שערוריה! פרטנר מחייבת ציוד קצה שלה לטלפון VOB

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
אריאלמו (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 6
הצטרף: יוני 2019
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

שערוריה! פרטנר מחייבת ציוד קצה שלה לטלפון VOB

נושא שלא נקרא #1 

זהו - נגמר עידן, פשוט פתאום וללא שום התראה.
קו טלפון ביתי מבוסס VOB VOIP של חברת פרטנר
במשך 7 שנים הייתי לקוח של פרטנר לקו ביתי בלבד, עם מכשיר מתאם שיחות מדגם "טוליפ" MP-202B של חברת AudioCodes שסופק ע"י חברת-הבת סמייל 012. התוכנית היתה לא דברת לא שילמת, ולמעשה רק קיבלתי שיחות ולא שילמתי דמי מנוי או חכירת ציוד. כלום.
יום אחד במאי 2019 הקו חדל לעבוד. ניסיתי במשך שבועות לאפס את המכשיר, את הראוטר, לפתוח פורטים, DMZ, QoS, כל ההגדרות ומעבר, על ראוטרים שונים - כלום. הקו לא עובד. כשדברתי עם התמיכה הטכנית נאמר לי שמיצדם הקו והמנוי פעיל כרגיל.
הזמנתי טכנאי הביתה, שהעיף מבט חטוף על מתאם השיחות "טוליפ" וניתק אותו, "בדק" עם ציוד קצה שלו וקבע שהקו תקין (ולמה הוא צריך להגיע אלי הביתה בשביל זה?) וסינן שזה יעבוד עם ראוטר נתב חדש מסוג Technicolor TG789. בלית ברירה הסכמתי לקחת מכשיר כזה חדש (בעלות של 700 שקל!) רק כדי לבדוק אם זה נכון.
בשיחה נוספת עם שירות התמיכה התברר לי, שאכן בפעולה יזומה של החברה כל מתאמי השיחות הנוכחיים (ציוד הקצה של הלקוח) לא נתמכים יותר, ללא שיצאה שום הודעה ללקוח כגון אימייל שאמור לאפשר ללקוח להיערך מראש להשבתה של הקו. כלום! ואני מתפתל עם נסיונות לפתור את התקלה (הטכנית?) ללא הועיל.
כמובן שאין לי מה לעשות עם ציוד הקצה החדש הזה: א) משום שאינני לקוח DSL של פרטנר, ולכן אין לי אפשרות להתחבר עם חייגן בראוטר. ב) הם לא מאפשרים הפיכתו לBridge/Gateway ולכן אני לא יכול לשים אותו אחרי הראוטר. ג) אני לא מתכוון לשלם 700 שקל על האפשרות להחזיק קו טלפון שעד כה היה בחינם!

נתקעתי עם קו טלפון 03 שרשום במשרד התקשורת אבל בלי אפשרות להשתמש בו, וזאת בגלל פעולה חד צדדית יזומה של הספקית, ללא התראה מוקדמת, רק כדי לחייב אותי לרכוש ציוד קצה שלה, שאין לי אפילו אפשרות להשתמש בו. כידוע, בדיוק על הנושא הזה נפתחה תביעה ייצוגית כנגדם, שנידונה רק לפני שבועיים ביוני 2019

https://static.wixstatic.com/ugd/00bb1b ... f74d72.pdf



אשמח מאד לשמוע דעתכם על הנושא, רעיונות או פתרונות, האם אתם סובלים מבעיה דומה וגם אתם נתקעתם ככה.

ido22
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 635
הצטרף: נובמבר 2007
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

יש לך אפשרות לקבל מהם חשבון SIP ולהשתמש בציוד קצה אחר?

בעבר זה מה שעשיתי איתם, ויש לי עדיין את הציוד קצה, שלח לי הודעה אם אתה מעוניין בו.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

הרושם שלי היה שתמיד זה מה שחברות ה-VOB רצו. אם אני זוכר נכון, פעם כשדיברתי איתן כולן טענו שהן לא נותנות פרטי התחברות אלא צריך את המודם שלהן, בשכירות חודשית, או בקניה יקרה (במקום לקנות משומש באיביי ב-80 ש"ח), אז ויתרתי.

צריך לערב את משרד התקשורת, אבל הדבר האחרון שמעניין אותם הוא טלפוניה קווית. לא יודע, אולי היום יש שם יותר עניין.

