חווה בעיות גלישה לאחר עדכון כתובות IPV6 מצד הוט - אשמח לקבל עזרה

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
kandasghvifspscp (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 84
הצטרף: אפריל 2017
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

חווה בעיות גלישה לאחר עדכון כתובות IPV6 מצד הוט - אשמח לקבל עזרה

נושא שלא נקרא #1 

שלום.
לאחרונה התחילו אצלי בעיות גלישה מוזרת. אני מאוד רגיל לחיבור ושם לב לגמגומים (עובד כל היום על גוגל דרייב).
בשלב מסוים העברתי כבל ישירות לראוטר של הוט (הוט-בוקס) כדי לבדוק שהבעיה אל אצלי (למרות שלא ביצעתי שום שינוי בצד שלי).

גיליתי גם שהוט החלו לאחרונה לתת לי כתובת IPV6. שזה לא אומר לי הרבה (אני לא ממש טכני ולא מבין ברשתות).

אבל היום שמתי לב שהמצב החמיר.
ראשית, דפדפן כרום מציג לי קודם כל (בשורת הכתובת) את הסימן קריאה, ורק אחרי שנייה ניגש לכתובת.
שנית, אני מקבל המון Aw, Snap! של כרום כאשר הוא לא מצליח משום מה לייצר חיבור (רענון פותר את הבעיה).

הבעיה הזאת מוכרת לי מהעבר כאשר עזבתי את בזק בינלאומי ועברתי ל 018.
פה בפורום, נאמר לי שככל הנראה בזק "מתעללת" בספקי המשנה ושמה את המשתמשים שלהם מאחורי איזה "חומה" (אם אני לא טועה הבחור שעזר לי קרא לזה NAT).

בכל מקרה, כדי לא לבלבל את השרשור הזה יותר מדי, אשמח אם מישהו יוכל לתת לי עצה.
כיצד אוכל לבדוק מה בדיוק קורה לי בחיבור לרשת?

תודה רבה!!!

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

Re: חווה בעיות גלישה לאחר עדכון כתובות IPV6 מצד הוט - אשמח לקבל עזרה

נושא שלא נקרא #2 

@kandasghvifspscp
·

אתה יכול לבדוק האם אתה מאחורי NAT ע"י כניסה לממשק של ההוטבוקס ומציאת כתובת ה-WAN שהוא קיבל מהספק. תשווה את הכתובת הזאת לכתובת שאתה מקבל בחיפוש "my ip" בגוגל. אם זו בדיוק אותה הכתובת אזי אתה לא מאחורי NAT ומהבחינה הזאת הכל תקין.

אם אתה מאחורי NAT, אתה יכול לדבר עם הספק שלך ולבקש שיוציאו אותך מה-NAT. פעם אחרונה שבדקתי אצל 018 אפשר לצאת מה-NAT רק מעל תשתית בזק עם חייגן (או אולי בתשלום נוסף על כתובת IP קבועה, שזה משהו אחר אבל בין היתר זה גם אמור להבטיח שלא תהיה מאחורי NAT). לדעתי מעל תשתית הוט הכי טוב להתחבר להוטנט. שם כרגיל לא תהיה מאחורי NAT ואם כן אתה יכול לבקש שיוציאו אותך.

בגדול הבעיה שאתה מתאר לא אמורה להיות קשורה ל-NAT. ה-NAT לא מפריע לגלישה או קבלת שירותים מהאינטרנט. ה-NAT מפריע רק במקרה שאתה צריך לפתוח חיבורים מהאינטרנט למכשירים מקומיים - כל המקרים שבהם אתה פותח פורטים בראוטר, אתה בעצם צריך גם לפתוח פורט ב-NAT של הספק אבל זה כמובן לא אפשרי. אם אתה לא פותח פורטים אין סיבה שה-NAT יפריע לך.

אין מספיק מידע להבין למה הבעיה הזאת קוראת. האם במכשירים אחרים גם יש את הבעיה הזאת? האם בדפדפנים אחרים יש את הבעיה? האם speedtest תקין? האם בבדיקת ping מול נגיד google יש איבודים (הכי קל לבדוק בעזרת WinMTR)?

kandasghvifspscp (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 84
הצטרף: אפריל 2017
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

Re: חווה בעיות גלישה לאחר עדכון כתובות IPV6 מצד הוט - אשמח לקבל עזרה

נושא שלא נקרא #3 

@eran405
·

מודה לך מ-א-ו-ד על התשובה!!!
לא רציתי לענות לפני שאני מפענח קצת דברים.

