שאלה שלא נגמרת, הגדרת רמקולים כ large או small
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- DudeShemesh
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 846
- הצטרף: מאי 2016
- נתן תודות: 151 פעמים
- קיבל תודות: 87 פעמים
@Amir64
אחלה, אבל הסכמנו על פרט קטן בקצה המחסנית, ועכשיו צריך לקלף את השכבות בחזרה ולראות אם זה משנה משהו בתמונה הגדולה (כפי שכתבתי, אני מקבל שרוב הסיכויים שאני טועה).
אז בגרסה הקולנועית של DTS - "ערוץ" ה LFE הוא בעצם כל התדרים מתחת ל 80HZ, ואין תדרים מתחת ל 80HZ בערוצים האחרים. בגרסה הביתית אנחנו יודעים שכן יש ערוץ LFE, אבל האם אפשר להניח שפסי הקול עדיין בנויים כך שכל מה שמתחת ל 80 ב LFE, וכל ערוץ אחר לא מכיל שום דבר מתחת ל 80? אם התשובה היא כן, ויש רמקולים רצפתיים סבירים, אין משמעות לשאלת small vs large ב DTS (הגדרת small עם crossover ב 80, זהה ל הגדרת large, במימוש אידיאלי. במימוש פחות ממושלם, כנראה שיש דווקא יתרון ל large, אבל לא ברור כמה הוא שמיע).
אם אני מבין נכון, DTS-HD בנוי על DTS, שמעליו מוסיפים עוד מידע שמאפשר פינוח lossless, אז סביר שהמסקנה מ DTS, בהנחה שהיא נכונה, חלה גם על DTS-HD.
אבל הייתה לנו פה הנחה די משמעותית שכרגע שאנחנו לא יודעים אם היא נכונה, ועוד יש לנו את הפורמטים של דולבי שאנחנו לא יודעים מה קורה שם...
אחלה, אבל הסכמנו על פרט קטן בקצה המחסנית, ועכשיו צריך לקלף את השכבות בחזרה ולראות אם זה משנה משהו בתמונה הגדולה (כפי שכתבתי, אני מקבל שרוב הסיכויים שאני טועה).
אז בגרסה הקולנועית של DTS - "ערוץ" ה LFE הוא בעצם כל התדרים מתחת ל 80HZ, ואין תדרים מתחת ל 80HZ בערוצים האחרים. בגרסה הביתית אנחנו יודעים שכן יש ערוץ LFE, אבל האם אפשר להניח שפסי הקול עדיין בנויים כך שכל מה שמתחת ל 80 ב LFE, וכל ערוץ אחר לא מכיל שום דבר מתחת ל 80? אם התשובה היא כן, ויש רמקולים רצפתיים סבירים, אין משמעות לשאלת small vs large ב DTS (הגדרת small עם crossover ב 80, זהה ל הגדרת large, במימוש אידיאלי. במימוש פחות ממושלם, כנראה שיש דווקא יתרון ל large, אבל לא ברור כמה הוא שמיע).
אם אני מבין נכון, DTS-HD בנוי על DTS, שמעליו מוסיפים עוד מידע שמאפשר פינוח lossless, אז סביר שהמסקנה מ DTS, בהנחה שהיא נכונה, חלה גם על DTS-HD.
אבל הייתה לנו פה הנחה די משמעותית שכרגע שאנחנו לא יודעים אם היא נכונה, ועוד יש לנו את הפורמטים של דולבי שאנחנו לא יודעים מה קורה שם...
- avihuli
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
אז לפי הסרטון כאן, ערוץ ה-lfe עובד ב-3-120 הרץ.
ועוד משהו שכנראה יפתיע רבים, אין דבר כזה 2 ערוצי סאונד לסאב, גם אם היציאה מפוצלת שכן המיקס הוקלט בערוץ אחד בלבד.
פרט ל-dtx pro.
ועוד משהו שכנראה יפתיע רבים, אין דבר כזה 2 ערוצי סאונד לסאב, גם אם היציאה מפוצלת שכן המיקס הוקלט בערוץ אחד בלבד.
פרט ל-dtx pro.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
במיוחד עבורך...DANRANDD כתב:@Amir64
וגם אין סאב שלא מסוגל להגיע ל 120 .סביבות ה 100-150 -אלו התדרים שהכי "קלים" לסאב ,אחוזי עיוות נמוכים וההספק הכי גבוה....
שרשור חדש:
https://www.hometheater.co.il/vt346143.html
עוד סאב שעולה רק עד 100Hz.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
DudeShemesh כתב:@Amir64
אז בגרסה הקולנועית של DTS - "ערוץ" ה LFE הוא בעצם כל התדרים מתחת ל 80HZ, ואין תדרים מתחת ל 80HZ בערוצים האחרים. בגרסה הביתית אנחנו יודעים שכן יש ערוץ LFE, אבל האם אפשר להניח שפסי הקול עדיין בנויים כך שכל מה שמתחת ל 80 ב LFE, וכל ערוץ אחר לא מכיל שום דבר מתחת ל 80? אם התשובה היא כן, ויש רמקולים רצפתיים סבירים, אין משמעות לשאלת small vs large ב DTS (הגדרת small עם crossover ב 80, זהה ל הגדרת large, במימוש אידיאלי. במימוש פחות ממושלם, כנראה שיש דווקא יתרון ל large, אבל לא ברור כמה הוא שמיע)....
זה מתוך הציטוט שהובא כבר קודם.Frequency Response
L, C, R 20 Hz to 20 kHz, LS, RS 80 Hz to 20 kHz, Sub 20 Hz to 80
Hz...
ערוצים LCR מכילים ,תדרים בתחום 20Hz-20KHz.
ערוצים LS, RS מכילים תדרים בתחום 80Hz-20KHz, ותדרי ה- LFE מוספים לערוצים LS, RS.
בוודאות 3 הערוצים הקדמיים מכילים תדרים נמוכים עד 20Hz.
לגבי הסוראונדים ראיתי שמקובל שהם מכילים תדרים שיורדים עד 120Hz, אבל יש סרטים שמכילים את כל תחום התדרים גם בסוראונדים.
@Amir64
·
לא הבנתי מה הקשר לדיון ?
זה שמצאת סאב שאכן מכויל(ותהיה בטוח שהוא מכויל לזה על ידי היצרן וזו לא התגובה הטבעית שלו) לא לעלות מעל 100 הרץ ויוצר בשנת 2000 (לפני מעל 20 שנים )- האם זה אומר שזו נקודת היחוס שלנו לדיון הרלוונטי ?
כפי שאמרתי ,אחרי שאמרת שכבר ניתקלת בסאב כזה בעבר,זה משהו שלא שייך לעידן הזה ואם כן יש כזה בעידן הזה - המגבלות ברורות - שכל אחד יעשה את השיקולים שלא האם הוא חי עם המגבלות בשלום או לא (את דעתי אמרתי- אין מקום לסאב כזה ,מבחינתי)
באותה מידה נוכל להגיד שנתכנן את שוק המיטות העולמי לאנשים בגובה 2.5 מטרים(יש נתונים כאלה).
·
לא הבנתי מה הקשר לדיון ?
זה שמצאת סאב שאכן מכויל(ותהיה בטוח שהוא מכויל לזה על ידי היצרן וזו לא התגובה הטבעית שלו) לא לעלות מעל 100 הרץ ויוצר בשנת 2000 (לפני מעל 20 שנים )- האם זה אומר שזו נקודת היחוס שלנו לדיון הרלוונטי ?
כפי שאמרתי ,אחרי שאמרת שכבר ניתקלת בסאב כזה בעבר,זה משהו שלא שייך לעידן הזה ואם כן יש כזה בעידן הזה - המגבלות ברורות - שכל אחד יעשה את השיקולים שלא האם הוא חי עם המגבלות בשלום או לא (את דעתי אמרתי- אין מקום לסאב כזה ,מבחינתי)
באותה מידה נוכל להגיד שנתכנן את שוק המיטות העולמי לאנשים בגובה 2.5 מטרים(יש נתונים כאלה).
חברים אני במוסיקה ניסיתי להגדיר פרונט כקטנים
מוכרח לאמר הסאב יצא ממקומו והחל לטייל לי בחדר מרוב שהבאס היה חזק (סאב 15 אינש)והבאס ממש דפק לך באוזן ובבטן לא לבעלי לב חלש ושכנים צמודים
בקיצור החזרתי לקדמותו וה front חזרו להיות גדולים
(שתי וופרים של 15 אינטש) אולי רק בקולנוע ניתן לפי הגדרת thx להגדיר front קטנים לתת לסאב להשתגע
במוסיקה אם הסאב דומיננטי
כדאי לוותר עליו [url=]
מוכרח לאמר הסאב יצא ממקומו והחל לטייל לי בחדר מרוב שהבאס היה חזק (סאב 15 אינש)והבאס ממש דפק לך באוזן ובבטן לא לבעלי לב חלש ושכנים צמודים
בקיצור החזרתי לקדמותו וה front חזרו להיות גדולים
(שתי וופרים של 15 אינטש) אולי רק בקולנוע ניתן לפי הגדרת thx להגדיר front קטנים לתת לסאב להשתגע
במוסיקה אם הסאב דומיננטי
כדאי לוותר עליו [url=]
- FastandFurious
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4756
- הצטרף: ספטמבר 2015
- מיקום: In sweet spot
- נתן תודות: 901 פעמים
- קיבל תודות: 550 פעמים
יש את ה lfe ויש נערך פה hfe, ויש עוד פילטרים כמובן כתבתי את זה כמה פעמים, אומנם לפי הבנתי חברות המיינסטרים לא מאפשרות לממש את פילטר מעבר הגבוהים (hfe).
יש מידע עד 250hz וניתן לשלוט עליו וזה מציל המון מערכות, בוא נגיד שזה מוסיף המוו לסבים עד כדי מצב שאם אני מגדיר את ערוץ ה hpf עד 120 (כלומר מגביל אותו מאוד בייחס למה שיכול לתת עד 250hz)
סבים ישמעו צרים יהיה חסר "בשר" "מיץ" מידע לא משנה איזה תיאור תחליטו... דוגמא סערה בלב ים הסב משתולל מוציא המון תדרים נמוכים של רוח וגלים, אם הפילטר מוגדר עד 130 נניח זה ישמע פחות גדול עם פחות פרטים, זה ישמע אחרת אם יגדירו את הערוץ עד נניח 160hz, שוב אין מספר קבוע זה ברור כן? תלוי בהמון משתנים, שוב אצלי זה גורם להנמיך באמצע פס הקול כי זה מגרד לי את הסלון ואת כל הבית ברמות מטורפות, אז מראש אני מגדיר לא הכי גבוהה אלה איך שנשמע לי ותמיד שואף לכמה שיותר גבוהה עם הפילטר הזה.
אבל הפילטר הזה כאשר הוא מוגדר גבוהה הוא מוסיף לסבים גודל עומק ומה לא, צריכים להבין שההגדרה היא לא אמורה להיות על 250hz באופן "עיוור", יש לבדוק האם זה נשמע טוב בחלל הספציפי במיקום הספציפי....
אצלי הhpf נשמע הכי טוב בין 150/160hz בגלל החלל, מיקום הסב.
יש מידע עד 250hz וניתן לשלוט עליו וזה מציל המון מערכות, בוא נגיד שזה מוסיף המוו לסבים עד כדי מצב שאם אני מגדיר את ערוץ ה hpf עד 120 (כלומר מגביל אותו מאוד בייחס למה שיכול לתת עד 250hz)
סבים ישמעו צרים יהיה חסר "בשר" "מיץ" מידע לא משנה איזה תיאור תחליטו... דוגמא סערה בלב ים הסב משתולל מוציא המון תדרים נמוכים של רוח וגלים, אם הפילטר מוגדר עד 130 נניח זה ישמע פחות גדול עם פחות פרטים, זה ישמע אחרת אם יגדירו את הערוץ עד נניח 160hz, שוב אין מספר קבוע זה ברור כן? תלוי בהמון משתנים, שוב אצלי זה גורם להנמיך באמצע פס הקול כי זה מגרד לי את הסלון ואת כל הבית ברמות מטורפות, אז מראש אני מגדיר לא הכי גבוהה אלה איך שנשמע לי ותמיד שואף לכמה שיותר גבוהה עם הפילטר הזה.
אבל הפילטר הזה כאשר הוא מוגדר גבוהה הוא מוסיף לסבים גודל עומק ומה לא, צריכים להבין שההגדרה היא לא אמורה להיות על 250hz באופן "עיוור", יש לבדוק האם זה נשמע טוב בחלל הספציפי במיקום הספציפי....
אצלי הhpf נשמע הכי טוב בין 150/160hz בגלל החלל, מיקום הסב.
נערך לאחרונה על ידי FastandFurious ב 19/07/2020 22:46, נערך 2 פעמים בסך הכל.
Denon X4800H
speakers Klipsch THX
Subwoofer PSA Ev1813
Zidoo Z1000 Pro
Lg C1 83
speakers Klipsch THX
Subwoofer PSA Ev1813
Zidoo Z1000 Pro
Lg C1 83
- DudeShemesh
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 846
- הצטרף: מאי 2016
- נתן תודות: 151 פעמים
- קיבל תודות: 87 פעמים
זה מה שהם יכולים להכיל, השאלה היא מה הם מכילים בפועל (ובפרט לפי טענתך שלא נעשה מיקס מחודש למדיות ביתיות, במקרה של DTS הם לא אמורים להכיל שום דבר מתחת ל 80). בגלל זה תהיתי מוקדם יותר בשרשור אם יש סטטיסטיקות.Amir64 כתב:זה מתוך הציטוט שהובא כבר קודם.
ערוצים LCR מכילים ,תדרים בתחום 20Hz-20KHz.
ערוצים LS, RS מכילים תדרים בתחום 80Hz-20KHz, ותדרי ה- LFE מוספים לערוצים LS, RS....
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- DudeShemesh
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 846
- הצטרף: מאי 2016
- נתן תודות: 151 פעמים
- קיבל תודות: 87 פעמים
איך אני יכול לבדוק?Amir64 כתב:3 הקדמיים מכילים את כל התדרים.
אתה יכול לבדוק לבד בקלות.
...
כי בקולנוע הם לא מכילים כלום מעל 80 (זה מפולטר החוצה על מנת ליצור את ערוץ ה LFE), ולפי טענתך אין מיקס מיוחד למדיות ביתיות, כלומר סביר שפשוט עוברים את אותו תהליך של הקולנוע - מחלצים את כל מה שמתחת ל 80, ומעבירים לערוץ LFE.למה לא?במקרה של DTS הם לא אמורים להכיל שום דבר מתחת ל 80......
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
@ADICT
לרוב זה פיספוס, כי לרוב אין בבית מערכת לניהול באס, ו- tripple bass יכול ליצור בעיות בתוצאת הבאס בחדר.
הבעיה שלרוב האנשים אין את הכלים לבדוק את התפשטות תדרי הבאס בחדר, ונוצרים אצלם הכפלות עוצמה בתדרים מסויימים, וביטול תדרים אחרים בתחום הבאס.
בסה"כ אנשים שומעים "יותר באס", כי הם לא שומעים מה שהם מאבדים כך, ואוטומאטית חושבים שזה מקביל ל- "יותר טוב".
כמעט תמיד הרמקולים הקדמיים לא עומדים במקום הנכון בחדר, שייצור פיזור באס טוב, שיבטל את הבעיות הנוצרות מכמה מקורות באס.
לרוב זה פיספוס, כי לרוב אין בבית מערכת לניהול באס, ו- tripple bass יכול ליצור בעיות בתוצאת הבאס בחדר.
הבעיה שלרוב האנשים אין את הכלים לבדוק את התפשטות תדרי הבאס בחדר, ונוצרים אצלם הכפלות עוצמה בתדרים מסויימים, וביטול תדרים אחרים בתחום הבאס.
בסה"כ אנשים שומעים "יותר באס", כי הם לא שומעים מה שהם מאבדים כך, ואוטומאטית חושבים שזה מקביל ל- "יותר טוב".
כמעט תמיד הרמקולים הקדמיים לא עומדים במקום הנכון בחדר, שייצור פיזור באס טוב, שיבטל את הבעיות הנוצרות מכמה מקורות באס.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
מי לא מכיל כלום מעל 80Hz, על איזה ערוצים אתה מדבר?DudeShemesh כתב:כי בקולנוע הם לא מכילים כלום מעל 80 (זה מפולטר החוצה על מנת ליצור את ערוץ ה LFE), ולפי טענתך אין מיקס מיוחד למדיות ביתיות, כלומר סביר שפשוט עוברים את אותו תהליך של הקולנוע - מחלצים את כל מה שמתחת ל 80, ומעבירים לערוץ LFE..........
תסתכל שוב על תחומי התדרים המוזכרים.
3 הקדמיים מכילים את כל תחום התדרים
ערוצי SR ו- SL מכילים תדרים 80Hz-20KHz.
עליהם מולבשים תדרי ה- LFE, מתחת ל- 80 הרץ (אתה לימדת אותנו)
בקולנוע, מופעל LPF, כדי להעביר את התדרים מתחת ל- 80Hz מערוצי הסוראונד אל הסאבים באולם, אבל מה שמעל 80Hz הולך לסוראונדים, כפי שהם מקודדים מראש.
- DudeShemesh
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 846
- הצטרף: מאי 2016
- נתן תודות: 151 פעמים
- קיבל תודות: 87 פעמים
@Amir64
סליחה, לא מכילים כלום *מתחת* ל 80hz. כבר הסכמנו על זה - בקולנוע אין ערוץ LFE יעודי - הוא מקודד לתוך האחרים, ובקולנוע עצמו, כל מה שמתחת ל 80 מחולץ מהערוצים האחרים וכך נוצר ה LFE.
מקודם טענת שאין מיקס מיוחד למדיות ביתיות, מה שאומר שעל מנת ליצור את ערוץ ה LFE הביתה, כנראה מתקיים אותו תהליך - מחלצים את כל מה שמתחת ל 80 ומעבירים ל LFE.
במקרה כזה, שאין שום תוכן מתחת ל 80 בערוצים הקדמיים, ובהנחה שהרמקולים הקדמיים מסוגלים להגיע ל 80, הרי שבתיאוריה אין הבדל ב Large ל Small, אבל בפועל, להגדיר Large בטוח יותר בהנחה שהמימוש לא אופטימלי (כי בהגדרת small, יתבצע עיבוד, שהמטרה שלו היא בסופו של דבר לא לשנות כלום).
כל זה רק ל DTS, כמובן. דולבי זו שאלה נפרדת.
סליחה, לא מכילים כלום *מתחת* ל 80hz. כבר הסכמנו על זה - בקולנוע אין ערוץ LFE יעודי - הוא מקודד לתוך האחרים, ובקולנוע עצמו, כל מה שמתחת ל 80 מחולץ מהערוצים האחרים וכך נוצר ה LFE.
מקודם טענת שאין מיקס מיוחד למדיות ביתיות, מה שאומר שעל מנת ליצור את ערוץ ה LFE הביתה, כנראה מתקיים אותו תהליך - מחלצים את כל מה שמתחת ל 80 ומעבירים ל LFE.
במקרה כזה, שאין שום תוכן מתחת ל 80 בערוצים הקדמיים, ובהנחה שהרמקולים הקדמיים מסוגלים להגיע ל 80, הרי שבתיאוריה אין הבדל ב Large ל Small, אבל בפועל, להגדיר Large בטוח יותר בהנחה שהמימוש לא אופטימלי (כי בהגדרת small, יתבצע עיבוד, שהמטרה שלו היא בסופו של דבר לא לשנות כלום).
כל זה רק ל DTS, כמובן. דולבי זו שאלה נפרדת.