לפי מתווה העסקה, HOT תיכנס כשותפה בחברת הסיבים האופטיים IBC - יחד עם סלקום, קרן תשתיות ישראל (תש"י) וחברת החשמל - ותתחיל לשווק ללקוחותיה שירותים על גבי הסיבים של IBC.
https://www.themarker.com/advertising/. ... V07vtASai0
בהוט גם רוצים להכנס לתחום הסיבים האופטים דרך חברת IBC
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- רןכהן (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 356
- הצטרף: יולי 2020
- נתן תודות: 13 פעמים
- קיבל תודות: 16 פעמים
עדכון
הוחלט סופית
חברות HOT, סלקום, חברת חשמל וקרן תש"י הודיעו היום (ג') על חתימת הסכמים בין הצדדים במסגרתם HOT תקבל זכות שימוש בתשתית הסיבים האופטיים של IBC ותהפוך ללקוח מרכזי של אנלימיטד
חברות HOT, סלקום, חברת חשמל וקרן תש"י הודיעו היום (ג') על חתימת הסכמים בין הצדדים במסגרתם HOT תקבל זכות שימוש בתשתית הסיבים האופטיים של IBC ותהפוך ללקוח מרכזי של אנלימיטד.
על פי תנאי העסקה, HOT תיכנס כמשקיעה וכשותפה ב-IBC אנלימיטד, באופן שיהפוך אותה לשחקן משמעותי בתחום התשתיות האולטרה מהירות, ויאפשר לה להציע את שירותיה על בסיס רשת הסיבים האופטיים.
מה המשמעות של ההסכם עבור הצרכנים?
הרחבת רשת הסיבים האופטיים שבבעלות IBC אנלימיטד תביא להגברת התחרות בשוק התקשורת, כמו גם להרחבת תשתיות תקשורת מהירות לאיזורי פריפריה שעד היום לא נהנו מאינטרנט מהיר. בכך, יוכלו לקוחות חברות התקשורת ליהנות מתשתיות אינטרנט מהירות יותר, מה שישפיע על שירותי הסטרימינג (נטפליקס), על העברת קבצים למקומות העבודה, ועל תעשיית הגיימינג הצומחת בתקופת הסגר.
ההסכמים בין הצדדים מגיעים ברקע ההחלטה של משרד התקשורת להאיץ את פריסת הסיבים האופטיים במדינה, כדי לתת מענה לצורך ברוחבי הפס אשר גדלו בצורה משמעותית בשנים האחרונות ובפרט בתקופת משבר הקורונה.
מנכ"ליתHOT , טל גרנות גולדשטיין: "ההשקעה בפרישת סיבים אופטיים תאפשר ל- HOT לספק את שירותי התקשורת המובילים של הקבוצה גם על בסיס רשת תקשורת אולטרה-מהירה ומתקדמת ולעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיה. מדובר במהלך בעל ערך לאומי, המהווה יום חג ופריצת דרך של ממש עבור שוק התקשורת והכלכלה בישראל".
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי: "הרחבת הפריסה תהפוך את סלקום, לראשונה, מחברה שנשענת על תשתיות נייחות של אחרים לחברה שותפה בתשתית נרחבת ועצמאית. בנוסף, תעניק השותפות החדשה יתרונות כלכליים משמעותיים לסלקום. שיתוף הפעולה החדש יכניס תנופה נוספת למיזם וירחיב דרמטית את מספר הישראלים שייהנו מגישה לסיבים אופטיים״.
http://www.ice.co.il/consumerism/news/article/786256
זה מדהים אותי שהסיבה המרכזית להסכם הזה זה בגלל וירוס הקורונה ולא רק בקשר לחברת הוט.
הוחלט סופית
חברות HOT, סלקום, חברת חשמל וקרן תש"י הודיעו היום (ג') על חתימת הסכמים בין הצדדים במסגרתם HOT תקבל זכות שימוש בתשתית הסיבים האופטיים של IBC ותהפוך ללקוח מרכזי של אנלימיטד
חברות HOT, סלקום, חברת חשמל וקרן תש"י הודיעו היום (ג') על חתימת הסכמים בין הצדדים במסגרתם HOT תקבל זכות שימוש בתשתית הסיבים האופטיים של IBC ותהפוך ללקוח מרכזי של אנלימיטד.
על פי תנאי העסקה, HOT תיכנס כמשקיעה וכשותפה ב-IBC אנלימיטד, באופן שיהפוך אותה לשחקן משמעותי בתחום התשתיות האולטרה מהירות, ויאפשר לה להציע את שירותיה על בסיס רשת הסיבים האופטיים.
מה המשמעות של ההסכם עבור הצרכנים?
הרחבת רשת הסיבים האופטיים שבבעלות IBC אנלימיטד תביא להגברת התחרות בשוק התקשורת, כמו גם להרחבת תשתיות תקשורת מהירות לאיזורי פריפריה שעד היום לא נהנו מאינטרנט מהיר. בכך, יוכלו לקוחות חברות התקשורת ליהנות מתשתיות אינטרנט מהירות יותר, מה שישפיע על שירותי הסטרימינג (נטפליקס), על העברת קבצים למקומות העבודה, ועל תעשיית הגיימינג הצומחת בתקופת הסגר.
ההסכמים בין הצדדים מגיעים ברקע ההחלטה של משרד התקשורת להאיץ את פריסת הסיבים האופטיים במדינה, כדי לתת מענה לצורך ברוחבי הפס אשר גדלו בצורה משמעותית בשנים האחרונות ובפרט בתקופת משבר הקורונה.
מנכ"ליתHOT , טל גרנות גולדשטיין: "ההשקעה בפרישת סיבים אופטיים תאפשר ל- HOT לספק את שירותי התקשורת המובילים של הקבוצה גם על בסיס רשת תקשורת אולטרה-מהירה ומתקדמת ולעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיה. מדובר במהלך בעל ערך לאומי, המהווה יום חג ופריצת דרך של ממש עבור שוק התקשורת והכלכלה בישראל".
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי: "הרחבת הפריסה תהפוך את סלקום, לראשונה, מחברה שנשענת על תשתיות נייחות של אחרים לחברה שותפה בתשתית נרחבת ועצמאית. בנוסף, תעניק השותפות החדשה יתרונות כלכליים משמעותיים לסלקום. שיתוף הפעולה החדש יכניס תנופה נוספת למיזם וירחיב דרמטית את מספר הישראלים שייהנו מגישה לסיבים אופטיים״.
http://www.ice.co.il/consumerism/news/article/786256
זה מדהים אותי שהסיבה המרכזית להסכם הזה זה בגלל וירוס הקורונה ולא רק בקשר לחברת הוט.
- רןכהן (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 356
- הצטרף: יולי 2020
- נתן תודות: 13 פעמים
- קיבל תודות: 16 פעמים
עוד תגובת של מי ששותף בזה
נמכ"ל קרן תש"י, ירון קסטנבאום: "אנו מברכים על כניסתה של HOT אשר תאפשר לחברת IBC אנלימיטד לממש את חזון פריסת הסיבים לרווחת הציבור בישראל. שיתוף הפעולה הזה יאיץ את התחרות ויביא למימוש חזונם של משרד התקשורת וממשלת ישראל".
יו"ר חברת חשמל, יפתח רון טל: "חברת החשמל מברכת על כניסתה של חברת HOT כשותפה מלאה בחברת IBC, מיזם הסיבים האופטיים, לצידה של סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל. מדובר בפרויקט לאומי, המקדם תשתיות אינטרנט המתקדמות בעולם, על בסיס תשתיות החשמל, במרבית שטחה של מדינת ישראל, הן במרכז והן בפריפריה. תשתיות שיאפשרו קידום טכנולוגיות מתקדמות, ונושאי כלכלה, חינוך, חברה, בריאות וביטחון. מדובר בבשורה לאזרחי ישראל, שמשמעותה רבה, במיוחד בתקופה זו, בה כולנו נאבקים במגיפת הקורונה. זהו פרק נוסף בהפיכתה של חברת החשמל, ממונופול לחברה עיסקית יעילה בשוק תחרותי".
מנכ"ל אנלימיטד, אמיר לוי: "ההסכם יגביר באופן משמעותי את התחרות בענף ובכך יביא לפריסה מואצת של רשת הסיבים האופטיים בישראל. העסקה מעניקה רוח גבית לחברה ותאפשר לה להמשיך במומנטום החיובי בו היא נמצאת מאז שינוי גרעין השליטה".
בנוסף לזה
ההסכמים כפופים לאישורים הרגולטוריים הנדרשים.
https://www.unlimited.net.il/%d7%91%d7% ... 3QwoiKvM1c
נמכ"ל קרן תש"י, ירון קסטנבאום: "אנו מברכים על כניסתה של HOT אשר תאפשר לחברת IBC אנלימיטד לממש את חזון פריסת הסיבים לרווחת הציבור בישראל. שיתוף הפעולה הזה יאיץ את התחרות ויביא למימוש חזונם של משרד התקשורת וממשלת ישראל".
יו"ר חברת חשמל, יפתח רון טל: "חברת החשמל מברכת על כניסתה של חברת HOT כשותפה מלאה בחברת IBC, מיזם הסיבים האופטיים, לצידה של סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל. מדובר בפרויקט לאומי, המקדם תשתיות אינטרנט המתקדמות בעולם, על בסיס תשתיות החשמל, במרבית שטחה של מדינת ישראל, הן במרכז והן בפריפריה. תשתיות שיאפשרו קידום טכנולוגיות מתקדמות, ונושאי כלכלה, חינוך, חברה, בריאות וביטחון. מדובר בבשורה לאזרחי ישראל, שמשמעותה רבה, במיוחד בתקופה זו, בה כולנו נאבקים במגיפת הקורונה. זהו פרק נוסף בהפיכתה של חברת החשמל, ממונופול לחברה עיסקית יעילה בשוק תחרותי".
מנכ"ל אנלימיטד, אמיר לוי: "ההסכם יגביר באופן משמעותי את התחרות בענף ובכך יביא לפריסה מואצת של רשת הסיבים האופטיים בישראל. העסקה מעניקה רוח גבית לחברה ותאפשר לה להמשיך במומנטום החיובי בו היא נמצאת מאז שינוי גרעין השליטה".
בנוסף לזה
ההסכמים כפופים לאישורים הרגולטוריים הנדרשים.
https://www.unlimited.net.il/%d7%91%d7% ... 3QwoiKvM1c
- NegativeIQ
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4423
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 570 פעמים
- NaorBenHamo
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 100
- הצטרף: נובמבר 2017
- נתן תודות: 14 פעמים
- קיבל תודות: 7 פעמים
- רןכהן (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 356
- הצטרף: יולי 2020
- נתן תודות: 13 פעמים
- קיבל תודות: 16 פעמים
עדכון בנושא,
על רקע עסקת הוט IBC: חובות פריסת הסיבים של החברות ייבחנו מחדש.
על פי הערכות, משרד התקשורת מתייחס באופן חיובי לעסקה ואולם הדבר הכי חשוב מבחינתו הוא שהכסף וההשקעה של הוט ייכנסו לתוך המיזם, כלומר ישמשו לצורך פריסת סיבים ולא לחלוקה עבור בעלי המניות, וכן שהפריסה של המיזם תעודכן כך שהיא תכסה אזורים כמה שפחות חופפים לאזורי הפריסה של הרשתות המתחרות פרטנר ובזק. התאמת הפריסה תסייע למשרד לצמצם את מהירות הכיסוי של כלל המדינה וגם לצמצם מכרזים לפריסה באזורים שבהם בזק אינה מחויבת בפריסה, במסגרת מתווה הסיבים האופטיים שאושר בממשלה.
מבחינת כל הצדדים ההסתכלות על העסקה נעשית תחת לחץ זמן היות ובמערכת הפוליטית צופים בחירות בדצמבר הקרוב ולכן המטרה היא לסיים כמה שיותר מהר את קבלת האישורים מרשות התחרות וממשרד התקשורת.
https://www.globes.co.il/news/article.a ... 1001343314
על רקע עסקת הוט IBC: חובות פריסת הסיבים של החברות ייבחנו מחדש.
על פי הערכות, משרד התקשורת מתייחס באופן חיובי לעסקה ואולם הדבר הכי חשוב מבחינתו הוא שהכסף וההשקעה של הוט ייכנסו לתוך המיזם, כלומר ישמשו לצורך פריסת סיבים ולא לחלוקה עבור בעלי המניות, וכן שהפריסה של המיזם תעודכן כך שהיא תכסה אזורים כמה שפחות חופפים לאזורי הפריסה של הרשתות המתחרות פרטנר ובזק. התאמת הפריסה תסייע למשרד לצמצם את מהירות הכיסוי של כלל המדינה וגם לצמצם מכרזים לפריסה באזורים שבהם בזק אינה מחויבת בפריסה, במסגרת מתווה הסיבים האופטיים שאושר בממשלה.
