עדכון: התקלה נפתרה על ידי החלפה של הפורט בסוויץ' בבניין.
יותר נכון העבירו אותי מסוויץ' 1 לסוויץ' 2 (כנראה שהפורט שלי פשוט היה בעייתי אבל הטכנאי כבר העביר לסוויץ' השני) ועכשיו הכל פיקס!
שלום חברים,
אני מחובר לפרטנר פייבר עם חיבור 1000 הורדה / 100 העלאה.
בשבועות האחרונים שמתי לב לניתוקים קטנים מדי פעם של ממש כמה שניות בודדות.
אני משתמש בראוטר של Ubiquiti מדגם ER-X-SFP ככה שהסיב של פרטנר מחובר מהקיר אליו (כרגע עם המיניג'ביק של פרטנר אבל הזמנתי אחד של Ubiquiti הוא בדרך).
הבדיקה שעשיתי היא פינג רציף לגוגל ואני רואה תופעה די עקבית, כל 1-3 דקות מקבל unreachable או פינג גבוה מאוד (כמה מאות ms ואפילו מעל 1000ms).
כמובן שהחשוד המיידי הוא הראוטר אז איפסתי אותו ממש להגדרות יצרן (הדבר היחיד שעשיתי זה להפעיל offload) והתופעה עדיין המשיכה.
כשאני עושה פינג רציף מה-CLI של הראוטר אני רואה תופעה דומה.
ניסיתי להוציא את הראוטר מהשרשרת וחיברתי את המחשב לממיר סיב של פרטנר (שעוד קיים אצלי אבל לא בשימוש) וראיתי שהתופעה עדיין קיימת.
דיברתי עם התמיכה של פרטנר עשו לי "איפוס לציוד" הכל היה בסדר בערך ל-5 דקות ואז שוב חזר, תיאמו לי טכנאי ליום ראשון.
העניין הוא שלפעמים זה באמת בסדר לדי הרבה זמן (כרגע בערך 600 פינגים רצופים שעברו חלק) ואז פתאום שוב כל כמה דקות ניתוק.
והנה עכשיו אחרי בערך 600 פינגים רצופים חלקים קיבלתי את הדבר הבא, אמנם לא unreachable אבל פינג גבוה מאוד.
ממה שאני מבין הבעיה כנראה בציוד של פרטנר (מיניג'ביק תקול / ציוד שלהם בבניין), אולי מישהו כאן שמבין יותר ממני יכול לתת עוד דעה על העניין?
אני גם חושש שיגיע טכנאי ולא ממש יידע מה לעשות, יחליף את הממיר האופטי או את המיניג'ביק ויילך וזה לא באמת יפתור את הבעיה.
[עדכון: התקלה נפתרה!] Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר
- sys_admin
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3685
- הצטרף: ינואר 2014
- מיקום: גליל מערבי
- נתן תודות: 9 פעמים
- קיבל תודות: 718 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
בכדי לדעת, אם יש לך בכלל בעיה בתשתית בין ה GIBIC שלך ולציוד אקטיבי של פרטנר אתה צריך GIBIC עם יכולות DDM. רק כך אתה תוכל לראות את הנתוניפ של הקו האופטי שלך. ל GIBIC שפרטנר מספק אין יכולת זו. אם ממלא אתה רוכש GIBIC חדש, אז תדאג שהוא לפחות כבר יכלול את האפשרות זו. מצרף דוגמה של פלט DDM שממנו ניתן לראות את האיכות של קו אופטי ולדעת, אם יש צורך לתקן את הקו אופטי:
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
יש לך תוכנת טורנט פעילה במחשב שלך?
אם כן, תסגור אותה, ותבדוק אם הבעיה עדיין קיימת.
אם כן, תסגור אותה, ותבדוק אם הבעיה עדיין קיימת.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
@sys_admin
אתה בטוח?
אתה בטוח?
קוד: בחירת הכל
ubnt:~$ show interfaces ethernet eth5 sfp
connector=LC
vendor=OEM
oui=00-00-00
part=OP5420D-43
rev=A
serial=XXXXXXXXXXXX
date=190717
temp=33.921 C
voltage=3.27 V
current=16.40 mA
tx_power=0.20 mW
rx_power=0.28 mW
tx_fault=no
rx_los=no
- djsavta (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 138
- הצטרף: אפריל 2015
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
האמת היא שאני לא בטוח אם לדגם שרכשתי יש יכולות DDM, זה לא מצויין אז כנראה שלא.18/02/2021 18:21sys_admin כתב: ↑ בכדי לדעת, אם יש לך בכלל בעיה בתשתית בין ה GIBIC שלך ולציוד אקטיבי של פרטנר אתה צריך GIBIC עם יכולות DDM. רק כך אתה תוכל לראות את הנתוניפ של הקו האופטי שלך. ל GIBIC שפרטנר מספק אין יכולת זו. אם ממלא אתה רוכש GIBIC חדש, אז תדאג שהוא לפחות כבר יכלול את האפשרות זו. מצרף דוגמה של פלט DDM שממנו ניתן לראות את האיכות של קו אופטי ולדעת, אם יש צורך לתקן את הקו אופטי:...
הדגם זה UF-SM-1G-S.
מה שכן, אני חושב שלזה של פרטנר כן יש, הרצתי כמה פקודות ב-CLI שנתנו לי קצת פרטים (מחקתי את ה-IP שלי וכאלה).
זה מספיק בשביל לדעת האם הקו האופטי תקין?
לא, אין.18/02/2021 18:42Amir64 כתב: ↑ יש לך תוכנת טורנט פעילה במחשב שלך?
אם כן, תסגור אותה, ותבדוק אם הבעיה עדיין קיימת....
ואין קשר למחשב, אפשר לראות שהניתוקים קורים גם בפינג מהממשק של הראוטר עצמו.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
נתוני הקו שלך דיי דומים לשלי, אבל אני לא באמת יודע.
אלה הנתונים שאני רואה אצלי לצרכי השוואה:
אלה הנתונים שאני רואה אצלי לצרכי השוואה:
קוד: בחירת הכל
ubnt:~$ show interfaces ethernet eth5 sfp
connector=LC
vendor=OEM
oui=00-00-00
part=OP5420D-43
rev=A
serial=XXXXXXXXXXXX
date=190717
temp=33.921 C
voltage=3.27 V
current=16.40 mA
tx_power=0.20 mW
rx_power=0.28 mW
tx_fault=no
rx_los=no
ubnt:~$ show interfaces ethernet eth5
eth5: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state UP group default qlen 1000
link/ether *** brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
inet *** brd *** scope global eth5
valid_lft forever preferred_lft forever
inet6 *** scope link
valid_lft forever preferred_lft forever
Description: Internet
RX: bytes packets errors dropped overrun mcast
2751677405348 3315076168 0 8375 0 0
TX: bytes packets errors dropped carrier collisions
3388737620200 3251341576 0 0 0 0
ubnt:~$ uptime
16:52:09 up 102 days, 10:17, 2 users, load average: 1.12, 1.27, 1.26
- djsavta (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 138
- הצטרף: אפריל 2015
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
אוקיי תודה, אז או שהקו עצמו תקין מהכיוון הזה או שהנתונים האלה לא מצביעים על תקינות הקו.
נראה שיש לנו GIBICים שונים אחד מהשני אבבל עדיין לשניהם יש דיאגנוסטיקה.
על איזו גרסה הראוטר שלך אגב?
נראה שיש לנו GIBICים שונים אחד מהשני אבבל עדיין לשניהם יש דיאגנוסטיקה.
על איזו גרסה הראוטר שלך אגב?
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
אני קצת (הרבה?) לא מעודכן, v1.10.7.
התחברתי אליהם בסוף 2019, אז אולי הציוד שהם משתמשים בו השתנה מאז.
התחברתי אליהם בסוף 2019, אז אולי הציוד שהם משתמשים בו השתנה מאז.
- djsavta (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 138
- הצטרף: אפריל 2015
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
לא שזה אמור לשנות משהו, אבל אני על הגרסה האחרונה v2.0.9-hotfix.1 (אולי שווה לי לשנמך?)
אני התחברתי אליהם עוד ב-2018, לדעתי הציוד שלי ישן יותר משלך.
אני התחברתי אליהם עוד ב-2018, לדעתי הציוד שלי ישן יותר משלך.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
אני שמעתי\קראתי שלגרסה *.2 היו כל מני בעיות יציבות, זו אחת הסיבות שלא שדרגתי. עם זאת, 2.0.9 HF1 הייתה אמורה לפתור את כל הבעיות האלה.
אני מניח ששווה לנסות לשנמך ולראות אם זה נותן משהו.
אני מניח ששווה לנסות לשנמך ולראות אם זה נותן משהו.
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
איך מקבלים נתונים מה - GBIC ? צריך שהמחשב יהיה מחובר ישירות למתאם סיב?
- forum_admin
-
- חבר פעיל
- הודעות: 79
- הצטרף: אוגוסט 2020
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 9 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
אין דבר כזה שלא יהיו יכולות DDM, ולנציגים שם אין יכולת להתחבר לציוד לראות נתונים18/02/2021 18:21sys_admin כתב: ↑ בכדי לדעת, אם יש לך בכלל בעיה בתשתית בין ה GIBIC שלך ולציוד אקטיבי של פרטנר אתה צריך GIBIC עם יכולות DDM. רק כך אתה תוכל לראות את הנתוניפ של הקו האופטי שלך. ל GIBIC שפרטנר מספק אין יכולת זו. אם ממלא אתה רוכש GIBIC חדש, אז תדאג שהוא לפחות כבר יכלול את האפשרות זו. מצרף דוגמה של פלט DDM שממנו ניתן לראות את האיכות של קו אופטי ולדעת, אם יש צורך לתקן את הקו אופטי:...
הם משתמשים במערכת שעושה להם אוטומציה , ודרכה הם רואים את החבילה שעל הקו, נתונים אופטיים, האם הפורט למעלה, בדיקת שגיאות
הם חייבים את זה אחרת הם לא יראו נתונים אצלם בתוכנה
יש הרבה מקרים שבהם התוכנה מראה נתונים שגויים, אבל עוד פעם אני בספק אם הם מתחברים לציוד
שאני אומר ציוד אני מתכוון לSW בחצר לקוח , וגם לטבעת עצמה
- djsavta (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 138
- הצטרף: אפריל 2015
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
שינמכתי גרסה ל-v1.10.11.
נראה כרגע כבר בערך 20 דקות בלי ניתוקים.
אולי הבעיה הייתה בגרסה, מוזר מאוד בהתחשב בעובדה שהיו ניתוקים גם עם הממיר האופטי של פרטנר.
אם יישאר ככה עד מחר אבטל את הטכנאי של פרטנר.
נראה כרגע כבר בערך 20 דקות בלי ניתוקים.
אולי הבעיה הייתה בגרסה, מוזר מאוד בהתחשב בעובדה שהיו ניתוקים גם עם הממיר האופטי של פרטנר.
אם יישאר ככה עד מחר אבטל את הטכנאי של פרטנר.
