Huber,
קנית רכב חשמלי?
שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
וז הקשור לדיון איך....?
אבל אם כבר שאלת, הייתי שניה לפני לחיצה על "הזמן" למודל 3 ואז נזכרתי שעוד כמה חודשים אני נכנס לדירה חדשה מקבלן עם ים הוצאות ושאולי כרגע זה לא הזמן להחליף את הרכב. סידרי עדיפויות בחיים זה דבר בריא. אבל כן - בהחלט שקלתי את זה בחיוב כשהדבר היחיד שעצר אותי הוא תזרים מזומנים זמני (לא מאמין לקנות "בתשלומים" או לקחת הלוואות כמו הרבה ישראלים) ולא שום "בעיות טעינה".
הבוס שלי כבר הזמין 2, וחברים שלנו כבר הזמינו גם.
אבל אם כבר שאלת, הייתי שניה לפני לחיצה על "הזמן" למודל 3 ואז נזכרתי שעוד כמה חודשים אני נכנס לדירה חדשה מקבלן עם ים הוצאות ושאולי כרגע זה לא הזמן להחליף את הרכב. סידרי עדיפויות בחיים זה דבר בריא. אבל כן - בהחלט שקלתי את זה בחיוב כשהדבר היחיד שעצר אותי הוא תזרים מזומנים זמני (לא מאמין לקנות "בתשלומים" או לקחת הלוואות כמו הרבה ישראלים) ולא שום "בעיות טעינה".
הבוס שלי כבר הזמין 2, וחברים שלנו כבר הזמינו גם.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
מרבית האנשים בישראל נוהגים פחות מ-100ק"מ ביום. במצב כזה הם גם לא צריכים לטעון כל יום.
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
אני חושב שמעבר לשיקולים של חיסכון וביצועים מ 0 ל 100
יש כאן גם קצת עניין של פוזה : "אני נוהג בטסלה" במיוחד שהמחיר שלו הוקפץ 3 פעמים !
עכשיו שזה כבר ניהיה רכב פופולרי יחסית אז ההתלהבות ירדה .
בלי ליפגוע באף אחד . זוהי דעתי האישית .
יש כאן גם קצת עניין של פוזה : "אני נוהג בטסלה" במיוחד שהמחיר שלו הוקפץ 3 פעמים !
עכשיו שזה כבר ניהיה רכב פופולרי יחסית אז ההתלהבות ירדה .
בלי ליפגוע באף אחד . זוהי דעתי האישית .
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
משרד האנרגיה ישקיע 24 מיליון שקל בהקמת אלפי עמדות טעינה לרכבים חשמליים.
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... /skawd3sbk
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... /skawd3sbk
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
השאלה כמה זה יעלה. בהתחשב שלקוח פרטי משלם 0.51 ש"ח ל-KW הרווח של החברות די קיצוני (יש כאלה שמוכרות KW ב-2 ש"ח).
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
בערוץ הבא לקחו נסעו 1000 מיילים עם 3 רכבים, 2 חשמליים ואחד בנזין - והשוו זמני נסיעה כולל טעינות/תדלוק. מעניין:
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
TLDR
הכי חשוב פריסת רשת טעינה אמינה ויציבה.
הכי חשוב פריסת רשת טעינה אמינה ויציבה.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
אני מסכים לחלוטין. ולמען האמת, בינתיים אני דיי מאוכזב מקצב הפריסה של עמדות טעינה של טסלה בארץ.
בצפון אין כלום, היה תכנון לעמדה בטבריה, אבל נראה שזה בוטל?
בנוסף, אין שום דבר באיזור כביש 6?
אם לרגע מתעלמים מעמדות של חברות אחרות, במידה וחוזרים מהצפון למרכז, במקום נסיעה דרך כביש 70 או 6, צריך לעבור דרך חיפה או דרך עפולה מה שמאריך את הנסיעה בצורה משמעותית.
מעבר לזה, אני חושב שבמקומות כמו חיפה ועזריאלי, 6 עמדות לא ממש מספיק. מוזר לי שהם הלכו דווקא על 6 עמדות ולא על 8. כל ארון אמור לאפשר חיבור של 4 עמדות טעינה, ז"א 8 ולא 6 עמדות מקסימום על כל עמדה כזו עם 2 ארונות. עם 3 ארונות הם יכלו להתקין 12 עמדות.
בתקווה שעם הכניסה של המפעל החדש שלהם לייצור superchargers בסין, אולי יתחילו להזיז את העניינים קצת יותר מהר כאן בארץ.
התחשב בכמות הרכבים שלהם שעלו וממשיכים לעלות על הכבישים, וגם העובדה שהם מתכננים לפתוח את הרשת שלהם לשאר הרכבים החשמליים, אני צופה בעיות זמינות קשות של עמדות טסלה פנויות.
בצפון אין כלום, היה תכנון לעמדה בטבריה, אבל נראה שזה בוטל?
בנוסף, אין שום דבר באיזור כביש 6?
אם לרגע מתעלמים מעמדות של חברות אחרות, במידה וחוזרים מהצפון למרכז, במקום נסיעה דרך כביש 70 או 6, צריך לעבור דרך חיפה או דרך עפולה מה שמאריך את הנסיעה בצורה משמעותית.
מעבר לזה, אני חושב שבמקומות כמו חיפה ועזריאלי, 6 עמדות לא ממש מספיק. מוזר לי שהם הלכו דווקא על 6 עמדות ולא על 8. כל ארון אמור לאפשר חיבור של 4 עמדות טעינה, ז"א 8 ולא 6 עמדות מקסימום על כל עמדה כזו עם 2 ארונות. עם 3 ארונות הם יכלו להתקין 12 עמדות.
בתקווה שעם הכניסה של המפעל החדש שלהם לייצור superchargers בסין, אולי יתחילו להזיז את העניינים קצת יותר מהר כאן בארץ.
התחשב בכמות הרכבים שלהם שעלו וממשיכים לעלות על הכבישים, וגם העובדה שהם מתכננים לפתוח את הרשת שלהם לשאר הרכבים החשמליים, אני צופה בעיות זמינות קשות של עמדות טסלה פנויות.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
בכביש 6 יש עמדות מהירות 175KW של אפקון בתחנות התדלוק צמוד לחנויות. זה רק שתי עמדות בכל איזור אסל הם יגדילו אם יהיה יותר ביקוש.
בטבריה אני חושב שרק נדחה, לא בוטל.
בעזריאלי זה סיפור. הביקוש שם עצום. צריך פשוט עוד עמדות במקום אחר בתל אביב.
המגבלה היא מה שחברת החשמל יכולה להעביר לשם. לדעתי יש שם מגבלה. לא אתפלא אם יכפילו את השטח שם או שיקימו באיזור נוסף בתל אביב.
בטבריה אני חושב שרק נדחה, לא בוטל.
בעזריאלי זה סיפור. הביקוש שם עצום. צריך פשוט עוד עמדות במקום אחר בתל אביב.
המגבלה היא מה שחברת החשמל יכולה להעביר לשם. לדעתי יש שם מגבלה. לא אתפלא אם יכפילו את השטח שם או שיקימו באיזור נוסף בתל אביב.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
יכול להיות שאתה צודק וחברת החשמל לא יכולה לספק מספיק זרם עבור יותר מ-6 עמדות, אבל עם זאת, אני בטוח שטסלה היתה יכולה לחלק את ההספק המקסימלי גם ל-8 עמדות ולא 6. מאד מוזר שבכל מקום הם התקינו 6.
לגבי טבריה שמעתי שזה נדחה, אבל לא הבנתי מאיפה המידע. במפת עמדות הטעינה של טסלה היתה עמדה מתוכננת בטבריה, ועכשיו אין עמדה מתוכננת בטבריה. יכול להיות שהם יקימו אותה, אבל בינתיים זה לא מופיע במפה.
