קבלו סיפור.
אני עכשיו בונה ארון תקשורת בדירה שלי, כחלק משיפוץ נרחב יותר שאני עובד עליו כבר זמן רב.
השאיפה היא להגיע למצב שבתוך הארון יהיו תשתיות של כל סוגי ספקי התקשורת שקיימים. לשם כך הכנתי עשרה צינורות כניסה לארון, שישה מתוכם מיועדים לספקי אינטרנט: הוט, בזק, סלקום, פרטנר, אנלימיטד ועוד צינור אחד לאנטנה סלולרית שאני רוצה להתקין על הגג כדי שתהיה קליטה סלולרית טובה כגיבוי לחיבור אינטרנט קווי. השאיפה, המעט נאיבית אולי, היא שתהיה זמינות אפשרות לכל הספקים שתאפשר בעתיד לעבור בקלות לאיזה ספק שלא יהיה, וגם מתוך מחשבה שכך צריך להיות בכל דירה - כל הספקים צריכים להגיע לכל הדירות בארץ, או לכל הפחות לכל הבניינים.
עד עכשיו היה בארון רק חיבור של בזק והשבוע הזמנתי טכנאי של אנלימיטד, כך שיש גם חיבור שלהם. הזמנתי לאותו הזמן שבו היה הטכנאי של אנלימיטד גם טכנאי של הוט.
התקשרתי כמה ימים לפני להוט עם שאלה פשוטה, "האם אפשר להכניס כבל של הוט לתוך הארון, אבל מבלי להתחבר להוט כלקוח?" חצי שעה העבירו אותי מנציג לנציג, כשכל נציג אומר שהוא יעביר אותי למחלקה שאמורה לספק לי את התשובות - מחלקת התשתיות - כמובן, מבלי שהגעתי למחלקה הזאת. גם הקדפתי להוסיף באוזני כל מי שדיברתי איתו שאין לי שו בעיה לשלם על הישרות הזה, אם צריך. השיחה הסתיימה עם נציגה בכירה ממחלקת מכירות שאמרה לי שאין שום סיכוי ואם אני רוצה חיבור פיזי של הוט בדירה אני חייב להיות לקוח שלהם.
ולמרות כל הסאגה הזאת, בבוקר שלמחרת הופתעתי משיחה מנציגה אחרת של הוט, כנראה ממחלקה אחרת. והיא דווקא אמרה לי שאין שום בעיה ותיאמה לי טכנאי שימתח כבל אלי לארון - ההפך המוחלט ממה שנאמר לי יום קודם. היא הסבירה לי בדיוק מה לעשות כדי שההתקנה תעבור בשלום מבחינתי, מבלי שאצטרף כלקוח לחברה ומבלי שיחייבו אותי על השירות. יתרה מזאת, היא אפילו נתנה לי את המספר האישי שלה ואמרה לי להתקשר אם חלילה משהו ישתבש.
הייתי בשוק, הרי בכל זאת מדובר בהוט, אבל חיכיתי מרומם נפש לקראת בואו של הטכנאי. וכשהוא לבסוף בא, אחרי כמה ימים, קרה מה שהיה צפוי שיקרה - הוא רק שמע מה ביקשתי ממנו לעשות והתחיל לנבוח עלי ואמר שאני מבזבז את זמנו. המעניין הוא שגם בנקודה הזאת בכלל לא היה ברור מה נכון ומה לא ומי צודק ומי לא, כי העוזר שבא איתו דווקא טען שהוט דווקא בסדר עם חיבור של דירות מהחוץ פנימה, גם ללא התחברות מלאה כלקוח - אלא שבמקרה כזה צריך להביא טכנאי תקשורת מקצועי, שלא קשור להוט.
אני מספר לכם את כל זה כדי שתבינו איזו חברה מפגרת זו הוט שאף אחד שם אין לו מושג מהחיים שלו אבל בעיקר כדי להבין באמת ממישהו מוסמך שמבין עניין ולא איזה נציג אנאלפבית שעובד בהוט- האם מה שאני מבקש אפשרי או לא?
תשתית של הוט מבלי להתחבר להוט
- Borderline1
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3477
- הצטרף: דצמבר 2004
- נתן תודות: 157 פעמים
- קיבל תודות: 451 פעמים
·אני גם הייתי אומר את אותו דברAbuNazir כתב:אם אתה כל כך רוצה כבל של הוט מה הבעיה להתחבר לדוגמא לאינטרנט או לטלפון שלהם ואז אחרי חודש או פחות להתנתק כך ישאר לך כבל של הוט זה יצא יותר זול מלהזמין טכנאי באופן פרטי. אפשר גם להתחבר לYES באותו אופן ואז להתנתק כך ישאר לך גם כבל גם צלחת על הגג גם מגבר וגם מפצלים....
אם הוא שואל איפה לשים את המודם, פשוט תגיד לו לאן שאתה רוצה שיגיע הכבל, תגיד לו תודה רבה
יומיים אחרי תגיד שאתה מעוניין להתנתק, פשוט מאוד.
גם אני בניתי נישת תקשורת כזו כחלק ממערכת בית חכם, ולא התפשרתי על אורך וכמות הצינורות בבית, אבל לא ראיתי כל צורך להעביר צינור נפרד עבור כל ספק תקשורת. במקום זה, העברתי מארון התקשורת של הקומה אל הנישה שלי (מרחק לא גדול, אולי 3.5-4 מטרים) שני צינורות 1" שכל אחד מהם יכול בקלי קלות להכיל 4-5 כבלי קואקס מהסוג שמשמש את הוט. אחד מהם שימש עד לאחרונה אך ורק לחיבור אנטנת הגג לממירי עידן+, עד שהתחברתי לחבילת 500/10 של הוט והטכנאי השחיל בו קואקס נוסף. 10 דקות על השעון בעזרתי ובעזרת ג'ל השחלה שתמיד יש לי בבית. 10 דקות זה כולל את הזמן שלקח לו לרדת לאוטו להביא תוף וסטלבנד. אני בטוח שנשאר די מקום באותו צינור גם לסיב או אפילו שניים, לא שיש סיכוי גבוה שאני אזדקק בו זמנית גם לכבל של הוט וגם לסיב או שניים.
הצינור השני משמש עדיין לתשתית הטלפון והאינטרקום. אם אי פעם ייגמר המקום בצינור הקואקסים, נעבור לצינור הטלפון.
הצינור השני משמש עדיין לתשתית הטלפון והאינטרקום. אם אי פעם ייגמר המקום בצינור הקואקסים, נעבור לצינור הטלפון.
- mosheamsalem56
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 354
- הצטרף: אוגוסט 2017
- נתן תודות: 5 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים