https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/BJN3FEfsD
קראת את הכתבה הנ"ל פעמיים וחיפשתי את הקאץ'. אם זה אכן כ"כ יעיל וכ"כ לא מזהם, מדוע אף מדינה לא מקמת תשתיות לזה ומדוע זה כ"כ איזוטרי?
מה דעתכם?
רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
במעומעם זכור לי שלפני מספר שנים ראיתי איזה כתבה בנושא והחשש העיקרי היה שזה נורא דליק ומסוכן במקרה של תאונה
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
לא נראה כך:
https://www.toyota.co.il/hydrogen/why-hydrogen
האם רכבי מימן בטוחים?
מימן הוא דלק בטוח ביותר. הגז מאוחסן במיכלים אטומים ומאובטחים, ובמקרה הלא סביר של דליפה לא תהיה שום הצטברות גז. בשל היותו קל מהאוויר, המימן יימלט במהירות ובאין מפריע אל האטמוספירה.
https://www.toyota.co.il/hydrogen/why-hydrogen
האם רכבי מימן בטוחים?
מימן הוא דלק בטוח ביותר. הגז מאוחסן במיכלים אטומים ומאובטחים, ובמקרה הלא סביר של דליפה לא תהיה שום הצטברות גז. בשל היותו קל מהאוויר, המימן יימלט במהירות ובאין מפריע אל האטמוספירה.
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
יש קרטל של חברות הדלק בכל העולם שכל עוד יש דלק הן מרוויחות ולא יתנו לאנרגיה חלופית להתקדם !!
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
בגדול יש דגם יחיד כזה בארה"ב לטויוטה.
ראיתי אותו כמה פעמים על הכביש.
יש נדמה לי גם להונדה, אבל אותו בכלל לא ראיתי.
לא נראה לי שהטכנולוגיה מתרוממת. החשמליות כנראה ניצחו.
ראיתי אותו כמה פעמים על הכביש.
יש נדמה לי גם להונדה, אבל אותו בכלל לא ראיתי.
לא נראה לי שהטכנולוגיה מתרוממת. החשמליות כנראה ניצחו.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
הוא דיבר, אני לא זוכר כרגע, אבל הבעיה היא לא הטווח אלא שאין כמעט תחנות תדלוק.
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
זה נכון,
ראיתי את הדגם הנ"ל המון פעמים, אך רק בסן פרנסיסקו.
הדגם הקודם היה מכוער להפליא. החדש דוקא בעל צורה נאה.
לא מבין את הקטע של תחנות התדלוק. כנראה זה ענין של "ביצה או תרנגולת". בכל זאת יש יתרון ענק על פני חשמלי. התדלוק אורך רק 5 דקות.
טויוטה מייצרים את הדגם די הרבה שנים...לא מבין איך הם יכולים. אין ספק שמפסידים ים של כסף עליו.
ראיתי את הדגם הנ"ל המון פעמים, אך רק בסן פרנסיסקו.
הדגם הקודם היה מכוער להפליא. החדש דוקא בעל צורה נאה.
לא מבין את הקטע של תחנות התדלוק. כנראה זה ענין של "ביצה או תרנגולת". בכל זאת יש יתרון ענק על פני חשמלי. התדלוק אורך רק 5 דקות.
טויוטה מייצרים את הדגם די הרבה שנים...לא מבין איך הם יכולים. אין ספק שמפסידים ים של כסף עליו.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- JamesStone
- חבר ותיק
- הודעות: 1406
- הצטרף: יולי 2015
- שם מלא: James Stone
- נתן תודות: 485 פעמים
- קיבל תודות: 142 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
רכבים על מימן - FCEV הרבה פחות יעילים מבחינה אנרגטית (וכיום גם מבחינת זיהום), כשלוקחים בחשבון את כל שרשרת האספקה לעומת רכבים עם סוללות - BEV.
כל עוד המימן לא מיוצר אך ורק ע"י אנרגיות מתחדשות, אולי אפילו מקומית ע"י תחנות הדלק בעזרת אנרגיה סולרית\רוח, אני לא חושב שיש על מה לדבר.
מערכות האחסון יקרות ומסובכות, דחיסת המימן דורשת המון אנרגיה. שוב, לא יעיל.
לרכבים כאלה תהיה נישה כמובן, הם חד משמעית עדיפים על רכבי ICE, אבל לדעתי פחות עדיפים על רכבי BEV.
ההשוואה שם של מהירות התדלוק לכמות אנרגיה שבה מתדלקים היא גם שגויה. אמנם מתדלקים כמות אנרגיה שקולה ל-3.5 מגהוואט, אבל מאחר ויעילות של רכב BEV גבוהה כמעט פי 2 מרכב FCEV, כמות האנרגיה המנוצלת בפועל הרבה יותר נמוכה.
כל עוד המימן לא מיוצר אך ורק ע"י אנרגיות מתחדשות, אולי אפילו מקומית ע"י תחנות הדלק בעזרת אנרגיה סולרית\רוח, אני לא חושב שיש על מה לדבר.
מערכות האחסון יקרות ומסובכות, דחיסת המימן דורשת המון אנרגיה. שוב, לא יעיל.
לרכבים כאלה תהיה נישה כמובן, הם חד משמעית עדיפים על רכבי ICE, אבל לדעתי פחות עדיפים על רכבי BEV.
ההשוואה שם של מהירות התדלוק לכמות אנרגיה שבה מתדלקים היא גם שגויה. אמנם מתדלקים כמות אנרגיה שקולה ל-3.5 מגהוואט, אבל מאחר ויעילות של רכב BEV גבוהה כמעט פי 2 מרכב FCEV, כמות האנרגיה המנוצלת בפועל הרבה יותר נמוכה.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?
לפי הכתבה מדובר על שימוש במנועי בעירה רגילים שהוסבו לשימוש במימן במקום דלק - משהו שטויוטה לא הצליחה בו והראתה שזה מאד קשה ולא בהכרח מקבלים פחות זיהום ולכן הם בכלל פועלים בכיוון של "תא מימן" שבפועל בצורה שונה לגמרי.
אם מישהו רוצה לראות קצת יותר פרטים על הניסיון של טויוטה אז אפשר להבין פה יותר לעומק:
אם מישהו רוצה לראות קצת יותר פרטים על הניסיון של טויוטה אז אפשר להבין פה יותר לעומק: