הוכרז משחק ההמשך למשחק The Last of Us.
בלי יותר מידי מילים, מצורף הטיזר טריילר.
**גילו נאות - אני מעריץ של Naughtydog בכלל ושל המשחק בפרט. כותב את זה עם צמרמורת.**
The Last of Us - Part II הוכרז - 19/06/2020
- jacko-il (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
- jacko-il (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
@toxin
·
ראשית אציין שזה בהחלט לגיטימי לא להתחבר למשהו שהרבה אחרים כן. כולנו סה"כ שונים אחד מהשני ומה שאחד (או רבים) אוהב לא בהכרח יהיה זהה למה שהאחר אוהב. זה נכון מן הסתם להכל ותופס בין היתר גם במשחקים.
אחרי שזה נאמר,
משיחות שהיו לי עם מספר אנשים שלא אהבו את TLOU (או שאהבו רק לא ממש הבינו על מה ההתלהבות) הבנתי שכמעט כולם פשוט לא לקחו נכון את המשחק הזה או שבאו אליו עם ציפיות שלא תואמות למשחק.
בתור משחק הישרדות פוסטאפוקליפטי הוא משחק די בינוני. אבל זה בדיוק העניין, הוא לא משחק הישרדות פוסט אפוקליפטי עם זומבים (אגב, אלו לא ממש זומבים, אלא אנשים שפטרייה השתלטה על מערכת העצבים שלהם. זה מבוסס על פטרייה אמיתית לגמרי שתוקפת רק בעלי חיים אחרים ולא בני אדם (בינתיים). המשחק קיבל את ההשראה שלו לאלמנט הזה מתכנית מרתקת בהפקת ה- BBC, ראה וידאו למטה).
ולא, אין למשחק סיפור מורכב ומסובך (ההיפך - הסיפור שלו מאד מאד פשוט - להגיע מנקודה א' ל- ב'). TLOU ענק לדעת רבים בזכות הדמויות והתפתחות הקשרים בינהן. כל הקשרים לאורך כל המשחק עוברים שינויים מעניינים ויוצרים חיבור מיוחד בין הדמויות ויותר מכך - חיבור מיוחד בין השחקן לדמויות שבמשחק.
כל פרק חשוב וכל פרק תורם במשהו לחיבור הזה, מפרק הפתיחה של המשחק בעבר הרחוק בשלב פריצת המגיפה בו השחקן חווה את מות הבת הקטנה של ג'ול ועד לפרק האחרון והמשפט האחרון בו ג'ול נשבע לאלי בסיום. כל אינטרקציה מעניינת ובונה אצל השחקן תפיסה מסויימת של הדמויות אחרי שלל החוויות שהן עברו (את חלק מהחוויות השחקן עבר יחד איתן ופה החיבור). כל שאר האלמנטים כמו גרפיקה, סאונד, AI ובכלל המכאניזם של המשחק וכו' בסה"כ תופרים את הכל אך באים לשרת את המטרה המרכזית והיא - לספר את הסיפור ולהכיר את הדמויות.
יש אינסוף משחקים שיש בהם רק מכאניזם משחק מדהים, אך בלי סיפור ודמויות. אז TLOU הוא בצד השני של הסקאלה.
·
ראשית אציין שזה בהחלט לגיטימי לא להתחבר למשהו שהרבה אחרים כן. כולנו סה"כ שונים אחד מהשני ומה שאחד (או רבים) אוהב לא בהכרח יהיה זהה למה שהאחר אוהב. זה נכון מן הסתם להכל ותופס בין היתר גם במשחקים.
אחרי שזה נאמר,
משיחות שהיו לי עם מספר אנשים שלא אהבו את TLOU (או שאהבו רק לא ממש הבינו על מה ההתלהבות) הבנתי שכמעט כולם פשוט לא לקחו נכון את המשחק הזה או שבאו אליו עם ציפיות שלא תואמות למשחק.
בתור משחק הישרדות פוסטאפוקליפטי הוא משחק די בינוני. אבל זה בדיוק העניין, הוא לא משחק הישרדות פוסט אפוקליפטי עם זומבים (אגב, אלו לא ממש זומבים, אלא אנשים שפטרייה השתלטה על מערכת העצבים שלהם. זה מבוסס על פטרייה אמיתית לגמרי שתוקפת רק בעלי חיים אחרים ולא בני אדם (בינתיים). המשחק קיבל את ההשראה שלו לאלמנט הזה מתכנית מרתקת בהפקת ה- BBC, ראה וידאו למטה).