- sys_admin
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3685
- הצטרף: ינואר 2014
- מיקום: גליל מערבי
- נתן תודות: 9 פעמים
- קיבל תודות: 718 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
לפי איך שזה נראה, לפחות החלק מהתשתית שבין המתג של פרטנר לבין ה GIBIC שלך הוא תקין. הבדיקה הבעה שאתה יכול לנסות זה לבדוק PING ל HOP הראשון שאתה מקבל מפרטנר. אם גם לשם יש ניתוקים, אז אתה יכול לדעת שהבעיה היא עוד לפני יציאה מרשת של פרטנר לאינטרנט.18/02/2021 18:44djsavta כתב: ↑האמת היא שאני לא בטוח אם לדגם שרכשתי יש יכולות DDM, זה לא מצויין אז כנראה שלא.18/02/2021 18:21sys_admin כתב: ↑ בכדי לדעת, אם יש לך בכלל בעיה בתשתית בין ה GIBIC שלך ולציוד אקטיבי של פרטנר אתה צריך GIBIC עם יכולות DDM. רק כך אתה תוכל לראות את הנתוניפ של הקו האופטי שלך. ל GIBIC שפרטנר מספק אין יכולת זו. אם ממלא אתה רוכש GIBIC חדש, אז תדאג שהוא לפחות כבר יכלול את האפשרות זו. מצרף דוגמה של פלט DDM שממנו ניתן לראות את האיכות של קו אופטי ולדעת, אם יש צורך לתקן את הקו אופטי:...
הדגם זה UF-SM-1G-S.
מה שכן, אני חושב שלזה של פרטנר כן יש, הרצתי כמה פקודות ב-CLI שנתנו לי קצת פרטים (מחקתי את ה-IP שלי וכאלה).
זה מספיק בשביל לדעת האם הקו האופטי תקין?
לא, אין.18/02/2021 18:42Amir64 כתב: ↑ יש לך תוכנת טורנט פעילה במחשב שלך?
אם כן, תסגור אותה, ותבדוק אם הבעיה עדיין קיימת....
ואין קשר למחשב, אפשר לראות שהניתוקים קורים גם בפינג מהממשק של הראוטר עצמו....
- djsavta (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 138
- הצטרף: אפריל 2015
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
Re: Packet Loss עקבי - פרטנר פייבר (ER-X-SFP)
האמת שעשיתי בדיוק את זה ואכן היו ניתוקים.18/02/2021 19:54sys_admin כתב: ↑לפי איך שזה נראה, לפחות החלק מהתשתית שבין המתג של פרטנר לבין ה GIBIC שלך הוא תקין. הבדיקה הבעה שאתה יכול לנסות זה לבדוק PING ל HOP הראשון שאתה מקבל מפרטנר. אם גם לשם יש ניתוקים, אז אתה יכול לדעת שהבעיה היא עוד לפני יציאה מרשת של פרטנר לאינטרנט.18/02/2021 18:44djsavta כתב: ↑
האמת היא שאני לא בטוח אם לדגם שרכשתי יש יכולות DDM, זה לא מצויין אז כנראה שלא.
הדגם זה UF-SM-1G-S.
מה שכן, אני חושב שלזה של פרטנר כן יש, הרצתי כמה פקודות ב-CLI שנתנו לי קצת פרטים (מחקתי את ה-IP שלי וכאלה).
זה מספיק בשביל לדעת האם הקו האופטי תקין?
לא, אין.
ואין קשר למחשב, אפשר לראות שהניתוקים קורים גם בפינג מהממשק של הראוטר עצמו.......
אבל כרגע אני על הגרסה המשונמכת ונראה שאין ניתוקים.
שוב, זה מאוד מאוד מוזר כי קודם היו ניתוקים גם בלי הראוטר אז קצת לא ברור לי איך זה פתר את הבעיה.
בכל מקרה כרגע ביטלתי גם את ההזמנה של ה-GIBIC וגם את הטכנאי של פרטנר, כי נראה שהכל תקין.
עריכה: כמובן שרגע אחרי שאני מבטל הכל אני אקבל ניתוק נוסף.
אני אקבע שוב טכנאי.
כרגע אני לא אזמין GIBIC חדש אם אין צורך.