בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.

האם לדעתכם מדובר פה על הטעיית צרכן ?

הסקר נגמר בתאריך 11/03/2021 19:11

כן
3
23%
לא
8
62%
לא בטוח
2
15%
 
סך הכול הצבעות: 13

tzah (פותח השרשור)
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1010
הצטרף: פברואר 2011
נתן תודות: 87 פעמים
קיבל תודות: 101 פעמים

בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #1 

בבקשה תפסיקו להטעות את קהל הלקוחות שלכם עם בדיקות מהירות מול שרתים מקומיים בישראל.
אני מדבר על התקנה ראשונית של תשתית סיבים אופטיים. קצת שקיפות והסברה לא תזיק פה. מה הטעם בלהציג ללקוח
תמונה וורודה כאילו רוחב הפס שהלקוח מקבל הוא באמת 1G או עד.. , כאשר הבדיקה מתבצעת לרוב מול שרת בודד (או שניים) בארץ.

מה זה נותן לכם כחברה? מלבד בדיקה כללית (גם לצורכי שיווק) ויצירת אנטגוניזם מצידו של הלקוח.
הרי זה ברור לכם שאחרי חודש ימים או פחות, אותו לקוח יגלה את האמת ויתלונן על כך שהוא מקבל רוחב פס נמוך לחו"ל של
200-500Mbps ואז יתחילו התלונות.

האם לדעתכם אני טועה?

Evil-u
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1376
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: ראשל"צ
נתן תודות: 44 פעמים
קיבל תודות: 110 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #2 

באופן כללי הקונספט של ״עד״ הוא מקולקל.

״עד 100 מגה״

״עד 1000 מגה״



זה כמו שאני אגיד שהחודש אני משלם 20 שקל כי זה ״עד 120 שקל״.

sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #3 

09/02/2021 19:11  
tzah כתב:
בבקשה תפסיקו להטעות את קהל הלקוחות שלכם עם בדיקות מהירות מול שרתים מקומיים בישראל.
אני מדבר על התקנה ראשונית של תשתית סיבים אופטיים. קצת שקיפות והסברה לא תזיק פה. מה הטעם בלהציג ללקוח
תמונה וורודה כאילו רוחב הפס שהלקוח מקבל הוא באמת 1G או עד.. , כאשר הבדיקה מתבצעת לרוב מול שרת בודד (או שניים) בארץ.

מה זה נותן לכם כחברה? מלבד בדיקה כללית (גם לצורכי שיווק) ויצירת אנטגוניזם מצידו של הלקוח.
הרי זה ברור לכם שאחרי חודש ימים או פחות, אותו לקוח יגלה את האמת ויתלונן על כך שהוא מקבל רוחב פס נמוך לחו"ל של
200-500Mbps ואז יתחילו התלונות.

האם לדעתכם אני טועה?
...
אתה כלקוח פרטי בסך הכל צריך להבין את המהות של חיבור מסוג best effort ואחרי זה יהיה לך פחות שאלות, ובקשות כאלה.
ואם אתה צריך חיבור עם SLA מוגדר מבחינת השריון של רוחב פס לחו''ל, אז אתה רק צריך להזמין את השירות המתאים ולשלם בהתאם לכך. רק שמדובר על טווח מחירים "טיפה" שונה ממה שאתה מכיר כלקוח פרטי עם חיבור best effort.

ואת הבדיקה של SpeedTest לשרתים הקרובים בארץ מבצעים בעיקר לצורך בדיקה האם אין בעיות תקשורת בין הלקוח לספק אינטרנט.

Acadir
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 42
הצטרף: אוגוסט 2020
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #4 

אז למה סלקום כן מספקים את זה ללא ה "SLA" בלי שתבקש... זה מוצר ברמה גבוהה.
הכל תלוי בחברה וההשקעה שלה בלקוח.

tzah (פותח השרשור)
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1010
הצטרף: פברואר 2011
נתן תודות: 87 פעמים
קיבל תודות: 101 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #5 

09/02/2021 20:29  
sys_admin כתב:
09/02/2021 19:11  
tzah כתב:
בבקשה תפסיקו להטעות את קהל הלקוחות שלכם עם בדיקות מהירות מול שרתים מקומיים בישראל.
אני מדבר על התקנה ראשונית של תשתית סיבים אופטיים. קצת שקיפות והסברה לא תזיק פה. מה הטעם בלהציג ללקוח
תמונה וורודה כאילו רוחב הפס שהלקוח מקבל הוא באמת 1G או עד.. , כאשר הבדיקה מתבצעת לרוב מול שרת בודד (או שניים) בארץ.

מה זה נותן לכם כחברה? מלבד בדיקה כללית (גם לצורכי שיווק) ויצירת אנטגוניזם מצידו של הלקוח.
הרי זה ברור לכם שאחרי חודש ימים או פחות, אותו לקוח יגלה את האמת ויתלונן על כך שהוא מקבל רוחב פס נמוך לחו"ל של
200-500Mbps ואז יתחילו התלונות.

האם לדעתכם אני טועה?
...
אתה כלקוח פרטי בסך הכל צריך להבין את המהות של חיבור מסוג best effort ואחרי זה יהיה לך פחות שאלות, ובקשות כאלה.
ואם אתה צריך חיבור עם SLA מוגדר מבחינת השריון של רוחב פס לחו''ל, אז אתה רק צריך להזמין את השירות המתאים ולשלם בהתאם לכך. רק שמדובר על טווח מחירים "טיפה" שונה ממה שאתה מכיר כלקוח פרטי עם חיבור best effort.

ואת הבדיקה של SpeedTest לשרתים הקרובים בארץ מבצעים בעיקר לצורך בדיקה האם אין בעיות תקשורת בין הלקוח לספק אינטרנט.
...
לקוח ממוצע שהוא אינו גיק (מבין גדול) מחשבים, ממש לא מבין או יודע מה משמעות המושג Best effort . ואם רשום בחוזה באותיות קטנות ממש, מי בכלל טורח לקרוא אותו?

ptrToPtr
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 128
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 11 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #6 

לדעתי אתה טועה.

הסיבה שמבצעים בדיקה מול שרתים בארץ היא שהסיכוי סטטיסטית לקבל תוצאות מעולות הוא מן הסתם מאד גבוה (גם בגלל שהשרתים בארץ, וגם בגלל תעדופים שייתכן ומתבצעים על ידי ספקיות לאותם שרתים). כמו בכל דבר בחיים, רושם ראשוני הוא מאד חשוב והמון אנשים מסתמכים עליו, ולכן אני יכול לשער שהמטרה של הספקית היא להציג לך מספר שקרוב למה שהן מפרסמות (אינטרנט 1G וכו'), כדי שבתור לקוח פרטי "פשוט", תרגיש שקיבלת את מה שהובטח לך.

מעבר לכך, צריך לזכור שרוב לקוחות האינטרנט הביתי לא צורכים אפילו עשירית מחיבור עם רוחב פס גבוה (500/1G). בסופו של דבר יש שניים/שלושה ממירים בבית, כמה טבלטים - אין שום בעיה לצרוך גם 5 סטרימים של 1080P (בביטרייט הנמוך גם ככה שרוב שרותי הסטרימינג מספקים). לכן, הלקוח מבחינתו לא חווה שום בעיה, ולכן לא מחפש שום "תקלה". במקרה הזה הלקוח מרוצה, הספקית מרוצה (חסכה רוחב פס), והכל טוב. רוב השרותים שנצרכים על ידי הלקוח הפשוט הם ככה בעלי שרתים קרובים (יוטיוב, נטפליקס, שלא לדבר על סלקום TV וכו') ולכן רוב הזמן הלקוח בכלל לא צורך רוחב פס מול חו"ל - אז שוב, הכל טוב מבחינת שני הצדדים.

לגביי הלקוחות שכן צורכים רוחב פס גבוה, לשרתים בחו"ל (אחוז מאד קטן מסך כל הלקוחות) - רובם כנראה מבין שאין להם ברירה, הרי המהירויות לחו"ל בגדול זהות אצל כל הספקיות. אין ספקית בארץ (ללקוחות פרטיים) שתספק ללקוח רוחב פס של 1G לחו"ל, ולכן הלקוח צריך לקבל בהכנעה (לצערנו) את המצב. ~50 מגה יותר בהורדה מחו"ל כנראה לא יגרמו ללקוח להחליף תשתית כל שני וחמישי.

תוסיף את העובדה שאנשים לא אוהבים להתעסק עם חברות תקשורת - תחשוב על כמה אנשים יודעים שהם משלמים הון תועפות עבור שרותי תקשורת ולא מבצעים את שיחת הטלפון הפשוטה כדי להוזיל את העלויות - זה פסיכולוגי והחברות יודעות את זה, זה חלק מהמשחק.

ולבסוף, ניקח את אלה שכן הולכים צעד קדימה ומתקשרים להתלונן על רוחב פס נמוך לחו"ל - לדעתי החברות מוכנות "לאבד" את הלקוחות האלה כחלק ממצבת הלקוחות השנתית, ולכן הם לא מטרידים אותן יותר מידי. האינטרס הוא הרי כלכלי, ולאבד אחוז קטן של לקוחות כל שנה (בהנחה וכמובן ממשיכים לגייס את הלקוחות ה"פשוטים" שתארתי למעלה) הוא כלכלית המהלך הנכון, מאשר להגדיל את רוחב הפס, או לשפר ניתובים וכו'.

NeatNit
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 355
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 42 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #7 

אני לא חושב שזה שגוי לבדוק מהירות לשרתים ישראליים. אם הייתי גר בלונדון הייתי גם מצפה שיבדקו מהירות מול שרתים בלונדון, זה אולי נכון שזה "לא מוכיח הרבה" אבל זה כן מראה שהחיבור שלך תקין ואין בעייה רצינית. המהירות שתקבל בפועל לחו״ל - תלויה יותר ב"מאחורי הקלעים" של הספק, שלא לדבר על תשתיות והסכמים בינלאומיים.

זה גם מאוד מקטין ראש לחשוב שאין שום שימוש בחיבור מהיר לשרתים בארץ. אתרים ישראליים (כמו htmag.co.il אם שמעת עליו :P) גם צריכים להיטען מהר, לא?

אבל... בדקתי ping-ים ואני חושב שיש איזושהי תקלה בעניין הזה...
PS C:\Users\NeatN> ping htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [2606:4700:20::681a:8e0] with 32 bytes of data:
Reply from 2606:4700:20::681a:8e0: time=69ms
Reply from 2606:4700:20::681a:8e0: time=69ms
Reply from 2606:4700:20::681a:8e0: time=69ms
Reply from 2606:4700:20::681a:8e0: time=69ms
Ping statistics for 2606:4700:20::681a:8e0:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 69ms, Maximum = 69ms, Average = 69ms

... some minutes later ...

PS C:\Users\NeatN> ping -4 htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [172.67.74.62] with 32 bytes of data:
Reply from 172.67.74.62: bytes=32 time=5ms TTL=52
Reply from 172.67.74.62: bytes=32 time=5ms TTL=52
Reply from 172.67.74.62: bytes=32 time=4ms TTL=52
Reply from 172.67.74.62: bytes=32 time=5ms TTL=52
Ping statistics for 172.67.74.62:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 4ms, Maximum = 5ms, Average = 4ms

... some more minutes later ...

PS C:\Users\NeatN> ping -6 htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [2606:4700:20::ac43:4a3e] with 32 bytes of data:
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Ping statistics for 2606:4700:20::ac43:4a3e:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 75ms, Maximum = 75ms, Average = 75ms

PS C:\Users\NeatN> ping htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [2606:4700:20::ac43:4a3e] with 32 bytes of data:
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=77ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Ping statistics for 2606:4700:20::ac43:4a3e:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 75ms, Maximum = 77ms, Average = 75ms

PS C:\Users\NeatN> ping -4 htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [104.26.9.224] with 32 bytes of data:
Reply from 104.26.9.224: bytes=32 time=77ms TTL=49
Reply from 104.26.9.224: bytes=32 time=77ms TTL=49
Reply from 104.26.9.224: bytes=32 time=76ms TTL=49
Reply from 104.26.9.224: bytes=32 time=76ms TTL=49
Ping statistics for 104.26.9.224:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 76ms, Maximum = 77ms, Average = 76ms
...
ה-IP לא קבוע, שזה בסדר, אבל גם ה-ping משתנה מאוד לפי ה-IP שנבחר שזה כבר פחות בסדר...

אז אולי המהירות לחו״ל יותר חשובה משחשבתי! 😖

sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #8 

09/02/2021 21:02  
tzah כתב:
לקוח ממוצע שהוא אינו גיק (מבין גדול) מחשבים, ממש לא מבין או יודע מה משמעות המושג Best effort . ואם רשום בחוזה באותיות קטנות ממש, מי בכלל טורח לקרוא אותו?
...
אם לקוח מסוים לא מסוגל לקרוא את התנאי שירות של אותו השירות לפני שהוא מצטרף עליו, אז הוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו ובטח שלא לספק של שירות זה. ובזה שלקוח זה הוא אנאלפבית לא יעזור לא משרד התקשורת ולא משרד החינוך, אם לקוח זה עבר כבר את הגיל של חינוך חובה.

ואם בנוסף לזה לקוח זה גם לא מבין למה למשל, אם הוא התיישב על בימבה צעצוע מפלסטיק שעלתה לו כמה מאות שקלים, עלה על איילון ומשום מה לא מסוגל לנסוע באותה המהירות כמו רכבים אמתיים שעולים כמה מאות אלפי שקלים, למרות שגם על בימבה שלו כתוב למשל Jeep או Mercedes , ממש כמו על הרכבים ההם ואפילו יש על הלוח מכוונים שלה מחוג של מד אוץ שמראה מאות קילומטרים בשעה, גם שבימבה זו לא זזה ממקום, :lol: אז יש לו בעיה נוספת לחוסר יכולת לקרוא את ההוראות הפעלה ואת התנאי שימוש.

ואם גם אחרי גם שמסבירים לו את זה הוא טוען שחייבים להיות מהנדס רכב בכדי להבין את ההבדלים אלה בין רכב אמתי לבין בימבה צעצוע מפלסטיק,
אז הבעיה שלו עוד יותר גדולה.

sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #9 

09/02/2021 20:33  
Acadir כתב:
אז למה סלקום כן מספקים את זה ללא ה "SLA" בלי שתבקש... זה מוצר ברמה גבוהה.
הכל תלוי בחברה וההשקעה שלה בלקוח.
...
מה זה "זה" שסלקום מספקים "ללא ה "SLA" בלי שתבקש..." ? ועל איזה מוצר ברמה גבוהה מדובר ?

ובקשר לתלות של החברה וההשעה שלה בלקוח, אז הכל תלוי במה שהלקוח משקיע לצורך כך. אם הלקוח משקיע כסף בשירות, אז החברה משקיע בלקוח זה.
כמו שאומר הפתגם הסיני העתיק: Money Talks, Bullshit Walks .

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75318
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #10 

יש כאן כמה שאלות עקרוניות:
1. מה בדיוק ה-speedtest אמור לבדוק? אם הוא אמור לבדוק את ה-last mile (שם בד"כ הבעיה). דווקא כאן חשוב מאוד לבדוק עם שרת בדיקות כמה שיותר קרוב אליך, רצוי אצל הספקית.

2. אם אנחנו רוצים להבין את המגבלות של הספקית עצמה - רצוי לבדוק בשרת בחו"ל שהוא יחסית קרוב (זה כבר מורכב, כי צריך לדעת לאן הספקית מחוברת). בד"כ נהוג לעשות בדיקות מול הדאטה סנטר הקרוב של AWS (לונדון או פרנקפורט).

3. הרבה גם תלוי באיזה שירותים אתה משתמש ביום יום. אם למשל אתה משתמש ביוטיוב (יש לגוגל שרתי Edge בכל חור), או שירותי טלויזיה מקומיים (החיבור בין הספקיות די חזק כיום) או נטפליקס (יש להם שרתי proxy בכמעט כל ספקית מקומית בארץ) אז הבדיקה המקומית מצויינת.

אם יש לך שרת ספציפי שאתה עובד מולו - תבדוק מולו. טורנטים וכו' תלוי בתוכן.

אני למשל בודק ישירות מול השרת של HT, ומקבל תוצאות דומות למה שאני מקבל מבדיקה של סלקום.

שים לב שיש מגבלות גם לשרתי הבדיקות האלה. לא כולם פותחים רוחב פס מלא מול כל לקוח.

לנטפליקס יש שירות חביב בשם fast.com שבודק מול ה-proxy הקרוב אליכם. לרוב זה יותר מקומי אפילו מ-ookla

l33cher
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1809
הצטרף: יולי 2009
מיקום: לה לה לנד
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 61 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #11 

09/02/2021 21:37  
ptrToPtr כתב:
לדעתי אתה טועה.

הסיבה שמבצעים בדיקה מול שרתים בארץ היא שהסיכוי סטטיסטית לקבל תוצאות מעולות הוא מן הסתם מאד גבוה (גם בגלל שהשרתים בארץ, וגם בגלל תעדופים שייתכן ומתבצעים על ידי ספקיות לאותם שרתים). כמו בכל דבר בחיים, רושם ראשוני הוא מאד חשוב והמון אנשים מסתמכים עליו, ולכן אני יכול לשער שהמטרה של הספקית היא להציג לך מספר שקרוב למה שהן מפרסמות (אינטרנט 1G וכו'), כדי שבתור לקוח פרטי "פשוט", תרגיש שקיבלת את מה שהובטח לך.

מעבר לכך, צריך לזכור שרוב לקוחות האינטרנט הביתי לא צורכים אפילו עשירית מחיבור עם רוחב פס גבוה (500/1G). בסופו של דבר יש שניים/שלושה ממירים בבית, כמה טבלטים - אין שום בעיה לצרוך גם 5 סטרימים של 1080P (בביטרייט הנמוך גם ככה שרוב שרותי הסטרימינג מספקים). לכן, הלקוח מבחינתו לא חווה שום בעיה, ולכן לא מחפש שום "תקלה". במקרה הזה הלקוח מרוצה, הספקית מרוצה (חסכה רוחב פס), והכל טוב. רוב השרותים שנצרכים על ידי הלקוח הפשוט הם ככה בעלי שרתים קרובים (יוטיוב, נטפליקס, שלא לדבר על סלקום TV וכו') ולכן רוב הזמן הלקוח בכלל לא צורך רוחב פס מול חו"ל - אז שוב, הכל טוב מבחינת שני הצדדים.

לגביי הלקוחות שכן צורכים רוחב פס גבוה, לשרתים בחו"ל (אחוז מאד קטן מסך כל הלקוחות) - רובם כנראה מבין שאין להם ברירה, הרי המהירויות לחו"ל בגדול זהות אצל כל הספקיות. אין ספקית בארץ (ללקוחות פרטיים) שתספק ללקוח רוחב פס של 1G לחו"ל, ולכן הלקוח צריך לקבל בהכנעה (לצערנו) את המצב. ~50 מגה יותר בהורדה מחו"ל כנראה לא יגרמו ללקוח להחליף תשתית כל שני וחמישי.

תוסיף את העובדה שאנשים לא אוהבים להתעסק עם חברות תקשורת - תחשוב על כמה אנשים יודעים שהם משלמים הון תועפות עבור שרותי תקשורת ולא מבצעים את שיחת הטלפון הפשוטה כדי להוזיל את העלויות - זה פסיכולוגי והחברות יודעות את זה, זה חלק מהמשחק.

ולבסוף, ניקח את אלה שכן הולכים צעד קדימה ומתקשרים להתלונן על רוחב פס נמוך לחו"ל - לדעתי החברות מוכנות "לאבד" את הלקוחות האלה כחלק ממצבת הלקוחות השנתית, ולכן הם לא מטרידים אותן יותר מידי. האינטרס הוא הרי כלכלי, ולאבד אחוז קטן של לקוחות כל שנה (בהנחה וכמובן ממשיכים לגייס את הלקוחות ה"פשוטים" שתארתי למעלה) הוא כלכלית המהלך הנכון, מאשר להגדיל את רוחב הפס, או לשפר ניתובים וכו'.
...
נוסף על כך ולחדד,כל הספקיות עושות OVERSELLING לרוחב פס שברשותן (והן יודעות מה יש להן,בניגוד אלינו)
הרי מה הסיכוי שכל הלקוחות יתחברו ויורידו עשרות גיגות בשעה מסוימת? כמה כבר יש להן לקוחות שטוחנים הורדות כל חודש ?
אז מי שמתקשר להתלונן בהתחלה מערבבים אותו (הלקוח\מחשב תמיד אשם,אם תתעקש "יודו" שיש בעיה),אחרי זה "בודקים" (לוקח לפעמים יותר מיום),אחרי זה חוזר אליך איזה "בכיר" (שזה בכלל לפעמים נציג שיושב ממול או איזה אחמ"ש עם קצת יותר ידע מהממוצע),בסוף יפתרו לך את הבעיה נקודתית עד ה"תקלה" הבאה.

כמו שכתבו,רוב הלקוחות לא מגרדים את החיבור שלהם,רוב הזמן זה סטרים והורדות בטלוויזיה (שלא לוקחות הרבה רוחב פס,וגם אם כן לא כל הזמן),או גלישה בחדשות\פורומים וכו',גם בבית חכם עם מלאאאאא משתמשים (טאבלטים מחשבים טלוויזיות ומה לא) זה לא נניח 200מגהביט נצרך במשך ימים רצופים...

ככה שבכל זמן נתון נשאר לספק הרבה רוחב פס והוא לא ממש גומר הכל וצריך לתת לתשובות לקהל עצבני שעוד שניה פורץ לו ל DATACENTER.

עקום,אבל חוקי,תקין,וככה זה.
th1s 1s my d1st0rt3d r34l1ty

sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #12 

זו הסיבה שכל חיבורים ביתיים כאלה בכל רחבי ישראל יכולים להיות מושבתים, אם למשל מספר ילדים במקביל מתחילים להוריד את העדכון של המשחק האהוב עליהם מאינטרנט ולא משרתי מטמון של הספקים כאן. זו דוגמה אחת לכתבה שמתארת תופעה זו למשל:

האינטרנט איטי? תאשימו את העדכון של פורטנייט אפיק גיימס, מפתחת פורטנייט שחררה היום לרשת עדכון למשחק המצליח בעולם, ולטענת ספקיות האינטרנט בישראל הדבר גרם לעיכובים בגלישה ברחבי הארץ

tzah (פותח השרשור)
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1010
הצטרף: פברואר 2011
נתן תודות: 87 פעמים
קיבל תודות: 101 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #13 

09/02/2021 21:37  
ptrToPtr כתב:
לדעתי אתה טועה.

הסיבה שמבצעים בדיקה מול שרתים בארץ היא שהסיכוי סטטיסטית לקבל תוצאות מעולות הוא מן הסתם מאד גבוה (גם בגלל שהשרתים בארץ, וגם בגלל תעדופים שייתכן ומתבצעים על ידי ספקיות לאותם שרתים). כמו בכל דבר בחיים, רושם ראשוני הוא מאד חשוב והמון אנשים מסתמכים עליו, ולכן אני יכול לשער שהמטרה של הספקית היא להציג לך מספר שקרוב למה שהן מפרסמות (אינטרנט 1G וכו'), כדי שבתור לקוח פרטי "פשוט", תרגיש שקיבלת את מה שהובטח לך.

מעבר לכך, צריך לזכור שרוב לקוחות האינטרנט הביתי לא צורכים אפילו עשירית מחיבור עם רוחב פס גבוה (500/1G). בסופו של דבר יש שניים/שלושה ממירים בבית, כמה טבלטים - אין שום בעיה לצרוך גם 5 סטרימים של 1080P (בביטרייט הנמוך גם ככה שרוב שרותי הסטרימינג מספקים). לכן, הלקוח מבחינתו לא חווה שום בעיה, ולכן לא מחפש שום "תקלה". במקרה הזה הלקוח מרוצה, הספקית מרוצה (חסכה רוחב פס), והכל טוב. רוב השרותים שנצרכים על ידי הלקוח הפשוט הם ככה בעלי שרתים קרובים (יוטיוב, נטפליקס, שלא לדבר על סלקום TV וכו') ולכן רוב הזמן הלקוח בכלל לא צורך רוחב פס מול חו"ל - אז שוב, הכל טוב מבחינת שני הצדדים.

לגביי הלקוחות שכן צורכים רוחב פס גבוה, לשרתים בחו"ל (אחוז מאד קטן מסך כל הלקוחות) - רובם כנראה מבין שאין להם ברירה, הרי המהירויות לחו"ל בגדול זהות אצל כל הספקיות. אין ספקית בארץ (ללקוחות פרטיים) שתספק ללקוח רוחב פס של 1G לחו"ל, ולכן הלקוח צריך לקבל בהכנעה (לצערנו) את המצב. ~50 מגה יותר בהורדה מחו"ל כנראה לא יגרמו ללקוח להחליף תשתית כל שני וחמישי.

תוסיף את העובדה שאנשים לא אוהבים להתעסק עם חברות תקשורת - תחשוב על כמה אנשים יודעים שהם משלמים הון תועפות עבור שרותי תקשורת ולא מבצעים את שיחת הטלפון הפשוטה כדי להוזיל את העלויות - זה פסיכולוגי והחברות יודעות את זה, זה חלק מהמשחק.

ולבסוף, ניקח את אלה שכן הולכים צעד קדימה ומתקשרים להתלונן על רוחב פס נמוך לחו"ל - לדעתי החברות מוכנות "לאבד" את הלקוחות האלה כחלק ממצבת הלקוחות השנתית, ולכן הם לא מטרידים אותן יותר מידי. האינטרס הוא הרי כלכלי, ולאבד אחוז קטן של לקוחות כל שנה (בהנחה וכמובן ממשיכים לגייס את הלקוחות ה"פשוטים" שתארתי למעלה) הוא כלכלית המהלך הנכון, מאשר להגדיל את רוחב הפס, או לשפר ניתובים וכו'.
...
הכל טוב ויפה. אבל זו לא חוכמה גדולה להציג בפני לקוח מצג שווא. הבדיקה המקומית נועדה לבדוק שהכל עובד מקומית כפי שצריך ולא יותר מזה. תתקן אותי אם אני טועה, אבל גם אמינות לא פחות חשובה מרושם ראשוני!

tzah (פותח השרשור)
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1010
הצטרף: פברואר 2011
נתן תודות: 87 פעמים
קיבל תודות: 101 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #14 

09/02/2021 22:47  
NeatNit כתב:
אני לא חושב שזה שגוי לבדוק מהירות לשרתים ישראליים. אם הייתי גר בלונדון הייתי גם מצפה שיבדקו מהירות מול שרתים בלונדון, זה אולי נכון שזה "לא מוכיח הרבה" אבל זה כן מראה שהחיבור שלך תקין ואין בעייה רצינית. המהירות שתקבל בפועל לחו״ל - תלויה יותר ב"מאחורי הקלעים" של הספק, שלא לדבר על תשתיות והסכמים בינלאומיים.

זה גם מאוד מקטין ראש לחשוב שאין שום שימוש בחיבור מהיר לשרתים בארץ. אתרים ישראליים (כמו htmag.co.il אם שמעת עליו :P) גם צריכים להיטען מהר, לא?

אבל... בדקתי ping-ים ואני חושב שיש איזושהי תקלה בעניין הזה...
PS C:\Users\NeatN> ping htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [2606:4700:20::681a:8e0] with 32 bytes of data:
Reply from 2606:4700:20::681a:8e0: time=69ms
Reply from 2606:4700:20::681a:8e0: time=69ms
Reply from 2606:4700:20::681a:8e0: time=69ms
Reply from 2606:4700:20::681a:8e0: time=69ms
Ping statistics for 2606:4700:20::681a:8e0:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 69ms, Maximum = 69ms, Average = 69ms

... some minutes later ...

PS C:\Users\NeatN> ping -4 htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [172.67.74.62] with 32 bytes of data:
Reply from 172.67.74.62: bytes=32 time=5ms TTL=52
Reply from 172.67.74.62: bytes=32 time=5ms TTL=52
Reply from 172.67.74.62: bytes=32 time=4ms TTL=52
Reply from 172.67.74.62: bytes=32 time=5ms TTL=52
Ping statistics for 172.67.74.62:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 4ms, Maximum = 5ms, Average = 4ms

... some more minutes later ...

PS C:\Users\NeatN> ping -6 htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [2606:4700:20::ac43:4a3e] with 32 bytes of data:
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Ping statistics for 2606:4700:20::ac43:4a3e:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 75ms, Maximum = 75ms, Average = 75ms

PS C:\Users\NeatN> ping htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [2606:4700:20::ac43:4a3e] with 32 bytes of data:
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=77ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Reply from 2606:4700:20::ac43:4a3e: time=75ms
Ping statistics for 2606:4700:20::ac43:4a3e:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 75ms, Maximum = 77ms, Average = 75ms

PS C:\Users\NeatN> ping -4 htmag.co.il
Pinging htmag.co.il [104.26.9.224] with 32 bytes of data:
Reply from 104.26.9.224: bytes=32 time=77ms TTL=49
Reply from 104.26.9.224: bytes=32 time=77ms TTL=49
Reply from 104.26.9.224: bytes=32 time=76ms TTL=49
Reply from 104.26.9.224: bytes=32 time=76ms TTL=49
Ping statistics for 104.26.9.224:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 76ms, Maximum = 77ms, Average = 76ms
...
ה-IP לא קבוע, שזה בסדר, אבל גם ה-ping משתנה מאוד לפי ה-IP שנבחר שזה כבר פחות בסדר...

אז אולי המהירות לחו״ל יותר חשובה משחשבתי! 😖
...
LOL
לצורך ההשוואה, אתה יודע טוב מאוד שהעיר לונדון היא עיר יחסית גדולה בהשוואה לת"א. סביר להניח שתושבי העיר משתמשים בלא מעט שירותי און ליין מקומיים, לרבות עבודה. תחום הדיגיטל הרבה פחות מפותח בישראל. כנ"ל גם תשלומים בתחבורה ציבורית וכן הלאה..

מתי בפעם האחרונה הורדת משחק משרת מקומי בישראל?. אולי לעלות קבצים לענן של מייקרופסט .. ומה עוד? שיחות ב- skype ?
הרי הספקים גם מתעדפים את השרתים באתר speedtest . כלומר זה לא בטוח שתקבל בשרת איקס 900 Mbps או קרוב למהירות שאתה מקבל בביצוע הבדיקות. איך אומרים, כל שרת לגופו ..?

הבדיקות הן לרוב לצורכי יופי ובדיקה כללית לראות שהכל תקין ברמה מקומית וזהו.

ptrToPtr
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 128
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 11 פעמים

Re: בקשה אישית לחברות סלקום/פרטנר/משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #15 

12/02/2021 22:02  
tzah כתב:
הכל טוב ויפה. אבל זו לא חוכמה גדולה להציג בפני לקוח מצג שווא. הבדיקה המקומית נועדה לבדוק שהכל עובד מקומית כפי שצריך ולא יותר מזה. תתקן אותי אם אני טועה, אבל גם אמינות לא פחות חשובה מרושם ראשוני!
...
כמו שהסברתי, מכיוון שרוב האנשים צורכים רוחב פס מקומי (נטפליס, יוטיוב, שרותי טלביזיה מקומיים, ואפילו שרתים של חברות משחקים שכבר קיימים באזור), אז קשה לקרוא לזה מצג שווא או לטעון לחוסר אמינות, כי סביר להניח שהם באמת יקבלו את המהירות שהם רואה בבדיקת ה-speedtest הראשונית גם בשימוש היום יומי שלהם.

לא חסרות דוגמאות מעולמות אחרים לנתונים רשמיים שלא תמיד מסתדרים עם המציאות - גם צריכת הדלק של רכב שמופיעה במפרט הטכני שלו היא מצג שווא לפי הגישה שלך. בישראל, כשכל הכבישים פקוקים 15 שעות ביום, לעולם לא תקבל צריכת דלק דומה למה שהיצרן טוען.

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”