התשתית של הוט מתחלקת עם השכנים?
- Lior18 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 323
- הצטרף: נובמבר 2015
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 3 פעמים
התשתית של הוט מתחלקת עם השכנים?
שלום הבנתי שהתשתית של הוט היא מתחלקת עם השכנים וככה במצבים של עומס יהיה אינטרנט יותר איטי בגלל שזה מתחלק עכשיו נניח הרוחב פס הוא x ואני נמצא על 100 מגה אם אני אשדג תמהירות ל200 מגה זה אומר שבמצב שיהיה עומס יהיה לי יותר מהירות? כי לי יהיה רוחב פס יותר גדול? או שזה לא משנה וזה הולך לפי בניין לדוגמא 1gb לבניין וזה מתחלק לבד? אם אפשר הסבר קטן
- Lior18 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 323
- הצטרף: נובמבר 2015
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 3 פעמים
מסקרן אותי משהו השאלה אם במצב של עומס לדוגמא אני מקבל 50 מגה נניח 50 אחוז פחות מהאינטרנט כי להוט יש לדוגמא 1gb הקצאה לבניין אז אם אני אשדרג ל200 זה אומר שאני אקבל במצב של עומס יותר מהירות משעבר? או שזה לא משנה כי אם היא ההקצאה זה 1gb אז בעומס זה אפילו יגזול ממני יותר כי לי יש רוחב פס יותר גדול?גיל37 כתב:זה היה נכון פעם אבל הוט שדרגה את התשתית שלה ובנוסף סגירת השידורים האנלוגיים שחררה רוחב פס משמעותי שלפחות חלקו מוקצה לאינטרנט וטלפוניה....
- Lior18 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 323
- הצטרף: נובמבר 2015
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 3 פעמים
·באיזה מובן? שוב זה מעניין איך זה יפעל אם היא נתנה 1gb לבניין שלם ואני מגדיל תאינטרנט זה לא בהכרח ייתן לי יותר מהירות לא? כי אם זה נשאר 1gb ואני מגדיל ל200 אז במצב של עומס המהירות שלי תרד משמעותית כי הם לא שדרגו ת1gb לא? אם אני אשים 200 מגה זה אומר שבמצב של עומס יישאר לי יותר רוחב פס מבעבר? (לעומת 100 מגה) פשוט לא הבנתי איך עניין החלוקה של התשתית של הוט עובד סליחה על הבורותrbh3 כתב:זה נכון שבתאוריה הוא משחררת לבניין כמות מסויימת שמתחלקת.
לא נתקלתי עדיין בבעיות שדרוג כלל.
אם ברצונך לשדרג שדרג ואתה תקבל 200 מגה. אל תדאג להוט הם יסדרו הכל...
- sys_admin
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3669
- הצטרף: ינואר 2014
- מיקום: גליל מערבי
- נתן תודות: 9 פעמים
- קיבל תודות: 707 פעמים
הסיפור הפשוט מסתכם בזה שהוט מגיעה היום עם סיב אופטי לכל גוש ביניינים , במקרים של בתי קרקע לשכונה שלמה ובמקרה של מגדלי רבי קומות לכניסה למבנה. מקלט אופטי שמתחבר לסיב מספק מהירות של קצת יותר מחצי ג'יגה בערוץ היורד. הרוחב פס הזה משותף בין כל המודמי DOCSIS שמחוברים לרשת קואקס שמאחורי המקלט האופטי. מדובר על עשרות של הלקוחות. מספיק שבין הלקוחות של גוש ביניינים הזה יהיו לפחות שלושה ילדים שמחוברים בחבילה של 200M ויורידו תכנים מהאינטרנט על בסיס קבוע ( ילדים מהסוג שהמחשב שלהם מוריד גם בזמן שהם בבית הספר ) , מצב כזה מספיק שכל שאר הלקוחות של אותה השכונה, גוש ביניינים או מגדל רב קומות לא יוכלו להשתמש בצורה סבירה בשרותי האינטרנט ולא משנה גם לאיזה חבילה הם יהיו מחוברים. במקרים כאלה שהלקוחות הזועמים יתקשרו למוקד של הוט, התשובות שהם יקבלו יהיו בטווח בין נבדק ונמצא תקין לבין תקלה אזורית שבטיפול.המוקדנים גם יכולים לגוון ולהגיד שהם בדקו והעוצמות של הקו תקינות. אם המוקדן גם היה במצב רוח טוב באותו היום, הוא יכול לתאם טכנאי שינסה להחליף מודם או לשים מגבר, לפרק מגבר, לשים מנחת, לפרק מנחת ולהגיד שזה כל מה שיש לו לעשות. על בדיקות של עומסים החבר'ה האלה לא שמעו וגם לא ינסו לבצע אותן.
- Lior18 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 323
- הצטרף: נובמבר 2015
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 3 פעמים
תודה על ההסבר המפורט! אז במצב כסה גם 500mb לא ישנו כי במצב עומס יש גבול מסויים לכמות... אפשר אגב לבדוק תמצב של התשתית לפי המודם? לדעת כמה mb הבניין צורך או כמה הוט נותנים לבניין שלי? כאילו לבדוק נתונים על התשתית שלי/בניין לדעת כמה יש מנוצל ודברים כאלה תודה על העזרהsys_admin כתב:הסיפור הפשוט מסתכם בזה שהוט מגיעה היום עם סיב אופטי לכל גוש ביניינים , במקרים של בתי קרקע לשכונה שלמה ובמקרה של מגדלי רבי קומות לכניסה למבנה. מקלט אופטי שמתחבר לסיב מספק מהירות של קצת יותר מחצי ג'יגה בערוץ היורד. הרוחב פס הזה משותף בין כל המודמי DOCSIS שמחוברים לרשת קואקס שמאחורי המקלט האופטי. מדובר על עשרות של הלקוחות. מספיק שבין הלקוחות של גוש ביניינים הזה יהיו לפחות שלושה ילדים שמחוברים בחבילה של 200M ויורידו תכנים מהאינטרנט על בסיס קבוע ( ילדים מהסוג שהמחשב שלהם מוריד גם בזמן שהם בבית הספר ) , מצב כזה מספיק שכל שאר הלקוחות של אותה השכונה, גוש ביניינים או מגדל רב קומות לא יוכלו להשתמש בצורה סבירה בשרותי האינטרנט ולא משנה גם לאיזה חבילה הם יהיו מחוברים. במקרים כאלה שהלקוחות הזועמים יתקשרו למוקד של הוט, התשובות שהם יקבלו יהיו בטווח בין נבדק ונמצא תקין לבין תקלה אזורית שבטיפול.המוקדנים גם יכולים לגוון ולהגיד שהם בדקו והעוצמות של הקו תקינות. אם המוקדן גם היה במצב רוח טוב באותו היום, הוא יכול לתאם טכנאי שינסה להחליף מודם או לשים מגבר, לפרק מגבר, לשים מנחת, לפרק מנחת ולהגיד שזה כל מה שיש לו לעשות. על בדיקות של עומסים החבר'ה האלה לא שמעו וגם לא ינסו לבצע אותן....
·
- sys_admin
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3669
- הצטרף: ינואר 2014
- מיקום: גליל מערבי
- נתן תודות: 9 פעמים
- קיבל תודות: 707 פעמים
@Lior18
·
מן הסתם שחבילה של 500M לא תעזור, אם מדובר על תשתית קואקס משותפת. זו בידיוק הסיבה, שהוט לעסקים שמזמינים חבילות של 500 על 10 מקצה סיב נפרד ומקלט אופטי נפרד פר לקוח, דבר שלא דומה כלל לחיבור ביתי רגיל. בממשק ניהול שבצד הלקוח של מודם ניתן לבדוק רק את העוצמות הפיזיות של הקו. את המצב של העומסים ואת ההתפלגות שלהם לפי לקוח ניתן לראות רק בממשק ניהול של ה CMTS , בצד של ספק תשתית ( במקרה שלנו של הוט ) . את הנתונים האלה אפשר לראות גם בזמן אמת וגם כסטטיסטיקה שנדגמת דרך פרוטוקול SNMP ומוצגת לאחר מכן בצורה גרפית או כחיתוך נתונים במערכת שו''ב, לפי הפרמטר הנדרש. ולפי כל הנתונים האלה ניתן לזהות כבר את העומסים, ממה וממי הם נגרמים ואיך לשדרג את הרשת של הוט, כך שאפשר יהיה למנוע אותם בעתיד.
רק כל התובנות האלה, הן סינית מדוברת לכל מי שזה לא המקצוע שלו. למשל לילדים שבמוקד שרות או לטכנאים של הוט זה רצף של מילים ומושגים שלא מייצגים להם דבר.
·
מן הסתם שחבילה של 500M לא תעזור, אם מדובר על תשתית קואקס משותפת. זו בידיוק הסיבה, שהוט לעסקים שמזמינים חבילות של 500 על 10 מקצה סיב נפרד ומקלט אופטי נפרד פר לקוח, דבר שלא דומה כלל לחיבור ביתי רגיל. בממשק ניהול שבצד הלקוח של מודם ניתן לבדוק רק את העוצמות הפיזיות של הקו. את המצב של העומסים ואת ההתפלגות שלהם לפי לקוח ניתן לראות רק בממשק ניהול של ה CMTS , בצד של ספק תשתית ( במקרה שלנו של הוט ) . את הנתונים האלה אפשר לראות גם בזמן אמת וגם כסטטיסטיקה שנדגמת דרך פרוטוקול SNMP ומוצגת לאחר מכן בצורה גרפית או כחיתוך נתונים במערכת שו''ב, לפי הפרמטר הנדרש. ולפי כל הנתונים האלה ניתן לזהות כבר את העומסים, ממה וממי הם נגרמים ואיך לשדרג את הרשת של הוט, כך שאפשר יהיה למנוע אותם בעתיד.
רק כל התובנות האלה, הן סינית מדוברת לכל מי שזה לא המקצוע שלו. למשל לילדים שבמוקד שרות או לטכנאים של הוט זה רצף של מילים ומושגים שלא מייצגים להם דבר.
לא סיב ולא נעליים הם משתמשים עם צינורות נחושת כמו של בזק. במקרה לפני כמה שנים יצא לי לראות אחד מהצינורות האלה.
וזה גם מה שכתבתי להם בפייסבוק.
הוט תקשורת HOT אין תקלה. אתם התקלה הגדולה שנוצרה בארץ. האינטרנט שלכם הוא צב. כל סרט נתקע. אינטרנט זוחל שצב יותר מהיר ממנו. היתי אצל חבר בפתח תקוה והאינטרנט שלו טס ההורדה והעלה הם מהמתקדמות בעולם...פרטנר שמעתם עליהם? או שאתם עדיין נשארתם עיוורים ולא רואים מה שנעשה...אם לא תשפרו את השירות שלכם וזאת אומרת מאד מאד בקרוב. אנחנו ועשרות ומאות כמוני וגם אלפים נתנתק ממכם ונעבור לפרטנר. שם הטכנלוגיה הרבה יותר מתקדמת ממכם. בהם סיבים אופטים. בטח לא שמעתם עליהם. כי עדיין אתם עדיין עם טכנולוגיה של כבלי נחושת...נ.ב לא סתם מבקר המדינה קבע שאתם לא השקעתם בתשתית שנים רבות. אתם יודעים רק לגבות תשלום על עד מאה מגה. זה הגבולות שלכם כנראה...
וזה גם מה שכתבתי להם בפייסבוק.
הוט תקשורת HOT אין תקלה. אתם התקלה הגדולה שנוצרה בארץ. האינטרנט שלכם הוא צב. כל סרט נתקע. אינטרנט זוחל שצב יותר מהיר ממנו. היתי אצל חבר בפתח תקוה והאינטרנט שלו טס ההורדה והעלה הם מהמתקדמות בעולם...פרטנר שמעתם עליהם? או שאתם עדיין נשארתם עיוורים ולא רואים מה שנעשה...אם לא תשפרו את השירות שלכם וזאת אומרת מאד מאד בקרוב. אנחנו ועשרות ומאות כמוני וגם אלפים נתנתק ממכם ונעבור לפרטנר. שם הטכנלוגיה הרבה יותר מתקדמת ממכם. בהם סיבים אופטים. בטח לא שמעתם עליהם. כי עדיין אתם עדיין עם טכנולוגיה של כבלי נחושת...נ.ב לא סתם מבקר המדינה קבע שאתם לא השקעתם בתשתית שנים רבות. אתם יודעים רק לגבות תשלום על עד מאה מגה. זה הגבולות שלכם כנראה...
- Lior18 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 323
- הצטרף: נובמבר 2015
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 3 פעמים
חחח טכנאים של הוט 🤣 תוכל לתת לי בפרטי תמדריך לבדוק תעוצמות ועומסים? אני מניח שבממשק ניהול של ההוטבוקס אי אפשר לראות פירוט רחב אבל זה יכול לתת חוות דעה מסויימת? אם אני אצלם לך תמונה של הממשק ניהול המספרים שם יעזרו לך?sys_admin כתב:@Lior18
·
מן הסתם שחבילה של 500M לא תעזור, אם מדובר על תשתית קואקס משותפת. זו בידיוק הסיבה, שהוט לעסקים שמזמינים חבילות של 500 על 10 מקצה סיב נפרד ומקלט אופטי נפרד פר לקוח, דבר שלא דומה כלל לחיבור ביתי רגיל. בממשק ניהול שבצד הלקוח של מודם ניתן לבדוק רק את העוצמות הפיזיות של הקו. את המצב של העומסים ואת ההתפלגות שלהם לפי לקוח ניתן לראות רק בממשק ניהול של ה CMTS , בצד של ספק תשתית ( במקרה שלנו של הוט ) . את הנתונים האלה אפשר לראות גם בזמן אמת וגם כסטטיסטיקה שנדגמת דרך פרוטוקול SNMP ומוצגת לאחר מכן בצורה גרפית או כחיתוך נתונים במערכת שו''ב, לפי הפרמטר הנדרש. ולפי כל הנתונים האלה ניתן לזהות כבר את העומסים, ממה וממי הם נגרמים ואיך לשדרג את הרשת של הוט, כך שאפשר יהיה למנוע אותם בעתיד.
רק כל התובנות האלה, הן סינית מדוברת לכל מי שזה לא המקצוע שלו. למשל לילדים שבמוקד שרות או לטכנאים של הוט זה רצף של מילים ומושגים שלא מייצגים להם דבר....
·
- Lior18 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 323
- הצטרף: נובמבר 2015
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 3 פעמים
·הבנתי... אוקיי תודה רבה על ההסבר המפורט!sys_admin כתב:@Lior18
·
כבר כתבתי, שאת העומסים ניתן לבדוק רק בצד של ה CMTS , ומן הסתם אתה יכול לראות את זה רק מהמערכת שו''ב של הרשת הוט או בהתחברות יישירה ל CONSOLE של SMTS.
את העוצמות של הקו שלך אתה יכול לראות בממשק ניהול של מודם, רק שזה לא ייתן לך כלום....