זהו - נגמר עידן, פשוט פתאום וללא שום התראה.
קו טלפון ביתי מבוסס VOB VOIP של חברת פרטנר
במשך 7 שנים הייתי לקוח של פרטנר לקו ביתי בלבד, עם מכשיר מתאם שיחות מדגם "טוליפ" MP-202B של חברת AudioCodes שסופק ע"י חברת-הבת סמייל 012. התוכנית היתה לא דברת לא שילמת, ולמעשה רק קיבלתי שיחות ולא שילמתי דמי מנוי או חכירת ציוד. כלום.
יום אחד במאי 2019 הקו חדל לעבוד. ניסיתי במשך שבועות לאפס את המכשיר, את הראוטר, לפתוח פורטים, DMZ, QoS, כל ההגדרות ומעבר, על ראוטרים שונים - כלום. הקו לא עובד. כשדברתי עם התמיכה הטכנית נאמר לי שמיצדם הקו והמנוי פעיל כרגיל.
הזמנתי טכנאי הביתה, שהעיף מבט חטוף על מתאם השיחות "טוליפ" וניתק אותו, "בדק" עם ציוד קצה שלו וקבע שהקו תקין (ולמה הוא צריך להגיע אלי הביתה בשביל זה?) וסינן שזה יעבוד עם ראוטר נתב חדש מסוג Technicolor TG789. בלית ברירה הסכמתי לקחת מכשיר כזה חדש (בעלות של 700 שקל!) רק כדי לבדוק אם זה נכון.
בשיחה נוספת עם שירות התמיכה התברר לי, שאכן בפעולה יזומה של החברה כל מתאמי השיחות הנוכחיים (ציוד הקצה של הלקוח) לא נתמכים יותר, ללא שיצאה שום הודעה ללקוח כגון אימייל שאמור לאפשר ללקוח להיערך מראש להשבתה של הקו. כלום! ואני מתפתל עם נסיונות לפתור את התקלה (הטכנית?) ללא הועיל.
כמובן שאין לי מה לעשות עם ציוד הקצה החדש הזה: א) משום שאינני לקוח DSL של פרטנר, ולכן אין לי אפשרות להתחבר עם חייגן בראוטר. ב) הם לא מאפשרים הפיכתו לBridge/Gateway ולכן אני לא יכול לשים אותו אחרי הראוטר. ג) אני לא מתכוון לשלם 700 שקל על האפשרות להחזיק קו טלפון שעד כה היה בחינם!
נתקעתי עם קו טלפון 03 שרשום במשרד התקשורת אבל בלי אפשרות להשתמש בו, וזאת בגלל פעולה חד צדדית יזומה של הספקית, ללא התראה מוקדמת, רק כדי לחייב אותי לרכוש ציוד קצה שלה, שאין לי אפילו אפשרות להשתמש בו. כידוע, בדיוק על הנושא הזה נפתחה תביעה ייצוגית כנגדם, שנידונה רק לפני שבועיים ביוני 2019
https://static.wixstatic.com/ugd/00bb1b ... f74d72.pdf
אשמח מאד לשמוע דעתכם על הנושא, רעיונות או פתרונות, האם אתם סובלים מבעיה דומה וגם אתם נתקעתם ככה.
שערוריה! פרטנר מחייבת ציוד קצה שלה לטלפון VOB
הרושם שלי היה שתמיד זה מה שחברות ה-VOB רצו. אם אני זוכר נכון, פעם כשדיברתי איתן כולן טענו שהן לא נותנות פרטי התחברות אלא צריך את המודם שלהן, בשכירות חודשית, או בקניה יקרה (במקום לקנות משומש באיביי ב-80 ש"ח), אז ויתרתי.
צריך לערב את משרד התקשורת, אבל הדבר האחרון שמעניין אותם הוא טלפוניה קווית. לא יודע, אולי היום יש שם יותר עניין.
צריך לערב את משרד התקשורת, אבל הדבר האחרון שמעניין אותם הוא טלפוניה קווית. לא יודע, אולי היום יש שם יותר עניין.
אני מתגורר בברלין כבר שנים רבות ולכן הקו הזה קריטי בשבילי, כי אין לי סלולרי. הראוטר של פרטנר לא יעזור לי על תשתית גרמנית. יש לי ראוטר מצוין שמכיל גם מרכיב טלפוניה, ובוודאי שהגדרות SIP היו מייתרות כל ציוד נוסף. אבל בניסיון היחיד שעשיתי בשיחת הטלפון עם התמיכה, נאמר לי שאין אפשרות לקבל את הנתונים הללו.
אם למישהו יש תובנות כיצד לעשות זאת, אשמי לשמוע.
בינתיים אני שוקל לפנות לעו״ד שהגיש את התביעה הייצוגית ולברר מה קורה עם זה (היה דיון לפני שבועיים). אולי יש לו עוד מידע בנושא הזה....
אם למישהו יש תובנות כיצד לעשות זאת, אשמי לשמוע.
בינתיים אני שוקל לפנות לעו״ד שהגיש את התביעה הייצוגית ולברר מה קורה עם זה (היה דיון לפני שבועיים). אולי יש לו עוד מידע בנושא הזה....
@snad
·לא לעניין... אני לקוח שלהם ומשלם כל חודש עבור שיחות שאני מוציא (לא דברת לא שילמת), אבל לא דמי מנוי או "אחזקת קו" כפי שנוהגים בבזק למשל. זה הכל. ויש לי ציוד קצה שעבד כל השנים, ויום אחד החילטו לאנוס את הלקוחות לרכוש ציוד קצה שלהם, שוב, אחרי שהם כבר סיפקו לי ציוד קצה ייחודי שלהם (מתאם השיחות לא נרכש באופן עצמאי אלא מיוצר עבור 012). עכשיו הם מצפים שאשלם להם כל חודש 20 שקל למשך 3 שנים (או 700 שקל כפי שציינתי) וזה הזוי, לעומת התנאים שהיו לי עד כה.
זה לא קשור ל-"קבלתי עד עכשיו חינם". זה יכול לקרות בכל תחום, והנושא הזה מעוגן בחוק, לא סתם הם נתבעים על זה. אולי תקרא את פרטוקול בית המשפט שצירפתי, ואז תגיד לי אם אני סתם מתבכיין.
https://static.wixstatic.com/ugd/00bb1b ... f74d72.pdf
·לא לעניין... אני לקוח שלהם ומשלם כל חודש עבור שיחות שאני מוציא (לא דברת לא שילמת), אבל לא דמי מנוי או "אחזקת קו" כפי שנוהגים בבזק למשל. זה הכל. ויש לי ציוד קצה שעבד כל השנים, ויום אחד החילטו לאנוס את הלקוחות לרכוש ציוד קצה שלהם, שוב, אחרי שהם כבר סיפקו לי ציוד קצה ייחודי שלהם (מתאם השיחות לא נרכש באופן עצמאי אלא מיוצר עבור 012). עכשיו הם מצפים שאשלם להם כל חודש 20 שקל למשך 3 שנים (או 700 שקל כפי שציינתי) וזה הזוי, לעומת התנאים שהיו לי עד כה.
זה לא קשור ל-"קבלתי עד עכשיו חינם". זה יכול לקרות בכל תחום, והנושא הזה מעוגן בחוק, לא סתם הם נתבעים על זה. אולי תקרא את פרטוקול בית המשפט שצירפתי, ואז תגיד לי אם אני סתם מתבכיין.
https://static.wixstatic.com/ugd/00bb1b ... f74d72.pdf
אתה צודק בהחלט. לצערי גם אני בחודשים האחרונים נתקלתי במקרה דומה, החלפתי נתב SMARTOX ישן בנתב שלי ונתקלתי באותה בעיה. מה שאני עשיתי בסופו של דבר, לקחתי מתאם שיחות MP-202B של מישהו אחר שלא היה בשימוש ואחרי שיחות ממושכות עם התמיכה הצליחו לחבר לי את המתאם. לדעתי הם לא משתמשים בו והרבה מהטכנאים שלהם לא יודעים איך לצמד את הקו אליו.
אני כעת משתמש עם הקו הרגיל שלי כשמתאם השיחות הוא אחרי הנתב.
לא מובן איך משרד התקשורת נותן כזה דבר שיהיו חייבים ציוד קצה של חברה מסוימת. מכל הרפורמות בשוק הקווים הנייחים שלא יצאו לפועל, היה נדרש לכל הפחות שיתנו ללקוחות את האפשרות לקנות מתאם שיחות פשוט, או נתב עצמאי עם יכולות VOIP ולא לקשור את הלקוחות לחברה אחת. זה קיים בכל מקום אחר בעולם ואין סיבה שזה לא יהיה פה.
