מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



חיבור VPN מלא בניתוקים ואיטי בצורה קיצונית


   פורומים > HTPC ומחשוב > אינטרנט - ספקים, תשתית, סיבים fiber
מחבר הודעה
shimon166
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jan 18, 2007
מספר הודעות: 49

 #1  נשלח: ב' 23/03/2020 13:37
חיבור VPN מלא בניתוקים ואיטי בצורה קיצונית

שלום,

לאור המצב בתקופה האחרונה אני מתבקש לעבוד הרבה מהבית מה שכולל חיבור ל-skype.zoom ו-VPN של cisco לעבודה.
עד לפני מספר ימים הייתי מחובר לתשתית הוט דרך ספקית הוטנט במהירות של 200mb ובאמת בבדיקות מהירות הייתי מגיע קרוב מאוד ל200 מגה אך מרגע שהייתי מתחבר ל-vpn המהירות היתה צונחת ל 2-3 מגה ומלאה בניתוקים. בנוסף, שיחות סקייפ ו-zoom מתנתקות באופן קבוע.
שירות הלקוחות של הוטנט מזכיר לי למה עדיף לשלם הרבה ולא להצטרך שירות, מנתקים שיחות, לא עוזרים ותמיד תמיד מעבירים אותי לתשתית וטוענים שהם יוכלו לעזור לי.
שלשום עברתי לבזק בינלאומי כספקית על תשתית הוט והבעיה עדיין קיימת בנוסף למהירות הורדה איטית יותר בצורה משמעותית (באותו היום גם גיליתי להפתעתי כתבה שמדברת שבזק בינלאומי לא עומדת בעומס).

מידע נוסף:
- אני עם מודם ראוטר Hotbox 4.
- ספקית hotnet טענה שאני לא יושב מאחורי NAT.
- בבית הוריי הכל עובד תקין על תשתית בזק 40 מגה של 012.

אני קצת אובד עצות לגבי כל העניין היות והידע שלי ברשתות / הגדרות רשת לוקה בחסר ואין לי איך לסדר את העניין.
אשמח להארות מכם וכיוונים שיכולים להיות לבעיה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Scanner
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Aug 26, 2010
הבעות תודה: 22
מספר הודעות: 497

 #2  נשלח: ב' 23/03/2020 16:14

ממליץ שתעשה בדיקת מהירות כללית ותגלה אם קיימת בעיה כללית בתשתית האינטרנט.
לגבי בדיקת ה-NAT, תוכל להיכנס לממשק הראוטר שלך ולחפש שם את כתובת ה-IP החיצונית שלו. אחר כך, תיכנס לאחד מהאתרים שמציגים את ה-IP הציבורי שלך (לדוגמה) - אם הכתובות זהות, אתה לא מאחורי NAT.

אולי בכלל הבעיה היא עומס של מקום העבודה? אתה מנסה לבצע את שיחות הסקייפ והזום רק כשאתה מחובר ל-VPN?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
shimon166
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jan 18, 2007
מספר הודעות: 49

 #3  נשלח: ב' 23/03/2020 17:25

Scanner
·
איך מבצעים בדיקת מהירות כללית? האם היא בודקת עוד דברים פרט למהירות הורדה ו-ping? לדעתי הבעיה פה היא יציבות.
לגבי ה-NAT ביצעתי את הבדיקה ואני אכן לא מאחורי NAT.
בעיות ה-VPN היו עוד לפני שנוצר העומס עקב הנגיף ולגבי הסקייפ וה-zoom השיחות מתנתקות גם ללא VPN.

אני מרגיש שזה קשור לבעיית יציבות בתשתית או הגדרות/בעיות במודם ראוטר של הוט.
אולי זה לא קשור אבל ישנה בעיה נוספת שקיימת מאז המעבר להוט היא שמכשיר ה-switcher (חימום בוילר) יוצא מסנכרון מול השרת כל כמה דקות
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Scanner
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Aug 26, 2010
הבעות תודה: 22
מספר הודעות: 497

 #4  נשלח: ב' 23/03/2020 18:09

התכוונתי לבדיקת מהירות פשוטה (אתר Speedtest כלשהו) - הבדיקה תבדוק הורדה, העלאה והשהייה אבל לא מעבר.

