אהלן חברים,
אשמח לקבל ממכם רעיונות והצעות בחקירת הבעיה שיש לי.
אני כבר שבוע וקצת מחובר בדירתי החדשה לסלקום ובזק (עסקת באנדל) ולאחרונה שמתי לב שיש לי ירידה בביצועים ואז זה חוזר.
היום התחלתי לחקור קצת לעומק את הנושא ועל כל התפתחות אעדכן גם בשרשור זה.
תחילת בדיקות :
6:00 בבוקר - מריץ פינג קבוע ל-DNS של גוגל (כתובת 8.8.8.
6:24 - ירידה משמעותית בביצועים. מ-66ms עלה ל-900ms וזה נשאר בטווח של 1000+-
6:34 - סיום איטיות, חזרה ל-66ms
וככה חוזר חלילה כל שעה (אני מתעד אצלי).
בזמן הביצועים הטובים והאיטיות לא היה שום דבר במחשב שלי (מחובר קווי) שעבד קשה (אני עם גרפים על הכרטיס רשת). בוצע גם ניסיון לבדיקת מהירות במכשיר אחר, והתוצאה הייתה גרועה מאוד ב-10 דקות של האיטיות.
הדבר הבא שאני אעשה, בערך ב-9:56 אני אמור לחוות איטיות נוספת. אכבה לחלוטין את המחשב שלי (רק בשביל לשלול שהבעיה לא אצלי), ואבדוק ממחשב אחר.
אגב, סלקום כבר עשו לי איפוס מלא לנתב אתמול והם אמרו שישלחו לי טכנאי ביום חמישי. אחרי שעליתי על דפוס מסוים היום, לא בטוח שאצטרך טכנאי.
דעתכם על המקרה המוזר ?
דפוס קבוע של חוסר יציבות באינטרנט
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
Re: דפוס קבוע של חוסר יציבות באינטרנט
@shmulikmazor
·
תתחיל מלעשות trace ולראות באיזה שלב הפינג קופץ (ב-windows נח להשתמש ב-winmtr). אם אתה צריך עזרה לפרש את התוצאות אתה יכול לשתף אותם פה (אם אתה מייצא text אז תשתמש בבלוק code כשאתה מדביק אותם פה).
·
תתחיל מלעשות trace ולראות באיזה שלב הפינג קופץ (ב-windows נח להשתמש ב-winmtr). אם אתה צריך עזרה לפרש את התוצאות אתה יכול לשתף אותם פה (אם אתה מייצא text אז תשתמש בבלוק code כשאתה מדביק אותם פה).
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
זה נכון לעכשיו (מהירות טובה)
תיכף ארגיש את האיטיות ואעדכן.
קוד: בחירת הכל
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 10.100.102.1 - 0 | 59 | 59 | 0 | 0 | 3 | 0 |
| lo10.lns4.nta.nv.net.il - 0 | 59 | 59 | 13 | 14 | 19 | 13 |
|core1-nta-7-0-1-lns4-nta.bb.netvision.net.il - 0 | 59 | 59 | 13 | 14 | 20 | 14 |
| core1-1-4-gw1.nta.nta.nv.net.il - 0 | 59 | 59 | 14 | 14 | 21 | 14 |
| gw1-fra-0-4-0-3-100-gw1.nta.nv.net.il - 0 | 59 | 59 | 65 | 66 | 71 | 66 |
| 10.10.50.1 - 0 | 59 | 59 | 67 | 67 | 74 | 67 |
| No response from host - 100 | 11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 108.170.252.1 - 0 | 59 | 59 | 68 | 69 | 76 | 68 |
| 74.125.37.125 - 0 | 59 | 59 | 67 | 68 | 75 | 68 |
| dns.google - 0 | 59 | 59 | 65 | 66 | 74 | 66 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
ברגעים אלה יש איטיות שהתחילה ב-9:56
קוד: בחירת הכל
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 10.100.102.1 - 0 | 26 | 26 | 0 | 0 | 1 | 1 |
| lo10.lns4.nta.nv.net.il - 0 | 25 | 25 | 871 | 947 | 1094 | 956 |
|core1-nta-7-0-1-lns4-nta.bb.netvision.net.il - 0 | 25 | 25 | 870 | 948 | 1095 | 957 |
| core1-1-4-gw1.nta.nta.nv.net.il - 0 | 25 | 25 | 870 | 949 | 1095 | 964 |
| gw1-fra-0-4-0-3-100-gw1.nta.nv.net.il - 0 | 25 | 25 | 916 | 1001 | 1147 | 1012 |
| 10.10.50.1 - 0 | 25 | 25 | 914 | 1002 | 1148 | 1012 |
| No response from host - 100 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 108.170.252.1 - 0 | 25 | 25 | 920 | 1004 | 1156 | 1011 |
| 74.125.37.125 - 0 | 25 | 25 | 922 | 1003 | 1155 | 1010 |
| dns.google - 0 | 25 | 25 | 920 | 1000 | 1157 | 1004 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
להלן הדפוס
6:24 התחילה איטיות
6:34 סיום
7:36 : התחילה איטיות
7:45 : סיום
8:46 : התחילה איטיות
8:56 : סיום
9:56 : התחילה איטיות
10:06 : סיום
דיברתי עם המוקד, כרגע אין להם מושג. ביקשתי שיעלו את הנושא להנדסה, הם מצידם אומרים שהטכנאי שיגיע אליי יעלה את הנושא להנדסה.
זה מתחיל להריח לי יציאה מסלקום/נטוויזן.
6:24 התחילה איטיות
6:34 סיום
7:36 : התחילה איטיות
7:45 : סיום
8:46 : התחילה איטיות
8:56 : סיום
9:56 : התחילה איטיות
10:06 : סיום
דיברתי עם המוקד, כרגע אין להם מושג. ביקשתי שיעלו את הנושא להנדסה, הם מצידם אומרים שהטכנאי שיגיע אליי יעלה את הנושא להנדסה.
זה מתחיל להריח לי יציאה מסלקום/נטוויזן.
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
@shmulikmazor
·
כמו שאפשר לראות בטרייס השני (זה ש"איטיות שהתחילה") הפינג ברשת הפנימית אל הראוטר ב-10.100.102.1 הוא תקין לגמרי אבל כבר בהופ הראשון דרך התשתית לציוד הקרוב אצל הספק יש פינג לא הגיוני של כשניה שלמה. זה מאד מחשיד שהבעיה בתשתית.
הדברים שאתה יכול לעשות:
א. הכי סביר שהבעיה בתשתית. למיטב הבנתי אתה יושב על תשתית בזק (בהנחה שאין לך סיב אופטי של סלקום אז אין לך תשתית של סלקום ואין שום קשר לטכנאי או למחלקת ההנדסה של סלקום/נטוויזן). בתיאוריה, אם סלקום מארגנים לך טכנאי מבזק זה נשמע כמו פתרון טוב והגיוני אבל אני בזמנו נכוותי מהנושא: הייתי בשוק סיטונאי (דרך 018) וקיבלתי ללא עלות טכנאי של בזק שבדק את הקו ברחוב אבל התקלה הייתה רק לעיתים ולכן כמובן לא מצא בעיה ודיווח על זה. חודשיים אחרי זה נמאס לי מהמצב וחזרתי לבזק לא שוק סיטונאי והם לא הסכימו לשלוח עוד טכנאי כי היה להם במערכת שלפני חודשיים כבר היה טכנאי והכל תקין (על אף שהיה רק ברחוב ובכלל לא דיבר איתי).
לכן אני ממליץ בחום: באופן זמני ועד שהבעיה תפטר לנייד את הקו חזרה לבזק (ישירות לא שוק סיטונאי). תנסה להשיג מהם חודש ראשון חינם ולא כזה משנה מה המחיר החודשי, כי אחרי שיתקנו לך את הקו אפשר יהיה לנייד אותו חזרה לשוק סיטונאי באיזה חברה שתבחר. שם לב שכרגע כשיש תקלה בקו אולי שווה לנתק את הקו לגמרי ולחבר קו "חדש" אצל בזק (אולי זה יפתור את הבעיה; כמובן אם יש לך גם מספר טלפון מבזק שאתה רוצה לשמור זו לא אופציה). אבל אחרי שבזק מסדרים לך את הקו חשוב לנייד את הקו העובד, כי אחרת פשוט יקימו לך קו "חדש" ואז מאד יתכן שיהיו שוב בעיות.
ב. אני חושב שאתה כבר עשיתי את זה אבל ליתר ביטחון אפרט מה הייתי מחשיב כבדיקה נקיה וחשוב לוודא שאתה רואה את האיטיות גם בבדיקה נקיה לפני שאתה ממשיך לצעדים יותר קיצוניים (כמו א'):
תנתק את כל המכשירים בחיבור קווי ואלחוטי מהראוטר. תשאיר רק מחשב אחד מחובר לראוטר בכבל קצר ובטוח תקין. תוודא שאין שום תוכנה במחשב היחיד שמחובר שיכולה להשתמש ברשת. תעשה ריסט לראוטר. עכשיו תריץ את הבדיקה ותנסה להמנע משימוש כלשהו ברשת עד שאתה רואה את הבעיה.
ג. בתיאוריה זו גם יכולה להיות בעיה בציוד (לא סביר). אם יש לך מודם VDSL2 ספייר שווה לבדוק האם הבעיה קוראת גם איתו. בנוסף, אם הציוד שיש לך תומך בזה, אפשר להפוך אותו למצב bridge ולהגדיר את החייגן במחשב ולבדוק האם הבעיה קוראת כך.
בהצלחה.
·
כמו שאפשר לראות בטרייס השני (זה ש"איטיות שהתחילה") הפינג ברשת הפנימית אל הראוטר ב-10.100.102.1 הוא תקין לגמרי אבל כבר בהופ הראשון דרך התשתית לציוד הקרוב אצל הספק יש פינג לא הגיוני של כשניה שלמה. זה מאד מחשיד שהבעיה בתשתית.
הדברים שאתה יכול לעשות:
א. הכי סביר שהבעיה בתשתית. למיטב הבנתי אתה יושב על תשתית בזק (בהנחה שאין לך סיב אופטי של סלקום אז אין לך תשתית של סלקום ואין שום קשר לטכנאי או למחלקת ההנדסה של סלקום/נטוויזן). בתיאוריה, אם סלקום מארגנים לך טכנאי מבזק זה נשמע כמו פתרון טוב והגיוני אבל אני בזמנו נכוותי מהנושא: הייתי בשוק סיטונאי (דרך 018) וקיבלתי ללא עלות טכנאי של בזק שבדק את הקו ברחוב אבל התקלה הייתה רק לעיתים ולכן כמובן לא מצא בעיה ודיווח על זה. חודשיים אחרי זה נמאס לי מהמצב וחזרתי לבזק לא שוק סיטונאי והם לא הסכימו לשלוח עוד טכנאי כי היה להם במערכת שלפני חודשיים כבר היה טכנאי והכל תקין (על אף שהיה רק ברחוב ובכלל לא דיבר איתי).
לכן אני ממליץ בחום: באופן זמני ועד שהבעיה תפטר לנייד את הקו חזרה לבזק (ישירות לא שוק סיטונאי). תנסה להשיג מהם חודש ראשון חינם ולא כזה משנה מה המחיר החודשי, כי אחרי שיתקנו לך את הקו אפשר יהיה לנייד אותו חזרה לשוק סיטונאי באיזה חברה שתבחר. שם לב שכרגע כשיש תקלה בקו אולי שווה לנתק את הקו לגמרי ולחבר קו "חדש" אצל בזק (אולי זה יפתור את הבעיה; כמובן אם יש לך גם מספר טלפון מבזק שאתה רוצה לשמור זו לא אופציה). אבל אחרי שבזק מסדרים לך את הקו חשוב לנייד את הקו העובד, כי אחרת פשוט יקימו לך קו "חדש" ואז מאד יתכן שיהיו שוב בעיות.
ב. אני חושב שאתה כבר עשיתי את זה אבל ליתר ביטחון אפרט מה הייתי מחשיב כבדיקה נקיה וחשוב לוודא שאתה רואה את האיטיות גם בבדיקה נקיה לפני שאתה ממשיך לצעדים יותר קיצוניים (כמו א'):
תנתק את כל המכשירים בחיבור קווי ואלחוטי מהראוטר. תשאיר רק מחשב אחד מחובר לראוטר בכבל קצר ובטוח תקין. תוודא שאין שום תוכנה במחשב היחיד שמחובר שיכולה להשתמש ברשת. תעשה ריסט לראוטר. עכשיו תריץ את הבדיקה ותנסה להמנע משימוש כלשהו ברשת עד שאתה רואה את הבעיה.
ג. בתיאוריה זו גם יכולה להיות בעיה בציוד (לא סביר). אם יש לך מודם VDSL2 ספייר שווה לבדוק האם הבעיה קוראת גם איתו. בנוסף, אם הציוד שיש לך תומך בזה, אפשר להפוך אותו למצב bridge ולהגדיר את החייגן במחשב ולבדוק האם הבעיה קוראת כך.
בהצלחה.
