין, אבל יחד איתי "מדמיינים" בכירים שמובילים את תעשיית ה-transportation on demand. נשיא ומייסד ליפט, בחור שמבין דבר או שניים בתעשייה הזו, פרסם לפני מספר חודשים מסמך בן 14 עמודים ובו הוא מפרט את התחזית שלו: בשנת 2021 רוב הנסיעות של ליפט יהיו על ידי רכב אוטונומי. אתה מוזמן לקרוא את התקציר: http://www.theverge.com/2016/9/18/12944 ... ohn-zimmer.

לסיום, אנחנו עכשיו בינואר 2017. בוא נחזור לשרשור הזה עוד שלוש שנים, אחרי שאני אעשה נסיעה מסחרית ראשונה ברכב ללא נהג בקליפורניה.
...
·תראה, לגבי אלן מסק, אתה ממש טועה, כמו שאמרתי אני עוקב אחריו ואני עוקב אחרי כל מה שקשור לחלל. התוכנית הגדולה שלהם זה מאדים, חללה בכללי ולא רק לשגר לוונים בזול או להביא אוכל לתחנת החלל הבין לאומית. הנה פה לדוגמה, הם הציגו חלק מזה. זה רק ההתחלה ומפה יגיע המימון.

אבל חלל זה לא הנושא פה. אלה מכוניות. אבל עם נקח דוגמה מהמדע הבדיוני, אז אנחנו, אלה שחיים בהווה, לרוב טועים וטועים בגדול לגבי העתיד וזה תמיד בהערכה נמוכה יותר, בהרבה. כל סיפורי המדע בדיוני שדיברו על שנות ה2000 פיספסו בגדול (חוץ ממכוניות מעופות), אנחנו הרבה יותר מתקדמים ממה שהם חשבו. אז גם אני מקווה בשביל הילדים שלי ושלך שאתה ואני טועים ובגדול. כי רכבים אונוטומיים אשר מדברים האחד עם השני יורידו את התאונת לאפס, כמעט. יצמצמו את הפקקים, יעלו את היעילות וישחררו אנשים לעבוד בזמן "הנהיגה". זה בלי לדבר על הפן החברתי-כלכלי (שלחת אותי לקרוא הרבה, קראתי הרבה ויש עוד הרבה תחומים שבכלל לא חשבתי אליהם אשר קשורים ישירות ובעקיפין לכל הנושא הזה, אכן זה משהו שישנה את החברה בגדול).

אבל אני בוחר להיות סקפטי, לא כי זה לא אפשרי אלה כי החברות הגדולות ממש לא ממהרות לעשות שינויים גדולים וכמו שהיה עם חגורות בטיחות וכריות אוויר, עד שזה לא יהיה מחוקק ויגיע עם לחץ חברתי חזק, הם לא ימהרו לשנות את השוק שבו הם שולטים.

אני מאוד מקווה שאני טועה, נראה עוד שלוש שנים :wink:

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

BUGY כתב:
...
...
· אז גם אני מקווה בשביל הילדים שלי ושלך שאתה ואני טועים ובגדול. כי רכבים אונוטומיים אשר מדברים האחד עם השני יורידו את התאונת לאפס, כמעט. יצמצמו את הפקקים, יעלו את היעילות וישחררו אנשים לעבוד בזמן "הנהיגה". זה בלי לדבר על הפן החברתי-כלכלי (שלחת אותי לקרוא הרבה, קראתי הרבה ויש עוד הרבה תחומים שבכלל לא חשבתי אליהם אשר קשורים ישירות ובעקיפין לכל הנושא הזה, אכן זה משהו שישנה את החברה בגדול).

אבל אני בוחר להיות סקפטי, לא כי זה לא אפשרי אלה כי החברות הגדולות ממש לא ממהרות לעשות שינויים גדולים וכמו שהיה עם חגורות בטיחות וכריות אוויר, עד שזה לא יהיה מחוקק ויגיע עם לחץ חברתי חזק, הם לא ימהרו לשנות את השוק שבו הם שולטים.

אני מאוד מקווה שאני טועה, נראה עוד שלוש שנים :wink:
...
אני מאוד מקווה שאני לא טועה, כי אני בהחלט חושב שאנחנו נראה רכבים אוטונומים, שיצמצמו את הפקקים, ישנו מפות תעסוקה, ישנו את איך שאנחנו בונים בניינים וערים (לא צריך חניונים וכו'). לדעתי תוך חמש שנים תהיה כבר מאסה קריטית, תוך עשר שנים - רכב ללא יכולות אוטונומיות יהיה מוצר חצי ארכאולוגי, אשר יגרור עלות גבוהה (בצורת מיסוי או כיסוי ביטוחי יקר).

הנה עוד כמה פנינים:
פורד הולכת להציג ב-ces את הרכב האוטונומי שלה. יהיו לו שני גלאי lidar (אותם גלאים שגוגל משתמשת בהם, בניגוד לטסלה למשל, שמסתמכת על מצלמות בלבד).
https://medium.com/@ford/building-fords ... .qpvtdhnpe

WayMo - פרוייקט המכונית האוטומונית של גוגל, אשר יצא מגוגל x והפך להיות חטיבה עצמאית בתוך אלף-בית (חברת האם של גוגל) חתמה על הסכם ייצור משותף עם קריזלר, וכנראה שהולכת להכריז על הסכם שת"פ נוסף - עם הונדה.
http://www.motortrend.com/news/honda-wa ... rtnership/

אני מסכים איתך שיצרניות הרכב, כמו כל תעשיה בת 100 שנים, היו מעדיפים לא לראות שום שינוי. אבל גם הן מבינות שיש להן שתי ברירות: או להצטרף ולהיות חלק מהאקוסיסטם של רכבים אוטונומים או להיעלם. ולכן - אין להן ברירה. אני מעריך שכמעט כל יצרני הרכבים ייצרו רכב אוטונומי בשנת 2020. הבשורה הטובה היא שתכל'ס אין עוד הרבה זמן לחכות :-).
You are never fully dressed without a smile

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”