מבחינת כל הצדדים ההסתכלות על העסקה נעשית תחת לחץ זמן היות ובמערכת הפוליטית צופים בחירות בדצמבר הקרוב ולכן המטרה היא לסיים כמה שיותר מהר את קבלת האישורים מרשות התחרות וממשרד התקשורת.
https://www.globes.co.il/news/article.a ... 1001343314
- רןכהן (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 356
- הצטרף: יולי 2020
- נתן תודות: 13 פעמים
- קיבל תודות: 16 פעמים
Re: בהוט גם רוצים להכנס לתחום הסיבים האופטים דרך חברת IBC
עדכון בנושא.
השותפות בין הוט ל-IBC במיזם הסיבים האופטיים: משרד התקשורת צפוי לדרוש הרחבה של חובת הפריסה.
בשבוע הבא צפוי משרד התקשורת לפרסם שימוע להערות הציבור על התנאים לאישור העסקה בין הוט ל-IBC לשותפות במיזם הסיבים האופטיים • הערכה היא שמשרד התקשורת ידרוש זיקה בין חובות הפריסה של המיזם באזורי ביקוש ובפריפריה במקביל.
לקראת אישור עסקת הוט ו-IBC לפיה הוט תיכנס כשותפה למיזם הסיבים האופטיים של IBC, מתנהלים במשרד התקשורת דיונים סביב היקף החובות של המיזם החדש וכיצד ישתלב הדבר עם חובות הפריסה של הוט.
במשרד התקשורת מאמינים שאת העסקה צריך לאשר בתנאים שיבטיחו התחייבות משמעותית של היקפי הפריסה של מיזם IBC, וכן לייצר זיקה בחובת הפריסה בפריפריה בהיקף משמעותי יותר משהוטל עד היום על IBC.
בשלב זה רשויות אחרות לא מצטרפים לדרישה של משרד התקשורת בנוגע לחובת הפריסה, ומאמינים שהעסקה טובה למשק ולכן צריך פשוט לאשרה במינימום תנאים.
על פי לוחות הזמנים, ככל הנראה, בשבוע הבא יפורסם שימוע לקראת אישור העסקה.
במסגרת העסקה אמורה הוט להחזיק כ-23% ממניות המיזם, בתמורה להשקעה של 170 מיליון שקל.
העסקה אמורה ליצור גוף חזק שיאיץ את התחרות בעולמות פריסת הסיבים האופטיים בעיקר מול בזק. יחד עם זאת ספק אם הכוונה של המשרד היא לייצר חובה בפריסה בהיקף דומה לבזק.
כיום מחויבת IBC בחובת פריסה של 40% שמאפשרת לה פריסה באזורי ביקוש ובמקביל מחייבת אותה גם בפריסה חלקית בפריפריה. הוט חויבה בפריסת סיבים בהיקף של 30% ממשקי הבית, אך לחובה זו אין שום משמעות אמיתית כי ממילא אין הצדקה כלכלית לפרוס מתחת להיקפים של 30%-40% ממשקי הבית.
נראה כי משרד התקשורת, בהטילו את חובת הפריסה על הוט, בעצם עשה זאת בעיקר על רקע הביקורת הציבורית על כך שהחברה קבלה מתנה ענקית מהמשרד שהסיר ממנה את חובת הפריסה האוניברסלית שהייתה קבועה במקור ברישיונה.
בשלב זה נראה כי המגמה הכללית היא לאשר את העסקה תחת תנאים מסוימים. רשות התחרות צפויה לא להתנגד אלא לדרוש תנאים שיבטיחו שוויון ושקיפות של המיזם בכל הקשור לישיבה משותפת של בעלי המניות בדירקטוריון.
ממשרד התקשורת נמסר: "החברות הגישו בקשה לאישור העסקה אשר נבחנת בימים אלו, בטרם תתקבל החלטה יפורסם שימוע לקבלת עמדת החברות והציבור. המשרד שם לנגד עיניו את האינטרס הציבורי והצורך להאיץ את פרישת תשתית הסיבים ובד בבד לשמור על תנאי תחרות הוגנים".
https://www.globes.co.il/news/article.a ... m=SharedTo
השותפות בין הוט ל-IBC במיזם הסיבים האופטיים: משרד התקשורת צפוי לדרוש הרחבה של חובת הפריסה.
בשבוע הבא צפוי משרד התקשורת לפרסם שימוע להערות הציבור על התנאים לאישור העסקה בין הוט ל-IBC לשותפות במיזם הסיבים האופטיים • הערכה היא שמשרד התקשורת ידרוש זיקה בין חובות הפריסה של המיזם באזורי ביקוש ובפריפריה במקביל.
לקראת אישור עסקת הוט ו-IBC לפיה הוט תיכנס כשותפה למיזם הסיבים האופטיים של IBC, מתנהלים במשרד התקשורת דיונים סביב היקף החובות של המיזם החדש וכיצד ישתלב הדבר עם חובות הפריסה של הוט.
במשרד התקשורת מאמינים שאת העסקה צריך לאשר בתנאים שיבטיחו התחייבות משמעותית של היקפי הפריסה של מיזם IBC, וכן לייצר זיקה בחובת הפריסה בפריפריה בהיקף משמעותי יותר משהוטל עד היום על IBC.
בשלב זה רשויות אחרות לא מצטרפים לדרישה של משרד התקשורת בנוגע לחובת הפריסה, ומאמינים שהעסקה טובה למשק ולכן צריך פשוט לאשרה במינימום תנאים.
על פי לוחות הזמנים, ככל הנראה, בשבוע הבא יפורסם שימוע לקראת אישור העסקה.
במסגרת העסקה אמורה הוט להחזיק כ-23% ממניות המיזם, בתמורה להשקעה של 170 מיליון שקל.
העסקה אמורה ליצור גוף חזק שיאיץ את התחרות בעולמות פריסת הסיבים האופטיים בעיקר מול בזק. יחד עם זאת ספק אם הכוונה של המשרד היא לייצר חובה בפריסה בהיקף דומה לבזק.
כיום מחויבת IBC בחובת פריסה של 40% שמאפשרת לה פריסה באזורי ביקוש ובמקביל מחייבת אותה גם בפריסה חלקית בפריפריה. הוט חויבה בפריסת סיבים בהיקף של 30% ממשקי הבית, אך לחובה זו אין שום משמעות אמיתית כי ממילא אין הצדקה כלכלית לפרוס מתחת להיקפים של 30%-40% ממשקי הבית.
נראה כי משרד התקשורת, בהטילו את חובת הפריסה על הוט, בעצם עשה זאת בעיקר על רקע הביקורת הציבורית על כך שהחברה קבלה מתנה ענקית מהמשרד שהסיר ממנה את חובת הפריסה האוניברסלית שהייתה קבועה במקור ברישיונה.
בשלב זה נראה כי המגמה הכללית היא לאשר את העסקה תחת תנאים מסוימים. רשות התחרות צפויה לא להתנגד אלא לדרוש תנאים שיבטיחו שוויון ושקיפות של המיזם בכל הקשור לישיבה משותפת של בעלי המניות בדירקטוריון.
ממשרד התקשורת נמסר: "החברות הגישו בקשה לאישור העסקה אשר נבחנת בימים אלו, בטרם תתקבל החלטה יפורסם שימוע לקבלת עמדת החברות והציבור. המשרד שם לנגד עיניו את האינטרס הציבורי והצורך להאיץ את פרישת תשתית הסיבים ובד בבד לשמור על תנאי תחרות הוגנים".
https://www.globes.co.il/news/article.a ... m=SharedTo
אני לא הייתי חבר כנסת
- רןכהן (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 356
- הצטרף: יולי 2020
- נתן תודות: 13 פעמים
- קיבל תודות: 16 פעמים
Re: בהוט גם רוצים להכנס לתחום הסיבים האופטים דרך חברת IBC
עוד עדכון בנושא.
במשרד התקשורת מעוניינים לערוך את השימוע במסגרת אישור עסקת הוט-IBC בטרם יוחלט על בחירות, וזאת כדי להבטיח שגם אחרי הבחירות יוכלו להמשיך ולקדם את העסקה. הנוהג הוא שנושאים שנדונו לפני פיזור הכנסת יוכלו להמשיך ולהיות מטופלים בתקופה שלפני בחירות והיועץ המשפטי לממשלה לא מונע עיסוק בנושאים שהטיפול בהם כבר החל. השימוע נוגע לשינויים שיידרשו ברישיונות של חברת הוט ו-IBC במסגרת העסקה.