אני כעת משתמש עם הקו הרגיל שלי כשמתאם השיחות הוא אחרי הנתב.
לא מובן איך משרד התקשורת נותן כזה דבר שיהיו חייבים ציוד קצה של חברה מסוימת. מכל הרפורמות בשוק הקווים הנייחים שלא יצאו לפועל, היה נדרש לכל הפחות שיתנו ללקוחות את האפשרות לקנות מתאם שיחות פשוט, או נתב עצמאי עם יכולות VOIP ולא לקשור את הלקוחות לחברה אחת. זה קיים בכל מקום אחר בעולם ואין סיבה שזה לא יהיה פה.
- NegativeIQ
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4423
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 570 פעמים
לצערי משרד התקשורת הוא בכלל האשם בכל הנושא הזה כי הוא דורש מחברות VOB לא לאפשר שימוש בחיבור סלולרי ולכן הן לא יכולות לתת סיסמאות SIP באופן חופשי.eli84 כתב: לא מובן איך משרד התקשורת נותן כזה דבר שיהיו חייבים ציוד קצה של חברה מסוימת. מכל הרפורמות בשוק הקווים הנייחים שלא יצאו לפועל, היה נדרש לכל הפחות שיתנו ללקוחות את האפשרות לקנות מתאם שיחות פשוט, או נתב עצמאי עם יכולות VOIP ולא לקשור את הלקוחות לחברה אחת. זה קיים בכל מקום אחר בעולם ואין סיבה שזה לא יהיה פה....
- uh99
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3783
- הצטרף: אוגוסט 2010
- נתן תודות: 1147 פעמים
- קיבל תודות: 187 פעמים
מדיניות ההסדרה והרישוי של אספקת שירותי טלפוניה באמצעות שירות גישה רחבת פס (VoB )אריאלמו כתב:מישהו יודע כיצד אפשר לדרוש ולקבל נתוני SIP על מנת להמשיך ולעבוד עם הקו בציוד קצה חלופי (ראוטר שתומך בVOB)? או לחילופין, לגרום לפרטנר לחזור ולהפעיל את מתאם השיחות שלי למרות שהם כביכול ביטלו אותו? אני בינתיים תקוע עם קו בלי אפשרות להשתמש בו כלל........
@אריאלמו
·
לצערי לא ראיתי את השירשור הזה קודם.
כמה דברים:
א. מפתיע אותי שהצלחת בכלל ובמיוחד עד לא מזמן לעבוד עם ציוד פרטי מול ספק VOIP בארץ. יש שירשור ארוך בנושא, שכבר שנים, רבים כאן בפורום (כולל אני) מנסים ללא הצלחה לקבל שירות VOIP עם ציוד פרטי מספק בארץ (כלקוחות פרטיים):
https://www.hometheater.co.il/vt208499.html
הפתרון שמוצע בשירשור לעיל, הוא לקחת קו ישראלי מספק בחו"ל. לדוגמא אצלי יש קו ישראלי של anveo ובגדול אני מאד מרוצה. יש לזה כמה חסרונות אבל הם בעיקר בשביל מי שגר בארץ (בעיקר מספרי חירום, מספרי כוכבית וכו' לא עובדים או לפחות למיטב ידעתי אין דרך להפעילם דרך מפעיל בחו"ל). הדבר היחיד שאני לא בטוח לגביו זה ניוד של מספר ישראלי לספק בחו"ל. למיטב הבנתי ניתן לעשות זאת (לפחות אצל anveo) אבל במקרה שלי לא עשיתי ניוד.
יש פרטים נוספים בשירשור הארוך שקישרת לעיל. ואם עדיין יש לך שאלות בנושא תשאל וננסה לענות.
ב. לא בדיוק הבנתי איך "הזמנתי טכנאי הביתה" אם "אני מתגורר בברלין" (משום מה לא נראה לי ששלחו לך טכנאי לברלין...).
בכל מקרה, למיטב ידעתי "אני לא יכול לשים אותו אחרי הראוטר" ו"ראוטר של פרטנר לא יעזור לי על תשתית גרמנית" זה לאוו דווקא נכון. ניסית לחבר את הראוטר שלהם לשימוש כמתאם שיחות בלבד מאחורי הראוטר הפרטי שלך? לדוגמא אצל סלקום זה בטוח עובד:
https://www.hometheater.co.il/vp2936141#2936141
במעורפל זכור לי שמישהו ציין שזה עובד גם אצל פרטנר ואין שום סיבה שזה לא יעבוד, בטח לגבי לקוחות של תשתית פרטנר (בארץ) שרוצים להשתמש בראוטר פרטי.
בתקווה שהם לא חוסמים את שרתי ה-SIP שלהם רק לחיבורים "מקומיים" אז אין סיבה שקונפיגורציה כזו לא תעבוד גם מעל תשתית גרמנית.
לדעתי כדאי לך לשקול בחיוב את האופציה של קו ישראלי מספק בחו"ל (נגיד anveo) ואז יש תמיכה בכל ציוד מתאים ולא צריך טובות או להיות כבול לספק ישראלי כלשהו שיכול להמציא כל מיני שטיקים (נגיד מחר פרטנר ירצו לדחוף בכח את הטריפל שלהם ויעלו את המחירים של קו ביתי מחוץ לטריפל...).
·
לצערי לא ראיתי את השירשור הזה קודם.
כמה דברים:
א. מפתיע אותי שהצלחת בכלל ובמיוחד עד לא מזמן לעבוד עם ציוד פרטי מול ספק VOIP בארץ. יש שירשור ארוך בנושא, שכבר שנים, רבים כאן בפורום (כולל אני) מנסים ללא הצלחה לקבל שירות VOIP עם ציוד פרטי מספק בארץ (כלקוחות פרטיים):
https://www.hometheater.co.il/vt208499.html
הפתרון שמוצע בשירשור לעיל, הוא לקחת קו ישראלי מספק בחו"ל. לדוגמא אצלי יש קו ישראלי של anveo ובגדול אני מאד מרוצה. יש לזה כמה חסרונות אבל הם בעיקר בשביל מי שגר בארץ (בעיקר מספרי חירום, מספרי כוכבית וכו' לא עובדים או לפחות למיטב ידעתי אין דרך להפעילם דרך מפעיל בחו"ל). הדבר היחיד שאני לא בטוח לגביו זה ניוד של מספר ישראלי לספק בחו"ל. למיטב הבנתי ניתן לעשות זאת (לפחות אצל anveo) אבל במקרה שלי לא עשיתי ניוד.
יש פרטים נוספים בשירשור הארוך שקישרת לעיל. ואם עדיין יש לך שאלות בנושא תשאל וננסה לענות.
ב. לא בדיוק הבנתי איך "הזמנתי טכנאי הביתה" אם "אני מתגורר בברלין" (משום מה לא נראה לי ששלחו לך טכנאי לברלין...).
בכל מקרה, למיטב ידעתי "אני לא יכול לשים אותו אחרי הראוטר" ו"ראוטר של פרטנר לא יעזור לי על תשתית גרמנית" זה לאוו דווקא נכון. ניסית לחבר את הראוטר שלהם לשימוש כמתאם שיחות בלבד מאחורי הראוטר הפרטי שלך? לדוגמא אצל סלקום זה בטוח עובד:
https://www.hometheater.co.il/vp2936141#2936141
במעורפל זכור לי שמישהו ציין שזה עובד גם אצל פרטנר ואין שום סיבה שזה לא יעבוד, בטח לגבי לקוחות של תשתית פרטנר (בארץ) שרוצים להשתמש בראוטר פרטי.
בתקווה שהם לא חוסמים את שרתי ה-SIP שלהם רק לחיבורים "מקומיים" אז אין סיבה שקונפיגורציה כזו לא תעבוד גם מעל תשתית גרמנית.
לדעתי כדאי לך לשקול בחיוב את האופציה של קו ישראלי מספק בחו"ל (נגיד anveo) ואז יש תמיכה בכל ציוד מתאים ולא צריך טובות או להיות כבול לספק ישראלי כלשהו שיכול להמציא כל מיני שטיקים (נגיד מחר פרטנר ירצו לדחוף בכח את הטריפל שלהם ויעלו את המחירים של קו ביתי מחוץ לטריפל...).
- uh99
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3783
- הצטרף: אוגוסט 2010
- נתן תודות: 1147 פעמים
- קיבל תודות: 187 פעמים
האמת שהחברות התקשורת לא רוצות שיהיה חופש בחירה ללקוחות לכן הן לא מאפשרות קבלת סיסמאותNegativeIQ כתב:
לצערי משרד התקשורת הוא בכלל האשם בכל הנושא הזה כי הוא דורש מחברות VOB לא לאפשר שימוש בחיבור סלולרי ולכן הן לא יכולות לתת סיסמאות SIP באופן חופשי..........
ומשרד התקשורת פועל לטובת החברות התקשורת על חשבון טובת הצרכים הפרטיים
מסמכי מדיניות רישוי אספקת שירותי טלפוניה באמצעות שירות גישה רחבת פס VOB
רישוי שירותי אספקת טלפוניה באמצעות שירות גישה רחבת פס (VoB) - עיקרי מדיניות
למרות שיש איסור להגבלת בשימוש ציוד קצה פרטי משרד התקשורת לא אוכף את איסור זה ומעדיף
·קודם כל תודה. אכן קראתי לא מזמן את השרשור ההוא ולא מצאתי מידע נוסף שיכל לעזור לי.eran405 כתב:@אריאלמו
·
לצערי לא ראיתי את השירשור הזה קודם.
כמה דברים:
א. מפתיע אותי שהצלחת בכלל ובמיוחד עד לא מזמן לעבוד עם ציוד פרטי מול ספק VOIP בארץ. יש שירשור ארוך בנושא, שכבר שנים, רבים כאן בפורום (כולל אני) מנסים ללא הצלחה לקבל שירות VOIP עם ציוד פרטי מספק בארץ (כלקוחות פרטיים):
https://www.hometheater.co.il/vt208499.html
הפתרון שמוצע בשירשור לעיל, הוא לקחת קו ישראלי מספק בחו"ל. לדוגמא אצלי יש קו ישראלי של anveo ובגדול אני מאד מרוצה. יש לזה כמה חסרונות אבל הם בעיקר בשביל מי שגר בארץ (בעיקר מספרי חירום, מספרי כוכבית וכו' לא עובדים או לפחות למיטב ידעתי אין דרך להפעילם דרך מפעיל בחו"ל). הדבר היחיד שאני לא בטוח לגביו זה ניוד של מספר ישראלי לספק בחו"ל. למיטב הבנתי ניתן לעשות זאת (לפחות אצל anveo) אבל במקרה שלי לא עשיתי ניוד.
יש פרטים נוספים בשירשור הארוך שקישרת לעיל. ואם עדיין יש לך שאלות בנושא תשאל וננסה לענות.
ב. לא בדיוק הבנתי איך "הזמנתי טכנאי הביתה" אם "אני מתגורר בברלין" (משום מה לא נראה לי ששלחו לך טכנאי לברלין...).
בכל מקרה, למיטב ידעתי "אני לא יכול לשים אותו אחרי הראוטר" ו"ראוטר של פרטנר לא יעזור לי על תשתית גרמנית" זה לאוו דווקא נכון. ניסית לחבר את הראוטר שלהם לשימוש כמתאם שיחות בלבד מאחורי הראוטר הפרטי שלך? לדוגמא אצל סלקום זה בטוח עובד:
https://www.hometheater.co.il/vp2936141#2936141
במעורפל זכור לי שמישהו ציין שזה עובד גם אצל פרטנר ואין שום סיבה שזה לא יעבוד, בטח לגבי לקוחות של תשתית פרטנר (בארץ) שרוצים להשתמש בראוטר פרטי.
בתקווה שהם לא חוסמים את שרתי ה-SIP שלהם רק לחיבורים "מקומיים" אז אין סיבה שקונפיגורציה כזו לא תעבוד גם מעל תשתית גרמנית.
לדעתי כדאי לך לשקול בחיוב את האופציה של קו ישראלי מספק בחו"ל (נגיד anveo) ואז יש תמיכה בכל ציוד מתאים ולא צריך טובות או להיות כבול לספק ישראלי כלשהו שיכול להמציא כל מיני שטיקים (נגיד מחר פרטנר ירצו לדחוף בכח את הטריפל שלהם ויעלו את המחירים של קו ביתי מחוץ לטריפל...)....
אני הייתי לקוח של 012 מאז שנת 2012 עם ציוד קצה שלהם (mp202) ולקחתי אותו איתי לברלין, שמתי אותו כרגיל אחרי הראוטר הגרמני, פתחתי פורטים והוא עבד ללא שום בעיות במשך שנים, גם אחרי שנויידתי (בלי רצוני) לחברת פרטנר. המכשיר הזה עבד ועבד על מספר ראוטרים שונים ללא בעיות, ופתאום יום אחד במאי אין לי קו. כל הנסיונות שלי לתקשר איתם לא הועילו, ניסיתי להחליף ראוטר, לנסות אצל חברים, איפסתי את מתאם השיחות, שום דבר. כשפניתי אל פרטנר הם הכריחו אותי להזמין טכנאי הביתה, אז שלחתי את מתאם השיחות לחבר בארץ, שיניתי את כתובת ההגעה לטכנאי, הם שלחו לשם טכנאי שלמעשה לא בדק את מתאם השיחות כלל אלא רק בדק את "הקו" עם ציוד שלו(?) לא הבנתי מה הוא עשה. בסוף מכר לי ראוטר משולב שלהם שהחבר הביא איתו לברלין. תוך כמה דקות הבנתי שאין לי אפשרות לעבוד איתו, כי לא ניתן לעשות BRIDGE, אין אפשרות לשים אותו אחרי הראוטר ואני חייב להשתמש בו לחיוג לספק, מה שלא אפשרי כמובן - זה רק ללקוחות פרטנר כספק אינטרנט.
החזרתי להם את המכשיר (700 שקל רצו עליו). בשיחה שהיתה לי עם המוקד הובהר לי שהחברה פשוט ניתקה את הMP202 מהשירות שלהם (אולי פשוט ביטלו את רישום הMAC אצלם) וזהו, יום אחד, בלי התראה ובלי כלום. נשארתי בלי קו, ועוד מנסים לאנוס אותי לרכוש את ציוד הקצה שלהם, שגם לא יעבוד ממילא (גם לא בארץ, אלא אם כן אני עובר ספק ומתחבר אליהם, לא מספיק הקו טלפון אלא גם אינטרנט).
עכשיו אני עם "קו" בלי אפשרות לעשות איתו כלום.
לגבי הצעה לעבור לספק anveo, אני בכלל לא בטוח שזה הפתרון. קודם כל, בפרטנר לא שילמתי "דמי אחזקת קו", משום ששילמתי רק על שיחות יוצאות, וממילא השתמשתי בו לקבל שיחות מישראל. דבר שני, המספר שלי חשוב לי לשמר אותו כי הוא מספר זהב (הרבה ספרות חוזרות על עצמן) ורשום בכל החשבוניות שלי, כרטיסי ביקור, אתר וכולי לפניה של לקוחות. לא נראה לי שספק חו"ל יוכל לקבל ניוד של המספר...
קראתי שוב את הקישורים ועדיין לא הבנתי אם מישהו נמצא בסיטואציה דומה ומצא פתרון.
כמו כן, מעניין אותי מה נסגר עם התביעה הייצגוית שהזכרתי
אריאל
באמת שלא הבנתי.
אם הקו כל כך חשוב לך (מספר זהב, חשבונית...כ. ביקור) לא יותר פשוט לשלם 700 שקל ולסגור את הסיפור ?
הרי רק הזמן שבזבזת, כ. הראש, חוסר הפיתרון הטכנולוגי, שווה את זה, לא ?!
מה שמפריע לך, שקיבלת קו טלפון (בטאבו ?) בחינם, ועכשיו בשביל "החינם" הזה אתה נאלץ לשלם 700 שקל.
כמו שציינת, זהו - נגמר עידן
נ.ב
בחשבון פשוט ל 7 שנים, זה אפילו לא 100 שקל בשנה .
אם הקו כל כך חשוב לך (מספר זהב, חשבונית...כ. ביקור) לא יותר פשוט לשלם 700 שקל ולסגור את הסיפור ?
הרי רק הזמן שבזבזת, כ. הראש, חוסר הפיתרון הטכנולוגי, שווה את זה, לא ?!
מה שמפריע לך, שקיבלת קו טלפון (בטאבו ?) בחינם, ועכשיו בשביל "החינם" הזה אתה נאלץ לשלם 700 שקל.
כמו שציינת, זהו - נגמר עידן
נ.ב
בחשבון פשוט ל 7 שנים, זה אפילו לא 100 שקל בשנה .
תקנה פלאסמה ב 1000 שקל , תקנה LED ב 20000 שקל , בסוף תמיד , תראה עליה בוב ספוג.
http://www.hometheater.co.il/vt145341.V ... 7%99%D7%AA
http://www.hometheater.co.il/vt145341.V ... 7%99%D7%AA