חבר שרק התחיל
הודעות: 36
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

הגיעה הQuckmill ALexia Evo החדשה

נושא שלא נקרא #1 

הגיעה המכונה החדשה.
הוזמן ביום חמישי מאיטליה הגיעה ביום שלישי.

950 יורו + 1080 ש"ח (עלויות בארץ) עד הדלת

הוזמן מפה: https://www.coffeeitalia.ie/
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

affiliate (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

נושא שלא נקרא #2 

לא מבין למה התמונות עולות ככה אבל שיהיה

RuslanAbramov
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 745
הצטרף: אפריל 2015
שם מלא: Ruslan Abramov
נתן תודות: 109 פעמים
קיבל תודות: 134 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

תתחדש ותהנה :D

מאור_בר
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1222
הצטרף: פברואר 2010
נתן תודות: 125 פעמים
קיבל תודות: 125 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

בשעה טובה ונוצצת!

noam
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1424
הצטרף: מרץ 2005
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אפשר לדעת למה קנית דווקא אותה?

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

תתחדש ותהנה
סרטון חליטה או לא היה ! 😎
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

affiliate (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

נושא שלא נקרא #7 

@TsurTriger
יהיה. מץאמן בינתיים. זה חדש לי. עליתי מנספרסו.

מחכה למטחנה פשוט.
הזמנתי את הניש זירו אבל היא תגיע רק ביוני בערך

אז בינתיים קניתי את הברוויל גריינדר פרו שיגיע שבוע הבא ואעשה סרטון חליטה.
·

boren
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

affiliate, תוכל לשתף את ההתרשמות שלך מהמכונה לאחר חודשיים של שימוש? המכונה הזו מאוד דומה ל-ECM Classika בתכונות, אבל המחיר ששילמת הרבה יותר משתלם מה-ECM.

boren
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

נושא שלא נקרא #9 

noam כתב:אפשר לדעת למה קנית דווקא אותה?
·אני לא יודע מדוע פותח הדיון בחר דווקא בה, אבל בסה"כ נראה שיש לי בעיקר יתרונות בהשוואה למתחרות העקריות של בזרה ו-ECM.

אחרי שהחלטתי ללכת על E61 עם דוד בודד, נראה שזו תהיה הבחירה הטובה ביותר עבורי.

ארז_תבור
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 4
הצטרף: דצמבר 2010
מיקום: בנימינה
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

מתעניין מאוד באלכסה

נושא שלא נקרא #10 

אחרי הרבה שנים עם HX E61, כולם בבית אצלנו נגמלו מהרגלי חלב והחלטתי לעבור ל SB E61

ה QM Alexia נראית בול קליעה ואשמח לשמוע חוות דעת משימוש בפועל במכונה?

תודה

ארז

megahertz
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 74
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

@boren
·

דבר אחד בקישור הזה הפריע לי, המשפט הבא (שמדבר על דוד החליטה) -
The Alexia has the largest boiler at .75 liters. The Unica and Classika both have .5 liter boilers. Smaller size means greater chance of running out of steam pressure, etc.

כמעט כאילו הם חיפשו לשבח את האלקסיה.
לא אומר שהיא לא מכונה טובה, אני בטוח ששלושתן טובות וזה בלי ניסיון עם אף אחת מהן. לכל אחת יתרונות וחסרונות, אבל חצי ליטר נשמע לי יותר ממספיק לדוד חליטה.

boren
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

נושא שלא נקרא #12 

megahertz, אם יש לך כוונה להקציף עם אחת המכונות האלה אז ה-QM היא כנראה הפחות טובה מהשלוש, למרות (או אולי בגלל) הדוד היותר גדול. הסיבה היא שלוקח לה יותר משתי דקות (!) להגיע לטמפרטורת הקצפה. מעבר לכך יש לה חיסרון נוסף, שצריך להוציא כמות לא קטנה של מים (בערך 90 מל') לפני שמקציפים, אחרת המים האלה מדללים את החלב. אם מקפידים על שני אלה אפשר לקבל הקצפה מעולה, אבל באופן אישי אני שמח שאני לא צריך להקציף איתה ויכול להשתמש באלקטרה למטרה הזו.

אני יכול להמליץ על ה-QM בחום בשביל אספרסו, אבל אם יש לך כוונה להכין יותר מאשר קפוצ'ינו בודד בשבוע אז הייתי הולך על מכונת מחליף חום כמו הלליט PL62S, או מכונת דוד כפול כמו ה-VBM דומובר ג'וניור (הגירסה עם הדוד הכפול). את הלליט אפשר לקנות בארץ בסכום דומה למה ששילמתי על ה-QM.
נערך לאחרונה על ידי boren ב 20/10/2018 21:17, נערך פעם 1 בסך הכל.

boren
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

נושא שלא נקרא #13 

ארז, אם יש לך HX E61, מה חסר לך בה? אם זה יציבות טמפרטורה וחזרתיות אז אולי מד חום לראש החליטה יספיק כדי לפתור את הבעיה הזו.

ארז_תבור
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 4
הצטרף: דצמבר 2010
מיקום: בנימינה
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

מתעניין מאוד באלכסה

נושא שלא נקרא #14 

אני עם מד חום בראש ה E61 כבר כמה חודשים אבל זה לא פותר לגמרי את בעיית החזרתיות - רק נותן אינדיקציה לבערך סיום הקולינג פלאש (המכונה שלי ללא PID) - בעיקר אחרי הכוס הראשונה.

מהבקורות משתמשים בחו"ל אני מתרשם שהמכונה הזאת נותנת אספרסו בקונסיסטניות מרשימה כוס אחרי כוס (אין לנו צורך בהקצפה) - מבין מהפוסט שכמה כבר משתמשים בה (boren?) ואשמח לפידבק ממקור ראשון

אגב - הסיבה העיקרית שאני מתמקד בה ולא ב2 האחרות היא נוחות מילוי המים (ב2 האחרות צריך להרים את כל המכסה העליון)

boren
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

נושא שלא נקרא #15 

כתבתי ביקורת על המכונה באתר שממנו קניתי (coffeeitalia.ie), אבל משום מה היא לא מופיעה בדף הביקורות. אני יכול לגשת אליה כשאני נכנס לחשבון שלי. אז בהעדר אופציה אחרת, אצטט אותה כאן. אני מקווה שלא מפריע לך שהביקורת באנגלית.
[left]
Your Review (submitted on 11 June 2018):
I was looking for an espresso machine to use alongside my lever-based Elektra Micro Casa a Leva, and was specifically interested in a machine with an E61 grouphead. Since I can always use the Elektra to steam milk in parallel to brewing coffee with the new machine, the obvious category was a single-boiler. The finalists were the ECM Classika II, the Bezzera Unica and two Quick Mill models - the espresso-only Carola and this Alexia Evo.

I decided to skip the ECM because of the higher price and several bad reviews (mostly about reliability). The Carola looked great and its tiny size was an advantage, but I eventually decided to skip it because of the less convenient PID control (based on DIP switches on the back of the machine, with no display) and the concern that the lack of a steaming wand may make it more difficult to sell if I ever decide to upgrade. Also, it wasn’t much cheaper than the Alexia Evo.

The finalists were the Alexia Evo and the Bezzera Unica, and I eventually decided to get the Quick Mill because of the following advantages:

- 0.75 L boiler (50% larger than the Unica)
- Brewing timer
- Brewing pressure gauge
- Switches are at the top of the machine and not close to the drip tray where water can get into the electronics
- No-burn steam wand, makes it easier to clean (in the rare cases where I decide to steam milk with it and not with the Elektra)
- Smaller size – 2 cm narrower, 2.5 cm less deep
- Water tank can be accessed when there are cups on the cup heater
- Ability to finish brewing the last shot when the tank is empty (I couldn’t find info about whether this is possible on the Bezzera)
- In addition, the Quick Mill has a couple of advantages that are less important for me, as I don’t plan to steam much with this machine – knob type steam control (instead of an on/off joystick on the Bezzera) and a steam mode switch (instead of having to tamper with the PID control to activate this mode)

The Bezzera also has a couple of advantages, but they were less important for me:

- Shorter warm up time. The Alexia Evo is supposed to require about 45 minutes warm up. To me that’s less of an issue, because I can always use the Elektra when I want to brew a quick an unplanned espresso (12 minutes warm up time). The Bezzera is supposed to be somewhere in between.
- Taller and nicer looking feet

After a few weeks with the Quick Mill I can say I’m absolutely happy with it. Here’s a short list of the main things I like about it, and also the ones I like less:

Pros
- Easy to use and easy to get consistent results with. Just let it warm up sufficiently and adjust your grind level and ground coffee weight aiming for 25 ml of espresso in 25 seconds (for a single shot)
- Wonderful espresso. It does require about 11 gram of ground coffee, but I’m ok with this. Whatever it takes to get good results.
- Beautiful design, high quality materials. Quick Mill knows how to build good looking machines.
- Compact. This is extremely important when I have (and intend to continue having) another espresso machine on the counter.
- E61 lever provides good control for pre-infusion, brewing and pressure release
- Huge drip tray and water tank
- Very quick to steam milk once hot (though warm up time in this mode takes more than a minute)
- Many advantages compared to other models in the same category (see above)
- Several advantages compared to E61 machines with heat exchanger (HX), including: More stable temperature; no need for cooling flush; ability to descale the machine without sending it to the lab.

Cons
- Cup heater is small and isn’t very hot (though this is a good sign of boiler insulation)
- Brewing pressure gauge not perfectly aligned (tilted by a few degrees clockwise, enough for the OCD in me to notice)
- Long warm up time. This can be mitigated with a timer, which I plan to connect to the machine.
- Documentation is confusing and relates to the previous (non-EVO) model. One example where good documentation could help is operation of the power switch. I had to search the web to learn what its three modes mean. “0” is for off, “1” is for initial filling up of the boiler, “2” for regular use, which also turns on the heating element. This is a bit confusing and I have yet, for example, manage to figure out if there’s any use for the “1” mode except for the initial use.

With that said, these cons are not significant and If you’re looking for a single-boiler E61, I can wholeheartedly recommend that you get this one. It’s fantastic. I can't think of any machine I'd prefer.

Last but least – it’s the first time I buy a machine from Caffe-Italia and my experience is excellent. The drip tray that originally came with the machine was bent (possibly due to shipment), and after contacting Customer Service the issue was resolved very quickly. Matteo sent me a replacement part at no cost and using fast delivery, and I’m now more than happy with my purchase. Thank you!
[/left]
נערך לאחרונה על ידי boren ב 21/10/2018 8:53, נערך פעם 1 בסך הכל.

שלח תגובה

חזור אל “מכונות קפה ידניות ומטחנות”