כפי שנחשף בגלובס, ברשות התחרות העלו תהיות לגבי העסקה אך הרשות ממשיכה לבחון אותה, מה שמעורר לחץ כבד במשרד התקשורת ובמשרד האוצר שתומכים בעסקה ומעוניינים לסיימה כמה שיותר מהר. רשות התחרות טרם שוכנעה שהוצאתה של חברת הוט משוק תשתיות התקשורת כשחקן עצמאי היא המעשה הנכון מבחינת טובת התחרות, והיא עדיין לא שוכנעה שהוט לא תפרוס תשתיות באופן עצמאי במקרה שהעסקה לא תאושר.
במשרד התקשורת ובאוצר סבורים כי המצב הכי טוב לשוק התקשורת הוא הקמתו של גוף מתחרה לבזק שיפרוס סיבים אופטיים בשיעור ניכר. כך יתקבל שוק שבו יש את בזק כשחקן הכי גדול אבל IBC תהיה שחקן שני דומיננטי, ופרטנר תהיה שחקן שלישי אחריה. בשני המשרדים סבורים שמצב זה עדיף היות ושוק של 3 שחקנים בתשתיות נייחות יהיה הרבה יותר אפקטיבי מאשר שוק של 4 שחקנים ואשר בו 3 השחקנים הקטנים יפרסו תשתיות באותו מקום בדיוק - מה שיבטיח שבאזורי הביקוש, קרי הבניינים הגבוהים בישראל תהיה תחרות של 4 שחקנים אבל בפריפריה ובאזורי בנייה נמוכה לא.
קשה לדעת לאיזה צד נוטים הסיכויים כיוון שהרשות מנהלת את בדיקותיה בצורה עצמאית ולפי שיקולים שהם נטו לטובת התחרות, אך היא קשובה לעמדות המקצועיות של המשרדים. במקרה שהעסקה תידרש לתנאים, סביר להניח שהיא לא תעבור את מחסום הרשות.
https://www.globes.co.il/news/article.a ... fYLlttifpc
במשרד התקשורת מעוניינים לערוך את השימוע במסגרת אישור עסקת הוט-IBC בטרם יוחלט על בחירות, וזאת כדי להבטיח שגם אחרי הבחירות יוכלו להמשיך ולקדם את העסקה. הנוהג הוא שנושאים שנדונו לפני פיזור הכנסת יוכלו להמשיך ולהיות מטופלים בתקופה שלפני בחירות והיועץ המשפטי לממשלה לא מונע עיסוק בנושאים שהטיפול בהם כבר החל. השימוע נוגע לשינויים שיידרשו ברישיונות של חברת הוט ו-IBC במסגרת העסקה.
כפי שנחשף בגלובס, ברשות התחרות העלו תהיות לגבי העסקה אך הרשות ממשיכה לבחון אותה, מה שמעורר לחץ כבד במשרד התקשורת ובמשרד האוצר שתומכים בעסקה ומעוניינים לסיימה כמה שיותר מהר. רשות התחרות טרם שוכנעה שהוצאתה של חברת הוט משוק תשתיות התקשורת כשחקן עצמאי היא המעשה הנכון מבחינת טובת התחרות, והיא עדיין לא שוכנעה שהוט לא תפרוס תשתיות באופן עצמאי במקרה שהעסקה לא תאושר.
במשרד התקשורת ובאוצר סבורים כי המצב הכי טוב לשוק התקשורת הוא הקמתו של גוף מתחרה לבזק שיפרוס סיבים אופטיים בשיעור ניכר. כך יתקבל שוק שבו יש את בזק כשחקן הכי גדול אבל IBC תהיה שחקן שני דומיננטי, ופרטנר תהיה שחקן שלישי אחריה. בשני המשרדים סבורים שמצב זה עדיף היות ושוק של 3 שחקנים בתשתיות נייחות יהיה הרבה יותר אפקטיבי מאשר שוק של 4 שחקנים ואשר בו 3 השחקנים הקטנים יפרסו תשתיות באותו מקום בדיוק - מה שיבטיח שבאזורי הביקוש, קרי הבניינים הגבוהים בישראל תהיה תחרות של 4 שחקנים אבל בפריפריה ובאזורי בנייה נמוכה לא.
קשה לדעת לאיזה צד נוטים הסיכויים כיוון שהרשות מנהלת את בדיקותיה בצורה עצמאית ולפי שיקולים שהם נטו לטובת התחרות, אך היא קשובה לעמדות המקצועיות של המשרדים. במקרה שהעסקה תידרש לתנאים, סביר להניח שהיא לא תעבור את מחסום הרשות.
https://www.globes.co.il/news/article.a ... fYLlttifpc
אני לא הייתי חבר כנסת