(כמעט?) כל רכב שנמכר בעשור האחרון מגיע עם הגה כוח חשמלי, כך שלא משנה אם זה MX5 (החדשות, כן?) או M3, ההגה עדיין חשמלי. הגה כוח הידראולי עבר מהעולם מזמן. כך שאם אתה ממש חייב הגה הידראולי, תהיה מוכן לרדת הרבה הרבה בשנתון. אני לא מצליח להבין מה קשור הגה כוח הידראולי בכלל לדיון. טסלה רכב חדש. כל רכב חדש מגיע עם הגה כוח חשמלי. סוף פסוק.15/10/2021 13:53nir11 כתב: ↑ אתה לא מדייק בפרטים. דיברתי על הגה כח הידראולי לעומת חשמלי (לא על הגה ללא הגברת כח). דיברתי על מכוניות בעלות יכולת דינאמית, כמו מאזה MX5, שהיא לא "מכונית מרוץ". עכשיו אני צריך לקנות אחת כדי שזה יהיה שווה יחס?
לא מספיק לבלות שעה אצל חבר כדי לראות ש OLED נותן את התמונה הכי טובה? אני צריך לקנות? לפי ההגיון הזה כמעט כל התגובות בפורמים פה לא ראויות להתייחסות.
בפורום טכנולוגי הייתי מצפה להתייחסות יותר רצינית מהחברים פה, שלא תמיד מבינים בתחומים אחרים....
וקצת בהרחבה נהגתי על רכבים עם הגה הידראולי הרבה שנים (GTI6 306 ורנו מגאן דור 1) ורק לאחרונה עברתי לטסלה. וההרגשה שלי היא שכאשר ההגה במצב ספורט (למען האמת לא בדקתי אותו באף מצב אחר) ההגה לא מרגיש מת ומנותק. אני עדיין מרגיש את הכביש, ואת מה שהגלגלים עושים. לפחות בנהיגה רגילה. אבל עוד לא יצא לי לבדוק את ההרגשה בנהיגה "נמרצת" וכבישים מתאימים.
למשל כשנהגתי על טויוטה קורולה, הרגשתי שאני נוהג ברכב על שלט רחוק. ההגה מת ומנותק, אתה לא יודע איפה הגלגלים או מה הם עושים כשהכביש מתעקל. רק רציתי שהנסיעה הזו תסתיים, ולברוח ל"עגלה" הישנה שלי באותו הזמן, המגאן.
להכליל ולהגיד שהגה חשמלי זה גרוע והגה הידראולי זה טוב זה פשוט לא נכון. יש הגה חשמלי טוב (עד כמה שהוא יכול להיות טוב), ואני בטוח שיש הגה הידראולי שהוא לא כזה טוב.
ורק לידע כללי, בעלים של מכוניות כמו MX5 בד"כ לא ישתמשו בה כ"דיילי", אלא זה יהיה רכב לסופ"שים או לצאת איתו למסלול.
עם זאת, אני מסכים שיש לא מעט רכבים "דינאמיים" שהם גם פרקטיים ויכול לשמש גם כדיילי בלי פשרות.
עכשיו בנוגע לציטוט של מקלארן, אז כן, באופן כללי זה נכון, יש פחות הרגשה. זה לא אומר שאין הרגשה, זה אומר שיש פחות. זה גם מאד תלוי באיך המערכת בנויה ואיך בדיוק היא מתפקדת. כמו אמרתי, יש הגאים חשמליים שהם בסדר לגמרי.
בכל אופן, איך הציטוט שלהם עוזר לך בדיוק? אתה קונה מקלארן? גם אם כן, מה תעשה איתה באיילון? רוב הרכבים היום עם הגה חשמלי, בלי קשר לסוג ה"דלק".
אני פשוט לא מבין מה הנקודה שאתה מנסה להעביר. העולם עובר לרכבים חשמליים, זה כבר עובדה. אבל מכוניות דינאמיות מהנות לנהיגה לא הולכות להיעלם. הן עדיין ייוצרו, ועדיין תוכל לקנות כזה רכב יד2.
אתה צריך להבין שרוב האנשים שקונים רכב מחפשים משהו נוח, בטוח וחסכוני ע"מ להגיע מ-A ל-B.
לרוב האנשים לא באמת איכפת מהדינאמיות של הרכב, אחרת טויוטה קורולה לא הייתה הרכב הכי נמכר בעולם.
בסוף כולם יתקדמו, חלקם הקטן ישאירו גם רכב לסופ"שים שיהיה מהנה לנהיגה.
בנוגע להשוואה עם הסיאט. נכון, מודל 3 לא מאפשרת לך להנמיך ולהקשיח אותה בלחיצת כפתור. כי אין לה מערכת מתלים אקטיבית, אבל אין מערכת כזו ברוב הרכבים, גם הספורטיביים.
מנועים חשמליים אפשר לדחוף חזק יותר, אם ממש רוצים. במודל 3 LR ניתן לרכוש מטסלה חבילה ב-$2K (לא בארץ עדיין) שמורידה את זמן התאוצה מ-0 ל-100 מ-4.4ש' ל-3.9ש'. מה הם עושים? משנים את המיפוי של ה-Inverter כדי שיוציא יותר כוח מהמנוע. בעיקרון אין שום בעיה לשלוט על המפה הזו בתוכנה. ובטסלה סוג של יש את זה. ב-SR+ ו-LR אתה יכול לבחור בין מצב נהיגה רגיל למצב "נינוח" (chill), בפרפורמנס יש לך שליטה הרבה יותר גרנולרית על זה. זה בדיוק מה שאתה מדבר עליו בסעיף האחרון.
...
אהבתי.
כשאני נכנס לטסלה בבוקר, היא יודעת אוטומטית לנתב לעבודה. היא לא שואלת אותי שאלות קיטבג על איך או דרך איפה לנתב אותי לעבודה, ואני יכול ללחוץ על Cancel אם אני לא צריך את הניתוב.
וכשאני יוצא בערב מהעבודה, היא מנתבת אותי הביתה.
אישית אני אוהב את זה. ואני גם יכול לנהוג אם אני רוצה. (או להשאר לישון במשרד)
אני מסכים איתך לגמרי, אבל אגלה לך סוד; בטסלה אפשר לבטל בקרות (לכל הפחות באופן חלקי) וגם לעשות דריפטים לא רעים בכיכרות. לפחות עם ה-SR+ כי היא בעלת הנעה אחורית.15/10/2021 16:31Moshe984 כתב: ↑ יש כאלו שחיים בלל-לנד, שמחפשים לעשות דריפטינג בכיכרות, יש גם כאלו שכל נסיעה עבורם זה מעיין מרוץ והם חייבים לעקוף את כל העולם ולXXXן את האמא של הרכב, להיכנס לסיבובים כאילו לבחון את היכולות עד לקצה, יש כאלו ילדים שלוקחים מההורים את הרכב ובסוף נכנסים בעץ, מכל אלו אני משתדל להתרחק כמה שיותר, טסלה לא מתאים לדברים האלה, אין להם מה לחפש בטסלה.
נחזור למציאות לרגע, אני מעריך שנה מהיום חצי מהרכבים על הכביש זה טסלה/חשמליים אחרים, זה פשוט בלתי נמנע....
בנוגע להערכה שלך, הלוואי, אבל זה פשוט לא יקרה. גם אם היה את הביקוש, עדיין אין את ההיצע וגם אין מספיק תשתיות.