אריאלמו (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 6
הצטרף: יוני 2019
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #4 

אני מתגורר בברלין כבר שנים רבות ולכן הקו הזה קריטי בשבילי, כי אין לי סלולרי. הראוטר של פרטנר לא יעזור לי על תשתית גרמנית. יש לי ראוטר מצוין שמכיל גם מרכיב טלפוניה, ובוודאי שהגדרות SIP היו מייתרות כל ציוד נוסף. אבל בניסיון היחיד שעשיתי בשיחת הטלפון עם התמיכה, נאמר לי שאין אפשרות לקבל את הנתונים הללו.
אם למישהו יש תובנות כיצד לעשות זאת, אשמי לשמוע.
בינתיים אני שוקל לפנות לעו״ד שהגיש את התביעה הייצוגית ולברר מה קורה עם זה (היה דיון לפני שבועיים). אולי יש לו עוד מידע בנושא הזה....

dan111
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 125
הצטרף: נובמבר 2009
נתן תודות: 5 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אריאלמו, אשמח אם תעדכן אם ישנו פיתרון
גם אני משתמש בזה בחו"ל
תודה

snad
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 475
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 40 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

כנראה שאני לא מבין את כל הפרטים אז אולי שמישהו יסביר, כי כרגע מה שאני רואה זה "שנים אני מקבל שירות בחינם מחברה מסחרית בלי לשלם להם שקל, ופתאום החצופים לא מסכימים להמשיך עם זה"

אריאלמו (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 6
הצטרף: יוני 2019
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #7 

@snad
·לא לעניין... אני לקוח שלהם ומשלם כל חודש עבור שיחות שאני מוציא (לא דברת לא שילמת), אבל לא דמי מנוי או "אחזקת קו" כפי שנוהגים בבזק למשל. זה הכל. ויש לי ציוד קצה שעבד כל השנים, ויום אחד החילטו לאנוס את הלקוחות לרכוש ציוד קצה שלהם, שוב, אחרי שהם כבר סיפקו לי ציוד קצה ייחודי שלהם (מתאם השיחות לא נרכש באופן עצמאי אלא מיוצר עבור 012). עכשיו הם מצפים שאשלם להם כל חודש 20 שקל למשך 3 שנים (או 700 שקל כפי שציינתי) וזה הזוי, לעומת התנאים שהיו לי עד כה.
זה לא קשור ל-"קבלתי עד עכשיו חינם". זה יכול לקרות בכל תחום, והנושא הזה מעוגן בחוק, לא סתם הם נתבעים על זה. אולי תקרא את פרטוקול בית המשפט שצירפתי, ואז תגיד לי אם אני סתם מתבכיין.
https://static.wixstatic.com/ugd/00bb1b ... f74d72.pdf

eli84
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 413
הצטרף: יולי 2013
נתן תודות: 113 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

אתה צודק בהחלט. לצערי גם אני בחודשים האחרונים נתקלתי במקרה דומה, החלפתי נתב SMARTOX ישן בנתב שלי ונתקלתי באותה בעיה. מה שאני עשיתי בסופו של דבר, לקחתי מתאם שיחות MP-202B של מישהו אחר שלא היה בשימוש ואחרי שיחות ממושכות עם התמיכה הצליחו לחבר לי את המתאם. לדעתי הם לא משתמשים בו והרבה מהטכנאים שלהם לא יודעים איך לצמד את הקו אליו.

אני כעת משתמש עם הקו הרגיל שלי כשמתאם השיחות הוא אחרי הנתב.

לא מובן איך משרד התקשורת נותן כזה דבר שיהיו חייבים ציוד קצה של חברה מסוימת. מכל הרפורמות בשוק הקווים הנייחים שלא יצאו לפועל, היה נדרש לכל הפחות שיתנו ללקוחות את האפשרות לקנות מתאם שיחות פשוט, או נתב עצמאי עם יכולות VOIP ולא לקשור את הלקוחות לחברה אחת. זה קיים בכל מקום אחר בעולם ואין סיבה שזה לא יהיה פה.

NegativeIQ
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4423
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 570 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

eli84 כתב: לא מובן איך משרד התקשורת נותן כזה דבר שיהיו חייבים ציוד קצה של חברה מסוימת. מכל הרפורמות בשוק הקווים הנייחים שלא יצאו לפועל, היה נדרש לכל הפחות שיתנו ללקוחות את האפשרות לקנות מתאם שיחות פשוט, או נתב עצמאי עם יכולות VOIP ולא לקשור את הלקוחות לחברה אחת. זה קיים בכל מקום אחר בעולם ואין סיבה שזה לא יהיה פה.
...
לצערי משרד התקשורת הוא בכלל האשם בכל הנושא הזה כי הוא דורש מחברות VOB לא לאפשר שימוש בחיבור סלולרי ולכן הן לא יכולות לתת סיסמאות SIP באופן חופשי.

אריאלמו (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 6
הצטרף: יוני 2019
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #10 

מישהו יודע כיצד אפשר לדרוש ולקבל נתוני SIP על מנת להמשיך ולעבוד עם הקו בציוד קצה חלופי (ראוטר שתומך בVOB)? או לחילופין, לגרום לפרטנר לחזור ולהפעיל את מתאם השיחות שלי למרות שהם כביכול ביטלו אותו? אני בינתיים תקוע עם קו בלי אפשרות להשתמש בו כלל.....

uh99
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3783
הצטרף: אוגוסט 2010
נתן תודות: 1147 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

אריאלמו כתב:מישהו יודע כיצד אפשר לדרוש ולקבל נתוני SIP על מנת להמשיך ולעבוד עם הקו בציוד קצה חלופי (ראוטר שתומך בVOB)? או לחילופין, לגרום לפרטנר לחזור ולהפעיל את מתאם השיחות שלי למרות שהם כביכול ביטלו אותו? אני בינתיים תקוע עם קו בלי אפשרות להשתמש בו כלל.....
...
מדיניות ההסדרה והרישוי של אספקת שירותי טלפוניה באמצעות שירות גישה רחבת פס (VoB ) :roll:

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

@אריאלמו
·

לצערי לא ראיתי את השירשור הזה קודם.

כמה דברים:

א. מפתיע אותי שהצלחת בכלל ובמיוחד עד לא מזמן לעבוד עם ציוד פרטי מול ספק VOIP בארץ. יש שירשור ארוך בנושא, שכבר שנים, רבים כאן בפורום (כולל אני) מנסים ללא הצלחה לקבל שירות VOIP עם ציוד פרטי מספק בארץ (כלקוחות פרטיים):
https://www.hometheater.co.il/vt208499.html

הפתרון שמוצע בשירשור לעיל, הוא לקחת קו ישראלי מספק בחו"ל. לדוגמא אצלי יש קו ישראלי של anveo ובגדול אני מאד מרוצה. יש לזה כמה חסרונות אבל הם בעיקר בשביל מי שגר בארץ (בעיקר מספרי חירום, מספרי כוכבית וכו' לא עובדים או לפחות למיטב ידעתי אין דרך להפעילם דרך מפעיל בחו"ל). הדבר היחיד שאני לא בטוח לגביו זה ניוד של מספר ישראלי לספק בחו"ל. למיטב הבנתי ניתן לעשות זאת (לפחות אצל anveo) אבל במקרה שלי לא עשיתי ניוד.

יש פרטים נוספים בשירשור הארוך שקישרת לעיל. ואם עדיין יש לך שאלות בנושא תשאל וננסה לענות.

ב. לא בדיוק הבנתי איך "הזמנתי טכנאי הביתה" אם "אני מתגורר בברלין" (משום מה לא נראה לי ששלחו לך טכנאי לברלין...).
בכל מקרה, למיטב ידעתי "אני לא יכול לשים אותו אחרי הראוטר" ו"ראוטר של פרטנר לא יעזור לי על תשתית גרמנית" זה לאוו דווקא נכון. ניסית לחבר את הראוטר שלהם לשימוש כמתאם שיחות בלבד מאחורי הראוטר הפרטי שלך? לדוגמא אצל סלקום זה בטוח עובד:
https://www.hometheater.co.il/vp2936141#2936141
במעורפל זכור לי שמישהו ציין שזה עובד גם אצל פרטנר ואין שום סיבה שזה לא יעבוד, בטח לגבי לקוחות של תשתית פרטנר (בארץ) שרוצים להשתמש בראוטר פרטי.

בתקווה שהם לא חוסמים את שרתי ה-SIP שלהם רק לחיבורים "מקומיים" אז אין סיבה שקונפיגורציה כזו לא תעבוד גם מעל תשתית גרמנית.

לדעתי כדאי לך לשקול בחיוב את האופציה של קו ישראלי מספק בחו"ל (נגיד anveo) ואז יש תמיכה בכל ציוד מתאים ולא צריך טובות או להיות כבול לספק ישראלי כלשהו שיכול להמציא כל מיני שטיקים (נגיד מחר פרטנר ירצו לדחוף בכח את הטריפל שלהם ויעלו את המחירים של קו ביתי מחוץ לטריפל...).

uh99
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3783
הצטרף: אוגוסט 2010
נתן תודות: 1147 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

NegativeIQ כתב:




...
...
לצערי משרד התקשורת הוא בכלל האשם בכל הנושא הזה כי הוא דורש מחברות VOB לא לאפשר שימוש בחיבור סלולרי ולכן הן לא יכולות לתת סיסמאות SIP באופן חופשי.
...
האמת שהחברות התקשורת לא רוצות שיהיה חופש בחירה ללקוחות לכן הן לא מאפשרות קבלת סיסמאות (n) :!:

ומשרד התקשורת פועל לטובת החברות התקשורת על חשבון טובת הצרכים הפרטיים (W)

מסמכי מדיניות רישוי אספקת שירותי טלפוניה באמצעות שירות גישה רחבת פס VOB
רישוי שירותי אספקת טלפוניה באמצעות שירות גישה רחבת פס (VoB) - עיקרי מדיניות :roll:

למרות שיש איסור להגבלת בשימוש ציוד קצה פרטי משרד התקשורת לא אוכף את איסור זה ומעדיף :לארואהשומעמדבר:

אריאלמו (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 6
הצטרף: יוני 2019
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #14 

eran405 כתב:@אריאלמו
·

לצערי לא ראיתי את השירשור הזה קודם.

כמה דברים:

א. מפתיע אותי שהצלחת בכלל ובמיוחד עד לא מזמן לעבוד עם ציוד פרטי מול ספק VOIP בארץ. יש שירשור ארוך בנושא, שכבר שנים, רבים כאן בפורום (כולל אני) מנסים ללא הצלחה לקבל שירות VOIP עם ציוד פרטי מספק בארץ (כלקוחות פרטיים):
https://www.hometheater.co.il/vt208499.html

הפתרון שמוצע בשירשור לעיל, הוא לקחת קו ישראלי מספק בחו"ל. לדוגמא אצלי יש קו ישראלי של anveo ובגדול אני מאד מרוצה. יש לזה כמה חסרונות אבל הם בעיקר בשביל מי שגר בארץ (בעיקר מספרי חירום, מספרי כוכבית וכו' לא עובדים או לפחות למיטב ידעתי אין דרך להפעילם דרך מפעיל בחו"ל). הדבר היחיד שאני לא בטוח לגביו זה ניוד של מספר ישראלי לספק בחו"ל. למיטב הבנתי ניתן לעשות זאת (לפחות אצל anveo) אבל במקרה שלי לא עשיתי ניוד.

יש פרטים נוספים בשירשור הארוך שקישרת לעיל. ואם עדיין יש לך שאלות בנושא תשאל וננסה לענות.

ב. לא בדיוק הבנתי איך "הזמנתי טכנאי הביתה" אם "אני מתגורר בברלין" (משום מה לא נראה לי ששלחו לך טכנאי לברלין...).
בכל מקרה, למיטב ידעתי "אני לא יכול לשים אותו אחרי הראוטר" ו"ראוטר של פרטנר לא יעזור לי על תשתית גרמנית" זה לאוו דווקא נכון. ניסית לחבר את הראוטר שלהם לשימוש כמתאם שיחות בלבד מאחורי הראוטר הפרטי שלך? לדוגמא אצל סלקום זה בטוח עובד:
https://www.hometheater.co.il/vp2936141#2936141
במעורפל זכור לי שמישהו ציין שזה עובד גם אצל פרטנר ואין שום סיבה שזה לא יעבוד, בטח לגבי לקוחות של תשתית פרטנר (בארץ) שרוצים להשתמש בראוטר פרטי.

בתקווה שהם לא חוסמים את שרתי ה-SIP שלהם רק לחיבורים "מקומיים" אז אין סיבה שקונפיגורציה כזו לא תעבוד גם מעל תשתית גרמנית.

לדעתי כדאי לך לשקול בחיוב את האופציה של קו ישראלי מספק בחו"ל (נגיד anveo) ואז יש תמיכה בכל ציוד מתאים ולא צריך טובות או להיות כבול לספק ישראלי כלשהו שיכול להמציא כל מיני שטיקים (נגיד מחר פרטנר ירצו לדחוף בכח את הטריפל שלהם ויעלו את המחירים של קו ביתי מחוץ לטריפל...).
...
·קודם כל תודה. אכן קראתי לא מזמן את השרשור ההוא ולא מצאתי מידע נוסף שיכל לעזור לי.
אני הייתי לקוח של 012 מאז שנת 2012 עם ציוד קצה שלהם (mp202) ולקחתי אותו איתי לברלין, שמתי אותו כרגיל אחרי הראוטר הגרמני, פתחתי פורטים והוא עבד ללא שום בעיות במשך שנים, גם אחרי שנויידתי (בלי רצוני) לחברת פרטנר. המכשיר הזה עבד ועבד על מספר ראוטרים שונים ללא בעיות, ופתאום יום אחד במאי אין לי קו. כל הנסיונות שלי לתקשר איתם לא הועילו, ניסיתי להחליף ראוטר, לנסות אצל חברים, איפסתי את מתאם השיחות, שום דבר. כשפניתי אל פרטנר הם הכריחו אותי להזמין טכנאי הביתה, אז שלחתי את מתאם השיחות לחבר בארץ, שיניתי את כתובת ההגעה לטכנאי, הם שלחו לשם טכנאי שלמעשה לא בדק את מתאם השיחות כלל אלא רק בדק את "הקו" עם ציוד שלו(?) לא הבנתי מה הוא עשה. בסוף מכר לי ראוטר משולב שלהם שהחבר הביא איתו לברלין. תוך כמה דקות הבנתי שאין לי אפשרות לעבוד איתו, כי לא ניתן לעשות BRIDGE, אין אפשרות לשים אותו אחרי הראוטר ואני חייב להשתמש בו לחיוג לספק, מה שלא אפשרי כמובן - זה רק ללקוחות פרטנר כספק אינטרנט.
החזרתי להם את המכשיר (700 שקל רצו עליו). בשיחה שהיתה לי עם המוקד הובהר לי שהחברה פשוט ניתקה את הMP202 מהשירות שלהם (אולי פשוט ביטלו את רישום הMAC אצלם) וזהו, יום אחד, בלי התראה ובלי כלום. נשארתי בלי קו, ועוד מנסים לאנוס אותי לרכוש את ציוד הקצה שלהם, שגם לא יעבוד ממילא (גם לא בארץ, אלא אם כן אני עובר ספק ומתחבר אליהם, לא מספיק הקו טלפון אלא גם אינטרנט).
עכשיו אני עם "קו" בלי אפשרות לעשות איתו כלום.

לגבי הצעה לעבור לספק anveo, אני בכלל לא בטוח שזה הפתרון. קודם כל, בפרטנר לא שילמתי "דמי אחזקת קו", משום ששילמתי רק על שיחות יוצאות, וממילא השתמשתי בו לקבל שיחות מישראל. דבר שני, המספר שלי חשוב לי לשמר אותו כי הוא מספר זהב (הרבה ספרות חוזרות על עצמן) ורשום בכל החשבוניות שלי, כרטיסי ביקור, אתר וכולי לפניה של לקוחות. לא נראה לי שספק חו"ל יוכל לקבל ניוד של המספר...

קראתי שוב את הקישורים ועדיין לא הבנתי אם מישהו נמצא בסיטואציה דומה ומצא פתרון.
כמו כן, מעניין אותי מה נסגר עם התביעה הייצגוית שהזכרתי

אריאל

madror
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2458
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 364 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

באמת שלא הבנתי.

אם הקו כל כך חשוב לך (מספר זהב, חשבונית...כ. ביקור) לא יותר פשוט לשלם 700 שקל ולסגור את הסיפור ?

הרי רק הזמן שבזבזת, כ. הראש, חוסר הפיתרון הטכנולוגי, שווה את זה, לא ?!

מה שמפריע לך, שקיבלת קו טלפון (בטאבו ?) בחינם, ועכשיו בשביל "החינם" הזה אתה נאלץ לשלם 700 שקל.

כמו שציינת, זהו - נגמר עידן


נ.ב
בחשבון פשוט ל 7 שנים, זה אפילו לא 100 שקל בשנה :-) .
תקנה פלאסמה ב 1000 שקל , תקנה LED ב 20000 שקל , בסוף תמיד , תראה עליה בוב ספוג.

http://www.hometheater.co.il/vt145341.V ... 7%99%D7%AA

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”