לא מספיק ! צריך לייקר הרבה יותר !03/11/2021 7:53Nba כתב: ↑ דגם הבסיס מתייקר שוב
התחיל עם 179K כולל מיסים וכעת עולה 201K
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... list.co.il...
טסלה - השרשור הרישמי
Re: טסלה - השרשור הרישמי
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
זה בסה"כ עוד כ-5KW לסוללה. אני לא חושב שהרכב יהיה הרבה יותר כבד.
שים לב שבנגלה שעושה את דרכה עכשיו לארץ מדובר בסוללה החדשה עם המנוע הוותיק והמהיר יותר. האצה ל-100 נשארה על 5.6 ש'.
ועוד חדשות מבית היוצר "כלכליסט":
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... /synlcuxvt
שים לב שבנגלה שעושה את דרכה עכשיו לארץ מדובר בסוללה החדשה עם המנוע הוותיק והמהיר יותר. האצה ל-100 נשארה על 5.6 ש'.
ועוד חדשות מבית היוצר "כלכליסט":
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... /synlcuxvt
ובנוגע לכתבות של "טסלה מנסה להיכנס לציי רכב", אז התחשב בעובדה שלהרץ הם לא עשו הנחה על 100,000 רכבים, אתם יכולים להיות בטוחים שהם לא יעשו הנחה לציי רכב בארץ עבור כמה מאת מכוניות.בעלי רכב חשמלי: זה המס החדש שתשלמו עבור עמדות הטעינה הביתיות
ל"כלכליסט" נודע כי בחודשים האחרונים רשות המסים החלה לגבות מכס של 20% על עמדות טעינה ביתיות לרכב חשמלי המיובאות מאירופה...
Re: טסלה - השרשור הרישמי
מאחר שהם הודו שהעסקה לא נחתמה עדיין, צריך להתיחס לציוצים כחלק מנסיון להשפיע על המשא ומתן ולא כעובדה.04/11/2021 15:17TheCoolest כתב: ↑
ובנוגע לכתבות של "טסלה מנסה להיכנס לציי רכב", אז התחשב בעובדה שלהרץ הם לא עשו הנחה על 100,000 רכבים, אתם יכולים להיות בטוחים שהם לא יעשו הנחה לציי רכב בארץ עבור כמה מאת מכוניות....
הם אולי מנסים לעשות רושם שלא יתנו הנחה אבל מצד שני לא הגיוני שגוף עסקי שלא מנוהל ברשלנות יתחייב לכמות כזו גדולה בלי לקבל הנחה. אם גם כך הם מוכרים רק במחיר השוק, אז כל אחד יוכל לקנות במחיר השוק ואין טעם להתחייב מראש.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אין להם שום צורך לתת לאף אחד הנחות. הם מעלים את המחיר כל הזמן כי הם לא עומדים בדרישה.
למה שהם יתנו הנחות ויפסידו הכנסות מלקוחות רגילים?
למה שהם יתנו הנחות ויפסידו הכנסות מלקוחות רגילים?
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הכלל של תמיד טוב ציפור אחת ביד מאשר כמה על העץ תמיד תופס. אני מניח שהם מתכננים להגדיל את יכולת הייצור שלהם, בנוסף יש מתחרים שלאט לאט תופסים תאוצה. כרגע (לא ברור לכמה זמן) הם יכולים אולי לדרוש כל מחיר שירצו אבל בשלב כלשהו ימצו את פוטנציאל הצרכנים (המעטים) שמוכנים לשלם כל מחיר. אף אחד לא באמת יודע מתי בדיוק מתי זה יקרה ומישהו חכם מתכונן ליום הזה. בלי קשר הם מקבלים יתרון עצום מזה שיש להם לקוח בסדר גודל כזה שמביע בהם אמון.07/11/2021 13:33TheCoolest כתב: ↑ אין להם שום צורך לתת לאף אחד הנחות. הם מעלים את המחיר כל הזמן כי הם לא עומדים בדרישה.
למה שהם יתנו הנחות ויפסידו הכנסות מלקוחות רגילים?...
כל זה נכון לקניה של רכב אחד ועוד יותר למצב ששבו מתחייבים מראש לכמות גדולה שאפילו לא מקבלים מיידית, למה להכנס להתחייבות שכזו אם אתה בכל מקרה מקבל במחיר השוק?