ולא, אין למשחק סיפור מורכב ומסובך (ההיפך - הסיפור שלו מאד מאד פשוט - להגיע מנקודה א' ל- ב'). TLOU ענק לדעת רבים בזכות הדמויות והתפתחות הקשרים בינהן. כל הקשרים לאורך כל המשחק עוברים שינויים מעניינים ויוצרים חיבור מיוחד בין הדמויות ויותר מכך - חיבור מיוחד בין השחקן לדמויות שבמשחק.
כל פרק חשוב וכל פרק תורם במשהו לחיבור הזה, מפרק הפתיחה של המשחק בעבר הרחוק בשלב פריצת המגיפה בו השחקן חווה את מות הבת הקטנה של ג'ול ועד לפרק האחרון והמשפט האחרון בו ג'ול נשבע לאלי בסיום. כל אינטרקציה מעניינת ובונה אצל השחקן תפיסה מסויימת של הדמויות אחרי שלל החוויות שהן עברו (את חלק מהחוויות השחקן עבר יחד איתן ופה החיבור). כל שאר האלמנטים כמו גרפיקה, סאונד, AI ובכלל המכאניזם של המשחק וכו' בסה"כ תופרים את הכל אך באים לשרת את המטרה המרכזית והיא - לספר את הסיפור ולהכיר את הדמויות.
יש אינסוף משחקים שיש בהם רק מכאניזם משחק מדהים, אך בלי סיפור ודמויות. אז TLOU הוא בצד השני של הסקאלה.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
The Last of Us Part II הוכרז - מגיע ב 21/2/20
אחרי ההצלחה של המשחק הראשון החברה ב Naughty Dog הכריזו על משחק המשך. אני אישית מאוד מרוצה, המשחק הראשון היה ללא ספק אחד הממשחקים היותר אהובים עלי ל PS:
נערך לאחרונה על ידי Huber ב 25/09/2019 13:31, נערך פעם 1 בסך הכל.
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
·toxin כתב:שיחקתי במשחק הראשון על PS3 לפני כמה שנים. לא הבנתי עד היום מה בדיוק הפך אותו ליצירת מופת. סה"כ הרגשתי שזה עוד משחק הישרדות די סטנדרטי שלא חידש שום דבר שלא ראינו כבר במשחקים אחרים. אבל כנראה שזה רק אני....
מה שמבדיל אותו משאר המשחקים (מרובם) מבחינתי היא רמת ההשקעה בפרטים. הדמויות עשויות כ"כ היטב שממש הרגשתי שהן חיות ונושמות וממש התחברתי אליהן. המשחק ריגש אותי, הפחיד אותי והצליח להעיר בי רגשות שמעט מאוד משחקים הצליחו. בנוסף לזאת העובדה שהמשחק מאתגר אבל לא מעניש בניגוד להרבה משחקים אחרים (DARK SOULS מיד קופץ לי לראש) ושהגרפיקה נראית נהדר אפילו על ה PS4 (להזכירך שזה משחק שיצא במקור ל PS3) - כל אלו ועוד הופכים אותו בעיניי למשחק מעולה.
- jacko-il (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
אגב, עוד משהו שרציתי לציין ורשמתי זאת בעבר בכמה מקומות.
עם כל ההערצה שלי למשחקים של Naughty Dog בכלל ושל TLOU בפרט, אני מוכרח לומר שאני לא הייתי נותן ל- TLOU ציון של 10. (וזה חד משמעית המשחק שהכי אהוב עליי בשנים האחרונות). זה מקבל ממני משהו מאד קרוב ל- 10 אבל לא 10. פשוט כי הוא לא מושלם. משהו ב- AI שם לדעתי לא עבד מספיק טוב ולא מעט פעמים זה מעט קלקל לי. גם לדעתי היה אפשר לחשוב על מכאניזם יותר טוב מאשר פשוט לקבוע מהאוייבים לא יכולים לראות את מי שמתלווה אליך (זה יצר הרבה פעמים מצבים מגוחכים שאלו שאיתי נתקעים פיזית באויבים וכו' אבל לא קורה כלום כי הםא לא ראו אותי). הפאזלים די מעפאנים והם לא מאתגרים אפילו לא בקטנה. היה אפשר ליצור פאזלים פה ושם שקצת יותר מעניינים ומהווים אתגר. ופה ושם היו אזורים שהאוייבים היו פזורים בהם בצורה מוזרה ולא טבעית וזה בלט מידי. ב- LEFT BEHIND הם שיפרו מספר אלמנטים והכניסו כמה חדשים (כמו האפשרות ליזום מפגשים בין האויבים עצמם - אנשים מול זומבים), אך עדיין נותרו כמה שלדעתי היה אפשר לעשות טוב יותר.
העניין הוא שכמו שאני מכיר את הנפשות הפועלות (לא, אל תדאגו, לא מכיר אישית. הכוונה למכיר מלא מעט ראיונות שצפיתי/קראתי) אני מודע לזה שהם בעצמם מודעים למה שרשמתי כאן פחות או יותר. פשוט היו להם אילוצים ובלתמ"ים הזויים. (דיברו על זה בזמנו שדי קרוב למועד ההשקה של המשחק הם שינו לחלוטין את מנוע ה- AI כי הם הרגישו שהוא לא מספק את מה שהם מחפשים ועוד כל מיני שינויים).
אחרי ששחקתי ב- Uncharted 4 זה די ברור לי שהם שיפרו משמעותית את הרמה של הרבה אספקטים שהיו לא מגוהצים בזמנו עם TLOU. וכמו שההשפעה של TLOU היתה ניכרת לעין ב- Unchaterd 4 אני די בטוח שנראה השפעה ניכרת (לפחות מבחינה טכנית) של Uncharted 4 ב- TLOU 2.
עם כל ההערצה שלי למשחקים של Naughty Dog בכלל ושל TLOU בפרט, אני מוכרח לומר שאני לא הייתי נותן ל- TLOU ציון של 10. (וזה חד משמעית המשחק שהכי אהוב עליי בשנים האחרונות). זה מקבל ממני משהו מאד קרוב ל- 10 אבל לא 10. פשוט כי הוא לא מושלם. משהו ב- AI שם לדעתי לא עבד מספיק טוב ולא מעט פעמים זה מעט קלקל לי. גם לדעתי היה אפשר לחשוב על מכאניזם יותר טוב מאשר פשוט לקבוע מהאוייבים לא יכולים לראות את מי שמתלווה אליך (זה יצר הרבה פעמים מצבים מגוחכים שאלו שאיתי נתקעים פיזית באויבים וכו' אבל לא קורה כלום כי הםא לא ראו אותי). הפאזלים די מעפאנים והם לא מאתגרים אפילו לא בקטנה. היה אפשר ליצור פאזלים פה ושם שקצת יותר מעניינים ומהווים אתגר. ופה ושם היו אזורים שהאוייבים היו פזורים בהם בצורה מוזרה ולא טבעית וזה בלט מידי. ב- LEFT BEHIND הם שיפרו מספר אלמנטים והכניסו כמה חדשים (כמו האפשרות ליזום מפגשים בין האויבים עצמם - אנשים מול זומבים), אך עדיין נותרו כמה שלדעתי היה אפשר לעשות טוב יותר.
העניין הוא שכמו שאני מכיר את הנפשות הפועלות (לא, אל תדאגו, לא מכיר אישית. הכוונה למכיר מלא מעט ראיונות שצפיתי/קראתי) אני מודע לזה שהם בעצמם מודעים למה שרשמתי כאן פחות או יותר. פשוט היו להם אילוצים ובלתמ"ים הזויים. (דיברו על זה בזמנו שדי קרוב למועד ההשקה של המשחק הם שינו לחלוטין את מנוע ה- AI כי הם הרגישו שהוא לא מספק את מה שהם מחפשים ועוד כל מיני שינויים).
אחרי ששחקתי ב- Uncharted 4 זה די ברור לי שהם שיפרו משמעותית את הרמה של הרבה אספקטים שהיו לא מגוהצים בזמנו עם TLOU. וכמו שההשפעה של TLOU היתה ניכרת לעין ב- Unchaterd 4 אני די בטוח שנראה השפעה ניכרת (לפחות מבחינה טכנית) של Uncharted 4 ב- TLOU 2.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- עמית_לגו
-
- עורך חדשות HT
- הודעות: 1723
- הצטרף: אפריל 2008
- שם מלא: עמית לגו
- נתן תודות: 278 פעמים
- קיבל תודות: 394 פעמים
כל כך נהניתי מהמשחק הראשון בסדרה והייתי בטוח שכבר לא נראה עוד אחד. עכשיו המשימה הקשה זה לחכות עד 2018..
כל הכתבות שלי
עמית לגו
עמית לגו
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
http://www.gamesradar.com/the-last-of-us-part-2-review/
[left]The Last of Us 2 - trailer, plot info, Ellie's fury and everything you need to know[/left]
[left]The Last of Us 2 - trailer, plot info, Ellie's fury and everything you need to know[/left]
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
The Last Of Us 2: Storyline Confirmed, Ellie Is Torn Between Right And Wrong
http://www.itechpost.com/articles/79161 ... -wrong.htm
http://www.itechpost.com/articles/79161 ... -wrong.htm
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים