מסך TV 4K כתחליף למסך מחשב? (עדכון: מסך מחשב 27 4K - בודד או צמד?)

טלוויזיות ומסכים LED, QD, UHD, 4K
Jonny123 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

מסך TV 4K כתחליף למסך מחשב? (עדכון: מסך מחשב 27 4K - בודד או צמד?)

נושא שלא נקרא #1 

מסך המחשב שלי שבק חיים. (דל אולטרה שארפ בן 7)
מכיוון שאני רוצה שטח עבודה גדול אני שוקל לקנות מסך TV 4K במקומו. (האלטרנטיבה של שני מסכי מחשב צמודים נראית לי פחות נוחה).

אני לא יודע מה אורך החיים של טלויזיות בהשוואה למסכי מחשב ייעודיים ודי חושש להשקיע סכום כפול ויותר, על מסך TV אם סביר להניח שיחזיק מעמד לזמן קצר יותר.
לפי מה שידוע לי סמסונג נחשבו טובים (NU8000 הומלץ) אך בנושאי אחריות לא כולם מרוצים.
כמו כן, היה מסך של סוני מסדרה 9 שנחשב לטוב ביותר בקטגוריה, אך איני יודע אם עדיין ניתן להשיגו...

השימושים הם וידאו, מולטימדיה, סרטים עם כתוביות (חולשה של דגמים מסוימים), עבודה משרדית / טקסטים וכדו'.

האם מומלץ לקנות מסך TV גדול או להישאר בקטגוריה של מסכי מחשב?
במידה והולכים על מסך TV, האם יש טעם להשקיע במסך ממש איכותי או שמסך בינוני פלוס יעשה את העבודה לשימושים אלו?

תודה רבה!

-----------------------------------------------------------------------------

עדכון: החלטתי לוותר באופן סופי על הרעיון של מסך TV וללכת על מסך מחשב ייעודי 4K בגודל 27.
השאלה כרגע היא האם כדאי לקנות שניים כדי להכפיל את שטח העבודה או שמדובר ב-overkill כשמדובר מלכתחילה במסך גדול יותר וברזולוציית 4K שגם ככה מאפשרת שטח עבודה גדול יותר ממה שהיה לי לפני כן? (24 אינץ' 1080p)

חשוב לי לציין שאני לא "חייב" צמד מסכים לצורכי עריכה גרפית / וידאו וכדו', אלא מדובר בסוג של פינוק ורצון להפוך את העבודה היום יומית לנוחה יותר.
לצורך ההשוואה, כשעבדתי עם המסך הקודם (בהתחשב ברזולוציה ובגודל שלו), הרגשתי שאין מספיק "נדל"ן" על הצג כדי שאוכל לעבוד עם מס' החלונות שאני רוצה במקביל.

האילוץ הוא שאם אני מחליט לקנות שני מסכים אני חייב לקנות אותם ביחד ואין אפשרות לקנות אחד היום ולהוסיף עוד אחד בהמשך לפי הצורך. לכן חשוב לי לבדוק את העניין הזה לפני הרכישה, כדי שלא אקנה שניים ואגלה שאחד מהם לא נמצא בשימוש וסתם תופס לי מקום על השולחן...
נערך לאחרונה על ידי Jonny123 ב 20/07/2019 2:59, נערך פעם 1 בסך הכל.

toxin
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8955
הצטרף: אוקטובר 2008
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 688 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

לא כתבת מה התקציב.

freedom_il
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2159
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 80 פעמים
קיבל תודות: 196 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

מסכי טלויזיה לא ממש טובים לעבודה משרדית. משהו בצבעים ובחידוד לא עובד אבל אולי עם "מצב מחשב" זה יכול לעבוד. זה גם תלוי מאיזה מרחק אתה יושב ועל איזה איזה גודל חשבת.
בשביל עריכת תמונות, מסך טלויזיה זה לא מומלץ פרט למסכים יותר יקרים עם צבעים מדוייקים. הייתי שמח לערוך תמונות על OLED שתומך ב 4K ו HDR לדוגמא אבל זה יקר בטירוף...

Jonny123 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

תודה רבה.

@freedom_il דווקא עם המסכים של היום 4:4:4 זה פחות נורא מבעבר, השאלה עד כמה ההבדל משמעותי.
מרחק יחסית קרוב של 40 ס"מ כשמדובר במסך מחשב, אבל כמובן שאתרחק במידה ויהיה מסך TV אחרת זה בלתי אפשרי.
אין לי כוונה לפזול לכיוון ה-OLED אבל מסכי "פרימיום" כמו NU8000 או SONY XF90 זולים יותר ולכן כנראה מהווים נקודת אמצע טובה.
השאלה אם גם מסכים כאלו לא מצליחים להגיע לרמה של מסכי מחשב ייעודיים כמו DELL ULTRASHARP?

@toxin
תקציב עד 4K ש"ח לשני מסכי מחשב או TV אחת.

המועמדים בגזרת מסכי המחשב הם מסכי דל אולטרה שארפ 24-27 ברזולוציה של מעל 1080p וכנראה שיבואו בזוג.
אם כי אני יודע שהדגמים האלו סובלים מכמה בעיות כמו HDR מאכזב, והילות של בהירות. לא יודע אם זה משהו שמצדיק את המחיר הגבוה של הסדרה.
על אחת כמה וכמה אם קונים צמד.
בכל מקרה, נראה שההפרש במחיר מה-U2518D ל-U2718Q כמעט כפול ולא מצדיק את התוספת בשטח העבודה.
כבר עדיף לקנות שני מסכי 25.

השאלה אם אני מפספס כאן דגמים אחרים מומלצים או אלטרנטיבות אחרות שלא חשבתי עליהן משתי הקטגוריות?

freedom_il
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2159
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 80 פעמים
קיבל תודות: 196 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

@Jonny123
גם ב Dell Ultrasharp יש קטגוריות שונות וקשה להבין מה יותר טוב.
אני רוצה מסך מחשב שיהיה טוב גם לעיבוד תמונה והדגם של 2018 U2718Q או U3218Q יותר טובים מבחינת דיוק צבעים מאשר דגמי 2019. LG יותר טוב אבל יותר יקר בערך ב 30-40%.
באתר rtings אפשר לראות ביקורות של מסכי מחשב וגם טלויזיות מהרבה דגמים פופולריים. אמנם אי אפשר לעשות שם side by side של מוניטור מול טלויזיה אבל יש פרמטרים דומים שאפשר להשוות לבד.

Jonny123 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

@freedom_il תודה רבה!

אז אחרי שקצת קראתי והתעמקתי, החלטתי לוותר באופן סופי על הרעיון של מסך TV וללכת על מסך מחשב ייעודי 4K בגודל 27.
השאלה כרגע היא האם כדאי לקנות שניים כדי להכפיל את שטח העבודה או שמדובר ב-overkill כשמדובר מלכתחילה במסך גדול יותר וברזולוציית 4K שגם ככה מאפשרת שטח עבודה גדול יותר ממה שהיה לי לפני כן? (24 אינץ' 1080p)

חשוב לי לציין שאני לא "חייב" צמד מסכים לצורכי עריכה גרפית / וידאו וכדו', אלא מדובר בסוג של פינוק ורצון להפוך את העבודה היום יומית לנוחה יותר.
לצורך ההשוואה, כשעבדתי עם המסך הקודם (בהתחשב ברזולוציה ובגודל שלו), הרגשתי שאין מספיק "נדל"ן" על הצג כדי שאוכל לעבוד עם מס' החלונות שאני רוצה במקביל.

האילוץ הוא שאם אני מחליט לקנות שני מסכים אני חייב לקנות אותם ביחד ואין אפשרות לקנות אחד היום ולהוסיף עוד אחד בהמשך לפי הצורך. לכן חשוב לי לבדוק את העניין הזה לפני הרכישה, כדי שלא אקנה שניים ואגלה שאחד מהם לא נמצא בשימוש וסתם תופס לי מקום על השולחן...

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44332
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2083 פעמים
קיבל תודות: 4720 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

עדיף מסך ביחס רחב מהרגיל מאשר 2 מסכים נפרדים.
הנה מועמד טוב:

https://www.amazon.com/LG-34GL750-B-Inc ... g=h0dab-20&

beltar
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 354
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 57 פעמים
קיבל תודות: 75 פעמים

Re: מסך TV 4K כתחליף למסך מחשב? (עדכון: מסך מחשב 27 4K - בודד או צמד?)

נושא שלא נקרא #8 

@Jonny123

אני מעדיף מסך אחד גדול לעומת שניים (גדולים או לא). אם אתה משתמש בשני מסכים אז איך הם ימוקמו? אם אחד מימין לכיסא ואחד משמאל אז אף אחד מהמסכים לא יהיה בדיוק מולך, וכל הזמן תצטרך להסתכל ימינה או שמאלה. לא נוח. אם תשים אחד מלפנים ואחד בצד אז ברור מה המסך העיקרי, אבל זה דוחף אותך לצורת עבודה שבה רוב הזמן אתה משתמש רק במסך המרכזי, ואתה שם דברים פחות חשובים במסך הצדדי. זה לא מרגיש אותו הדבר כמו מסך אחד גדול.

אני עובד עם מסך אחד (של 27"), ואני גם משתמש בתוכנה בשם WinSplit Revolution שמאפשרת לי להדביק בקלות חלונות שונים לצד ימין או שמאל של המסך, מה שמאפשר לי להציג שני חלונות במקביל כשאני רוצה.

לעניין הדיוק בצבעים: הזכרת שאתה רוצה מסך מדויק בצבעים. אבל יש לזה גם חיסרון: ל-99% מהאנשים יש מסך עם רמת צבעים "רגילה". אם אתה קונה מסך מתקדם שיודע להציג יותר צבעים אז מה שאתה רואה יהיה שונה ממה שרוב האנשים רואים. אם אתה מתכוון ליצור תוכן שרואים על גבי מסך מחשב אז זה יגרום לך להרבה בעיות.

סיפור אמיתי: לפני הרבה שנים היה לי מסך שמסוגל להציג הרבה צבעים. עבדתי מרחוק על עיצוב לוגו עם מישהו שהיה לו מסך רגיל. היו בינינו מריבות על איך הלוגו נראה, והאם הכתום שבו נראה "רגיל" או כמו פלסטיק מבריק. זה הגיע לצעקות, עד שבסוף הבנו שאנחנו באמת רואים צבעים שונים. (והצבע שהוא ראה היה הנכון, כי הלוגו נועד לשימוש באתר אינטרנט.) כבר קניתי שני מסכים מאז, והקפדתי שהם יהיו עם יכולת צבעים רגילה בלבד.

Jonny123 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

תודה רבה חברים!

@ziv_r, מסך רחב או באופן כללי שינוי של דגם המסך כבר לא רלוונטי כרגע, מאחר והוזמן כבר מסך אחד וכל שנותר לי הוא להחליט עד יום ראשון אם להוסיף להזמנה עוד אחד זהה.
ובפרט לעניין המסכים הרחבים: הם מגיעים לרוב ברזולוצייה שאינה 4K מורחב, אלא בד"כ הרחבה של FHD והמחיר שלהם גבוה משמעותית ביחס לקנייה של שני מסכים בפורמט רגיל, אז הם לא מאוד אטרקטיביים לדעתי מבחינת עלות / תועלת (גם זה חשוב לי) על אף הנוחות הגבוהה.

@beltar, הפסקה הראשונה של מה שכתבת מתארת בדיוק את מה שאני חושש ממנו וזו בדיוק השאלה שאני מחפש לה תשובה.
אם אני מדמיין את התרחיש של שני מסכים, צורת הישיבה המתאימה היא של מסך אחד מלפנים ואחד בצד.
מה שעדיין קשה לי להבין זה האם המסך הצדדי באמת ירגיש כמו משהו מיותר או שדווקא יהיה לעזר ויחסוך לי מזעורים רבים והחלפת חלונות, תוך כדי עבודה שוטפת. בכוונה הדגשתי שמדובר במסכי 4K כדי להבהיר שברזולוציה גבוהה שטח העבודה גדול יותר ולכן ניתן לדחוס יותר חלונות במקביל במסך אחד. מכאן מגיעה ההתלבטות האם במצב כזה מסך נוסף יתן ערך כלשהו, או שדי בשטח העבודה של מסך 4K יחיד כדי לדחוף את כל החלונות האפשריים במקביל?

לגבי החסרונות של דיוק צבעים גבוה: הם לא אמורים להפריע לי מכיוון שאני לא משתמש במסך לצורכי עיצוב וכדו'.

beltar
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 354
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 57 פעמים
קיבל תודות: 75 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

מסך 4K לא יאפשר לך לדחוס יותר, כי אז הטקסט והאייקונים יהיו קטנים מדי. אתה די חייב להעביר את Windows למצב שבו הוא מציג הכל בגודל 150% (או אפילו 200%). אז כל מה שעל המסך יהיה חד מאוד, אבל לא תוכל לדחוס יותר חלונות מבמסך ברזולוציה נמוכה יותר.

tomer953
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5294
הצטרף: מרץ 2010
שם מלא: tomer953
נתן תודות: 242 פעמים
קיבל תודות: 1452 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

לדעתי מבחינת פרודקטיביות 2 מסכים עם יחס 16:9 עדיפים על ה ultrawide
תוכל למצוא לכך אלפי עדויות באינטרנט מיוצרי תוכן, בוני אתרים, מתכנתים, סטרימרים, וכו'.
עם סידור נכון של שולחן העבודה אפשר להתגבר על המגבלות שצוינו כאן ולשבת בצורה בריאה גם עם 2 וגם עם 3 מסכים מניסיון..

אתן דוגמה קטנה - מה קורה אם אתה רוצה להריץ חלון ב Fullscreen mode (לדוגמה משחק או סרטון יוטיוב)
ובנוסף אתה רוצה חלון נוסף פעיל עם תוכן כלשהו, במסכי ה uw אתה לא יכול לבצע את זה לעומת שני מסכים שלכל אחד מהם יש את ה full screen שלו.

ה ultrawide מאוד מרשים ומביא איתו המון דברים טובים, אבל בסוף לאנשי המקצוע הוא פחות יעיל מ-2 מסכים...
יצא לי לראות גם שילוב של uw ומסך רגיל, זה תופס אבל לא מעט שטח עבודה ודורש סיבוב כל הזמן של העיניים...

אם כל זה לא מפריע לך ולא אמור לפגוע לך בפרודקטיביות, אז מסכי כ uw בהחלט מרשימים ומשדרגים את סביבת העבודה וחווית השימוש.

Jonny123 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

תודה רבה חברים.

@tomer953
צודק לגמרי. ואם מוסיפים לשיקולים גם את העלות הגבוהה של UW בהשוואה לשני מסכים 16:9, בכלל אין טעם לראות את ה-UW כאופציה.
היתרון היחיד שאני מוצא ב-UW הוא לגיימינג או למצבי קולנוע בהם קו הפרדה במרכז התמונה פוגע בחוויה. (ובמקרה של 3 מסכים כששני המסכים הצדדיים מוצבים בזווית כלשהי, קיימת גם פגיעה במציאותיות של המרחב כמו למשל חוסר פרופורציה של מרחקים במשחקים וכדו')

@beltar, זה נכון מצד אחד, אך מצד שני אם אני לא משתמש בסקיילינג מקסימלי מומלץ ומצליח להסתדר עם פונטים ואייקונים קטנים מדי, דווקא כן יהיה גידול בשטח העבודה בהשוואה ל-FHD הקודם שלי.

השאלה היא אם זה מספיק או לא...? אני נוטה לחשוב שלא, אך לא בטוח.
לכן אם יש כאן מישהו שהתנסה או אפילו עובד עם שני 4K צמודים בשוטף, אשמח לשמוע.

Jonny123 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

ועניין נוסף ששכחתי,
איך אני בכלל מוודא שהחיבורים הקיימים בלפטופ שלי (והכוח הגרפי) בכלל מתאימים לחיבור שני מסכים ב-4K במקביל?
יש לו USB C עם ת'אנדרבולט וגם HDMI.

Aviv943
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 586
הצטרף: אפריל 2011
מיקום: ראשון לציון
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 43 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

אני יכול להגיד מהניסיון שלי כמה דברים על ריבוי מסכים.
במשרד אני עובד עם ארבעה מסכים, שלושה בצורה של חצי משושה והרביעי אנכי בשביל קריאת טקסטים ארוכים (לוגים).
לדעתי בריבוי מסכים הצורה האידיאלית היא חצי משושה, כאשר המסך הראשי באמצע והשניים בצדדים.

בבית קניתי שני מסכים 27" 1440p. החיסרון של הצבתם במין משלוש מורגש מעט בהתחלה אבל מהר מאוד מתרגלים.
היתרון השני מסכים הוא עצום ולאחר שהתרגלצי אני לא מבין איך אפשר לעבוד רק על מסך אחד.

הוספתי תמונה כדי שתוכל להבין איך זה מסודר אצלי.
מאוד ממליץ אם יש את התקציב.

תמונה

Jonny123 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

@Aviv943 תודה רבה! זה נראה ממש טוב!

מישהו יודע לענות על השאלה השניה?

שלח תגובה

חזור אל “טלוויזיות LCD,LED”