כמו כן אתה יכול להגדיר בחייגן של הציוד בשם משתמש לרשום 1@1 זה יחבר אותך
לתשתית בזק בלבד ואז לכנס לאתר 147.235.246.92 ותעשה בדיקה תראה מה תוצאות
אם יש איטיות או קפיצות במהירויות,
כמו שערן אמר זה נראה כאילו יש לך בעיה בתשתית כי בזק מתים על משחקים ללקוחות בשוק הסיטונאי
לכן אם לא ימצא פתרון תעביר תקו חזרה לבזק תוודא שיסדרו לך אותו אם צריך טכנאי או לא
ואז תנייד לאן שבא לך למרות שמניסיון אני מציע לך תשתית לחוד ספק לחוד זה אומנם כמה שקלים
יותר בחודש אבל שווה את השקט הכל עובד,היתי גם בסיפרר הזה 018 אחרי חודשיים חזרתי ישירות לבזק
קבלתי חודש חינם ראוטר לשנה חינם וספק לקחתי 014 ב 30 שח היתי אם חבילה הזאת 3-4 שנים באותה כתובת
עד שעברתי לתכובת חדשה והתחברתי לסלקום פייבר.
לתשתית בזק בלבד ואז לכנס לאתר 147.235.246.92 ותעשה בדיקה תראה מה תוצאות
אם יש איטיות או קפיצות במהירויות,
כמו שערן אמר זה נראה כאילו יש לך בעיה בתשתית כי בזק מתים על משחקים ללקוחות בשוק הסיטונאי
לכן אם לא ימצא פתרון תעביר תקו חזרה לבזק תוודא שיסדרו לך אותו אם צריך טכנאי או לא
ואז תנייד לאן שבא לך למרות שמניסיון אני מציע לך תשתית לחוד ספק לחוד זה אומנם כמה שקלים
יותר בחודש אבל שווה את השקט הכל עובד,היתי גם בסיפרר הזה 018 אחרי חודשיים חזרתי ישירות לבזק
קבלתי חודש חינם ראוטר לשנה חינם וספק לקחתי 014 ב 30 שח היתי אם חבילה הזאת 3-4 שנים באותה כתובת
עד שעברתי לתכובת חדשה והתחברתי לסלקום פייבר.
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
השירות של סלקום פשוט גרוע. כמוך גם חוויתי נפילות באינטרנט ובעיות בתשתית. ביקשתי מהם טכנאי של בזק כי הבעיה בתשתית.
אבל הם בשלהם, טכנאי של סלקום יגיע. נציג מכירות עם דגמ"ח בא והתלונן שייש לי ראוטר פרטי. החליף אותו שם את הראוטר המהולל שלהם. יצא מהבית ובום אין אינטרנט.
לא מתעסק איתם יותר. עברתי לפרטנר בתשתית הוט. ואם ימשיכו הבעיות נפצל גם לבנדל ספק+תשתית, וטלויזיה בנפרד.
אבל הם בשלהם, טכנאי של סלקום יגיע. נציג מכירות עם דגמ"ח בא והתלונן שייש לי ראוטר פרטי. החליף אותו שם את הראוטר המהולל שלהם. יצא מהבית ובום אין אינטרנט.
לא מתעסק איתם יותר. עברתי לפרטנר בתשתית הוט. ואם ימשיכו הבעיות נפצל גם לבנדל ספק+תשתית, וטלויזיה בנפרד.
- shmulikmazor (פותח השרשור)
-
- מוקפא
- הודעות: 198
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 7 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
פתרתי את הבעיה.
מסתבר שהטאבלט היה מסנכרן לענן של סמסונג כל שעה ולמשל מספר דקות ולכן הייתה לי איטיות בדפוס קבוע.
עליתי על זה ברגע שכיביתי את ה-WIFI (הפינגים היו טובים) והדלקתי אותו (הפינגים חזרו להיות גרועים). בהתחלה חשבתי שאולי יש תקלה בנתב, אך בוצעה תקינות לנתב על ידי טכנאי סלקום שקצת מבין עניין.
בקיצור, הכל טוב עכשיו וגם מלפני שבועיים (-:
תודה על העזרה
מסתבר שהטאבלט היה מסנכרן לענן של סמסונג כל שעה ולמשל מספר דקות ולכן הייתה לי איטיות בדפוס קבוע.
עליתי על זה ברגע שכיביתי את ה-WIFI (הפינגים היו טובים) והדלקתי אותו (הפינגים חזרו להיות גרועים). בהתחלה חשבתי שאולי יש תקלה בנתב, אך בוצעה תקינות לנתב על ידי טכנאי סלקום שקצת מבין עניין.
בקיצור, הכל טוב עכשיו וגם מלפני שבועיים (-:
תודה על העזרה