אני גם חושב שעזריאלי זה לא מקום אופטימלי לעמדת טעינה, ואני לא חולק עליך שצריכים להקים עמדות בעוד מקומות בעיר והסביבה.
בינתיים כל מה שנשאר זה לחכות ולקוות.
אין לי שום דבר נגד עמדות טעינה צד שלישי, פשוט כל מה שאני שומע עליהן, ולא רק מהארץ, זה שחצי מהן תמיד תקולות ואי אפשר להסתמך על זה שאם העמדה מופיעה במפה היא תהיה תקינה וגם פנויה. ובנוסף צריך להתעסק עם אפליקציות נוספות, כשבטסלה אתה פשוט מגיע ומחבר את האוטו.
ונקודה נוספת, ספציפית לטסלה היא שאי אפשר להפעיל את מנגון ה-precondition של הסוללה אלא אם כן מנווטים לסופרצ'ארג'ר. למרות שבארץ, במיוחד בימי קיץ זה פחות קריטי.
לגבי טבריה שמעתי שזה נדחה, אבל לא הבנתי מאיפה המידע. במפת עמדות הטעינה של טסלה היתה עמדה מתוכננת בטבריה, ועכשיו אין עמדה מתוכננת בטבריה. יכול להיות שהם יקימו אותה, אבל בינתיים זה לא מופיע במפה.
אני גם חושב שעזריאלי זה לא מקום אופטימלי לעמדת טעינה, ואני לא חולק עליך שצריכים להקים עמדות בעוד מקומות בעיר והסביבה.
בינתיים כל מה שנשאר זה לחכות ולקוות.
אין לי שום דבר נגד עמדות טעינה צד שלישי, פשוט כל מה שאני שומע עליהן, ולא רק מהארץ, זה שחצי מהן תמיד תקולות ואי אפשר להסתמך על זה שאם העמדה מופיעה במפה היא תהיה תקינה וגם פנויה. ובנוסף צריך להתעסק עם אפליקציות נוספות, כשבטסלה אתה פשוט מגיע ומחבר את האוטו.
ונקודה נוספת, ספציפית לטסלה היא שאי אפשר להפעיל את מנגון ה-precondition של הסוללה אלא אם כן מנווטים לסופרצ'ארג'ר. למרות שבארץ, במיוחד בימי קיץ זה פחות קריטי.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
בסופו של דבר אי אפשר להסתמך רק על סופרצ׳רג׳רים. נראה שסונול ודור-אלון רוצים להכניס טעינה חשמלית כסטנדרט בתחנות שלהם.
צריך כמה רשתות סבירות שיפעלו ובזה הסיפור נגמר. לא קריטי לי דווקא שטבלה תקים את העמדות.
צריך כמה רשתות סבירות שיפעלו ובזה הסיפור נגמר. לא קריטי לי דווקא שטבלה תקים את העמדות.
Re:
אם אין לך כל יום נסיעה של 400KM אין לך גם מה לבזבז זמן בחיפוש של מטענים10/08/2021 16:07ziv_r כתב: ↑
אני כמובן בעד רכב חשמלי בשל כל העלויות הנמוכות יותר מסביב, איכות הסביבה וכדומה, אבל ההתעסקות מצריכה זמן שאני מעדיף להפנות לדברים אחרים. אני אכנס לזה כנראה בהמשך רק אחרי שתחנות הטעינה יהיו נפוצות יותר....
אני כבר עם 4400 קילומטר ועוד לא הטענתי במטען ציבורי פעם אחת
לא בחינם של טסלה ולא במהיר של אפקון
אנשים מתלהבים מהעמדות של טסלה כי זה חינם ומהיר, גם זה ירגע אחרי שהם יתחילו לגבות תשלום
למי שאין עמדה בבית, לא ממליץ לו לקנות רכב חשמלי.
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303