אם הבעיה קורית גם באפליקציות חיצוניות ל-VPN הייתי מהמר על בעיית תשתית/ראוטר
פרופיל | שלח הודעה | חפש
shimon166
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jan 18, 2007
מספר הודעות: 49

 #5  נשלח: ג' 24/03/2020 0:53

Scanner
היות ובדקו את התשתית מספר פעמים וטענו שאין dropים והקו יציב אני מהמר על מודם ראוטר תקול/ לא מוגדר כראוי.
הייתי שמח אם מישהו מחזיק באותה חומרה ונתקל/לא נתקל בבעיות מהסוג הזה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
urik79 (אורי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jun 17, 2007

מיקום: סביוני יאבוייה
הבעות תודה: 145
מספר הודעות: 4250

 #6  נשלח: ג' 24/03/2020 12:31

אולי הבעיה היא דווקא ב VPN של מקום העבודה?
גם לי היתה בעיה ברגע שהייתי מתחבר ל VPN שכלל הרבה מאוד ניתוקים מ ה VPN. אבל זה נפתר ברגע שדיברתי עם ה IT של העבודה.
אז אולי תנסה לדבר איתם

_________________
כל מה שרציתי כל מה שקניתי
כל מה שאספתי זה לא מספיק
כל מה ששמרתי כל מה שחמדתי
בסוף הבנתי זה לא מספיק
פרופיל | שלח הודעה | חפש
shimon166
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jan 18, 2007
מספר הודעות: 49

 #7  נשלח: ד' 25/03/2020 21:00

urik79
·ניסיתי ליצור קשר עם ה-IT והם הפנו אותי לספקית אינטרנט.
מה שכן, כמו בכתבתי בהודעה הראשית בבית הוריי על תשתית בזק וספקית 012 הכל עובד מדהים וה-VPN חלק וללא ניתוקים.
אני ממש חושב שיש בעיה בהגדרות הHotbox אבל לא יודע על אילו הגדרות...
פרופיל | שלח הודעה | חפש
einavleb
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  May 30, 2020
מספר הודעות: 1

 #8  נשלח: שבת 30/05/2020 22:28

shimon166
·
תנסה לשנות בהגדרת הנתב את הערך של mtu
ב hotbox4 ברירת המחדל היא 1500
תוריד את זה ל 512 ותבדוק אם יש שיפור
זה כל העניין
בתמיכה לא מכירים את ההגדרה הזאת

ה console של הנתב נמצא בכתובת http://192.168.1.1/
שם משתמש admin
ססמא admin
הגדרות mtu נמצאות בלשונית network

הסיבה לניתוקים היא ש vpn עוטף את חבילות התקשורת ומגדיל אותן מעל הגודל המקסימלי, מה שגורם לפרגמנטציה לאחר ההצפנה. כאשר הצד השני מקבל חבילות מוצפנות שבורות הוא פשוט מתעלם מהן.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
NegativeIQ (דן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 13, 2005
הבעות תודה: 507
מספר הודעות: 4067

 #9  נשלח: א' 31/05/2020 13:19
Re: חיבור VPN מלא בניתוקים ואיטי בצורה קיצונית

shimon166 כתב:
שלום,

לאור המצב בתקופה האחרונה אני מתבקש לעבוד הרבה מהבית מה שכולל חיבור ל-skype.zoom ו-VPN של cisco לעבודה.
עד לפני מספר ימים הייתי מחובר לתשתית הוט דרך ספקית הוטנט במהירות של 200mb ובאמת בבדיקות מהירות הייתי מגיע קרוב מאוד ל200 מגה אך מרגע שהייתי מתחבר ל-vpn המהירות היתה צונחת ל 2-3 מגה ומלאה בניתוקים. בנוסף, שיחות סקייפ ו-zoom מתנתקות באופן קבוע.
שירות הלקוחות של הוטנט מזכיר לי למה עדיף לשלם הרבה ולא להצטרך שירות, מנתקים שיחות, לא עוזרים ותמיד תמיד מעבירים אותי לתשתית וטוענים שהם יוכלו לעזור לי.
שלשום עברתי לבזק בינלאומי כספקית על תשתית הוט והבעיה עדיין קיימת בנוסף למהירות הורדה איטית יותר בצורה משמעותית (באותו היום גם גיליתי להפתעתי כתבה שמדברת שבזק בינלאומי לא עומדת בעומס).

מידע נוסף:
- אני עם מודם ראוטר Hotbox 4.
- ספקית hotnet טענה שאני לא יושב מאחורי NAT.
- בבית הוריי הכל עובד תקין על תשתית בזק 40 מגה של 012.

אני קצת אובד עצות לגבי כל העניין היות והידע שלי ברשתות / הגדרות רשת לוקה בחסר ואין לי איך לסדר את העניין.
אשמח להארות מכם וכיוונים שיכולים להיות לבעיה.

אם זה קורה רק כשאתה מחובר ל-VPN אז הייתי אומר שהבעיה היא במקום העבודה שלך ולא אצל הוט.
ההימור שלי הוא שברגע שאתה מתחבר ל-VPN של העבודה אז הוא מנתב גם את כל התקשורת לאינטרנט דרך ה-VPN, ולא רק את התקשורת שמיועדת לרשת הפנימית של החברה. מה שקורה הוא בעצם שכל החיבור שלך לאינטרנט מתנקז דרך חיבור האינטרנט של העבודה שלך ויכול מאוד להיות שהחיבור שלהם לא מספיק מהיר כדי לתת מהירות של 200 מגה לכל משתמש שמחובר ל-VPN.
אתה יכול לבדוק את זה דרך הפקודה route בלינוקס או route print ב-Windows. חפש את השורה שרשום בה default או 0.0.0.0 ומה ה-Interface שרשום שם. אם זה ה-VPN של העבודה אז זאת הבעיה. במקרה כזה אתה צריך לדבר איתם. האם זה יעזור? זה תלוי. יכול להיות שזה בטעות, ואז ה-IT של העבודה שלך אמורים לסדר את זה, בהנחה שהם יודעים מה הם עושים. מצד שני יש מקומות שעושים את זה בכוונה, כדי להכריח אותך לעבור דרך ה-Firewall הארגוני גם כשאתה עובד מהבית ("או שאתה ברשת של המשרד או שאתה באינטרנט, לא בשניהם"). במקרה כזה תצטרך לקבל את המצב כי כל עוד אתה בשעות עבודה (גם כשאתה עובד מהבית) אתה אמור להשתמש בחיבור כמו שמקום העבודה מכתיב, במיוחד אם מדובר בלפטופ ששייך לעבודה ולא ברכוש פרטי שלך. אם האיטיות והניתוקים מפריעים לעבודה שלך ולא רק לגלישה אישית באינטרנט, כנראה שהדבר הנכון יהיה לדווח למנהל שלך שהחיבור פוגע באיכות העבודה שלך ושיחליט אם הוא מעלה את זה הלאה או סופג את הפגיעה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
kosta
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  May 07, 2007
הבעות תודה: 7
מספר הודעות: 95

 #10  נשלח: א' 31/05/2020 22:57

מחובר בWIFI או עם כבל לראוטר?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
MrYair
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Oct 25, 2011
הבעות תודה: 294
מספר הודעות: 3254

 #11  נשלח: ג' 02/06/2020 20:40

לצורך בדיקה אני גם מצייע לך לכנס להגדרות של ההוטבוקס ולהפוך אותו למודם בלבד
לחבר אותו למחשב בכבל רשת לכבות ולהדליק,המחשב שלך יקבל כתובת איפי חיצונית
משמע המחשב אהיה מחובר ישירות לאינטרנט ללא שום NAT ואז תתחבר ל VPN ותבדוק
אם ה VPN מנתק או לא,אם גם במצב הזה מתנתק ה VPN אז יש פה בעיה בספק.

תשתית אין שום הגבלה על שימוש ב VPN.

ולפי התיאור שלך זה נשמע כאילו האנשי IT במקום עבודה שלך שיכורים ולא יודעים
איך להגדיר שרת VPN בסיסקו שכולל הגדרת פיירוול בצורה נכונה בציוד הזה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Xplorer95
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 02, 2020
מספר הודעות: 1

 #12  נשלח: ד' 03/06/2020 18:00

שלום,
גם לי יש את אותה הבעיה.
HOTBOX4
הוטנט 200M

האינטרנט תקין. אבל בשיחות Skype או MS Teams
יש נפילות באיכות ומתקבלת ממיקרוסופט הודעה על איכות קו נמוכה.
אגב הנל קורה עם או בלי VPN של החברה שעמה אני עובד.

מהוט נט והוט קיבלתי גם אני את אותם תשובות חלולות.

Shimon, אשמח לדעת האם הבעיה נפתרה אצלך?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אינטרנט - ספקים, תשתית, סיבים fiber


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht