רציתי לספר לכם קצת על החוויה שלי מסמונג ועוד כמה תובנות (ביניהם עניין ההגרלת פאנלים ושירות הלקוחות של מיניליין) ..
קודם כל, מדובר במסך 40" LCD של סמסונג דגם LA40D550 שנקנה בא.ל.מ לפני חודשיים פחות או יותר.
קניתי את הטלוויזיה, הבאתי אותה הביתה, בא להתקין אותה על המעמד שלה ומגלה שקיבלתי טלוויזיה עם פאנל A0 או פאנל סיני\שקר כלשהו.
חייב להודות שהתבאסתי בהתחלה, אחרי שקראתי כל כך הרבה בפורומים והעניין של הגרלות פאנלים, אבל החלטתי לחבר אותה למחשב ויהיה מה שיהיה.
אז חיברתי אותה למחשב, מתחיל לשחק עם ההגדרות, האיכות נראית לי מצויינת (כמובן שהכל יחסי, כי אני לא משווה את הטלוויזיה הזאת לטלוויזיה ב6K+ ש"ח), ולכן גם החלטתי לרדת מהעניין של הפאנלים ופשוט להנות ממה שיש.
כעבור שבוע\שבועיים של שימוש במחשב עם המסך הנ"ל, גיליתי 2 פיקסלים שרופים. האמת שבהתחלה, לא היה לי ממש כח להתחיל להתעסק עם טכנאים, החלפות מסך וכל הבלאגן שנלווה לזה.
אחרי חודש וחצי של שימוש החלטתי שאין לי מה להפסיד, ואולי גם אוכל לקבל את הפאנל SQ הנחשק של סמסונג.
התקשרתי לשירות הלקוחות של היבואן, סיפרתי להם שיש לי פיקסל שרוף, והם קבעו לי טכנאי לאותו שבוע שבדק את המסך, ראה את הפיקסלים השרופים ושלח את הדו"ח הזה ליבואן.
יומיים אחרי, חוזרים אלי מהיבואן ומתאמים איתי טכנאי שיחליף לי את המסך למסך חדש.
אחרי כמה ימים, מגיע הטכנאי, מוציא את הטלוויזיה החדשה מהקרטון, אני מסתכל, רואה פאנל SQ, כולי מאושר, הוא מחבר אותה למחשב במקום הטלוויזיה הקודמת והוופ - פיקסל שרוף בצבע אדום בוהק ומזעזע בדיוק באמצע המסך, גרוע בהרבה יותר מה2 פיקסלים השרופים שהיו בטלוויזיה הקודמת.
טוב, הטכנאי לקח את הטלוויזיה החדשה שהביא, השאיר את הישנה והלך. יומיים אחרי, מתקשרים אלי מהיבואן לתאם טכנאי נוסף שיחליף לי את המסך.
שוב, כעבור מס' ימים מגיע הטכנאי (הגיע היום ליתר דיוק), מחליף את המסך, פאנל SQ, שוב, כולי מאושר, בודק את המסך ובאופן לא מפתיע - מגלה 2 פיקסלים שרופים גם במסך החדש. שלא כמו הטכנאי הקודם שהיה נחמד והתייעץ איתי איזה מסך אני מעדיף, הטכנאי הזה פשוט לקח את הדברים שלו וברח.
באופן מוזר, אחרי דקה בדיוק שהמסך דולק, אני מנסה לחפש אחד מהפיקסלים השרופים, שנעלם באופן מפתיע ! הפעלתי תוכנה לגילוי פיקסלים שרופים ואין לו שום זכר, בסך הכל נשארתי עם פיקסל שרוף אחד בחלק העליון שלו שכנראה שאאלץ להתרגל אליו מאחר ואין לי יותר כח לעוד טכנאים וביזבוז זמן מיותר.
האמת שכרגע הפעלתי תוכנה לתיקון פיקסלים שרופים.. נקווה שזה יעבוד.
לסיכום,
לגבי הפאנלים :
אני חייב להודות, שלא ראיתי שום הבדל בין הפאנל של סמסונג (SQ) לבין הפאנל הסיני הקודם. אולי אפילו יתרון קטן לפאנל הסיני מאחר ובפאנל הזה, באופן מוזר, אני רואה על המסך מעין קווים כאלה לאורך המסך, כאילו אפשר לראות את כל הפיקסלים על המסך או משהו מוזר שכזה. בכל מקרה, ממרחק של חצי מטר ומעלה כבר לא שמים לב לזה.
מה שאני בא להגיד, זה שיש יותר מדי לחץ לגבי עניין הפאנלים, והסיכוי שמישהו יבחין בהבדל ביניהם בלתי אפשרי, אלא אם כן תציבו 2 מסכים מאותו דגם עם פאנלים שונים, אחד ליד השני ואז אולי, תשימו לב להבדלים ביניהם..
לגבי השירות של מיניליין:
השירות בסדר גמור, לא עשו לי שום בעיה לגבי החלפת המסך. טכנאים הגיעו מס' ימים לאחר שדיברתי עם השירות לקוחות בטלפון, בלי התעכבויות. בסך הכל עשו את העבודה. רק חבל שאין סיכוי לקבל מסך בלי פיקסל שרוף אחד.
לגבי הטלוויזיה עצמה:
ממש משתלמת לפי דעתי, עלתה לי 3200 ש"ח מא.ל.מ לפני חודשיים (אני מניח שהייתה ירידת מחירים מאז), בחיבור למחשב רואים מצויין, אפשר לשחק כל משחק FPS ואין שום מריחות\תקיעות.
לגבי חיבור לממיר של הוט - איכות פחות טובה, לא מאשים את הטלוויזיה .. והאמת שאני צופה כרגע בטלוויזיה ממרחק של חצי מטר עד מטר וחצי ככה שמן הסתם שאני אשים לב לכל פיקסל ופיקסל. לגבי צפייה בתכני HD בהוט - זה יקרה רק כשאתלה את הטלוויזיה על הקיר בחודשים הקרובים.
עכשיו, יש סיכוי שאני סתם הגזמתי כשהחלפתי מסך בגלל 2 פיקסלים שרופים (למרות שהם היו במרכז המסך), אני לא יודע איך המצב במסכים אחרים ואיכותיים יותר, אולי לא קיים סיכוי לקבל מסך טלוויזיה ללא פיקסלים שרופים בכלל.
פעם שלישית שאני מחליף מסך בגלל פיקסלים שרופים (40" של סמסונג)
פעם שלישית שאני מחליף מסך בגלל פיקסלים שרופים (40" של סמסונג)
נערך לאחרונה על ידי hOrn ב 07/01/2012 10:40, נערך 2 פעמים בסך הכל.
תוריד את התוכנה מהאתר:
http://udpix.free.fr
בעיקרון מה שאתה צריך לעשות, זה ללחוץ על חמישת הצבעים תחת הDead Pixel Locator ולבדוק אם אתה מוצא פיקסל מת. אם הפיקסל מופיע רק בחלק מהצבעים, אז הוא לא "מת" אלא רק תקוע, ויש סיכוי לתקן אותו (גם פיקסל מת אפשר לתקן אבל הסיכוי קטן יותר).
אחרי שמצאת פיקסל שרוף, תחת Undead Pixel:
Flash windows: מס' הפיקסלים השרופים שמצאת
Flash size:
1x1 או 5x5
Flash Interval: תבחר 25MS
לחץ Start, מה שיקרה זה שיופיע לך חלון קטן (במידה שבחרת 5x5) או פיקסל אחד(1x1) שיהבהב בלי סוף ויחליף צבעים. עכשיו, אחרי שלחצת Start זה יהתחיל להבהב בצד שמאל של המסך (ככה זה אצלי לפחות, ובמידה ובחרת ב1x1 אז אולי יהיה קשה לך למצוא אותו) מה שאתה צריך לעשות, זה לגרור אותו באמצעות העכבר או באמצעות החצים במקלדת, לעבר הפיקסל השרוף ולשים אותו בדיוק עליו ותן לזה לעבוד ככה כמה שעות..
http://udpix.free.fr
בעיקרון מה שאתה צריך לעשות, זה ללחוץ על חמישת הצבעים תחת הDead Pixel Locator ולבדוק אם אתה מוצא פיקסל מת. אם הפיקסל מופיע רק בחלק מהצבעים, אז הוא לא "מת" אלא רק תקוע, ויש סיכוי לתקן אותו (גם פיקסל מת אפשר לתקן אבל הסיכוי קטן יותר).
אחרי שמצאת פיקסל שרוף, תחת Undead Pixel:
Flash windows: מס' הפיקסלים השרופים שמצאת
Flash size:
1x1 או 5x5
Flash Interval: תבחר 25MS
לחץ Start, מה שיקרה זה שיופיע לך חלון קטן (במידה שבחרת 5x5) או פיקסל אחד(1x1) שיהבהב בלי סוף ויחליף צבעים. עכשיו, אחרי שלחצת Start זה יהתחיל להבהב בצד שמאל של המסך (ככה זה אצלי לפחות, ובמידה ובחרת ב1x1 אז אולי יהיה קשה לך למצוא אותו) מה שאתה צריך לעשות, זה לגרור אותו באמצעות העכבר או באמצעות החצים במקלדת, לעבר הפיקסל השרוף ולשים אותו בדיוק עליו ותן לזה לעבוד ככה כמה שעות..
