שבוע טוב,30/04/2021 21:50tzah כתב: ↑26/04/2021 19:34arotman כתב: ↑
אשרי לך וטוב לך אבל למאות הלקוחות שטיפלתי וממשיך לטפל בהם, הגישה הזאת חסכה וממשיכה לחסוך המון כאב ראש במיוחד שאני מראש מתקין נתב עם 2 חיבורי WAN שאחד מהם עם חייגן ואחד עם לקוח DHCP ומשום שעובדים עם ציוד בזק או ספק מקורי הלקוח תמיד יכול לאפס נתב בזק לחבר ל WAN2 ולאפשר לבזק או לשאר הספקים לשבור את הראש עם התקלה ולא יכולים לומר "ללקוח יש לך ציוד פרטי אז לא מטפלים"
אחרי שהכל סודר, הלקוח נותן לי שליטה מרחוק ואני מחזיר את תצורת ה Bridge במקרה של בזק...
אצל לקוחות עסקיים עם קוי מטרו אין את כל ההתעסקות הזאת......
מי שישמע, הציוד של בזק לא מגיע מחו"ל ומיוצר פה בישראל. אז נכון הוא נבדק מול מערכות בזק וזה מאוד מקל על עבודתך.
אבל כלקוח פרטי, אני מאוד בעד שימוש בציוד פרטי. פחות בקטע של לקחת ציוד קצה של חברות התקשורת. אם ניתן להימנע, אז למה לא? .
גם אין צורך להחזיר ציוד ולקבל זיכוי. חוצמזה, אם התקלה היא נגיד בתשתית ולא בציוד הפרטי אתם תדעו יחסית מהר, אז בכל מקרה חברת התקשורת צריכה לפתוח קריאת טכנאי ולהגיע לבדוק ,נכון? הלקוח הממוצא בישראל הוא לא עד כדי כך חסר אינטלגנציה.
כלקוח פרטי בבית, אין לי 10- 4 נקודות רשת או מערך תקשורת יוצא דופן, מלבד נקודת סיב בודדת של פרטנר (קופסא חיצונית) ונקודת סיב נוספת מסוג Gpon (לא פעילה) עם שקע מסודר שהתקנתי עבורה.
אגב, הזמנתי GBIC + ממיר סיב (כלוב) של tp-link כסוג של גיבוי ,אם וכאשר אצטרך אי פעם. אתה אומר שזה יעבור היטב ללא אקטיבציה
ובעיות כן? (בכוונה שואל מס' פעמים).
הלכתי לפי מפרט סטנדרטי וכמובן בחרתי בסוג single mode sfp . לגבי אורכי גל, גם הלכתי על הסטנדרט. ההוצאה הכספית לא הייתה גבוהה
במיוחד. כאשר אקבל את הממיר, אולי אכין סקירה מסודרת ואפרסם פה בפורום....
הציוד בד"כ מיוצר במזרח בסין, זה לא קשור לכלום, למיטב הבנתי "הכלוב" כפי שאתה קורא לו הוא בעצם ממיר מדיה פשוט שאתה יכול לרכוש בארץ ב 90 או 140 ש"ח ואין לו שום משמעות מבחינת הספק, מה שיותר משמעותי הוא יחידת ה GBIC שאותה לפי הבנתי פרטנר, סלקום , בזק ואנלימיטד
מחייבים אישור במערכות שלהם ע"פ כתובת MAC. כלומר אם יש לך GBIC שלא מתאים או מאושר אצל הספק אז בפרוש לא יעבוד.
אשמח לשמוע אחרת.
גם הערב אני מטפל בלקוחות שהייתה להם תקלה בבזק עם נתב BE שמשמש כמודם Bridge כרגיל בזק באופן מיותר לחלוטין מבקשים איפוס נתב ביום שישי ואז הלקוח צריך לחבר את נתב בזק לחיבור WAN2 בנתב הפרטי שלו כדי שיהיה לו אינטרנט, הערב אני נכנס מרחוק עם תוכנת TeamViewer כדי להגדיר את נתב בזק כמודם מחדש.
בזק ושאר הספקים לא ממהרים לשלוח טכנאי במיוחד שיש לך ציוד פרטי , יגידו לך "לך תחליף את הציוד שלך" ואז אם עדיין יש בעיה ישלחו טכנאי.
כאשר מדובר בציוד שלהם הם מקסימום יכולים להתעקש על שליח שיביא לך נתב אחר ואם עדיין יש בעיה ישלחו טכנאי.
עם ציוד גישה של הספק כל התרוצים נגמרים ואין זה משנה כלל אם יש לך רשת של 4 נקודות או 100 בבית.