דבר ראשון שעשיתי זה החלפתי את הדפדפן שלי מגרסת ה BETA של כרום (אם כי מעולם לא היו לי בעיות איתו), לגרסה ה"רגילה" (STABLE).
אני חושב - וזה מפתיע - שזה דווקא עזר (או אולי מדובר בצירוף מקרים).

דבר שני - עשיתי ריסט כללי למערכת.

עברו כמה ימים ואני עדיין שם לב לאיטיות (או כבדות) מסוימות.
עשיתי עכשיו בדיקת PING, ואני מצרף את התוצאות (אפשר לראות שמדי כמה שניות יש האטה!).
אני שמח שהצלחתי לתעד את זה.

דבר נוסף, ביצעתי את הבדיקה שביקשת לגבי ה NAT.
אבל יש דבר שלא הבנתי: אמנם נראה שאני לא מופיע מאחורי NAT כאשר מדובר על כתובות ה IPV4, אבל האם הייתי אמור להשוות לכתובת ה IPV6?
כי לא הצלחתי למצוא זהות בין הנתונים של כתובת ה IPV6.
אבל ממילא אתה אומר שלהיות מאחורי NAT לא פוגע בביצועים, אז זה לא כזה חשוב לי.


בכל אופן, אשמח מאוד לשמוע את דעתך.
ושוב - תודה רבה על העזרה!!!

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

Re: חווה בעיות גלישה לאחר עדכון כתובות IPV6 מצד הוט - אשמח לקבל עזרה

נושא שלא נקרא #4 

@kandasghvifspscp
·

לי זה נראה כמו בעיה בתשתית אבל כדאי לבדוק/לוודא:

א. אני מקווה שבור שלבדיקות כאלה (כולל זאת שאני מציע בסעיף ב') יש תוקף כלשהו אך ורק אם הם נעשות בחיבור קווי עם כבל קצר ותקין ישירות לראוטר כאשר אין שום שימוש אחר ברשת בזמן הבדיקה. ליתר ביטחון אפשר באופן זמני לנתק את כל שאר החיבורים מהראוטר ולכבות בו את ה-wifi, ובמחשב שכן מחובר תוודא לפני ואחרי הבדיקה שאין שום תעבורת רשת (לדוגמא בעזרת task manager או resource monitor).

מן הסתם אם יש קפיצות בפינג כאשר יש שימושים אחרים ברשת, סביר שהקפיצות בגלל זה.

ב. תריץ trace ותוודא בדיוק איפה הקפיצות בפינג קוראת. אפשר לדוגמא להשתמש ב-WinMTR בשביל לעשות זאת בצורה נוחה. בתקווה תקבל פינג תקין ויציב לפחות עד ההוטבוקס. בהנחה שיש חוסר יציבות כבר בקפיצה הבאה אחרי ההוטבוקס אז זה מעיד על בעיה בתשתית של הוט (ראה המשך). אם הבעיה רק אחר כך אז זה כבר בעיה בין הספק לשרת שאתה בודק מולו (פחות סביר אבל במיוחד בשעות העומס יתכן). אם אתה צריך עזרה לפרש את התוצאות תביא את ה-export שלהם כבלוק code (או תמונת מסך).

ג. שווה לוודא שהנתוני קו שאפשר לראות בממשק של ההוטבוקס תקינים. אם אתה צריך עזרה לפרש אותם, תשתף אותם כאן וננסה לעזור. אם יש שם כמות מסויימת של שגיאות צריך להבין על פני כמה זמן הם הצטברו. הכי טוב זה לעשות ריסט להוטבוקס (ואז תראה שכמות השגיאות התאפסה) ולבדוק את הנתונים אחרי זמן מסויים, נגיד כמה שעות, שהיה בהם גם שימוש באינטרנט.

לצערינו בעיות כאלה בתשתית של הוט מאד נפוצות וכרגיל מאד קשה עד בלתי אפשרי לגרום להוט לטפל בהם - יש מלא שירשורים כאלה כאן בפורום. עדיין שווה לנסות לדבר איתם ו/או לעבור לבזק בתקווה שהתשתית שלהם יותר יציבה באיזור שלך. אני משער שאם הייתה אצלך אופציה לסיבים כלשהם כבר היית קופץ עליה (אם יש ועדיין לא התחברת, תתחבר ותשכח מהצרות של הוט ובזק).

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”