Huber כתב: ↑
רק בישראל, נהג לא שומר מרחק מאחור ונכנס ברכב שלפניו - הישראלי מאשים את הרכב שלו:
...
מקרה ממש מעניין. יש המון רכבים עם בלימה חכמה מסוגים שונים. קרה לי כבר שהרכב שלי (לא טסלה) החליט לתת בלימת חירום כי הוא הבין לא נכון את הכוונה של הרכב שלפני. למזלי היה מרווח לרכב מאחורי לבלום בלימת חירום ולא קרה כלום.
נניח שהרכב היה נתקע בי. לא יודע מי האשם כאן... הוא דווקא שמר מרחק, הרכב שלי תקע ברקס פסיכי באמצע הכביש.
זה שלפני - הוא לא עשה שום דבר רע... הרכב שלי חשב שהוא הולך להתרסק עליו.
אני? אני ישבתי במכונית והברקס שלי פתאום נלחץ על פול...
יצרן הרכב? זה באג? אולי זה מנע תאונה עם הרכב הקדמי ואני סתם חושב שלא?
Huber כתב: ↑
רק בישראל, נהג לא שומר מרחק מאחור ונכנס ברכב שלפניו - הישראלי מאשים את הרכב שלו:
...
מקרה ממש מעניין. יש המון רכבים עם בלימה חכמה מסוגים שונים. קרה לי כבר שהרכב שלי (לא טסלה) החליט לתת בלימת חירום כי הוא הבין לא נכון את הכוונה של הרכב שלפני. למזלי היה מרווח לרכב מאחורי לבלום בלימת חירום ולא קרה כלום.
נניח שהרכב היה נתקע בי. לא יודע מי האשם כאן... הוא דווקא שמר מרחק, הרכב שלי תקע ברקס פסיכי באמצע הכביש.
זה שלפני - הוא לא עשה שום דבר רע... הרכב שלי חשב שהוא הולך להתרסק עליו.
אני? אני ישבתי במכונית והברקס שלי פתאום נלחץ על פול...
יצרן הרכב? זה באג? אולי זה מנע תאונה עם הרכב הקדמי ואני סתם חושב שלא?
...
נהג המשאית והנהג הנפגע לא היו עירניים מספיק לדעתי.
אם הנהג הנפגע היה עירני, היה לוחץ על דוושת הגז ונמנע מהבלימת חירום אם היא לא הייתה נכונה
נהג המשאית היה צריך לשמור מרחק, במיוחד כשהוא רוצה לעבור נתיב
המערכות בטיחות צריכות לעזור וברוב המקרים גם מצילות חיים אבל הן לא באות להחליף את הנהג, במיוחד לא בארץ
יש סרטוני הדרכה שאני ראיתי ל AP בטסלה שאסור שיהיו ברשת מרוב שהן לא נכונות בעליל..
Huber כתב: ↑
רק בישראל, נהג לא שומר מרחק מאחור ונכנס ברכב שלפניו - הישראלי מאשים את הרכב שלו:
...
מקרה ממש מעניין. יש המון רכבים עם בלימה חכמה מסוגים שונים. קרה לי כבר שהרכב שלי (לא טסלה) החליט לתת בלימת חירום כי הוא הבין לא נכון את הכוונה של הרכב שלפני. למזלי היה מרווח לרכב מאחורי לבלום בלימת חירום ולא קרה כלום.
נניח שהרכב היה נתקע בי. לא יודע מי האשם כאן... הוא דווקא שמר מרחק, הרכב שלי תקע ברקס פסיכי באמצע הכביש.
זה שלפני - הוא לא עשה שום דבר רע... הרכב שלי חשב שהוא הולך להתרסק עליו.
אני? אני ישבתי במכונית והברקס שלי פתאום נלחץ על פול...
יצרן הרכב? זה באג? אולי זה מנע תאונה עם הרכב הקדמי ואני סתם חושב שלא?
...
מערכות הבלימה האוטונומית אמורות להיות מאד אמינות.
מה שקרה כאן, ורואים את זה ברור בסרטון, זה שהטסלה זיהתה רכב עומד בשוליים ובלמה. זה די תואם את החוק בחלק ממדינות ארה"ב שם במצב כזה חובה לעבור נתיב שמאלה כדי להימנע מפגיעה ברכב שבשוליים או במי מנוסעיו.
מכיוון שהכל מוקלט, טסלה תוכל לנתח בדיוק מה קרה כאן.
אצלי לא יכולתי ללחוץ על הגז, אם אתה נוסע עם cruise control ופתאום נלחץ לך פול ברקס לא בטוח שתצליח להבין מה שקורה ותספיק להגיב בלחיצה על הגז (מה גם שלא בכל רכב גז על בלימת חירום בכלל משחררת אותו).
שום דבר לא ממש משנה את העובדה שזה תמיד אשמת הנהג שמאחור. נכנסת במישהו? לא שמרת מספיק מרחק - החוק די ברור לגבי זה.
"סעיף 49 לתקנות התעבורה המחייב שמירת מרחק, קובע כי: " לא ינהג אדם רכב בעקבות רכב אחר אלא תוך שמירה על ריווח המאפשר לעצור בכל עת את הרכב ולמנוע תאונה, בהתחשב במהירות הנסיעה של שני כלי הרכב, במצב הדרך ובמצב הראות והתנועה בה". סעיף 50 לפקודת התעבורה קובע כי: "כשכלי רכב נוסעים זה אחר זה בדרך שאינה דרך עירונית, ישמור הנוהג ברכב על ריווח מספיק בין רכבו ובין הרכב הנוסע לפניו, כדי להבטיח זרימה תקינה של התנועה וכדי לאפשר לרכב הבא מאחוריו, אשר מהירות נסיעתו עולה על שלו, להיכנס ללא סיכון לאותו ריווח"."
הפסיקה שתקשה על ועד הבית למנוע מכם לקנות רכב חשמלי
שכנים תבעו דייר שהתקין בחנייה עמדת טעינה למכונית החשמלית שלו. המפקחת על רישום מקרקעין: "התקנת העמדה – שימוש סביר ברכוש משותף"
תחשבו עוד כמה שנים קדימה, כאשר יהיה לחצי מהדיירים מכונית חשמלית. אי אפשר שכולם יתחברו לרשת החשמלית של הבניין ואין קשר אם זה עם מונה עבור התשלום. הרשת לא בנויה לעומס הזה, זאת הסיבה שיש חברות עם ניהול חכם של עמדות הטעינה, שם כל העמדות מתואמות לגבי הצריכה המקסימלית שהן יכולות לצרוך מהבניין.
ונראה אתכם מתחברים ישירות לרשת החשמל בדירה שלכם מהחניון...
בקרוב: עמדות טעינה לרכב חשמלי בכל הבניינים החדשים בארץ
כך עולה מטיוטת חוק ההסדרים שתצורף להצעת חוק תקציב המדינה 2020 • בנוסף יוכל כל בעל דירה בבית משותף להציב על דעת עצמו מערכת סולרית ביתית לייצור חשמל על גג הבניין ודי יהיה בהסכמת שני שליש מבעלי הדירות כדי לכסות את כל שטח הגג במערכות סולריות
ziv_r כתב: ↑
תחשבו עוד כמה שנים קדימה, כאשר יהיה לחצי מהדיירים מכונית חשמלית. אי אפשר שכולם יתחברו לרשת החשמלית של הבניין ואין קשר אם זה עם מונה עבור התשלום. הרשת לא בנויה לעומס הזה, זאת הסיבה שיש חברות עם ניהול חכם של עמדות הטעינה, שם כל העמדות מתואמות לגבי הצריכה המקסימלית שהן יכולות לצרוך מהבניין.
ונראה אתכם מתחברים ישירות לרשת החשמל בדירה שלכם מהחניון...
...
הבעיה שמטרידה אותי היא לא הבניין, כי זה אפשר לתקן (בניינים חדשים יש להם תלת פאזי לרוב גם לחדר המדרגות).
הבעיה היא התשתיות באופן כללי. כלומר, האם חברת החשמל תהיה ערוכה לספק את הקפיצה בצריכת החשמל.
באיזורים מסויימים באירופה המחירים בעונות שונות בשנה משתנים לפי הדרישה. בחורף יש חימום, וצריך לחמם את הצינורות של המים בכדי למנוע קפיאה. בקיץ נהיה גהנום בחלק מהמקומות ומיזוג ממש נהיה יקר. רכבים ותחבורה ציבורית הופכים לחשמליים - זה קפיצה דרמטית בצריכה.
הבעיה היא התשתיות באופן כללי. כלומר, האם חברת החשמל תהיה ערוכה לספק את הקפיצה בצריכת החשמל.
...
הם לא. אני מכיר מישהו די בכיר בחברת החשמל והוא אמר לי במאמר מוסגר שאם קצב אימוץ הרכבים החשמליים ימשיך במגמה הנוכחית, בקרוב מאוד תחנות הכח לא יוכלו לעמוד בזה. וכמובן כמו כל דבר בישראל אף אחד לא עושה כלום - מחכים לדקה האחרונה/פותרים בעיה רק כשהן קיימת בשיאה ולא מונעים אותה מראש.
מחקר חדש על רכבים חשמליים ישתיק את החבר החופר שלכם.
מחקר חדש בחן את פליטת גזי החממה של רכבים ברחבי העולם והמסקנה ברורה: לאורך מחזור חייהם השלם פולטים רכבים חשמליים הרבה פחות גזי חממה, וההבדלים רק יגדלו לאורך השנים.
תשמור על השמנת? רשות המסים לא תוכל לטפל בבעיה שהיא בעצמה מייצרת בענף הרכב.
לפי סעיף בטיוטת חוק ההסדרים, יש "להטיל על צוות בראשות רשות המסים לבחון מתווה בסוגיות מיסוי הנוגעות למעבר לרכב חשמלי". הבעיה היא שלרשות אין שום תמריץ לשנות את המודל הקיים, שלפיו המדינה נהנית מהכנסות עתק בשל מיסוי גבוה של כלי רכב מזהמים.