תשמע, זה לא 100% שזה יעזור, אבל לנסות לא יכול להזיק.. תן לזה לעבוד על הפיקסל השרוף כמה שעות פשוט
בכל מקרה, קודם כל תשאל את עצמך עד כמה הפיקסל הזה מפריע לך ואם אתה באמת שם לב אליו, למרות שהם מביאים לך מסך חדש מהניילונים, קיים סיכוי טוב (לפחות מהניסיון שלי) שתיפול על מסך יותר גרוע.
אם בכל זאת אתה רוצה להחליף מסך, פשוט תרים טלפון שבוע הבא ליבואן ותגיד להם שמצאת פיקסל שרוף במסך שמפריע לך, ואתה מעוניין להחליף מסך.. הם אמורים לשלוח אליך טכנאי שיבדוק את הפיקסל השרוף ויחליט מה שיחליט.
לי בכל מקרה לא עשו בעיות - הטכנאי בא, ראה את הפיקסל, כתב את זה בדו"ח והלך. כמה ימים אחרי כבר הגיע טכנאי עם מסך חדש.
בכל מקרה, קודם כל תשאל את עצמך עד כמה הפיקסל הזה מפריע לך ואם אתה באמת שם לב אליו, למרות שהם מביאים לך מסך חדש מהניילונים, קיים סיכוי טוב (לפחות מהניסיון שלי) שתיפול על מסך יותר גרוע.
אם בכל זאת אתה רוצה להחליף מסך, פשוט תרים טלפון שבוע הבא ליבואן ותגיד להם שמצאת פיקסל שרוף במסך שמפריע לך, ואתה מעוניין להחליף מסך.. הם אמורים לשלוח אליך טכנאי שיבדוק את הפיקסל השרוף ויחליט מה שיחליט.
לי בכל מקרה לא עשו בעיות - הטכנאי בא, ראה את הפיקסל, כתב את זה בדו"ח והלך. כמה ימים אחרי כבר הגיע טכנאי עם מסך חדש.
בעיקרון כשדיברתי עם הנציגה בטלפון, סיפרתי לה רק על פיקסל אחד (אחרי השיחה שמתי לב לפיקסל השני) וגם הטכנאי שהגיע ראה את הפיקסל השרוף הראשון כתב את זה והלך.
לא אמורה להיות בעיה, יש מצב שזה תלוי גם איפה ממוקם הפיקסל השרוף. אצלי במסך הוא היה במרכז.
בכל מקרה, דבר איתם, ישלחו אליך טכנאי, תסביר לו שהטלוויזיה משמשת בתוך מסך מחשב שבה הצפייה במסך נעשית מקרוב, ושזה לא נעים לראות את הפיקסל השרוף כל פעם, במיוחד כשמדובר במסך חדש.
לא אמורה להיות בעיה, יש מצב שזה תלוי גם איפה ממוקם הפיקסל השרוף. אצלי במסך הוא היה במרכז.
בכל מקרה, דבר איתם, ישלחו אליך טכנאי, תסביר לו שהטלוויזיה משמשת בתוך מסך מחשב שבה הצפייה במסך נעשית מקרוב, ושזה לא נעים לראות את הפיקסל השרוף כל פעם, במיוחד כשמדובר במסך חדש.
הדגם המודבר שלי ספציפית לפי פורומים בעולם ולפי הפורום פה מוצלח ביותר! אני גם מרוצה ממנו חוץ מהפיקסל השרוף והזמזום שאני יחליף מסך ואני מקווה שיסתדר... זה טלוויזיה לחדר שינה בגודל 43 שעלתה 2890 שקל שזה זיל הזול.
הדגם המדובר בתחילת השרשור הוא lcd לעומת הפלאזמה שלי דרך אגב שגם הוא מאד מוצח לפי הפורום פה... לעומת הled הקודמת שהייתה לי בסידרה 6 שחטפה בראש מכל העולם ואפשר להגיד שהוא באמת לא מוצלח ביחס למחירו!
בקיצור למה אתם חושבים שהוא לא מוצלח?
הדגם המדובר בתחילת השרשור הוא lcd לעומת הפלאזמה שלי דרך אגב שגם הוא מאד מוצח לפי הפורום פה... לעומת הled הקודמת שהייתה לי בסידרה 6 שחטפה בראש מכל העולם ואפשר להגיד שהוא באמת לא מוצלח ביחס למחירו!
בקיצור למה אתם חושבים שהוא לא מוצלח?