בשביל להסכים לעסקה כזו חייב שיהיה "רווח" כלשהו גם לקונה כמו בלעדיות, אספקה מיידית, או הנחת כמות. וודאי שגוף עסקי שצריך לתת דין וחשבון לבעלי המניות\אחרים ואמור להיות יותר רציונלי מאשר צרכן פרטי.
ייתכן כמובן שאני טועה ומדובר בסוג של בועה כפי שקרה ועדיין קורה בהייטק, שאפילו חברות ענק נופלות בה.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
@gildmor
אני לא מסכים עם "עדיף ציפור ביד" במקרה הנ"ל כי זה לא רלוונטי. יש לטסלה (וגם להרבה יצרנים אחרים) הרבה יותר ציפורים מאשר ידיים. ר"ע כמה הזמנות יש ל-F150 לייטנינג, לריוויאן, ללוסיד ולכל האחרים. לכולם יש מלא הזמנות, ואין מספיק היצע.
אתה צודק שהשוק יגיע לרוויה במחירים הנוכחיים, אבל עד שהשלב הזה יגיע יעברו הרבה שנים טובות.
המעבר ל-EV (לא רק של טסלה) החל, והוא רק יילך ויתחזק בשנים הקרובות. (ר"ע the S curve)
ברגע שיראו שיכולת הייצור שלהם מדביקה את ההיצע, מה שלא יקרה בזמן הקרוב, הם יורידו את המחיר בכדי להגדיל את הדרישה.
שים לב שזמן ההמתנה לרכבים של טסלה בארה"ב היום הוא מעל חצי שנה. זה מצב שהפך ללא הגיוני, וזו הסיבה שהם מעלים מחירים. הם רוצים להקטין את מספר ההזמנות בכדי שהם יוכלו להתחיל להדביק את הדרישה ולספק ללקוחות שלהם רכבים בזמן סביר. בנוסף קיימות הבעיות המוכרות בשרשרת האספקה. טסלה לא חסינה לבעיות האלה, היא פשוט יודעת להתמודד איתן הרבה יותר טוב מהאחרים. לפי מאסק, זו הסיבה להעלאה במחיר, אבל אני לא קונה את זה שזו הסיבה היחידה.
המפעל בגרמניה מתעכב בגלל ביורוקרטיה כבר חצי שנה, התכנון הוא כאשר המפעל יכנס לפעולה, יהיה לו כושר ייצור של 500,000 רכבים בשנה. (ומשם הוא יעלה עם הרחבת המפעל וייעול תהליכים) ייקח למפעל זמן להעלות את הייצור לרמה הזו, ועיכוב של חצי שנה ככל הנראה "הקטין" את ההיצע המתוכנן של החברה בעשרות אלפי מודל Y עד להיום.
אני לא רואה איך הם מקבלים ייתרון כלשהו (עצום או לא) בזה שיש להם לקוח גדול. הם ימכרו את כל מה שהם ייצרו בשנים הקרובות עם הרץ ובלעדיה.
אתה צריך להפנים שהרץ בחרה ברכבים של טסלה לא בגלל המחיר או הדיל שהיא יכולה לקבל מהם, אלא בגלל מספר סיבות, שהעיקרית מביניהן היא שטסלה היא היצרנית היחידה שמסוגלת לספק את כמות הרכבים שהרץ רוצה בזמן ומחיר סבירים. וכבונוס אין לטסלה מתחרים בתחום ה-EV, גם היום. ואין לה מתחרים מבחינת תשתיות. ואם באמת עדיין מתקיים משא ומתן מאחורי הקלעים, הוא על זמני המסירה ולא על המחיר, לדעתי. מאסק אמר שהם ישלמו כמו כל לקוח אחר, סביר מאד להניח שזה מה שיקרה.
צריך להבין שגם במחיר קניה "רגיל" הרץ תצא מורווחת. לטסלות אין טיפולים, צריך לדאוג רק לצמיגים. הרכבים אמינים ומתעדכנים OTA.
כשטסלה תוסיף את התמיכה בפורפיל בענן, אז כל לקוח של הרץ צריך להגדיר את הרכב רק פעם אחת, ואז פרופיל הנהיגה שלו ינדוד איתו מרכב לרכב שהוא ישכיר בעתיד. זה פיצ'ר מטורף! לא נראה לי (אמנם לא בדקתי) שקיים דבר כזה אצל אף יצרן אחר. זה אולי נשמע כגימיק, אבל לדעתי זה יהיה פיצ'ר מדהים.
אני לא מסכים עם "עדיף ציפור ביד" במקרה הנ"ל כי זה לא רלוונטי. יש לטסלה (וגם להרבה יצרנים אחרים) הרבה יותר ציפורים מאשר ידיים. ר"ע כמה הזמנות יש ל-F150 לייטנינג, לריוויאן, ללוסיד ולכל האחרים. לכולם יש מלא הזמנות, ואין מספיק היצע.
אתה צודק שהשוק יגיע לרוויה במחירים הנוכחיים, אבל עד שהשלב הזה יגיע יעברו הרבה שנים טובות.
המעבר ל-EV (לא רק של טסלה) החל, והוא רק יילך ויתחזק בשנים הקרובות. (ר"ע the S curve)
ברגע שיראו שיכולת הייצור שלהם מדביקה את ההיצע, מה שלא יקרה בזמן הקרוב, הם יורידו את המחיר בכדי להגדיל את הדרישה.
שים לב שזמן ההמתנה לרכבים של טסלה בארה"ב היום הוא מעל חצי שנה. זה מצב שהפך ללא הגיוני, וזו הסיבה שהם מעלים מחירים. הם רוצים להקטין את מספר ההזמנות בכדי שהם יוכלו להתחיל להדביק את הדרישה ולספק ללקוחות שלהם רכבים בזמן סביר. בנוסף קיימות הבעיות המוכרות בשרשרת האספקה. טסלה לא חסינה לבעיות האלה, היא פשוט יודעת להתמודד איתן הרבה יותר טוב מהאחרים. לפי מאסק, זו הסיבה להעלאה במחיר, אבל אני לא קונה את זה שזו הסיבה היחידה.
המפעל בגרמניה מתעכב בגלל ביורוקרטיה כבר חצי שנה, התכנון הוא כאשר המפעל יכנס לפעולה, יהיה לו כושר ייצור של 500,000 רכבים בשנה. (ומשם הוא יעלה עם הרחבת המפעל וייעול תהליכים) ייקח למפעל זמן להעלות את הייצור לרמה הזו, ועיכוב של חצי שנה ככל הנראה "הקטין" את ההיצע המתוכנן של החברה בעשרות אלפי מודל Y עד להיום.
אני לא רואה איך הם מקבלים ייתרון כלשהו (עצום או לא) בזה שיש להם לקוח גדול. הם ימכרו את כל מה שהם ייצרו בשנים הקרובות עם הרץ ובלעדיה.
אתה צריך להפנים שהרץ בחרה ברכבים של טסלה לא בגלל המחיר או הדיל שהיא יכולה לקבל מהם, אלא בגלל מספר סיבות, שהעיקרית מביניהן היא שטסלה היא היצרנית היחידה שמסוגלת לספק את כמות הרכבים שהרץ רוצה בזמן ומחיר סבירים. וכבונוס אין לטסלה מתחרים בתחום ה-EV, גם היום. ואין לה מתחרים מבחינת תשתיות. ואם באמת עדיין מתקיים משא ומתן מאחורי הקלעים, הוא על זמני המסירה ולא על המחיר, לדעתי. מאסק אמר שהם ישלמו כמו כל לקוח אחר, סביר מאד להניח שזה מה שיקרה.
צריך להבין שגם במחיר קניה "רגיל" הרץ תצא מורווחת. לטסלות אין טיפולים, צריך לדאוג רק לצמיגים. הרכבים אמינים ומתעדכנים OTA.
כשטסלה תוסיף את התמיכה בפורפיל בענן, אז כל לקוח של הרץ צריך להגדיר את הרכב רק פעם אחת, ואז פרופיל הנהיגה שלו ינדוד איתו מרכב לרכב שהוא ישכיר בעתיד. זה פיצ'ר מטורף! לא נראה לי (אמנם לא בדקתי) שקיים דבר כזה אצל אף יצרן אחר. זה אולי נשמע כגימיק, אבל לדעתי זה יהיה פיצ'ר מדהים.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
Tesla Just Bested Mercedes At Its Own Game
https://carbuzz.com/news/tesla-just-bes ... s-own-game
טסלה עקפה את מרצדס בכמות מכירות רכבי היוקרה וכעת נמצאת במקום השליש אחרי לקסוס שנמצאת במקום השני ו BMW שנמצאת במקום הראשון.
https://carbuzz.com/news/tesla-just-bes ... s-own-game
טסלה עקפה את מרצדס בכמות מכירות רכבי היוקרה וכעת נמצאת במקום השליש אחרי לקסוס שנמצאת במקום השני ו BMW שנמצאת במקום הראשון.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אבל טסלה היא לא רכב יוקרה !
היא עולה כמו מרצדס, אבל אין ביניהם שום דבר משותף, פרט לכך שלכולן 4 גלגלים בפינות הרכב.
אגב, אם תבדוק טוב, אין לי ספק שהם גם עקפו את בוגאטי במסירות וגם את מקלארן ואולי עוד כמה מותגי יוקרה אמיתיים.
לא חייבים לצטט כל כתבה שטותית...
היא עולה כמו מרצדס, אבל אין ביניהם שום דבר משותף, פרט לכך שלכולן 4 גלגלים בפינות הרכב.
אגב, אם תבדוק טוב, אין לי ספק שהם גם עקפו את בוגאטי במסירות וגם את מקלארן ואולי עוד כמה מותגי יוקרה אמיתיים.
לא חייבים לצטט כל כתבה שטותית...
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
דז'וו...10/10/2021 11:03Huber כתב: ↑ לכל מי שטוען שטסלה זה לא בקטגוריה של רכב יוקרה ולאא צריך להשוות אותה ל BMW/MERCEDES וכו - כנראה שאתם בדיעת מיעוט:
https://www.motortrend.com/features/bes ... ct-sedans/
https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... utive-cars...
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הכל תלוי מה הוא "רכב יוקרה". אני חושב שמי שיש לו מלקרן לא רואה את BMW או מרצדס כרכב יוקרה בכלל.
זה טיפה כמו "מי עשיר". אם אתה מליארדר אז אתה לא באותה קטגוריה כמו "סתם" מליונר...
אז הכל שאלה של יחסיות. אני לא מרגיש שאני נוהג ברכב יוקרה כשאני ברכב שלי, הוא פחות מצועצע מהסקודה סופרב (היו לי כמה כאלה). מצד שני, חויית הנהיגה היא פי כמה ממה שהיה לי אז...
בקיצור, לא חושב שבכלל אפשר להכניס את הטסלה לסלוט הזה או להשוות, זה חיה שונה מדי בשביל זה.
אני חושב שצריך לפתוח קטגוריות אחרות בשביל הרכבים האלה. גם לוסיד וגם ריוואן הם חיות מאוד מאוד שונות ממה שאנחנו מכירים בכביש ואני לא בטוח שאפשר בכלל להשוות אותם לרכבים מהדורות הקודמים כי קהל היעד אחר וספציפי יותר.
זה טיפה כמו "מי עשיר". אם אתה מליארדר אז אתה לא באותה קטגוריה כמו "סתם" מליונר...
אז הכל שאלה של יחסיות. אני לא מרגיש שאני נוהג ברכב יוקרה כשאני ברכב שלי, הוא פחות מצועצע מהסקודה סופרב (היו לי כמה כאלה). מצד שני, חויית הנהיגה היא פי כמה ממה שהיה לי אז...
בקיצור, לא חושב שבכלל אפשר להכניס את הטסלה לסלוט הזה או להשוות, זה חיה שונה מדי בשביל זה.
אני חושב שצריך לפתוח קטגוריות אחרות בשביל הרכבים האלה. גם לוסיד וגם ריוואן הם חיות מאוד מאוד שונות ממה שאנחנו מכירים בכביש ואני לא בטוח שאפשר בכלל להשוות אותם לרכבים מהדורות הקודמים כי קהל היעד אחר וספציפי יותר.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
כשמנסים להשוות מרצדס/BMW/אודי מהסדרות הגבוהות לטסלה S או X... פרט למחיר הדומה , אין ביניהן שום דבר משותף בהתייחס ליוקרה.
נסעתי ואני נוסע פעמים רבות ברכבים הגרמניים הללו (יש לי חבר קרוב, שמחליף כאלה כל פעם שהמאפרה מתמלאת אצלו) ונסעתי כמה פעמים במודל S של חבר אחר בארה"ב.
כל נסיון לשימוש במילה "יוקרה" בהתייחס לטסלה- פשוט חוטא למטרה.
אני גם לא חושב שטסלה מנסה בכלל לקלוע לסיגמנט הזה.
כל מי שאי פעם נהג/נסע בסדרות הגבוהות של הגרמנים, יבין בדיוק על מה אני מדבר, ללא שום ויכוח מיותר.
אז אפשר להביא כל מיני לינקים, מכל מיני אתרי אינטרנט אינסופיים, בהם הכתבים משתמשים בכל מיני סופרלטיבים בהתייחס לטסלות כאלה ואחרות...אבל אי אפשר לעבוד על מי שנסע ברכבים הללו.
זה שטסלה יקרה כמו מרצדס, לא אומר שהיא יוקרתית. יתכן שהמחיר שלה נגזר מהשקעה בפרמטרים אחרים, אבל לא ביוקרה.
נסעתי ואני נוסע פעמים רבות ברכבים הגרמניים הללו (יש לי חבר קרוב, שמחליף כאלה כל פעם שהמאפרה מתמלאת אצלו) ונסעתי כמה פעמים במודל S של חבר אחר בארה"ב.
כל נסיון לשימוש במילה "יוקרה" בהתייחס לטסלה- פשוט חוטא למטרה.
אני גם לא חושב שטסלה מנסה בכלל לקלוע לסיגמנט הזה.
כל מי שאי פעם נהג/נסע בסדרות הגבוהות של הגרמנים, יבין בדיוק על מה אני מדבר, ללא שום ויכוח מיותר.
אז אפשר להביא כל מיני לינקים, מכל מיני אתרי אינטרנט אינסופיים, בהם הכתבים משתמשים בכל מיני סופרלטיבים בהתייחס לטסלות כאלה ואחרות...אבל אי אפשר לעבוד על מי שנסע ברכבים הללו.
זה שטסלה יקרה כמו מרצדס, לא אומר שהיא יוקרתית. יתכן שהמחיר שלה נגזר מהשקעה בפרמטרים אחרים, אבל לא ביוקרה.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
האם טסלה מתחרה במרצדס וחברותיה? השאלה היא אם יש (הרבה) אנשים שמתלבטים בין רכישת מרצדס לבין רכישת טסלה.
התשובה ברורה, גם אם אין עליה סרטון ביוטיוב. כשחובבי טכנולוגיה נכנסים לדיון מעמיק בנושאי רכב, אז מעבר להתבשמות העצמית המתבקשת, לא מתקיים דיון רציני. כמו שכתבו פה, כל מי שנהג במרצדס ושות, יודע על מה מדובר.
אני חוזר למחבואה
התשובה ברורה, גם אם אין עליה סרטון ביוטיוב. כשחובבי טכנולוגיה נכנסים לדיון מעמיק בנושאי רכב, אז מעבר להתבשמות העצמית המתבקשת, לא מתקיים דיון רציני. כמו שכתבו פה, כל מי שנהג במרצדס ושות, יודע על מה מדובר.
אני חוזר למחבואה
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אמנם הרוב פה בארץ קנו את מודל 3 אבל יש את מודל X ו-S שמנסים להתחרות על שוק היוקרה, האיכות בטסלה לא כמו אצל מרצדס/ב.מ.וו ואחרים זה נכון (לפחות מבחינת חומרים, נוחות והרכבה) בינתיים, אבל צריך לזכור שטסלה היא חברת רכב שהתחילה מ0 ובונה רכבים כ 13 שנה לעומת ניסיון של כמעט 100 שנה אצל אחרים.
כמו כן אפילו מנכ"ל ב.מ.וו מתייחס לטסלה (כבר פעם שנייה השנה) ומנסה להוריד מערכה וטוען שהיא לא פרימיום(קישור), רק מראה שישנם לקוחות שקונים רכבי "יוקרה" (שוב יחסית סובייקטיבי לעומת רולס רויס נגיד) ששוקלים לקנות טסלה, אז אולי אין סרטון ביוטיוב אבל החברות הללו מרגישות את הלחץ.
כמו כן אפילו מנכ"ל ב.מ.וו מתייחס לטסלה (כבר פעם שנייה השנה) ומנסה להוריד מערכה וטוען שהיא לא פרימיום(קישור), רק מראה שישנם לקוחות שקונים רכבי "יוקרה" (שוב יחסית סובייקטיבי לעומת רולס רויס נגיד) ששוקלים לקנות טסלה, אז אולי אין סרטון ביוטיוב אבל החברות הללו מרגישות את הלחץ.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אני חושב שיש כאן מחסור בהבנת הנקרא.
לא מדובר על Luxury מבחינת יוקרה בתא הנוסעים.
מדובר על קטגוריית מחיר. מודל S עולה $90K, אז מסתכלים על רכבים באותה קטגורית מחיר.
לא מדובר על Luxury מבחינת יוקרה בתא הנוסעים.
מדובר על קטגוריית מחיר. מודל S עולה $90K, אז מסתכלים על רכבים באותה קטגורית מחיר.